Edukacyjne i rehabilitacyjne zalety gier komputerowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Innowacyjne narzędzia dydaktyczne w zakresie przedsiębiorczości
Advertisements

KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.
Dziecko bezpieczne w sieci
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
UZALEŻNIENIE Internet.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Gra komputerowa na komputer Raspberry Pi
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Gry komputerowe. Rozwijają czy uzależniają?
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Gry komputerowe rozwijają czy uzależniają?.
Gra symulacyjna - gaming simulation (GS) jest symulacją efektów decyzji podjętych w czasie odgrywania ról, w sytuacji uwarunkowanej określonymi regułami:
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Zabawy edukacyjne o zwierzętach
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego 2014/2015 K. Alończyk K. Alończyk B. Bigiel B. Bigiel B. Szymczak B. Szymczak.
Dr Michał Zając, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych, Uniwersytet Warszawski Aplikacje książkowe dla dzieci: między literaturą a grą.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Program finansowany przez: Realizator Programu:. Program rozszerzenia zakresu działania samorządu lokalnego poprzez współfinansowanie projektu MultiSport.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
Koło miłośników gier komputerowych sem. I. 2015/2016 R. Stefańczyk.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Wraz z wstąpieniem do Unii Europejskiej, w Polsce coraz więcej dotacji jest przeznaczanych na szkolnictwo. Te pieniądze są wykorzystywane m.in. na zakup.
na rzecz cyfryzacji szkół
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Szkoła Promująca Zdrowie
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Oferta warsztatów multimedialnych
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szachy są jak morze, w którym komar może się napić,
WYMARZONY ZAWÓD.
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Edukacyjne i rehabilitacyjne zalety gier komputerowych mgr Emil Błaszkowski konsultant ds. technologii informatycznej Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wielkopolskim

Terminologia Gra komputerowa – gra kontrolowana za pomocą komputera, w której gracze wpływają na obiekty widoczne na ekranie w celach rozrywkowych

Rodzaje gier komputerowych platformówki - to gra zręcznościowa polegająca głównie na poruszaniu bohatera po wielu mniej lub bardziej urozmaiconych lokacjach, często po wielopoziomowych platformach - stąd nazwa gatunku, unikaniu pułapek i likwidacji bądź unikaniu przeciwników, a zbieraniu różnych nagród i dodatków - takich jak choćby pieniążków, kamieni szlachetnych, dodatkowych żyć czy powerupów

Rodzaje gier komputerowych c.d. przygodowe - nacisk położono na zwiedzanie świata przedstawionego w grze, rozwiązywanie zagadek, interakcję w postaciami fabularne - najbardziej charakterystyczną cechą gier cRPG jest posiadanie przez awatara wyrażonych liczbowo współczynników, rozwijanych w trakcie gry, a które w dużej mierze zastępują umiejętności samego gracza w determinowaniu wyniku podejmowanych akcji

Rodzaje gier komputerowych c.d. sportowa - gatunek gry komputerowej, symulującej aktywność fizyczną, w określonej dyscyplinie sportowej, lub działalność trenerów i menagerów klubów sportowych; do najpowszechniejszej tematyki gier sportowych, należą takie dyscypliny jak: piłka nożna, koszykówka, hokej na lodzie, golf. Symulatory takich dyscyplin jak skoki narciarskie, rugby czy pływania są wydawane w zależności od popularności dyscypliny w danym kraju

Rodzaje gier komputerowych c.d. wyścigowe - gatunek gier komputerowych polegający na ściganiu się z przeciwnikami sterowanymi przez komputer lub z osobą lub osobami siedzącym obok (tzw. podzielony ekran), bądź przez Internet lub sieć LAN

Rodzaje gier komputerowych c.d. gry akcji - w przypadku tego gatunku cała rozgrywka polega głównie na szybkości akcji, której gracz jest uczestnikiem oraz na refleksie gracza logiczne symulacyjne - ma za zadanie imitować wrażenie różnych doznań, jakie zaznajemy w codziennej rzeczywistości, a także takich, które podsuwa nam nasza wyobraźnia np. symulatory lotu, symulacje wszelkich typów pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych, pojazdów kosmicznych

Przykład – gra strategiczna

Rodzaje gier komputerowych c.d. strategiczne - jest to program służący jako jedno, bądź wieloosobowa gra, w której wygrana zależy nie tylko od losu, ale przede wszystkim od strategii, wiedzy i planowania. Takie gry mogą wymagać od użytkownika np. umiejętności dowodzenia oddziałami wojska lub zarządzania kapitałem przedsiębiorstwa

Funkcje gier komputerowych Gry: motywują użytkownika, stanowiąc atrakcyjne tło psychologiczne nauczania. Jest to szczególnie pomocne młodym uczniom posiadających większy stopień emocjonalnej identyfikacji z grami niż z edukacją; symulują realne sytuacje. Mogą one imitować doświadczenie i dostarczać wielu spośród umiejętności dostępnych w kontekście praktycznym, nawet, jeśli stworzenie takiego kontekstu w rzeczywistości byłoby niebezpieczne lub skomplikowane (np. w przypadku gier strategicznych i symulatorów lotu); ułatwiają zoperacjonalizowanie pewnych struktur teoretycznych, przykładowo matematycznych algorytmów, dzięki intuicyjnym środkom strategii pochodzącej z gier

Zalety gier komputerowych edukacyjne - gracz pracuje nad doskonaleniem umiejętności, dzieje się to przez powtarzanie procesu uzyskiwania nagród i kar dopóty, dopóki nie zostanie osiągnięty optymalny rezultat; w ten sposób gracz staje się poniekąd własnym nauczycielem ucząc się z doświadczenia, jak funkcjonować w nowych sytuacjach

Rehabilitacja doskonalenie refleksu i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dzięki np. grom akcji miłośnik takiej rozrywki ma możliwość rozszerzyć swoje możliwości psychoruchowe. Szybko zmieniające się wydarzenia na ekranie zwiększają koncentrację gracza i kształtują również zdolności manualne i poszerzają wyobraźnię przestrzenną (dzisiejsze gry akcji i pozostałe rozgrywają się w świecie trójwymiaru).

Rehabilitacja c.d. Z kolei np. gry strategiczne rozwijają umiejętności planowania strategicznego, podejmowania decyzji, konsekwentnego ich realizowania i zastanawiania się nad konsekwencjami w przyszłości.

Rehabilitacja c.d. Gry logiczne i przygodowe kształtują natomiast umiejętność kojarzenia i logicznego myślenia; zagadki, szarady stanowią tu wielkie wyzwanie dla wymagającego gracza. Każda gra z osobna usprawnia umiejętności postrzegania i wzbogaca wyobraźnię w ogóle. matematyka 2+2

Ochrona młodzieży w Europie www.pegionline.eu Ochrona młodzieży w Europie

Jak nie oszaleć przed ekranem? zachowanie zdrowego rozsądku w dawkowaniu sobie wirtualnej rozrywki. Pamiętaj - złoty środek! Nie przesadzaj! ograniczanie czasu przesiadywania przed komputerem - tzn. przestrzeganie przerw w pracy/rozrywce, gimnastyki mięśni szyi, nadgarstków itd. odgórne i konsekwentne (!) ustalenie reguł korzystania z komputera (czas i odpowiednie gry) kupowanie oprogramowania stosownie do wieku (ważny punkt dla rodziców - należy nadzorować to, co znajduje się na dysku twardym dziecka, ograniczać dostęp do tytułów przeznaczonych wyłącznie dla osób dorosłych itd.)

Jak nie oszaleć przed ekranem? pamiętanie o tym, że gry nie są jedyną sferą zapewniającą rozrywkę poprzez komputer - to również prezentacje multimedialne, zasoby sieci globalnej itd. pamiętanie również o tym, że komputer to nie cały świat - szukać należy innych form aktywności, szczególnie ruchowych Jeśli warunki te zostaną spełnione - wówczas odetchnij z ulgą i rozkoszuj się ulubioną grą!

Odszukajmy 30 zwierząt

Dziękuję za uwagę kontakt: Emil Błaszkowski Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wielkopolskim; tel. 95 7 216 213