Nie pal przy mnie, proszę

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
Advertisements

Słowo wstępu… Od stycznia 2010 roku Przedszkole Miejskie nr 40 w Rudzie Śląskiej po raz pierwszy przystąpiło do realizacji programu przedszkolnej edukacji.
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Szkolenie dla koordynatorów Programu Edukacji Antytytoniowej - „Nie pal przy mnie, proszę” oraz Programu Profilaktyki Palenia Tytoniu - „Znajdź właściwe.
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
podsumowanie etapu powiatowego konkursu plastycznego Olkusz, 2008 r.
Katarzyna Baćmaga Kierownik
Sekcja Oświaty Zdrowotnej
Nie pal przy mnie, proszę
"Czyste powietrze wokół nas"
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
PROGRAM PRZEDSZKOLNEJ EDUKACJI ANTYTYTONIOWEJ
PROGRAM PROFILAKTYKI PALENIA TYTONIU DLA UCZNIÓW STARSZYCH KLAS SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
Trzymaj formę Celem programu jest :
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ PROGRAM EDUKACJI ANTYTYTONIOWEJ DLA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH Barbara Osiecka Kwidzyn, dnia r.
Sprawozdanie z realizacji programu antynikotynowego
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 2 W ZAMOŚCIU
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Nie pal przy mnie proszę
Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej
„Mamo, tato mówię po angielsku”
OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA SPOŁECZNA Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA BEZ TYTONIU
ZAŁOŻENIA I REALIZACJA PROJEKTU SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
Realizacja zajęć z bloku „edukacja zdrowotna” w ramach wychowania fizycznego w gimnazjach województwa kujawsko-pomorskiego — analiza ankiet Autor.
„Czyste Powietrze Wokół Nas”
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
w praktyce pedagogicznej
Podsumowanie realizacji programu edukacji antytytoniowej „Nie pal przy mnie proszę” w powiecie jarosławskim w roku szkolnym 2010/2011.
Rok szkolny 2011/2012.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
CELE GŁÓWNE PROGRAMU: Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy. Zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie.
"CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS".
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
r. Białystok.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
Białystok r..
Realizacja programu „Nie pal przy mnie, proszę” w roku szkolnym 2012/2013 na terenie powiatu krapkowickiego mgr Joanna Pawlak Sekcja Promocji Zdrowia.
„NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ”
Realizacja programu „Znajdź właściwe rozwiązanie” w roku szkolnym 2012/2013 na terenie powiatu krapkowickiego mgr Joanna Pawlak Sekcja Promocji Zdrowia.
Nie pal przy mnie, proszę
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
O paleniu tytoniu raz jeszcze…
„ARS, czyli jak dbać o miłość?”
„ZNAJDŹ WŁAŚCIWE ROZWIĄZANIE”
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
PROGRAM OGRANICZANIA ZDROWOTNYCH NASTĘPSTW PALENIA TYTONIU W POLSCE
Program edukacji antytytoniowej „Nie pal przy mnie, proszę”
Mamo, tato – proszę, nie palcie przy mnie !. WPŁYW BIERNEGO PALENIA TYTONIU NA ZDROWIE OUTLINE: 1.Explanation of Passive Smoking 2.Most vulnerable people.
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
r. Białystok.
Światowy Dzień bez Tytoniu
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Bieg po zdrowie Program Antytytoniowej Edukacji Zdrowotnej realizowany przez uczniów klasy IVa Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 im. Marszałka Józefa.
Program szkolnej Edukacji Antytytoniowej „CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”
Nie pal przy mnie, proszę
Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej
Dlaczego palenie jest szkodliwe?
Program dla dzieci w wieku przedszkolnym
Zapis prezentacji:

Nie pal przy mnie, proszę Program edukacji antytytoniowej dla uczniów klas I-III szkół podstawowych mgr Ewelina Kazaniecka Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Toruniu Toruń, wrzesień 2010 r.

Założenia ogólne programu przeznaczony dla uczniów klas I-III SP stanowi 2 ogniwo w cyklu programów antynikotynowych proponuje realizację zajęć metodami aktywizującymi dostosowanymi do wieku dzieci ma charakter profilaktyczny, ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy

Cel główny Wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, w których inne osoby palą przy nich papierosy

Cele szczegółowe uporządkowanie i poszerzenie informacji nt. zdrowia kształtowanie u dzieci postaw odpowiedzialności za własne zdrowie uświadomienie dzieciom, że palenie tytoniu jest szkodliwe dla zdrowia uwrażliwienie dzieci na szkodliwe oddziaływanie dymu papierosowego związane z biernym paleniem

Autorzy programu zespół złożony z pedagogów, lekarzy i psychologa z Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie ,w skład którego wchodzą: Janusz Szymborski, Witold Zatoński, Aldona Sito, Ewa Łukasik, Magdalena Korzycka – Stelmach i Agnieszka Małkowska

Struktura programu 5 zajęć warsztatowych: CO TO JEST ZDROWIE? OD CZEGO ZALEŻY NASZE ZDROWIE? CO I DLACZEGO SZKODZI ZDROWIU? CO ROBIĆ, GDY MOJE ŻYCIE JEST ZAGROŻONE? NIE PAL PRZY MNIE, PROSZĘ!

Metodyka programu W zajęciach warsztatowych stosuje się: metody aktywizujące (np. burza mózgów, ćwiczenia oddechowe, wizualizacja, drama) pracę w małych grupach polegających na współpracy (dzieci prowadzą dialogi, konfrontują wiedzę)

Metodyka programu – c.d. nauczyciel odgrywa rolę doradcy i koordynatora wspierającego dzieci, a nie osoby kontrolującej czas przeznaczony na realizację zajęć – łącznie 7 jednostek lekcyjnych jeżeli nie można przeprowadzić zajęć warsztatowych w jednym cyklu należy wykorzystać pewne moduły w ramach tematycznych zintegrowanych zajęć

Zajęcia 1. Co to jest zdrowie? Cel: zintegrowanie grupy, uporządkowanie i poszerzenie wiadomości na temat zdrowia Czas: 90 min Plan: Integracja grupy Ustalenie zasad pracy z grupą Definicja zdrowia „Zapoznanie” z wiewiórką Wiki

Zajęcia 2. Od czego zależy nasze zdrowie? Cel: kształtowanie postaw odpowiedzialności za własne zdrowie Czas: 45 min Plan: Wierszyk o wiewiórce Wiki Od czego zależy nasze zdrowie? Co JA mogę zrobić, by być zdrowym?

Zajęcia 3. Co i dlaczego szkodzi zdrowiu? Cel: uświadomienie dzieciom, że same mogą unikać szkodliwych dla zdrowia sytuacji, przekazanie informacji o biernym paleniu Czas: 45 min Plan: Przypomnienie wierszyka Co szkodzi zdrowiu? Jakich sytuacji, które szkodzą naszemu zdrowiu możemy unikać?

Zajęcia 4. Co robić, gdy moje zdrowie jest zagrożone? Cel: wykształcenie u dzieci postawy gotowości dla radzenia sobie w sytuacji, gdy ich zdrowie jest zagrożone Czas: 45 min Plan: Krzyżówka Układanka „wiewiórka” Jak mogę sobie pomóc, gdy moje zdrowie jest zagrożone?

Zajęcia 5. Nie pal przy mnie, proszę Cel: wykształcenie postawy obrony przed biernym paleniem, zdobycie przez dzieci umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni ludzie palą przy nich papierosy Czas: 90 min Plan: Wprowadzenie Co mogę zrobić, gdy inne osoby przy mnie palą? Rysowanie znaczków Las Podsumowanie zajęć warsztatowych

Dziękuję za uwagę