Województwo pomorskie – atrakcyjna destynacja turystyczna…
Ukierunkowanie działań związanych z rozwojem oferty turystycznej regionu
Cel Programu Wskazanie kierunków rozwoju konkurencyjnej, zróżnicowanej i opartej o kluczowe wyróżniki regionu produktów turystycznych, które rozwijane są zgodnie z zasadami zarządzania marketingowego oraz zrównoważonego rozwoju
Kluczowe formy aktywności turystycznej Turystyka wypoczynkowa typu „3S” Turystyka miejska Turystyka kwalifikowana Turystyka kulturowa Turystyka prozdrowotna Turystyka biznesowa Ekoturystyka
„Pomorskie - dobry kurs” - turystyczna kampania promocyjna województwa pomorskiego Poprawa turystycznego wizerunku województwa pomorskiego na rynku krajowym Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej czterech grup produktów turystycznych województwa pomorskiego na rynku krajowym
„Pomorskie - dobry kurs” - turystyczna kampania promocyjna województwa pomorskiego Przeprowadzenie kompleksowej kampanii promującej markę turystyczną województwa pomorskiego w oparciu o cztery wiodące formy aktywności turystycznej
PODKREŚLENIE OFERTY CAŁOROCZNEJ „Pomorskie - dobry kurs” - turystyczna kampania promocyjna województwa pomorskiego 1) Turystyka wodna 2) Turystyka aktywna Kulturowa SPA & Wellness PODKREŚLENIE OFERTY CAŁOROCZNEJ
Kampania wizerunkowa Kampania turystyczna I kw 2009 II kw 2009 Kampania przypominająca I kw 2009 II kw 2009 III-IV kw 2009 I-II kw 2010 III-IV kw 2010 I-II kw 2011
„Pomorskie - dobry kurs” - turystyczna kampania promocyjna województwa pomorskiego emisja 30 sek. spotu reklamowego w 20 kompleksach kinowych oraz w stacjach telewizyjnych; reklama zewnętrzna (minimum 450 nośników) w wybranych miastach Polski; przeprowadzenie dwóch kampanii internetowych; uruchomienie portalu internetowego : www.pomorskiedobrykurs.pl organizacja cyklu 6 ekspozycji targowych regionu.
Całość kampanii realizowana będzie w myśl złotej zasady: Będzie to pierwsza w pełni profesjonalna, kompleksowa kampania turystycznej marki województwa pomorskiego Całość kampanii realizowana będzie w myśl złotej zasady: Wyróżnij się albo zgiń !!!
Kampania promocyjna województwa pomorskiego na rynku zagranicznym Wielka Brytania, Skandynawia, Niemcy kraje, z którymi posiadamy bezpośrednie połączenia komunikacyjne (lotnicze, promowe); rosnące zainteresowanie regionem, jak i jego ofertą; rozpoznawalność regionu.
Średni czas pobytu turystów: Szwecja – 3,8 nocy Norwegia – 4,1 nocy Finlandia – 3,5 nocy Dania – 4,7 nocy 75 % wyjazdów Skandynawów to weekendowe „wypady” do miast łączone z zakupami *Źródło: Marketingowa Strategia Polski –analiza rynków
Oferta turystyczna w opinii Polaków postrzegana jest przez pryzmat „morza i lata” Skandynawowie i Brytyjczycy - zakupy, turystyka medyczna, miejska, rozrywka Niemcy – turystyka miejska, sentymentalna, rozrywka.
Podejmowane działania: realizacja intensywnych kampanii prasowych; uczestnictwo w targach; reklama outdoor; reklamy w magazynach pokładowych; organizacja wizyt studyjnych dla dziennikarzy; inne wydarzenia i akcje promocyjne; promocja w Internecie.
Dziękuję za uwagę ! Krystyna Hartenberger – Pater Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna www.prot.gda.pl