Małgorzata Bogdanowicz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Konflikt w negocjacjach
Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
ocenianie, które pomaga się uczyć
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Negocjacje w biznesie wprowadzenie. Negocjacje w biznesie wprowadzenie.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH
Etapy negocjacji. Przygotowanie
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
SPOŁECZEŃSTWO OBYWATELSKIE.
Profilaktyka agresji i przemocy
KULTURA ORGANIZACYJNA
AUTOPREZENTACJA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Dr Anna Okońska-Walkowicz
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
Organizacja i zarządzanie firmą
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Podstawy przedsiĘbiorczoŚci
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Rachunkowość kreatywna
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Moja przedsiębiorczość
Rozwiązywanie konfliktów
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
Rozwiązywanie konfliktów
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Funkcje zarządzania, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów.
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
TORUŃSKA SZKOŁA WYŻSZA STUDIA PODYPLOMOWE HANDEL ZAGRANICZNY PROF. NDZW. DR HAB. ADAM SUDOŁ TECHNIKI SPRZEDAŻY I NEGOCJACJE HANDLOWE PREZENTACJA TECHNIKI.
Co to jest polityka Rozróżniamy kilka definicji słowa ,,Polityka’’:
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Public Relations – odpowiedzialność każdego pracownika Urzędu 23 października 2014 Warszawa prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski.
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Wstęp do zarządzania i marketingu
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Wsparcie outplacementowe Schemat: Łagodzenie negatywnych.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
NEGOCJACJE.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Obserwacja wybranych uczniów
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Małgorzata Bogdanowicz Negocjacje Małgorzata Bogdanowicz

Cele: - Komunikacja podczas negocjacji - Konflikty i sposób ich rozwiązywania - Przygotowanie do negocjacji - Style negocjacyjne, jak i kiedy stosujemy - Reagowanie w sytuacjach patowych - Tworzenie strategii negocjacyjnej - Taktyki negocjacyjne jak reagować

Czym są negocjacje? Negocjacje to w skrócie podejmowanie decyzji w drodze wzajemnego przekonywania i argumentacji. W jeszcze większym skrócie - to sposób uzyskania tego co chcemy od innych. Negocjowanie to typ zachowania, z którym spotyka się każdy. Czy chcemy, czy nie, czy sobie uświadamiamy, czy nie – negocjujemy Negocjacje to umiejętność łączenia dbałości o własne interesy w współzależnością i zdrową rywalizacją

A prościej? Negocjacje to zestaw przepisów taktycznych Negocjacje to sztuka rozwiązywania dylematów Proces o określonej strukturze przebiegający w czasie To wachlarz działań do poszukiwania rozwiązań w sytuacjach konfliktowych

…to praktyka Negocjacje to umiejętność, którą doskonali się głównie przez praktykę. Jednak wiedza i doświadczenie zebrane w podstawowe zasady może pomóc uniknąć kosztownych błędów. Dopiero w zetknięciu z realnymi sytuacjami negocjacyjnymi szlifuje się mistrzostwo. Każda instytucja i organizacja składa się ze wzajemnie zależnych jednostek, które mają własne interesy. W tej sytuacji prawie każda istotna decyzja jest negocjowana. Negocjacje nie wymagają szczególnych predyspozycji – są rzemiosłem, którego można się nauczyć.

Zwykle ludzie… Mylą negocjacje z walką („teraz go załatwię”) Lekceważą klimat („przejdźmy do interesów”) Nie dostrzegają kontekstu (związek z mocodawcą) Uważają, że impas oznacza fiasko Mylą zdecydowanie z zawziętością Nie są świadomi własnego stylu negocjowania i jego wpływu na innych Nie rozpoznają własnych ani cudzych prób manipulacji Postrzegają wspólne poszukiwanie rozwiązań jako „dokładanie do interesu”

Negocjacje to wywieranie wpływu na osiąganie znaczących rezultatów: podział kosztów i korzyści, osiągnięcie celów wynikających z Twoich interesów na układ sił między stronami: utrzymywanie go w równowadze lub uczynienie korzystniejszym dla siebie na atmosferę: oddziaływanie na rzecz twórczego nastawienia i pozytywnych stosunków międzyludzkich na swoich mocodawców: umacnianie własnej pozycji z poszanowaniem mocodawców, w których imieniu prowadzi się negocjacje na procedury postępowania: wprowadzanie takich procedur, które sprzyjają elastyczności i zwiększaniu szans na osiągnięcie korzystnego kompromisu

Na co zwrócimy uwagę: NEGOCJATOR ZESPÓŁ NEGOCJACYJNY KOMUNIKAJCA OTOCZENIE FAZY NEGOCJACJI TAKTYKI NEGOCJACYJNE

PRZEPROWADZENIE NEGOCJACJI Fazy negocjacji PIERWSZE OFERTY PRZEPROWADZENIE NEGOCJACJI ZAKOŃCZENIE PRZYGOTOWANIE FAZY NEGOCJACJI

Taktyki negocjacyjne Taktyki negocjacyjne należy stosować bardzo ostrożnie. Niebezpieczeństwo negatywnych skutków używania taktyk jest szczególnie duże wtedy, kiedy mamy do czynienia z partnerami, z którymi będziemy w przyszłości negocjować. Nieumiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych może zantagonizować drugą stronę i doprowadzić do załamania się negocjacji i zachwiania długotrwałej relacji między stronami.