W ciemności- Agnieszki Holland Analiza i interpretacja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T E M A T 3 : C O T O J E S T I N F O R M A T Y K A I J A K I E S Ą A S P E K T Y J E J R O Z W O J U ?
Advertisements

Zapraszamy do blogowania !
Klasyfikacja źródeł informacji
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
FILMOTEKA SZKOLNA. AKCJA! PROJEKT OBEJMOWAŁ: Udział uczniów w kursie internetowym pt. "Filmoteka szkolna. Akcja!". Udział w warsztatach.
Teatr Anna Kozłowska Kl. IIc.
Projekt w programie Szkoła z Klasą 2.0. Oglądanie czy czytanie – oto jest pytanie!
ogólnopolski program dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 30 miast, uczniów, nauczycieli pokazy kinowe, materiały do.
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Google – sposoby wyszukiwania
nas,1, ,wiadomosc.html.
Recenzja w twórczości dziennikarskiej
Strategia skutecznego szukania informacji w Internecie
Kodeks 2.0 Zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej w Szkole Podstawowej nr 79 w Gdańsku.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 4 Wprowadzanie i uczenie pojęć na lekcjach języka polskiego Dr Krzysztof Koc.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Zasady bezpieczeństwa w sieci
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Innowacyjny program nauczania języka polskiego z elementami filmoznawstwa w klasie I gimnazjum.
Międzynarodowe Święto Bibliotek.
s. Wyspiański-człowiek teatru
Edelman Polska 2007 Confidential Relacje z dziennikarzami AmCham / Edelman Warszawa,
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Zadanie TIK – lekcja pt. Nasza klasowa netykieta
Gatunki dziennikarskie
Ćwiczenie 1 Roman Pomianowski
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
Innowację realizują uczniowie klasy ID pod kierunkiem pani Grażyny Miętus.
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Jak napisać dobry tekst?
siła cz.IV W części IV prezentacji: treść II zasady dynamiki
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Pracujemy metodą participatory video (PV) co oznacza, że: - My doradzamy, Wy tworzycie - sami wymyślacie scenariusz, sami kręcicie - musicie pracować razem!
KINO Fotografie i grafiki: Fotolia.com.
TEMAT: Tradycyjne metody połowu i narzędzia rybackie:
Obywatel Kane reż. Orson Welles USA przepustka do sławy słuchowisko Wojna światów wg powieści H.G. Wellsa 30 października 1938 The Mercury Theatre.
INSTRUKCJA. 1. Analizujemy wstępnie literaturę na temat rozwoju dziecka w analizowanym okresie i na temat problemów z jakimi borykają się osoby w tym.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Gaz z łupków i Percepcja Publiczna. GAZ Z LUPKOW I PERCEPCJA PUBLICZNA Problem: Panstwowa opozycja gazu łupkowego.
Hymn Szkoły 1. Aby język mówić chciał co pomyśli głowa Zawsze się staramy dbać o kulturę słowa.
Przepis na Fonoblog Czy wiesz, co znajduje się za rogiem Twojego domu? Czy znasz rytm życia najbliższej okolicy? Może chcesz nam o nim opowiedzieć? Zapraszamy.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
PEGI Czy wiesz, co kryje się pod tymi znakami? Czy wiedząc, że w grze jest przemoc, sex i wulgarny język pozwolisz w nią grać swojemu dziecku lub ją zakupisz?
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
O MNIE MOJE HOBBY MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI MOJE ULUBIONE GRY POLECANE STRONY INTERNETOWE POLECANY KANAŁY NA YOUTUBE MOJE MARZENIA ULUBIONE PRZEDMIOTY W SZKOLE.
Natural Sciences, Natural English. Mitochondrium.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Książka Astrid Lindgren „Bracia Lwie Serce”
SPOTKANIE IV. CO OZNACZA, GDY NA DRZWIACH BIURA JEST UMIESZCZONY PRZED NAZWISKIEM SKRÓT:
Zawód: Aktor/aktorka. ● Jak zostać aktorem/aktorką? ● Jedną z możliwości jest zgłaszanie się na castingi - zdarza się, że dzięki temu osoby bez wykształcenia.
Ewangelizacja częścią życia człowieka wiary
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Pomysł na promocję książki.
Młodzi i zwariowani.
CZAS PRESENT CONTINUOUS
SYSTEMY REPREZENTACYJNE
Lubię czytać!.
Album fotograficzny Sprawozdanie z wykonania zadania nr 2
„MAMY MOCNE STRONY – RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ”
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Wyniki projektu naukowego
Teatr w Afryce, Afryka w teatrze Percepcja sztuki teatralnej
Zapis prezentacji:

W ciemności- Agnieszki Holland Analiza i interpretacja „ „Chciałabym, aby ten film był bliski bohaterom, rzeczowy i uczciwy emocjonalnie. Z kamerą podążającą za postaciami przez niekończące się kanały. Ciemność musi pozostać ciemnością a widzowie muszą czuć, że są tam razem z bohaterami”. Agnieszka Holland

Zapraszam Was do próby analizy i interpretacji filmu A Zapraszam Was do próby analizy i interpretacji filmu A .Holland, który niedawno obejrzeliśmy w kinie. Myślę, że film ten nikogo nie pozostawił obojętnym Świadczyły o tym oklaski, które było słychać po zakończonej projekcji. Chciałabym, aby „ W ciemności” zmusił do głębszej refleksji i został w Was na dłużej. Prezentacja ta ma stać się dla Was inspiracją i skłonić do próby wyrażenia swojej opinii o filmie, ale w sposób dojrzały. Opracowanie merytoryczne: A.Kisielewska, Jolanta Tinel

Wprowadzenie Film jest specyficznym dziełem sztuki. Przemawia do nas za pomocą własnego języka, na który to składa się gra aktora, obraz, dźwięk, sposób montażu, typy ruchu kamery. Świadomy odbiór dzieła filmowego nie sprowadza się tylko do określenia tematyki przekazu, ale do wychwycenia środków, którymi wyraża swoje przesłanie. Inaczej mówiąc, aby dokładniej zrozumieć film, należy odpowiedzieć sobie na pytania: 1. Za pomocą jakich środków wyrazu reżyser ilustruje temat? 2. Dlaczego tak, a nie inaczej posługuje się językiem filmowym? Pamiętajcie :”Każdy metr taśmy musi czemuś służyć” Kieślowski.

Zadanie dla Ciebie: Na kolejnych slajdach prezentacji zamieszczone są różne ćwiczenia, których celem jest zwrócenie Twojej uwagi na ważne aspekty filmu A. Holland. Twoim zadaniem jest udzielenie na nie odpowiedzi (pisemnie), a następnie napisanie recenzji filmowej ( około 150 słów). Czas na wykonanie projektu- 7 dni zadania i recenzja, praca wyłącznie napisana ręcznie i samodzielnie,). Do niektórych zadań umieszczone są linki, które mogą pomóc Ci w wykonaniu zadania.

Zadanie I Odpowiedz na podane niżej pytania Tło, sytuacja i akcja filmu: 1. Gdzie toczy się akcja, w jakim środowisku? 2. Jak myślisz, czy sposób przedstawienia tych środowisk mógł zainteresować widza? Uzasadnij swój sąd. 3. Co jest Twoim zdaniem głównym tematem filmu? 4. Co jest podstawowym motorem akcji: przypadki zewnętrzne, czy przemiana wewnętrzna bohatera?

Zadanie II: przyjrzyj się postawie bohaterów Zadanie II: przyjrzyj się postawie bohaterów. Aby zastanowić się nad obrazem psychologicznym głównej postaci, skorzystaj z umieszczonego poniżej grafu. Dopisz brakujące informacje ( czyli odpowiedz na pytania) sformułuj wnioski. Paradoks, oksymoron nieheroiczny bohater Leopold Socha- kim jest na początku? Jaki jest jego system wartości? Ewolucja postawy: Jaki się staje ? Dlaczego? http://www.polityka.pl/kultura/aktualnoscikulturalne/1522963,1,w-ciemnosci-agnieszki-holland---wydarzenie-roku-2012.read

Zadanie III Tytuł jest kluczem do interpretacji dzieła Zadanie III Tytuł jest kluczem do interpretacji dzieła. Zastanów się , jak można odczytać sens dzieła ,odwołując się do symboliki ciemności. Pamiętaj: symbol na dwie warstwy znaczeniowe- dosłowną i ukrytą. Ciemność

Do podanych zdjęć dopasuj odpowiednie nazwy planów filmowych Do podanych zdjęć dopasuj odpowiednie nazwy planów filmowych. Określ celowość ich zastosowania. Zadanie dodatkowe

Opisz podane niżej kadry filmowe ( miejsce akcji, emocje bohaterów, oddziaływanie na widza, siła przekazu itp..)‏ Zadanie IV

Która scena z filmu „ W ciemności” wywarła na Tobie największe wrażenie? Dlaczego? Zadanie V http://youtu.be/c7g6E6adHfg

Poszukaj różnych opinii o filmie, wybierz te, z którymi się zgadzasz Poszukaj różnych opinii o filmie, wybierz te, z którymi się zgadzasz. Zacytuj je w Twojej pracy. Poniżej podajemy przykładowe strony: Zadanie VI http://www.kinopodbaranami.pl/film.php?film_id=6813 http://www.culture.pl/web/guest/szukaj?p_p_id=3&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=2&_3_struts_action=%2Fsearch%2Fsearch

Zadanie 7 Film jest dedykowany Markowi Edelmanowi. Skorzystaj z podanych niżej adresów, zapoznaj się z sylwetką tego wybitego człowieka. Wypisz informacje i opinie na jego temat. http://youtu.be/h6pUbGLlFvc http://www.centrumdialogu.com/pl/o-nas/marek-edelman

Subiektywnie..... Mocną stroną przekazu filmowego Holland jest okazanie bohaterów, takich jakimi są. Nie ma tutaj gloryfikacji żadnego z nich. Metamorfoza, jaką przechodzi Poldek jest autentyczna, pojawia się w bohaterze odpowiedzialność za losy innych stopniowo. Początkowo pomaga Żydom tylko dla zarobku, potem czuje się związany z tymi ludźmi Przesłanie filmu każdy musi sam znaleźć dla siebie. Dla mnie jest nim wiara w ludzi, ukazanie, że miarą wielkości człowieka jest jego autentyczne zaangażowanie w pomoc dla innych i to, że za swoją działalność nie oczekuje wdzięczności. Ta pomoc jest jego imperatywem moralnym, wynika z wnętrza. Nie oczekuje za to nagrody, bo taka jest właśnie rozumie swoje człowieczeństwo.