Symulacja sesji plenarnej. Sześć etapów działań 1.Przeczytanie i analiza opinii 2.Wybór swojej grupy (jeden uczeń na grupę), przygotowanie i przesłanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
Advertisements

Uwzględnienie aspektów środowiskowych. Badanie w liczbach: Liczba nadesłanych, ważnych ankiet: 12 Ankiety RPO:10 ( brakuje 6) Programy Centralne : 2 (
Pierwsza Doroczna Konwencja Europejskiej Platformy Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu Kraków października 2011 r.
Stanowisko Rządu RP wobec propozycji KE Warszawa, 5 marca 2013 r.
Tworzenie nowego międzynarodowego porozumienia EUROPEAN COMMISSION FEBRUARY 2009 Zmiany klimatu.
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
Lokalizacja Komitetu. Lokalizacja Komitetu Miejsce EKES-u w systemie instytucjonalnym UE KOMISJA EUROPEJSKA RADA UE.
Polityka energetyczna Unii Europejskiej- obecne działania i trendy.
Rzeszów, 21 marca 2013 r. Zmiana regulaminu Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata XIX posiedzenie.
Jak powstaje ustawa?.
Propozycja UE dot.: CSF, EAFRD ; w kontekście podejścia LEADER
Krzysztof Zaręba Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska
Informacja na temat dokumentów programowych i pakietu legislacyjnego polityki rybołówstwa w Polsce oraz UE na lata
Być ekspertem Komisji Europejskiej - ogólne doświadczenia Berenika M. Marciniec Poznański Park Naukowo - Technologiczny Zostań ekspertem Komisji Europejskiej!
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
SYMBOLE UNII EUROPEJSKIEJ
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
Politechnika Częstochowska Wydział Inżynierii Procesowej, Materiałowej i Fizyki Stosowanej Katedra Pieców Przemysłowych i Ochrony Środowiska Struktura.
Rola i wpływ organizacji obywatelskich na kształt krajowej i europejskiej polityki społecznej PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO.
PERSPEKTYWA EUROPEJSKA DLA PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ ENERGETYKI
Komitet Regionów.
Rada Unii Europejskiej (fr. Conseil de l'Union européenne; ang
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Polska prezydencja w Unii Europejskiej.
System, który łączy Zmiany w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej -system tranzytowy Warszawa, 24 września 2013.
Projekt Zapobieganie zakażeniom HCV PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI.
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
EUROPEJSKI ROK OBYWATELI Prawa Obywatela Unii Europejskiej Prawo do swobodnego poruszania się i przebywania na terytorium wszystkich państw należących.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Zadania samorządu uczniowskiego
Seminarium Przyszłość europejskiego dialogu społecznego Łódź – 18 lutego 2009 r., Krynica Morska – 13 marca 2009 r. Dialog Społeczny w Unii Europejskiej.
Zarządzanie Projektami
Europejski Komitet Ekonomiczno-Społeczny
Historia integracji Polski z Unią Europejską:
Parlament Europejski - instytucja Unii Europejskiej będąca odpowiednikiem jednoizbowego parlamentu, której członkowie są wybierani są w bezpośrednich wyborach,
Parlament Europejski.
Samorząd Uczniowski.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Regulamin Prac Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Dolnośląskiego ZMIANA §7 Procedury pisemne Wydział Europejskiego.
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
Andrzej Grzyb Poseł do Parlamentu Europejskiego Współprzewodniczący delegacji PO-PSL w Grupie Europejskiej Partii Ludowej Komisja Ochrony Środowiska, Zdrowia.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Czym jest Unia Europejska (UE)?
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Parlament Europejski Co warto wiedzieć?.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Projekt STRUKTURA 1. Opis wybranej ścieżki rozwoju zawodowego
Matematyczne domino Sprawozdanie. Z kim zrealizujesz projekt? Projekt został zrealizowany przez uczniów klasy 2B. Jest to klasa z innowacją matematyczno-informatyczną.
KOMISJA EUROPEJSKA Ewa Czaja Paulina Dobkowska Joanna Krzemień.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Działalność Parlamentu Europejskiego. Co roku Parlament zbiera się dwanaście razy na posiedzeniu plenarnym w Strasburgu. Sześć dodatkowych sesji ma miejsce.
PROJEKT ROZPORZĄDZENIA LULUCF
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
SPOŁECZNE SKUTKI POLITYKI KLIMATYCZNEJ ŚWIATA
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Instytucje UE r..
Korespondencja elektroniczna
Zapis prezentacji:

Symulacja sesji plenarnej

Sześć etapów działań 1.Przeczytanie i analiza opinii 2.Wybór swojej grupy (jeden uczeń na grupę), przygotowanie i przesłanie poprawek 3.Przygotowanie się do posiedzenia w grupie i do sesji plenarnej 4.Wcielenie się w rolę członka EKES-u 5.Bruksela: posiedzenie w grupie 6.Bruksela: debata i głosowanie na sesji plenarnej

1. Przeczytanie i analiza opinii Mobilna młodzież

Jak wygląda opinia? Zawartość opinii 1. Wstęp Streszczenie Kontekst Uwagi ogólne Wnioski i zalecenia

2. Wybór grupy, przygotowanie i przesłanie poprawek Każdy uczeń wybiera grupę EKES-u, którą będzie reprezentować: Grupę I, Grupę II albo Grupę III Poprawki: od 1 do 3 poprawek na szkołę (w dowolnym języku) Termin nadsyłania poprawek i przydziału do grupy: 31 marca 2011 r.

Na czym polegają poprawki? Możliwe działania: Skreślić Zastąpić Skreślić i zastąpić w całym tekście Skreślić punkt Zastąpić słowo Dodać nowy punkt + Przedstawienie racji w krótkim uzasadnieniu

Skreślić Tekst oryginalny: 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Skreślić 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się.

Zastąpić Tekst oryginalny: 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Zastąpić 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 20 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się.

Skreślić i zastąpić w całym tekście Tekst oryginalny: 1.3. EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Skreślić i zastąpić w całym tekście 1.3. EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się.

Skreślić punkt Tekst oryginalny: 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Skreślić punkt 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się.

Zastąpić słowo Tekst oryginalny: 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Zastąpić słowo 1.3. EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć konkretny ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się.

Dodać nowy punkt Tekst oryginalny: 1.3.EKES uznaje, że państwa członkowskie UE, powinny przyjąć ambitny cel przejściowy polegający na zredukowaniu do 2020 r. globalnego poziomu emisji gazów cieplarnianych przynajmniej o 30% w stosunku do poziomu z 1990 r., pod warunkiem, że nastąpi porównywalna redukcja emisji w pozostałych krajach rozwiniętych i bardziej zaawansowanych krajach rozwijających się. Dodać nowy punkt 1.3 b ) Komitet wyraża pragnienie, by wszyscy obywatele europejscy byli poinformowani o celach wyznaczonych w zakresie ograniczenia emisji gazów cieplarnianych na świecie, oraz by przeprowadzono masową kampanię informacyjną na ten temat, zwłaszcza w miejscach publicznych i środkach komunikacji.

3. Przygotowanie się do posiedzenia w grupie i do sesji plenarnej EKES przesyła dokument zawierający wszystkie zaproponowane poprawki. Przed przyjazdem do Brukseli należy zapoznać się z tym dokumentem, by być gotowym do dyskusji na jego temat podczas posiedzenia w grupie i na sesji plenarnej.

4. Wcielenie się w rolę członka EKES-u 3 uczniów wcieli się w rolę członków EKES-u i będzie reprezentowało swoją klasę w Brukseli. Każdy uczeń reprezentuje wybraną uprzednio grupę EKES-u: Grupę I, Grupę II albo Grupę III

5. Bruksela: posiedzenie w Grupie Każda Grupa musi porozumieć się co do pięciu poprawek, które przedłoży podczas sesji plenarnej.

6. Bruksela: sesja plenarna Debata i głosowanie nad opinią, która najlepiej odzwierciedla interesy obywateli.

Kolej na was!