STUDENCI POLSCY 2002 - PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
B ADANIE AKTYWNOŚCI PRZEDSIĘBIORCZEJ WŚRÓD STUDENTÓW U NIWERSYTETU E KONOMICZNEGO W K ATOWICACH.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Społeczności w Internecie
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez budżet państwa, realizowany pod nadzorem Wojewódzkiego.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Wyniki badania TNS OBOP
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
Badanie Beneficjentów Ostatecznych Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich Toruń, 20 czerwca 2007 Projekt współfinansowany.
Raport z badania Capibus
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
PATENT na innowacyjny biznes
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
WYKORZYSTAJ POTENCJAŁ UCZELNI – ZAŁÓŻ FIRMĘ OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA Przedsiębiorczość akademicka. Stan i możliwości rozwoju w woj. opolskim. Opole,
W kwietniu 2012r. Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami przeprowadziło badanie CATI w związku z Rankingiem MBA. Badanie zostało przeprowadzone na.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
Doświadczenia związane z karami fizycznymi Raport z badania Data badania: 11 – 18 września 2008 Przygotowane dla: Fundacji Dzieci Niczyje Autor: Agata.
W RÓŻNYCH FORMACH AGONISTYKI SPORTOWEJ
Centrum Badań Edukacyjnych Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Łodzi Badanie efektywności działań władz samorządowych Piotrkowa Trybunalskiego w.
„Student jako konsument na rynku multimediów”
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Badanie potrzeb powiatowych rynków pracy w perspektywie zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich Prezentacja wyników badań terenowych Bohdan Rożnowski Konrad.
Problemy wychowawcze dzieci
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
KINGA NOWAKOWSKA OLGIERD KONIECZNY Szczecinek, 30 września 2014 r. BADANIE EWALUACYJNE STAŻE JAKO NARZĘDZIE AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Praca. Rozwój. Rodzina. WYBORY SAMORZĄDOWE 16 LISTOPADA 2014 Miliardy dla samorządu. Lepsze życie Polaków. Platforma Bliżej ludzi.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród przedstawicieli spółek giełdowych Warszawa,
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości Co zrobić, aby młodzi ludzie nie wyjeżdżali za granicę w celach zarobkowych?
1 Umiejętności informatyczne w przygotowaniu zawodowym przyszłych nauczycieli Krystyna Buchta Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie ZWWF w Białej.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Rynek pracy i wynagrodzenia dla kobiet
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Planowanie i realizacja badań ewaluacyjnych służących oszacowaniu wartości wskaźników rezultatu długoterminowego EFS 18 stycznia 2015 r.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
Druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski.
Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w KrakowieBiuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w Białymstoku Postrzeganie koncepcji reintrodukcji.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
JAKIEGO DIALOGU SPOŁECZNEGO POTRZEBUJEMY W OCHRONIE ZDROWIA?
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Spożywanie posiłków w punktach gastronomicznych
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Zapis prezentacji:

STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002

METODOLOGIA

Badanie zostało zrealizowane w dniach czerwca 2002 r na zamówienie Business Centre Sp. z o. o. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie netto 1039 studentów w następujących miastach: Gdańsk, Katowice, Lublin, Łódź, Opole, Radom, Siedlce i Warszawa w oparciu o wywiad kwestionariuszowy face-to- face. Do niniejszego badania, poza kwestionariuszem, zostały przygotowane następujące materiały: karty respondenta i instrukcja dla ankietera. Realizacja badania rozpoczęła się 3 czerwca, zaś zakończyła 6 czerwca. Zgodnie z założeniami, docelowo należało przeprowadzić około 1100 wywiadów. Zrealizowana próba netto 1040 wywiadów (94,5 % próby brutto) była w dużej mierze zgodna z wcześniejszymi założeniami, a kilkuprocentowa różnica w realizacji wynikała z odrzucenia części ankiet nie spełniających stawianych wymogów. Celem badania była odpowiedź na poniższe zagadnienia: jak duży jest stopień proaktywnego szukania miejsca przez studentów w systemie gospodarczym (czyli jak duża jest skłonność do zakładania firm) jakie bariery powstrzymują studentów przed potencjalną, przyszłościową decyzją o założeniu własnej firmy; jakie mają oczekiwania, jakich benefitów oczekują od założenia własnej firmy jak studenci postrzegają państwo przez pryzmat procesu założenia firmy, jakie programy aktywacyjne skierowane do absolwentów wyższych uczelni studenci znają, Studenci, biorący udziałw badaniu, w większości (74%) rekrutują się z rodzin mieszkających w dużych i średnich miastach, o profilu wyraźnie inteligenckim. 46% z nich deklaruje podejmowanie pracy zawodowej, choć tylko 9% z nich traktuje tę pracę jako pracę na stałe. Osoby pracujące obecnie w większym stopniu pochodzą z rodzin w którym przynajmniej jedno z rodziców posiada wykształcenie wyższe, zamieszkałych w dużych miastach. Są to częściej osoby płci żeńskiej niż męskiej.

STRUKTURA PRÓBY N=1039

WYNIKI

PRACA ZAWODOWA STUDENTÓW

POSIADANIE FIRMY PRZEZ OTOCZENIE: RODZINĘ LUB ZNAJOMYCH STUDENTÓW

CHĘĆ ZAŁOŻENIA WŁASNEJ FIRMY PRZEZ STUDENTÓW

CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ZAŁOŻENIE FIRMY WEDŁUG STUDENTÓW (1) 5 –najbardziej istotne 1 –najmniej istotne 5 –najbardziej istotne 1 –najmniej istotne 5 –najbardziej istotne 1 –najmniej istotne 5 –najbardziej istotne 1 –najmniej istotne

CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA ZAŁOŻENIE FIRMY WEDŁUG STUDENTÓW (2) 5 –najbardziej istotne 1 –najmniej istotne 5 –najbardziej istotne 1 –najmniej istotne 5 –najbardziej istotne 1 –najmniej istotne 5 –najbardziej istotne 1 –najmniej istotne

CZYNNIKI ZACHĘCAJĄCE DO ZAŁOŻENIA FIRMY WEDŁUG STUDENTÓW (1)

CZYNNIKI ZACHĘCAJĄCE DO ZAŁOŻENIA FIRMY WEDŁUG STUDENTÓW (2)

CZYNNIKI ZNIECHĘCAJĄCE DO ZAŁOŻENIA FIRMY WEDŁUG STUDENTÓW (1)

CZYNNIKI ZNIECHĘCAJĄCE DO ZAŁOŻENIA FIRMY WEDŁUG STUDENTÓW (2)

UKOŃCZENIE STUDIÓW A PRZYGOTOWANIE DO PROWADZENIA FIRMY WEDŁUG STUDENTÓW

OBAWY ZWIĄZANE Z ZAŁOŻENIEM FIRMY WEDŁUG STUDENTÓW (1) 5 –największe obawy 1 –najmniejsze obawy 5 –największe obawy 1 –najmniejsze obawy 5 –największe obawy 1 –najmniejsze obawy 5 –największe obawy 1 –najmniejsze obawy

5 –największe obawy 1 –najmniejsze obawy 5 –największe obawy 1 –najmniejsze obawy OBAWY ZWIĄZANE Z ZAŁOŻENIEM FIRMY WEDŁUG STUDENTÓW (2) 5 –największe obawy 1 –najmniejsze obawy 5 –największe obawy 1 –najmniejsze obawy

STOSUNEK DO WPROWADZENIA OBOWIĄZKOWEGO PRZEDMIOTU ZWIĄZANEGO Z PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ WŚRÓD STUDENTÓW

REAKCJA OTOCZENIA NA FAKT ZAŁOŻENIA FIRMY PRZEZ STUDENTA (1)

REAKCJA OTOCZENIA NA FAKT ZAŁOŻENIA FIRMY PRZEZ STUDENTA (2)

WIEDZA NT. PROGRAMÓW WSPIERANIA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI WŚRÓD STUDENTÓW PRZEDE WSZYTSKIM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ zwolnienie ze składki zus tańsze bardziej dostępne kredyty liberalizacja kodeksu pracy ulgi dla firm zatrudniających absolwentów pomoc w zakładaniu własnej firmy prosty system administracyjny PIERWSZA PRACA ulgi dla firm zatrudniających absolwentów pomoc w zakładaniu własnej firmy zwolnienie ze składki zus ABSOLWENT ulgi dla firm zatrudniających absolwentów zwolnienie ze składki zus