eTwinning - eLearning w praktyce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
Koncepcja pracy szkoły
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Program eTwinning a rozwój zawodowy nauczyciela
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Aktywna edukacja.
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
ABC e-learningu.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego* Kim jesteśmy? Co robimy? *Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego działa w.
Założenia PROJEKTU
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
IVD. Debata klasowa odbyła się na Lekcji przyrody w dniu 21 listopada.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
Czym jest Fronter? Gdańsk, wrzesień 2014
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
PORTFOLIO KARIERY CO TO JEST PORTFOLIO?
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Kurs – OK zeszyt.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

eTwinning - eLearning w praktyce Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska eTwinning - eLearning w praktyce Wojciech Wasylko

Kilka słów o sobie… Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Kilka słów o sobie…

? … słowa i pomysły potrafią zmieniać świat… Na czym polega UCZENIE Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Na czym polega UCZENIE ? … słowa i pomysły potrafią zmieniać świat… John Keating, „Stowarzyszenie umarłych poetów”

Jakimi jesteśmy nauczycielami? Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Jakimi jesteśmy nauczycielami?

Pomoc pilnie potrzebna Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Pomoc pilnie potrzebna

eTwinning i… Awans zawodowy Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska eTwinning i… Awans zawodowy

Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska § 8 UST.2 PKT. 1 uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły § 8 UST.2 PKT. 2 wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej  § 8 UST. 2 PKT. 3 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć   § 8 UST.2 PKT.4 C poszerzenia zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych  § 8 UST.2 PKT. 4 E wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami § 8 UST.2 PKT.4 F uzyskanie  innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej

Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska organizacja autorskich konkursów, imprez, projektów, prezentacji, prowadzenie kół przedmiotowych, zajęć wyrównawczych przygotowanie i przeprowadzenie rad szkoleniowych w szkole; prowadzenie szkoleń, kursów i warsztatów dla innych nauczycieli projekty międzynarodowe pozyskiwanie sponsorów, pomocy dydaktycznych przygotowanie materiałów dydaktycznych, dokumentów szkolnych, dyplomów, zaproszeń, testów i analiz, foliogramów, PP, scenariuszy, kart pracy publikacja w internecie wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych i programów edukacyjnych prowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystywania TI i K prowadzenie warsztatów wymiana międzynarodowa – wymiana doświadczeń, lekcje w j. obcym dla uczestników wymiany publikacje, ewentualnie autorskie referaty wygłoszone podczas szkoleń prowadzenie kółka zainteresowań pełnienie funkcji w strukturach samorządowych, fundacjach, stowarzyszeniach działających na rzecz edukacji współpraca z zagranicą w ramach projektu wymiany młodzieży, w ramach koła europejskiego, programu Phare, Sokrates, a szkoły zawodowe w ramach praktyk, itp. nagrody dyrektora szkoły, prezydenta, ministra edukacji,  kuratora oświaty, medal KEN listy gratulacyjne za sukcesy odniesione przez uczniów; sukcesy uczniów, zajmujących wysokie miejsca i wyróżnienia w konkursach przedmiotowych, olimpiadach, zawodach sportowych w konkursach powiatowych i gminnych, itp.

Przykładowe dowody realizacji zadania Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Przykładowe dowody realizacji zadania

eTwinning i… Przykłady nagrodzonych projektów Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska eTwinning i… Przykłady nagrodzonych projektów

eTwinning i… Platforma edukacyjna MOODLE Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska eTwinning i… Platforma edukacyjna MOODLE

Pierwsze kroki … tutaj się wszystko zaczyna… Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Pierwsze kroki … tutaj się wszystko zaczyna… www.etwinning.pl wygląd strony głównej

Pierwsze kroki … tutaj się wszystko zaczyna… Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Pierwsze kroki … tutaj się wszystko zaczyna… główna zakładka

Pierwsze kroki … tutaj się wszystko zaczyna… Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Pierwsze kroki … tutaj się wszystko zaczyna… Opis i logowanie

Pierwsze kroki … tutaj się wszystko zaczyna… Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Pierwsze kroki … tutaj się wszystko zaczyna… cele i zawartość

Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska wygląd

Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska trenerzy

Czy to RZECZYWIŚCIE działa? Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Czy to RZECZYWIŚCIE działa?

Co mówią STATYSTYKI ? Pod koniec 2011 roku zakończono 11 edycję Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Co mówią STATYSTYKI ? Pod koniec 2011 roku zakończono 11 edycję - kolejne 24 grupy ilość wysłanych kluczy dostępu: 747 Jak dotąd… - 10 edycji - 238 grup kursowych - ilość wysłanych kluczy dostępu: 6 671 - zapisanych nauczycieli: 4 948 ukończyło: 2 708

Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska W pierwszym kwartale 2012 roku startuje Kurs eTwinning dla ZAAWANSOWANYCH Nowości: - 10 nowych modułów dla zaawansowanych - nauka obsługi nowych narzędzi i programów - wzmocniona współpraca - nowe techniki współpracy - przeszkolona kadra trenerów

Co mówią sami STUDENCI ? rozszerza horyzonty wzajemne wsparcie Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Co mówią sami STUDENCI ? rozszerza horyzonty Nowińska, kurs 2a rzeczowy i praktyczny Aneta Cholewa, kurs 2a wzajemne wsparcie Danuta Guńka, kurs 5a Uczy jak używać narzędzi TiK Anna Franke, kurs 7 Nie musisz być komputerowym geniuszem by sobie poradzić. Dorota Ciepielewska, kurs 2a Uczymy się z doświadczenia pozostałych uczestników kursu Danuta Guńka, kurs 5a … z filiżanką kawy, przed komputerem, wtedy, gdy mi pasuje, w przyjaznej atmosferze … Barbara Rzeżutka, kurs 2a

Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Co mówią NAUCZYCIELE ? Dlaczego uważasz, że nauczanie poprzez platformę edukacyjną Moodle jest atrakcyjne? Paulina: Jest elastyczne. Bernadetta: Optymalizuje czas i wydatki. Marek: Używasz narzędzi TiK w praktyce a nie tylko gadasz.

Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Co mówią NAUCZYCIELE ? Dlaczego kursy online mogą być bardziej efektywne niż nauczanie w klasach? Paulina: Możesz robić natychmiastowy użytek z zasobów internetu. Co więcej, możesz powrócić do trudniejszych zadań tle razy ile tylko chcesz. Bernadetta: Komunikacja w sieci minimalizuje stres i nieśmiałość. Dostarcza wystarczająco dużo czasu by przemyśleć dokładnie zadania. Marek: Zachęca do niezależności w nauce.

Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Co mówią NAUCZYCIELE ? Jak korzyści tobie osobiście przyniosło prowadzenie kursów eTwinning online? Paulina: Obsługa jest łatwa. Kurs ma intuicyjny interfejs i nieskończone możliwości edytowania. Bernadetta: Staję się mądrzejsza po przeprowadzeniu każdej grupy. Ciągle uczę się obsługi nowych narzędzi. Marek: Lubię Moodle’a za to, że po wszystkich przeprowadzonych kursach nie znam wszystkich jego możliwości. I prawdopodobnie nigdy nie poznam…

Serdecznie dziękuję za uwagę Konferencja warsztatowa 17 stycznia 2012 Kraków, Polska Serdecznie dziękuję za uwagę oho@onet.pl