AGROTURYSTYKA W STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

AGROTURYSTYKA: ELASTYCZNY I BEZPIECZNY MODEL ZATRUDNIANIA
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
BEZPIECZEŃSTWO. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG.
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
Konsultacje społeczne projektu strategii
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
„Inwestuj u nas! Polsko – Ukraiński obszar transgraniczny”
Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem.
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
Wrzesień 2006 r. kwiecień 2006.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Przyjazne formy turystyki
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Stowarzyszenie Ostrzeszowska Lokalna Grupa Działania Prezentacja funkcjonowania Ostrzeszowskiej Lokalnej Grupy Działania w II schemacie Pilotażowego Programu.
Technik Turystyki Wiejskiej
* wszelkie oddziaływania władz państwowych (szczebla centralnego, lokalnego, regionalnego) mające na celu: 1. zaspokojenie potrzeb turystycznych własnego.
Plan działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
MIĘDZYNARODOWY RUCH TURYSTYCZNY
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
REALIZACJA PLANU DZIAŁANIA KSOW WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE stan na r.
Konferencja Gdańsk - PODR
Główne kierunki rozwoju kultury i turystyki w Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata Ryszard Boguszewski Departament Rozwoju Regionalnego.
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
LEADER I DZIAŁANIA SAMORZĄDOWE W PROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Wrocław, wrzesień Sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2010 roku Departament Europejskiego Funduszu Społecznego i Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Seminarium „Wiślany Okrągły Stół”
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Zapis prezentacji:

AGROTURYSTYKA W STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO www.wrotapodlasia.pl Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

STRATEGIA ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO DO 2010 ROKU STRATEGIA określa misję rozwoju województwa, wytycza cele i przyporządkowuje im priorytety. Realizacja Strategii pozwoli na zwiększenie spójności społeczno ekonomicznej i konkurencyjności regionu poprzez stworzenie warunków do pełniejszego wykorzystania jego potencjału. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

TURYSTYKA W STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO Jednym z priorytetów Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego jest rozwój turystyki, realizacja którego przebiega głównie poprzez: Koncentrację działań wspierających, w tym z udziałem środków pomocowych zewnętrznych, na kompleksowym zagospodarowaniu turystycznym jednostek osadniczych, obszarów i obiektów o najwyższych walorach przyrodniczych i kulturowych. Tworzenie warunków lokalizacyjnych oraz preferencji finansowych, organizacyjnych i prawnych sprzyjających pozyskiwaniu inwestorów do modernizacji i realizacji bazy turystycznej w najatrakcyjniejszych do tego celu obszarach. Wspieranie rozwoju turystyki, w tym agroturystyki, ekoturystyki i turystyki kwalifikowanej. Zorganizowanie regionalnego systemu informacji i promocji turystycznej Wspomaganie wzrostu atrakcyjności i rozwoju bazy turystycznej najatrakcyjniejszych obszarów i obiektów turystycznych województwa Tworzenie warunków do uzyskania wysokiej marki produktów turystycznych oraz tworzenie tożsamości turystycznej województwa wraz z systemem identyfikacji marek regionalnych. Opracowanie długofalowego programu rozwoju różnych form turystyki Wspieranie rozwoju systemu tras rowerowych. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

Istotnym uzupełnieniem Strategii Rozwoju Województwa jest Program Rozwoju Turystyki i Zagospodarowania Turystycznego Województwa Podlaskiego do 2010 roku Głównym założeniem Programu było stworzenie dokumentu umożliwiającego samorządowi województwa podejmowanie działań w zakresie rozwoju turystyki, wskazującego i umożliwiającego samorządom lokalnym rozwiązywanie problemów turystycznych na ich terenie, i tworzącego warunki do przyśpieszenia dynamizacji działań w tym zakresie oraz pomocnego regionowi w znalezieniu należnego mu miejsca w ogólnokrajowym systemie turystyki. Zasadniczym elementem Programu są misja i wizja turystyki, które rozumiane są jako określenie istoty rozwoju turystyki w województwie podlaskim, uzasadniające powody istnienia i rozwoju tej dziedziny gospodarki. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

MISJA TURYSTYKI WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO W oparciu o Program Rozwoju Turystyki i Zagospodarowania Turystycznego Województwa Podlaskiego do 2010 roku Misją turystyki województwa podlaskiego jest zgodne z zasadami rozwoju zrównoważonego wykorzystanie unikatowych w skali kraju i Europy walorów przyrodniczych i kulturowo – etnicznych jako stymulatora rozwoju gospodarczego i poprawy poziomu życia mieszkańców. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

WIZJA TURYSTYKI WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO W oparciu o Program Rozwoju Turystyki i Zagospodarowania Turystycznego Województwa Podlaskiego do 2010 roku Województwo podlaskie w 2010 roku to region, w którym turystyka jest jedną z wiodących dziedzin gospodarki sprawnie zarządzaną, z rozwiniętą infrastrukturą turystyczną odpowiadającą standardom UE, zintegrowanym systemem informacji i promocji turystycznej, atrakcyjnym produktem turystycznym województwa opartym o unikatowe walory przyrodnicze i kulturowo-etniczne oraz rozwiniętym systemem rekreacji zdrowotnej. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

Rozwój agroturystyki jako element strategicznych celów i kierunków rozwoju turystyki w województwie podlaskim W oparciu o Program Rozwoju Turystyki i Zagospodarowania Turystycznego Województwa Podlaskiego do 2010 roku Cel strategiczny: Rozwój i modernizacja infrastruktury turystycznej Określenie wiodących form turystyki i ich rozwój Zadanie priorytetowe: Opracowanie i realizacja programu adaptacji zagród wiejskich i leśniczówek dla potrzeb agroturystyki Opracowanie i wdrożenie programu aktywizacji agroturystyki w rejonach o najcenniejszym krajobrazie kulturowym Opracowanie i wdrożenie programu adaptacji drewnianych budynków wiejskich na potrzeby agroturystyki Wprowadzenie obowiązku zgodności z regionalną tradycją budowlaną nowo wznoszonych budynków wiejskich w rejonach z cennymi zespołami budownictwa drewnianego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

Rozwój agroturystyki jako element strategicznych celów i kierunków rozwoju turystyki w województwie podlaskim W oparciu o Program Rozwoju Turystyki i Zagospodarowania Turystycznego Województwa Podlaskiego do 2010 roku Cel strategiczny: 3. Wykreowanie markowych produktów turystycznych Zadania priorytetowe: Wprowadzenie do oferty turystycznej programów imprez i produktów turystycznych związanych z różnorodnością kulturowo-etniczną (regionalne tradycje podtrzymywane przez gospodarstwa w poszczególnych częściach województwa) Opracowanie i publikacja materiałów informacyjnych n/t oferty turystycznej i markowych produktów turystycznych województwa (w tym katalogi agroturystyczne, wykazy twórców ludowych, itp.) Ożywienie tradycyjnych ośrodków sztuki i rękodzielnictwa ludowego Stworzenie systemu zachęt finansowych dla produkcji żywności proekologicznej Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

Rozwój agroturystyki jako element strategicznych celów i kierunków rozwoju turystyki w województwie podlaskim W oparciu o Program Rozwoju Turystyki i Zagospodarowania Turystycznego Województwa Podlaskiego do 2010 roku 4. Cel strategiczny: Stworzenie zintegrowanego systemu informacji turystycznej Zadania priorytetowe: Stworzenie kompleksowej, komputerowej bazy danych o walorach i zagospodarowaniu turystycznym w oparciu o ISIT Stworzenie sprawnego systemu rezerwacji miejsc noclegowych Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

Podróże do województwa podlaskiego w 2004 roku – turyści zagraniczni Województwo podlaskie przyjęło 1 mln turystów zagranicznych (7% zagranicznego ruchu przyjazdowego do Polski, VI miejsce w rankingu województw); Przeważali turyści z Białorusi (390 tys.) i Litwy (350 tys.); Głównym motywem przyjazdów były zakupy; Liczbę przyjazdów w celach turystyczno-wypoczynkowych szacuje się na 0,2 mln; Częściej niż w innych regionach turyści wypoczywali na wsi; Charakterystyczny jest największy w kraju udział turystów nocujących w kwaterach prywatnych; Przeważały pobyty krótkookresowe 2 – 4 dni; Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

Wykorzystanie agroturystycznej bazy noclegowej przez turystów w 2005 roku Według szacunkowych danych uzyskanych z centrów informacji turystycznej w Hajnówce, Augustowie i Suwałkach wykorzystanie miejsc noclegowych w kwaterach agroturystycznych w sezonie letnim 2005 wyniosło ok. 90 %. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

Rozwój bazy agroturystycznej województwa podlaskiego (źródło: Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie) Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

PROMOCJA AGROTURYSTYKI W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM Prezentacja oferty agroturystycznej podczas krajowych i zagranicznych targów turystycznych, w których uczestniczy Województwo Podlaskie Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

PROMOCJA AGROTURYSTYKI W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM Organizacja wizyt studyjnych dziennikarzy w regionie Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

PROMOCJA AGROTURYSTYKI W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM Wydawnictwa – dotychczas opublikowane i nowe materiały Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

PROMOCJA AGROTURYSTYKI W WOJEWÓDZTWIE PODLASKIM Współorganizacja ogólnopolskiego konkursu „Zielone Lato” na najlepsze gospodarstwo agroturystyczne, Nagrody Marszałka przyznawane dla zwycięskich kwaterodawców Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

PLANOWANE DZIAŁANIA PROMOCYJNE NA ROK 2006 Wspieranie organizacji Podlaskich Targów Turystycznych. Promocja produktów turystycznych regionu. Organizacja wizyt studyjnych dziennikarzy zagranicznych na terenie województwa. Promocja województwa podczas targów turystycznych w kraju i zagranicą: rynek krajowy – szczególnie turystyka aktywna, przyrodnicza, kulturowa, agroturystyka: Podlaskie Targi Turystyczne – Białystok, Na styku kultur – Łódź, Międzynarodowe Targi GLOB – Katowice, Międzynarodowe Targi Gdańskie, Międzynarodowe targi LATO – Warszawa, Tour Salon – Poznań rynek zagraniczny – Holandia, Finlandia, Hiszpania, Austria, Czechy, Niemcy, Litwa Wydanie materiałów promocyjnych, Pozyskiwanie funduszy ze środków Unii Europejskiej – realizacja projektów Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Turystyki i Sportu ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1 15-888 Białystok tel. 85 74 97 480, fax 85 74 97 481 www.wrotapodlasia.pl Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Białystok, 25 stycznia 2006