KOMPUTERY W ZARZĄDZANIU SZKOŁĄ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Technologia informacji i komunikacji w nowoczesnej szkole
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
MGR INŻ. ARTUR RÓŻAŃSKI pracownia10 komputerów Od 2000 administracja 6 komputerów 2002 Pracownia internetowa w każdej szkole 10 komputerów 2006.

1 1.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Technologia informacji i komunikacji w szkole
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Obserwacja wybranych uczniów
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
1 ZASTOSOWANIE TECHNOLOGII KOMPUTEROWEJ W FIRMIE SYMULACYJNEJ.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Elektroniczny System Zarządzania Oświatą (Progman / Wolters Kluwer)
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
E - Dziennik. Czym jest e - Dziennik To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
7 Nawyków – mapa wdrożenia
CENTRALIZACJA ZARZĄDZANIA
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Obserwacja wybranych uczniów
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

KOMPUTERY W ZARZĄDZANIU SZKOŁĄ Jerzy Piskor   Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie jpiskor@ares.21sp.lublin.pl  ( jerzy@w.pl ) www.21sp.lublin.pl/users/jpiskor/

O szkole... 740 uczniów w 29 oddziałach 55 nauczycieli 5 pracowników administracyjnych i 15 obsługowych www.21sp.lublin.pl/komputer.htm

Zinformatyzowano w pełni zarządzanie szkołą oraz bibliotekę. W szkole funkcjonuje informacyjny system wspierania zarządzania i edukacji oparty na sieci Novell. Wydzielony został serwer dla prac administracyjnych. W szkole zostały wdrożone także systemy, w których rozliczenia z ZUS i Bankiem obsługującym szkołę, dokonywane są drogą elektroniczną.

Komputery w zarządzaniu Wydzielone zostały dwa podsystemy: nadzorowania procesu wychowawczo-dydaktycznego planowania i wspomagania prac administracyjnych.

Nadzorowanie procesu wychowawczo-dydaktycznego ewidencja podstawowych danych o uczniach; możliwość bardzo szybkiego i łatwego sporządzania różnego rodzaju zestawień; rejestracja i analiza np. następujących informacji: tradycyjnych ocen w postaci stopni (dziennik elektroniczny); ocen opisowych określających szczegółowo osiągnięcia i zdolności ucznia oraz jego braki; frekwencji; uwag o zachowaniu i postawach uczniów.

System komputerowy pełni rolę rozszerzonego elektronicznego arkusza ocen oraz dziennika lekcyjnego. Jeżeli wszystkie informacje są wprowadzane na bieżąco przez nauczycieli, rodzic może otrzymać komplet interesujących go informacji o własnym dziecku.

Planowanie i usprawnianie pracy administracyjnej Oprogramowanie: Pakiet biurowy Microsoft Office, Płatnik ZUS Program do elektronicznej obsługi konta bankowego, oraz...

20 specjalistycznych programów firmy VULCAN: prawo w oświacie, arkusz organizacyjny 2000+, plan lekcji 2000+, księga zastępstw 2000+, plan dyżurów 2000+, sekretariat uczniowski 2000, oceny okresowe, statystyka semestralna 2000, ocenianie opisowe 2000+, wypełnianie świadectw szkolnych, biblioteka szkolna MOL, księgowość 2000+, rejestr VAT 2000,

rozrachunki 2000, faktury 2000, magazyn 2000, stołówka 2000, inwentarz szkolny 2000, kadry 2000, płace 2000.

Co sprawiało największe trudności? etap wdrożeniowy koszty komputeryzacji: sprzętowe oprogramowania. Aby system był spójny i dawał odczuwalne efekty w każdej dziedzinie zarządzania, wyposażono szkołę w zestaw współpracujących ze sobą modułów obsługujących wszystkie agendy jej działalności.

Był to proces długofalowy i wieloletni. Wdrażając poszczególne, nawet najdrobniejsze elementy systemu, obserwowano zmianę jakości wykonywanej pracy i podwyższenie jej standardu. integracja - VULCAN PLAN fachowa obsługa techniczna sprzętu i oprogramowania. czynnik ludzki – zmiana zakresów czynności.

Korzyści osiągnięte z dotychczasowych wdrożeń decyzje podejmowane są w oparciu o dane pochodzące z wielu źródeł, wielowariantowość, rozwiązywanie czasochłonnych problemów kombinatorycznych, ( układanie planu lekcji, planowanie egzaminów, dyżurów, zastępstw, czy przygotowanie arkusza organizacyjnego), zaoszczędzenie ogromnej ilość czasu pracownikom administracyjnym szkoły (przygotowywanie list wypłat lub opracowywanie bilansów księgowych).

Wdrożony system informatyczny wpłynął na: zautomatyzowanie rutynowych czynności związanych z gromadzeniem i przetwarzaniem informacji o uczniach i pracownikach szkoły, prowadzeniem prac administracyjnych; dysponowanie przez dyrektora rzetelnymi i obiektywnymi informacjami, dzięki którym proces decyzyjny osiąga wyższe standardy trafności; dysponowanie przez szkołę pełniejszą informacją o swojej działalności; możliwość uzyskiwania danych statystycznych, niemożliwych do wyliczenia metodami tradycyjnymi.

Automatyzacja doprowadziła do tego, że komputer: prowadzi elektroniczną dokumentację szkolną drukując zestawienia, sprawozdania, zaświadczenia; gromadzi informacje o pracownikach w zestawieniach kadrowych, naliczając płace, prowadząc odpowiednie kartoteki; zbiera informacje o stanie majątku szkoły (księgi inwentarzowe); gromadzi i przetwarza informacje finansowo-księgowe szkoły i wiele innych.

Kolejne korzyści płynące z zastosowania rozwiązań informatycznych w szkole, to... 1. Porządek: każdą informację wystarczy wpisać raz (dane dziecka raz wprowadzone i sprawdzone będą wyłącznie powielane: np. modyfikacja adresu zamieszkania nastąpi we wszystkich zestawieniach), dane wprowadza jedna osoba, a pozostałe korzystają z efektów jej pracy. 2. Oszczędność czasu: Eliminacja wielokrotnego przepisywania danych – w angażach, przeszeregowaniach, zestawieniach, listach płac, kartotekach, przelewach, dokumentach związanych z przejmowaniem i zdawaniem sprzętu, kartach bibliotecznych.

3. Dyrektor może wzbogacić swoją wiedzę o szkole poprzez: analizy sposobów organizowania zastępstw (analiza wpływu nieobecności nauczycieli na wyniki uczniów); statystyki semestralne ocen wystawianych przez nauczycieli; szybkie i szczegółowe informacje o stanie majątku szkolnego; analizy kosztów realizacji poszczególnych zadań edukacyjnych. Łatwy dostęp do tych informacji pozwala dyrektorowi na bieżąco podejmować decyzje wpływające na optymalne wykorzystywanie zasobów szkoły i przeciwdziałać rodzącym się zagrożeniom.

Zmiana standardu pracy szkoły Dzięki zastosowaniu komputerów szkoła staje się: lepsza, to znaczy lepiej zorganizowana, nie tyle od strony szkolnej biurokracji, ile przede wszystkim od strony wykorzystania wszystkich swoich zasobów (ludzkich i materialnych); lepsza, bo dzięki automatyzacji codziennych czynności pracownicy mogą bardziej skoncentrować się na najważniejszym - na uczniu; lepsza, bo dzięki komputeryzacji ewidencji finansowo-księgowej otrzymuje dokładniejszą informację o kosztach i miejscach ich powstawania. Nie doprowadzi to z pewnością do zmniejszenia kosztów, ale może zracjonalizować wydatki.

Warunki efektywnego wdrożenia środków informatyki w szkole: dysponowanie przez szkołę kadrą, która chce się uczyć; dobra atmosfera pracy w szkole (dostęp do komputera dla wszystkich chętnych); odwaga w podejmowaniu decyzji i nie zrażanie się pierwszymi niepowodzeniami; umiarkowane zaufanie do nowinek i rozsądne do nich podejście, gdyż miarą wartości programów lub udogodnień obsługi komputera jest uzyskanie praktycznych korzyści z jej stosowania; pracownicy otrzymują nowe przydziały obowiązków i zakresy uprawnień dostosowane do swoich możliwości. To nowoczesne narzędzie (nowa infrastruktura techniczna) sprawdza się, gdy szkoła jest otwarta na zmiany.

Podsumowanie Atuty systemu: konstrukcja oparta na pracy w sieci Novell, możliwość wymienności danych pomiędzy aplikacjami, kompleksowość zastosowanych rozwiązań, wysoka fachowość zatrudnionej kadry, otwartość na nowe rozwiązania, bliska współpraca z producentem specjalistycznego oprogramowania (firmą Vulcan z Wrocławia). możliwość rozbudowy systemu, częsta aktualizacja oprogramowania,

wprowadzanie nowych, pionierskich rozwiązań (komunikowanie się przez Internet), globalne spojrzenie na potrzeby szkoły i edukacji, nowatorskie rozwiązania organizacyjne w zarządzaniu i edukacji – to niezaprzeczalne zalety systemu informatycznego. Ciągłe poszukiwanie nowych, skutecznych sposobów oddziaływania na ucznia i pracownika poprzez proponowanie nowych, wygodnych i wydajnych rozwiązań jest elementem zachęty i środkiem do potwierdzenia zalet stosowania rozwiązań systemowych w porównaniu z  rozwiązaniami stanowiskowymi.

W ciągu 10 lat wdrażania systemu pracownicy szkoły zrozumieli i poznali na własnej skórze zalety tych nowoczesnych rozwiązań. Wymagają one od nich większych umiejętności, ale też dają dużo większe możliwości systemowego rozwiązywania problemów – nie tylko natury technicznej. Więcej informacji w internecie na stronie: www.21sp.lublin.pl/users/jpiskor/obszary.htm

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ...