Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metodyka Prince 2 Wprowadzenie.
Advertisements

Maciej Pietrzykowski Katedra Strategii i Polityki
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Struktura Podziału Pracy - SPP
Analiza ryzyka projektu
Skuteczny projekt – dlaczego warto stosować metodykę Niewodniki, 15 kwietnia 2009.
Referat 3. Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Zarządzanie projektem informatycznym ZPR
Zarządzanie zakresem i czasem
Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Zarządzanie przedsięwzięciami i PRINCE2
Zarządzanie projektami – pojęcia
Zarządzanie projektami – controlling data: Katedra Nauk Społecznych wykładowca: dr Małgorzata Madej.
Definicja rachunkowości zarządczej
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
Projekt „Nowy system gospodarki odpadami komunalnymi w Polsce”
Zarządzanie kosztami w projekcie
Zarządzanie czasem w projekcie
Specjalista do spraw odnawialnych źródeł energii
Praca dyplomowa – Projekt X
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie przedsięwzięciami, cykl życia projektu.
ŚCIEŻKA KRYTYCZNA Ciąg następujących po sobie zadań w ramach projektu trwających najdłużej ze wszystkich możliwych ciągów, mających taką własność, że opóźnienie.
Zarządzanie projektami IT
Struktura podziału prac (SPP) - Work Breakdown Structure (WBS)
GRC.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Metodyki zarządzania projektami
Klucze do sukcesów w zarządzaniu
Metodyki zarządzania projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami partnerskimi
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Metodyki zarządzania projektami
Zarządzanie Przedsięwzięciem
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Wstęp do zarządzania projektami
Zarządzanie ryzykiem w projekcie
Zarządzanie projektami informatycznymi
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Controlling projektowy – praktyczne spojrzenie na najczęstsze wyzwania
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
 Kiedy warto rozważyć użycie Project Online?  Odbiorcy rozwiązania  Najważniejsze obszary funkcjonalne  Korzyści biznesowe  Oferta Microsoft  Dodatkowe.
Zarządzanie ryzykiem Wybory Samorządowe – gra decyzyjna
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Zarządzanie kompetencjami kierowników projektów zgodnie ze standardem PMBOK i definicją PMCDF Wydział EAIiE Katedra Automatyki 3 wrzesień 2009.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania, Zarządzanie ryzykiem w metodyce PRINCE2 Jerzy Nawrocki
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Funkcje zarządzania w sporcie Karolina Makarewicz IIa.
Organizacja zespołu w różnych metodykach zarządzania projektami
Przygotowanie projektów unijnych
SGH – Kierunek na zarządzanie projektami!
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Modele zarządzania ryzykiem w ujęciu jakości projektu
Zarządzanie projektami informatycznymi
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Zapis prezentacji:

Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów i najlepszych rozwiązań w dziedzinie zarządzania projektami zebranych i opublikowanych przez członków PMI (Project Management Institute). Standard PMBoK nie jest de facto metodyką. Jak podkreślają sami autorzy jest to zbiór najlepszych, powszechnie uznanych praktyk znajdujących zastosowanie w zarządzaniu projektami. W USA PMBoK jest zatwierdzony przez American National Standards Institute jako narodowy standard zarządzania projektami.

Zasadniczą częścią PMBoK są 44 procesy pogrupowane w 5 grup procesów i 9 obszarów wiedzy. Procesy rozpoczęcia Są to procesy, które służą zdefiniowaniu i zatwierdzeniu projektu w organizacji: Opracowanie dokumentu otwarcia Opracowanie wstępnego określenia zakresu

Są to procesy mające na celu odpowiedzenie na pytania: Procesy planowania: Są to procesy mające na celu odpowiedzenie na pytania: jak zrealizować zamierzone cele, w jaki sposób , jakimi środkami, kiedy, w jakiej kolejności itp.,

Procesy planowania: Opracowanie planu zarządzania projektem Planowanie zakresu Definiowanie zakresu Utworzenie pakietów roboczych, WBS (ang. Work Breakdown Structure) Zdefiniowanie czynności Porządkowanie czynności Szacowanie zasobów czynności Szacowanie czasu trwania czynności Opracowanie harmonogramu Szacowanie kosztów Budżetowanie kosztów

Procesy planowania (cd): Planowanie jakości Planowanie zasobów ludzkich Planowanie komunikacji Planowanie zarządzania ryzykiem Identyfikacja ryzyka Jakościowa analiza ryzyka Ilościowa analiza ryzyka Planowanie reakcji na ryzyko Planowanie zaopatrzenia Planowanie kontraktów

Procesy realizacji: grupują i koordynują wykorzystanie zasobów i ludzi w projekcie w celu wykonania założonego planu

Procesy realizacji: Kierowanie i zarządzanie realizacją projektu Zapewnienie jakości Przyjmowanie członków zespołu Rozwój zespołu Dystrybucja informacji Gromadzenie ofert od sprzedawców Wybór sprzedawców

Procesy kontroli: monitorują postępy prac w projekcie, badają ewentualne odchylenia, aby w razie konieczności uruchomić odpowiednie działania zapobiegawcze lub/i korygujące

Procesy kontroli: Monitorowanie i nadzór nad pracami projektu Zintegrowane zarządzanie zmianami Weryfikacja zakresu Sterowanie zakresem Nadzór nad harmonogramem Nadzór nad kosztami Kontrola jakości Zarządzanie zespołem Raportowanie postępu prac Zarządzanie udziałowcami (interesariuszami) Monitorowanie i nadzór nad ryzykiem Administrowanie kontraktem

Zamknięcie projektu Zamknięcie kontraktu Procesy zakończenia: przygotowanie formalnej akceptacji produktu finalnego projektu lub jego fazy Zamknięcie projektu Zamknięcie kontraktu

Właściwą część PMBoK stanowi 9 obszarów wiedzy. Są to: Zarządzanie integralnością Zarządzanie zakresem Zarządzanie czasem Zarządzanie kosztami Zarządzanie jakością Zarządzanie zasobami ludzkimi Zarządzanie komunikacją] Zarządzanie ryzykiem Zarządzanie zaopatrzeniem