Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Zanim wybierzesz program nauczania
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
E-learning w kształceniu technicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
I NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Pedagogika szkoły wyższej
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Nauczanie Wspomagane Komputerem
Dydaktyka ogólna.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele kształcenia.
Treści kształcenia.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Technologia kształcenia zawodowego
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Doskonalenie nauczycieli granty
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Cyfrowa szkoła przyszłości
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Między tablicą a smartphone”-
Program nauczania dla zawodu
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Zapis prezentacji:

Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia Ogniwa procesu kształcenia Nauczanie–uczenie się. Teoria procesu uczenia się 3. Klasyfikacja współczesnych metod nauczania–uczenia się 4. Metody kształcenia w teoretycznym i praktycznym kształceniu zawodowym 5. Środki dydaktyczne i materiały metodyczne 6. Organizacja kształcenia zawodowego Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

Ogniwa procesu kształcenia Modele kształcenia funkcjonujące w historii dydaktyki: przewaga roli nauczyciela (encyklopedyzm) przewaga roli ucznia (Dewey) zrównoważenie roli uczenia i nauczyciela Nowoczesny system kształcenia charakteryzuje się tym, iż rola nauczyciela i podległych mu uczniów stanowią pewną zintegrowaną całość. Wincenty Okoń stworzył teorię dotyczącą wspólnych elementów procesu kształcenia. Kupisiewicz podaje następujące właściwości nowoczesnego modelu kształcenia: integracja procesu uczenia się z procesem nauczania integracja dydaktycznych i wychowawczych oddziaływań wszechstronność procesu kształcenia polegająca na łączeniu szkoły z prawdziwym życiem indywidualizacja procesu kształcenia polegająca na różnym tempie wykonywanych czynności, różnym zasobie wiedzy oraz zaawansowania w danym przedmiocie, różnym stopniu uzdolnienia lub trudności organizacyjna i metodyczna elastyczność Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

Ogniwa procesu kształcenia Wincenty Okoń jest autorem koncepcji siedmiu ogniw (czyli elementów wspólnych) procesu kształcenia, których łańcuch jest rozerwalny. Elastyczność tej teorii wyraża się w tym, iż na jednej lekcji niekoniecznie należy stosować wszystkie te ogniwa, czasami nawet korzystniej jest pominąć któreś z nich (jednak nie więcej niż 2-3). Ogniwa te wyodrębnione zostały w oparciu o informacje dotyczące różnych działań szkolnych (matematyka, fizyka, biologia itd.), na podstawie których wywnioskowano siedem najważniejszych momentów procesu dydaktycznego: uświadamianie sobie przez uczniów celów i zadań dydaktycznych poznawanie nowych faktów nabywanie pojęć utrwalanie wiadomości przechodzenie od teorii do praktyki wykonywanie zadań dydaktyczno - wytwórczych kontrola i ocena wyników nauczania Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

TEORIE UCZENIA SIĘ W KONTEKŚCIE TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

TEORIE UCZENIA SIĘ W KONTEKŚCIE TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

TEORIE UCZENIA SIĘ W KONTEKŚCIE TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH W literaturze angielskojęzycznej wyróżnia się dwie interpretacje terminu technologia kształcenia: technology in education (technologia w kształceniu – ujęcie praktyczne) stosowanie różnych środków prezentacji informacji, ujęcie wąskie i przestarzałe technology of education (technologia kształcenia – ujęcie teoretyczne) często rozumiane jako nowa dydaktyka Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

WARUNKI WYSTĄPIENIA GOTOWOŚCI DO SAMOSTEROWALNEGO UCZENIA SIĘ Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

CHARAKTERYSTYKA PRACOWNIKA WIEDZY Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

CHARAKTERYSTYKA PRACOWNIKA WIEDZY Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

ŚREDNIOWIECZNY NAUCZYCIEL W „NOWOCZESNEJ” SZKOLE Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia NOWE POKOLENIA Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

PRZYKŁADY ZAJĘĆ Z WYKORZYSTANIEM „SIECI” Grubiel E., Krupicka H.: Sieć komputerowa – nowe medium w edukacji szkolnej. Edukacja Medialna 2/97. Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

PRZYKŁADY ZAJĘĆ Z WYKORZYSTANIEM „SIECI” Grubiel E., Krupicka H.: Sieć komputerowa – nowe medium w edukacji szkolnej. Edukacja Medialna 2/97. Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

INFRASTRUKTURA SAL LEKCYJNYCH I SZKOŁY Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

INFRASTRUKTURA SAL LEKCYJNYCH I SZKOŁY Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

BIBLIOTEKA – CENTRUM INFORMACYJNE SZKOŁY Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

BIBLIOTEKA – CENTRUM INFORMACYJNE SZKOŁY Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

BIBLIOTEKA – CENTRUM INFORMACYJNE SZKOŁY Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

STRATEGIE POZNAWCZE UCZĄCEGO SIĘ Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

STRATEGIE POZNAWCZE UCZĄCEGO SIĘ Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

KOMPUTERY OSOBISTE W KSZTAŁCENIU Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

TECHNOLOGIA KSZTAŁCENIA JAKO SKUTEK ROZWOJU ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH Zakres znaczeniowy terminu „technologia kształcenia”. Teorie uczenia się w kontekście technologii informacyjnych. Zmiana paradygmatu środków dydaktycznych. Strategie poznawcze uczącego się i ich wykorzystywanie w programowaniu edukacyjnym. Kształcenie zintegrowane. Samokształcenie kierowane. Infrastruktura sal lekcyjnych i szkoły. Biblioteka jako centrum informacyjne szkoły. Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia

Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia