Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ocenianie, które pomaga się uczyć
Advertisements

Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
SUKCES.
opracowała: mgr Joanna Regulska
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Co trzeba określić? Cel projektuCel projektu – czemu projekt na służyć? Co chcemy osiągnąć dzięki rezultatom projektu?
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Szczawieńska 2
JAK OSIĄGAĆ CELE? „Żaden wiatr nie jest dobry dla statku, który nie wie, gdzie chce dopłynąć” Seneka.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prowadzenie spotkań Przygotowanie agendy.
Firma dla różnych ludzi
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
AUTOMOTYWACJA.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
w praktyce pedagogicznej
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Jak dochodzi do zmiany? Refleksja Samoświadomość Decyzja Robię coś albo nie robię Działania, działania, działania.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Obraz siebie i samoakceptacja
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Zasady pracy metodą projektu
Postawa asertywna.
Rozwijam skrzydła cykl szkoleń dla uczniów oraz prezentacji dla rodziców
Co decyduje o odniesieniu sukcesu? Zapraszam do dyskusji Zygmunt Korzeniewski.
Wyznaczanie celów SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
8 zasad postępowania lidera
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
MOTYWACJA DROGĄ DO SUKCESU
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Jak formułować efektywne cele? Z. Korzeniewski przedstawia.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Pojęcie planowania / zasady planowania.
PLANOWANIE I PODEJMOWANIE DECYZJI
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Sposoby radzenia sobie ze stresem
Funkcja planowania.
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Obserwacja wybranych uczniów
Sukces i spokój umysłu - sekrety dwóch dróg do szczęścia
Planowanie Twojego biznesu Forever
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań

Czym jest cel? Wg Słownika Języka Polskiego cel jest tym, ”do czego się dąży, co się chce osiągnąć ; punkt, miejsce, do którego się zmierza”. Wyznaczenie celów porządkuje funkcjonowanie człowieka w szerokim tego słowa znaczeniu, pobudza do długotrwałych działań, pomaga w odkrywaniu własnych możliwości. Można powiedzieć, że stawianie celów nadaje sens życiu i przyszłości.

Prawidłowo określony cel charakteryzuje się następującymi cechami: Cel jest : osobisty – powinien mieć wysoką wartość dla osoby, która go realizuje, być jej autentycznym, wewnętrznym pragnieniem ; pozytywny – powinien określać stan pożądany zamiast wskazywać, czego chce się uniknąć; konkretny – powinien być powiązany z konkretnymi działaniami dla jego osiągnięcia; osiągalny - powinien być osiągalny przy wykorzystaniu możliwych dostępnych zasobów;

Cechy dobrego celu Cd. realistyczny- dający szansę na osiągnięcie sukcesu, związany z adekwatną samooceną, o odpowiednim stopniu trudności; mierzalny – cel i korzyści z jego osiągnięcia powinny być możliwe do zmierzenia; umiejscowiony w czasie- powinien zawierać daty realizacji poszczególnych etapów.

Planowanie można podzielić na: Strategiczne – (5 lat i więcej) – pokazuje ci, co chcesz osiągnąć w życiu. Ważne są tu wartości, którymi się kierujesz, twoje priorytety, kierunek którym dążysz (np.będę profesorem wyższej uczelni); Długoterminowe – (do 5 lat) ludzie, którzy potrafią planować i planują długoterminowo, częściej osiągają sukcesy. Postępowanie służące realizacji celu, rozłożone w czasie to np. nauka języka; Średnioterminowe – (od paru miesięcy do roku) – plan, co musisz zrobić w tym roku, by zrealizować plan pięcioletni. Planujemy tak wakacje, zasoby finansowe, szkolenia;

Krótkoterminowe – (do trzech miesięcy) – łatwiej wówczas kontrolować realizację założonych celów; Bieżące – (codzienne do tygodnia) – szczegółowe ustalenie (z kalendarzem, z podziałem na godziny planu codziennych zajęć). .

Jak skutecznie dążyć do celu? Określ cel – nie tylko to co zamierzasz osiągnąć (rezultat końcowy), ale także, w jaki sposób to zrobisz; opisz działania które prowadzą do celu. Myśląc o tym, czego pragniesz (stan idealny), uwzględniaj możliwości (stan realny). Nie planuj zbyt dużo na raz. Przejmij odpowiedzialność za swoje dążenia. Mów „chcę”, „mam zamiar”, „taka jest moja decyzja”, zamiast: „muszę”, „powinienem”.

Jak skutecznie dążyć do celu? Ogólny zamiar przełóż na konkretne zadania i program działań. Określ kontekst czasowy (kiedy) i warunki realizacji (jak). Twórz wiele alternatywnych sposobów realizacji celu – do większości miejsc można dojść wieloma drogami. Weź pod uwagę, jakie masz zasoby – chodzi tu np. o emocje, czas, inteligencję, uzdolnienia, umiejętności, poczucie własnej wartości i humoru

Jak skutecznie dążyć do celu? Dbaj o poczucie własnej wartości. U osób z niskim poczuciem własnej wartości porażka powoduje obniżenie samooceny w innych dziedzinach i spadek motywacji. Bądź optymistą/ką w fazie realizacji celu. W fazie wyboru celu realistycznie oceniaj swoje możliwości. Dziel działania, szczególnie długofalowe, na mniejsze etapy. Nagradzaj się po zrealizowaniu każdego z nich. Zyskasz w ten sposób dodatkowe gratyfikacje. Na pokusy i przeszkody spróbuj spojrzeć z innej strony. W wyjaśnieniu swoich porażek i sukcesów większą wagę przykładaj do pracy niż do zdolności.