Systemy Informatyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ewidencja Wyposażenia PL+
Advertisements

Warszawa system IMS 7.0 oprogramowanie dla warsztatów i sklepów branży motoryzacyjnej Copyright by Integra Software. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Rodzaje dokumentów biurowych
przetwarzaniu informacji
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Środki łączności przewodowej i bezprzewodowej.
Komputer Jako Środek Techniki Biurowej
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
Wyszukiwanie zaawansowane w środowisku internetowym Maja Wilczewska-Wojczyszyn.
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Systemy operacyjne Bibliografia:
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
Zastosowania Internetu
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Typy systemów informacyjnych
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Nowoczesny system zarządzania firmą
IPartner Twojego Sukcesu Prezentacja usługi iPartner24.
Microsoft Lync Efektywna komunikacja w Biznesie
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
KOMENDA MIEJSKA POLICJI W SŁUPSKU
Asystent Agent Ubezpieczeń
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Moduł Wypożyczeń Międzybibliotecznych. VII Konferencja Bibliotek DZB Polkowice, 3-4 października 2013.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
InTouch.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
INFORMACJA MARKETINGOWA
Sieci komputerowe.
Internetowego Biura Rachunkowego
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
Systemy rozproszone  Rozdzielenie obliczeń między wiele fizycznych procesorów.  Systemy luźno powiązane – każdy procesor ma lokalną pamięć; procesory.
Dofinansowano ze środkow Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Usługi internetowe.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Systemy informatyczne wprowadzenie
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
Nasze rozwiązanie „ENOVA DLA ENERGETYKI” powstało na bazie nowoczesnego systemu zarządzania klasy ERP oraz dwuletniej współpracy z jednym.
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Ergonomia procesów informacyjnych
Budowa systemu informacyjnego
System Informatyczny w firmie branży komunalnej
Profesja Centrum kształcenia Kadr we Wrocławiu Technik Obsługi Turystyki Zagranicznej Sem . III „Globalne systemy rezerwacji systemu GDS – Amadeus,
Oprogramowaniem (software) nazywa się wszystkie informacje w postaci zestawu instrukcji i programów wykonywanych przez komputer oraz zintegrowanych danych.
Funkcje pracy biurowej
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
CELE I ZADANIA SYSTEMU Rejestracja użytkownika. Wejście do systemu. Redagowanie strony. Praca ze stroną. GPS UTWORZENIE I PRACA ZE STRONĄ INTERNETOWĄ DODATKOWE.
Protokoły używane w sieciach LAN Funkcje sieciowego systemu komputerowego Wykład 5.
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Ramzes Sp. z o. o. ul. Fasolowa 31A Warszawa Dział handlowy tel
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Ewidencja Wyposażenia PL+
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

Systemy Informatyczne Biurowe Systemy Informatyczne

CZYM SĄ BSI? zbiór urządzeń komputerowych i oprogramowań przetwarzających transakcje biurowe na każdym szczeblu organizacji.

Jakie mają zastosowanie? realizują procesy związane z przetwarzaniem informacji biurowych wspierają i usprawniają procesy komunikacyjne z klientami zwiększają produktywność firmy pozwalają na bieżąco redagować serwis internetowy (aktualizacja ofert, pod stron, linków, zdjęć, sprzedaż on-line)

Biuro - instytucja, w której wykonywana jest zorganizowana praca urzędników o charakterze kancelaryjno-administracyjnym, koncepcyjnym, zajmująca się także załatwianiem spraw interesantów. Wprowadzenie biurowych systemów informatycznych w przedsiębiorstwach miało na celu przede wszystkim: - usprawnienie procesów komunikacyjnych; - realizację procesów związanych z przetwarzaniem informacji biurowych; - możliwość podejmowania szybszych i skuteczniejszych decyzji; - lepsze wykorzystanie zasobów ludzkich poprzez zwiększenie sprawności pracowników biurowych; - usprawnienie pracy kierowniczej poprzez polepszenie jakości decyzji – możliwe dzięki lepszej informacji.

Dziedziny BSI  Biurotyka  Electronic Office  System ALL-IN-1  CRS  Office Automation Systems  Office Information Systems

Redakcja i przesyłanie dokumentów Obsługę kartotek Biurotyka (automatyzacja biura) – dyscyplina stosująca technikę informatyczną w celu zwiększenia wydajności pracy administracji. Do typowych zadań systemów automatyzacji prac biurowych można zaliczyć: Redakcja i przesyłanie dokumentów Obsługę kartotek Wymianę informacji pomiędzy komórkami i pracownikami instytucji Typowe obliczenia administracyjno-biurowe Emisję informacji wewnętrznej i zewnętrznej Obsługę czynności biurowych.

Funkcje zautomatyzowanego biura: Informacyjno dokumentacyjna Komunikacyjna Sterująco przetwarzająca

Własności BSI Zajmują się danymi, tekstami oraz obrazami Operują na danych nie agregowanych Tworzą, aktualizują, wyszukują i rozdzielają informacje

Systemy te obejmują: przetwarzanie tekstów pocztę elektroniczną transmisje dokumentów telekonferencje organizację informacyjnych wyjść użytkowych.

Modele systemów automatyzacji prac biurowych (APB) : 1. Model kompleksowy System będący zintegrowanym zespołem specjalistycznych urządzeń, dostarczonych najczęściej przez jednego producenta. Np.Data General, IBM , Wang Laboratories oraz Digital Equipment Co ( DEC ).

2. Model oparty na sieci System działający w oparciu o posiadane wyposażenie sprzętowe instytucji. Jest to pakiet oferowany na systemy wielodostępne, zdalne lub lokalne sieci komputerowe. 3. Pakiety komputerowej automatyzacji biura Przeznaczone do wykorzystania na jednym stanowisku (mikrokomputerze).

Projektowane pakiety powinny umożliwiać: sterowanie przepływem danych w rozproszonych systemach automatyzacji biura łączność z systemami publicznymi typu videotex, teletex nawiązać łączność z systemami automatyzacji biura w innych instytucjach i przekazywać tam dane i dokumenty sterowanie przepływem danych w klasycznych systemach wielodostępnych

System DISOS (Distributed Office Support System)‏ Edytory tekstów Zarządzanie bibliotekami Pakiet poczty elektronicznej Pakiet wyszukiwania danych Obsługa czynności biurowych

System ALL-in-1 System firmy Digital Equipment należy zaliczyć do grupy systemów kompleksowych, a jego podstawowymi modułami są: Przetwarzanie tekstów Poczta elektroniczna Zarządzanie czasem Kalkulator Komunikacja Kartoteka osobista konferencje grupowe

1. Moduł przetwarzania tekstów definiowanie szerokości marginesu, tabulacja, centrowanie tekstu, podkreślanie, wytłuszczanie, wycinanie bloków tekstu, ich sortowanie, wpisywanie adresów do listów, edycja diagramów i wyrażeń matematycznych, generowanie spisu treści, tablicy odnośników, nagłówków itd. możliwość korzystania ze słownika ortograficznego i wyrazów bliskoznacznych, zestawy znaków technicznych i matematycznych.

2. Moduł poczty elektronicznej umożliwia utworzenie, poprawienie, wydrukowanie oraz wysłanie tekstu do jednego lub wielu adresatów, umożliwia wymianę tekstów pomiędzy użytkownikami systemu, można sprawdzić czy adresat otrzymał i przeczytał tekst, można wyspecyfikować, kto otrzymuje kopię tekstu, istnieje możliwość zdefiniowania automatycznej odpowiedzi.

3. Moduł zarządzania czasem można sprawdzić wolne terminy u innych użytkowników, można określić terminy, w których dany użytkownik nie życzy sobie żadnych spotkań, automatycznie rezerwuje terminy spotkań, po uprzednim potwierdzeniu za pomocą poczty elektronicznej (potwierdzenie może być wykonane również automatycznie), wszystkie terminy znajdujące się w kalendarzu można aktualizować, dla zadań można określić dokładne lub przybliżone terminy rozpoczęcia i zakończenia.

CRS (Computer Reservation System) Sieci informatyczne służące do rezerwacji produktów danego operatora i zarządzane przez tego operatora (agent, tour operator, hotel itp.)

Systemy CRS Systemy prowadzące rachunek kosztów wynajęcia terminali, opłat oraz kosztów zarządzania. Obecnie systemy te to część rynków elektronicznych (electronic markets). Umożliwiają one dokonania wyboru wielu ofert kupna – sprzedaży oraz dotarcie do szerokiego grona klientów. Ich zaletą jest to, że nie są uzależnione od pory dnia, czy też miejsca, w którym znajduje się potencjalny klient, tylko od łączy telekomunikacyjnych. Maksymalizujemy zyski jednocześnie minimalizując straty związane z oszczędnością powierzchni biurowej czy też kosztami dojazdu do pracy.

Do najważniejszych funkcji globalnych CRS należą : prezentacja oferty producentów usług turystycznych, informacja o taryfikatorach, przyjmowanie zamówień na bony i bilety, przyjmowanie zamówień na usługi komplementarne, zarządzanie dochodami, funkcjonalność.

Systemy CRS nie mogą funkcjonować bez danych, które są zapisywane w bazie danych. Systemy rynku elektronicznego są połączeniem bazy danych z systemem komputerowym.

Zastosowanie systemów biurowych : A) systemów transakcyjnych w : obsłudze biur ewidencji finansowej planowaniu produkcji i zaopatrzenia B) systemów wyszukiwania informacji w : internetowych bookingach turystycznych serwisach informacyjnych

Typowe europejskie systemy to Amadeus oraz Galileo Typowe europejskie systemy to Amadeus oraz Galileo. Występują również inne takie jak : Gets w sieci PLL LOT S.A. Amadeus – jako pierwsze w Polsce zostały wyposażone w niego oddziały Orbisu. Umożliwia on dokonywanie rezerwacji ponad 480 linii lotniczych, czy 48 tyś. hoteli. Galileo daje możliwość rezerwacji w ponad 500 liniach lotniczych oraz aktualizowanie informacji trzy razy w tygodniu. Gets – jest amerykańskim systemem koncentrującym się głównie na zamówieniach lotniczych. Jest on systematycznie wypierany przez system Amadeus.

System SWPB2 to nowoczesna forma zarządzania dla małych i średnich przedsiębiorstw Łączy w sobie oprogramowanie typu CMS i CRM. Z powodzeniem spełnia rolę programu do zarządzania pracą w firmie i stroną www przedsiębiorstwa. System pozwala z każdego miejsca z dostępem do Internetu zarządzać bazą danych firmy oraz stroną internetową. Podzielony został na dwie, współpracujące ze sobą części: FIRMA i STRONA WWW

Moduły SWPB2 do zarządzania firmą Opcje Biurowe Funkcje Księgowe Magazyny Rejestry Opcje dodatkowe Ustawienia

Moduły SWPB2 do zarządzania stroną www - oferty na stronę - strona internetowa firmy - pod strony internetowe - galerie - edycja grup i podgrup ofert - eksport ofert do systemów zewnętrznych - eksport kontaktów

Oprogramowanie do pracy biurowej może być stosowane w bardzo wielu dziedzinach. Największe korzyści są widoczne w tych organizacjach, w których praca biurowa stanowi podstawę ich funkcjonowania.

Dziękujemy za uwagę Miłego dnia