PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

Joanna Sawicka Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warszawski
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Jak zostać młodym emerytem?
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: Warsztaty edukacyjne Produkt (output): Cykl szkoleń połączonych z warsztatami pt. Dobra praktyka w przygotowaniu.
PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ”
PROJEKT GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ( ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
Prezentacja multimedialna dla uczniów
IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie
Duże dzieci – wielkie sprawy
dr Elwira Gross-Gołacka Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
MYSZKA HISTORIA POWSTANIA Karolina Duda.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Szkołą Odkrywców Talentów
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
compulsory full-time education
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
Mistrzostwa Szkoły w Badmintona Dziewcząt
Nasze dane teleadresowe : Komitet Inicjatywy Ustawodawczej projektu Ustawy o prowadzeniu obowiązkowej nauki gry w szachy do szkół Przemyśl,
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Sprawozdanie z zawodów sportowych przeprowadzonych w Zespole Szkół w Radomyślu Wielkim dnia w ramach akcji „Rusz się człowieku” z inicjatywy.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
POLSKA GRA JĘZYKOWA „MÓJ PIERWSZY QUIZ”. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Wolontariat Wolontariat. TO TAKIE PROSTE!. POMOC BEZ WYCHODZENIA Z DOMU. Każdy z nas lubi siedzieć na komputerze i przeglądać internet, prawda? Chcemy.
NIM gra Beata Maciejewska Monika Mackiewicz.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Informator dla rodziców
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
ZASADY GRY: Kierunki programowe ZHP. CEL GRY Zrealizowanie (zdobycie) wszystkich kierunków programowych, poprzez cechy metody harcerskiej.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
SET gra karciana polegająca na znajdywaniu trójek kart (ang. set – „zestaw”).
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Ciche sporty.
G Staś Toporkiewicz
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

PROJEKT „ GRA W KLASY. NA TROPIE GIER DAWNYCH ” ( 2008 - 2010 ) II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie

Dział : gry świetlicowe i logiczne BIERKI

II Liceum Ogólnokształcące O PROJEKCIE Ideą projektu "Gra w klasy. Na tropie gier dawnych" jest pomysł odciągnięcia młodzieży od "siedzącego przy komputerze" trybu życia Dostrzeżenie, że świat jest piękny nie tylko ten wirtualny. W pierwszym roku trwania przedsięwzięcia wraz ze szkołą z Estonii przeprowadziliśmy ankiety w środowisku związane ze znajomością gier dawnych /np. kapsle, palant/. Najwięcej informacji otrzymaliśmy od ludzi starszych, co nie jest bez znaczenia, ponieważ jednym z celów programu jest budowanie więzi międzypokoleniowej. Podczas pierwszej wizyty w Polsce, z wielkiej bazy danych, wybraliśmy kilkanaście gier z obu krajów. Wszystkie działania , jakie podejmowaliśmy, opieraliśmy na wartościach: przyjaźni, szacunku, dobroci, szczerości, miłości, zaufaniu i tolerancji. Sam projekt rozpowszechniamy w postaci broszur, prezentacji multimedialnych w innych szkołach w mieście oraz w środowisku lokalnym. Partnerski Projekt Comenius to program umożliwiający realizację zakładanych przez Szkoły celów poznawczych, umożliwiający uczniom rozwijanie ciekawości świata, poznania innych kultur, tolerancji i umiejętności współpracy w różnych warunkach. Uczy istnienia we współczesnym świecie oraz współpracy międzynarodowej i pozwala doskonalić umiejętności językowe. Obydwie szkoły posiadają bardzo duże doświadczenie we współpracy i realizacji, zarówno projektów jak innych działań na niwie krajowej i międzynarodowej. II Liceum Ogólnokształcące LUBARTÓW ( POLSKA ) Vesiroosi Gümnaasium RAPLA ( ESTONIA )

Znana była jako gra wyrocznia plemionom germańskim już 2000 lat temu. Bierki - gra towarzyska polegająca na zbieraniu pojedynczych patyczków z rozrzuconego stosu, bez poruszenia pozostałych. Historia Klasyczna gra zręcznościowo - towarzyska. Największą popularność zdobyła w Polsce w latach 70 - 80 XX wieku. Znana była jako gra wyrocznia plemionom germańskim już 2000 lat temu. ( Wikipedia ) Liczba uczestników - dowolna ale z praktyki zalecane 4 osoby — wiek bez ograniczeń Miejsce - płaska równa i twarda powierzchnia – stół , ławka szkolna itp. Przybory - zestaw bierek, w którego skład wchodzą 23 lub 34 patyczki ( drewniane lub plastikowe ) o różnych kolorach i z różnymi zakończeniami : trójzęby ( 1-2 ), harpuny ( 2-3 ), wiosła ( 2-3 ), bosaki ( 2-3 ), oszczepy ( 16-24 ) - liczby w nawiasach w zależności od zestawu - Ćwiczysz - silną wolę, koncentrację i zręczność.

Przebieg gry : przed rozpoczęciem gracze losują kolejność Przebieg gry : przed rozpoczęciem gracze losują kolejność. Celem jest zebranie jak największej ilości rozrzuconych bierek tak aby nie poruszyć pozostałych leżących na stole. Sam gracz decyduje , którą bierkę chce podnieść i czy podnosi ją ręką czy też inną bierką. Jeżeli przy podnoszeniu, któraś z bierek drgnie kolejka przechodzi na następnego zawodnika. Wygrywa ten gracz, który uzyska największą liczbę punktów, naliczanych według rodzaju i liczby zebranych patyczków. 1.Ustawienie początkowe– wybrana w sposób losowy osoba, która rozpoczyna grę - trzyma bierki w dłoni, opierając je dolnym końcem o równe podłoże. Otwierając dłoń rozsypuje bierki bezładnie na stole. 1 2 3 4

podnoszenie bierki ręką podnoszenie bierki inną bierką

odsuwanie bierki inną bierką podnoszenie bierki za pomocą dwóch innych bierek można ustalić dodatkową zasadę: - ograniczenie możliwości zebrania w jednej kolejce do maksymalnie 3 bierek

a podnoszenie z drugiej strony inną bierką Jedna z najtrudniejszych kombinacji - naciskanie z jednej strony palcem na bierkę a podnoszenie z drugiej strony inną bierką 1 2 3 4 5 6

NAZWY POSZCZEGÓLNYCH BIEREK ORAZ ICH PUNKTACJA trójząb harpun wiosło bosak oszczep 25 pkt. 15 pkt. 10 pkt. 5 pkt. 1 pkt. Pamiętaj ! Jeżeli zakupisz bierki drewniane — nie mają one specjalnych zakończeń tylko różne kolory, wtedy punktację należy odpowiednio przypisać danym kolorom bierek.

II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie W serii wydano następujące Prezentacje : Dział : gry świetlicowe i logiczne : Bierki Cymbergaj Statki Dział : pod dachem : Przerzutka Kapsle Guma Dział : na powietrzu : Klasy Palant Podchody II Liceum Ogólnokształcące im. Piotra Firleja w Lubartowie