Debata Patriotyzm XIX – wiecznych Wielkopolan fundamentem sukcesu Powstania Wielkopolskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
Advertisements

WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
WYBORY 2010 DO ZARZĄDU SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO KLAS IV – VI Szkoła Podstawowa nr 3 im. Władysława Broniewskiego w Jędrzejowie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Powstanie Wielkopolskie
Debata : „Motywacja do nauki”.
Polacy znani i ci, o których wiedzieć warto
Debata – Młodzież xxi w. – czy tylko sukces finansowy ?
Autorytety wśród młodzieży
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Debata szkolna : ` ` Czy potrafie powiedziec - Nie? . Estera Binert,
Estera Binert, Adrianna Majchrzycka, kl. IIIa SPOTKANIE Z RZECZNIKIEM PRAW DZIECKA I WIELKOPOLSKIM KURATOREM OŚWIATY.
Gminna Koalicja na Rzecz Gminna Koalicja na Rzecz Rozwoju Biblioteki Publicznej Rozwoju Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Łapy Miasta i Gminy Łapy.
Uczniowie klasy 6a wykonali piękną gazetkę ścienną o patronie.
150 Rocznica Wybuchu Powstania Styczniowego
ROK SZKOLNY 2007/2008 OPRACOWAŁ MAREK BORCHERT
Wycieczka do kościoła p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Kleszczowie. Wrzesień 2011 r. Opracowały: Małgorzata Kania Czesława Piontek Małgorzata Muras.
Wycieczka do kościoła p.w. Matki Bożej Częstochowskiej w Kleszczowie. Wrzesień 2011 r. Opracowały: Czesława Piontek Małgorzata Muras.
Raport o Zwierzętach Naszej Dzielnicy – Ursus Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie ul. Orłów Piastowskich 47 Klub Ekologiczny Błękitni,
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
NIEPODLEGŁOŚĆ 11 LISTOPADA 1918.
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Patriotą być dziś- to takie łatwe…
Gimnazjum nr 2 w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 Poznań ul. Powstańców Wielkopolskich 3.
Wykonał: Bartek Czerniewski Kl. 2aTH
Dnia 3o marca 2012r. odbyła się debata pod tytułem: „Działania Samorządu Uczniowskiego formą aktywizacji i integracji uczniów”
Dnia r. odbyła się debata pod tytułem:
Działalność Stowarzyszenia ObronaNarodowa.pl w roku 2013
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
Jan Nowak - Jeziorański
Generał Jerzy Ziętek Patron Szkoły Podstawowej nr 30
Placówki oświatowe objęte wsparciem
WIELKOPOLSCY ORGANICZNICY
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Czy jesteśmy tolerancyjni?
NARODOWE ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI POLSKA - w drodze do wolności …
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
Z AKŁAD POETYKI I KRYTYKI LITERACKIEJ S PECJALNOŚĆ ARTYSTYCZNO - - LITERACKA.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
VIII Przeworskie Forum Wychowawcze 26 stycznia 2007 r.
Konwencja Praw Dziecka
NIEPODLEGŁOŚĆ W ŚWIADOMOŚCI MŁODYCH…
PATRIOTYZM POLAKÓW U PROGU III TYSIĄCLECIA PATRIOTYZM POLAKÓW U PROGU III TYSIĄCLECIA.
11 listopada – Święto Niepodległości.
Stanisław Mikołajczyk
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.
,,Pan Tadeusz” A. Mickiewicza - od tradycji do współczesności
DEBATA KODEKS 2.0.
Dezydery Chłapowski.
Przyszłością edukacji
Emilia Sczaniecka.
Wybitni Wielkopolanie
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Wybitni Wielkopolanie
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród mieszkańców gminy Raba Wyżna
List Józefa Szczepanka na obchody 100-lecia szkoły w Gorajcu
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
ROCZNICA NIEPODLEGŁEJ
Zapis prezentacji:

Debata Patriotyzm XIX – wiecznych Wielkopolan fundamentem sukcesu Powstania Wielkopolskiego

Patriotyzm XIX – wiecznych Wielkopolan fundamentem sukcesu Powstania Wielkopolskiego Dnia 23 listopada 2011r. odbyła się debata pt. Patriotyzm XIX-wiecznych Wielkopolan fundamentem sukcesu Powstania Wielkopolskiego. Nauczycielem nadzorującym prawidłowy przebieg spotkania była pani mgr Beata Bździel. Dyskusje prowadziły uczennice klasy IIIa : Natalia Mieszała, Karolina Murowa, Joanna Koza i Małgorzata Michalak. Bardzo cieszymy się, że nasze przedsięwzięcie doceniła i poparła pani dyrektor Katarzyna Sołtysiak.

Debata – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu, zgromadzeniu, zjeździe. Dyskusja ta dotyczy wyboru najlepszego rozwiązania omawianego problemu lub sprawy. Uczestniczący w dyskusji powinni dbać o uzasadnienie swojego zdania. Powinni zebrać jak najwięcej argumentów (przykładów, faktów) potwierdzających ich myślenie. Dyskutując, pamiętaj o tym, by: - szanować zdanie rozmówców - nie krzyczeć na innych, nie obrażać ich ani nie wyśmiewać - nie przekrzykiwać innych (w danej chwili może mówić tylko jedna osoba) - dopuścić do głosu każdego, kto chce wypowiedzieć swoje racje

Zasady dotyczące debaty:

Znamy już zasady obowiązujące podczas debaty i jesteśmy gotowi by ćwiczyć się w trudnej sztuce dyskusji.

Preludium do debaty stanowiła prezentacja pt. PRAWDZIWI PATRIOCI Gaspar Józef Hipolit Cegielski (ur. 6 stycznia 1813 w Ławkach, zm. 30 listopada 1868 w Poznaniu) – polski filolog, przemysłowiec, działacz społeczny, dziennikarz i polityk.

PRAWDZIWI PATRIOCI Dezydery Chłapowski (ur. 23 maja 1788, zm. 27 marca 1879) – polski generał, działacz gospodarczy, prekursor pracy organicznej. Karol Marcinkowski- (ur. 23 czerwca 1800 w Poznaniu, zm. 6 listopada 1846 w Dąbrówce Ludomskiej) – -wielkopolski lekarz, społecznik, filantrop, inicjator budowy Bazaru w Poznaniu.

PRAWDZIWI PATRIOCI Augustyn Szamarzewski- wielkopolski działacz społeczny Ks. Piotr Wawrzyniak (ur. 30 stycznia 1849 r. w Wyrzece koło Śremu, zm. 9 listopada 1910 r. w Poznaniu) – polski ksiądz, wielkopolski działacz społeczny, oświatowy i gospodarczy, patron Związku Spółek Zarobkowych i Gospodarczych.

PRAWDZIWI PATRIOCI Edward Raczyński

Władysław Bartoszewski W wyniku żarliwej dysputy stworzyliśmy listę nazwisk osób godnych określenia mianem współczesnych Patriotów. Jan Paweł II Ks. Jerzy Popiełuszko Władysław Bartoszewski Lech Wałęsa

PATRIOTYZM KIEDYŚ DZIŚ

PATRIOTYZM KIEDYŚ DZIŚ Ojczyzna była wartością nadrzędną, godną poświęcenia własnego życia, niezłomna walka z zaborcami, marzenia o odbudowie niepodległego państwa, przedkładanie dobra Ojczyzny nad swoje własne, duma z bycia Polakiem, kultywowanie tradycji narodowych. Dewaluacja wartości patriotycznych, serwilizm wobec obcych kultur, konsumpcjonizm, kult pieniądza, komercjalizacja życia, emigracja za chlebem, niska kultura języka, zanik dumy narodowej.

W naszej debacie poruszyliśmy temat: Jak osiągnąć sukces W naszej debacie poruszyliśmy temat: Jak osiągnąć sukces? – czyli do wolności przez pracę.

Wszystkim uczestnikom debaty dziękujemy za konstruktywną dyskusję i zachęcamy do udziału w kolejnym spotkaniu.