Trendy WEB 2.0 w e-learningu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Platformy e-learningowe Krzysztof Andrelczyk IS, WIMiIP, III rok
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
i z jakich korzysta narzędzi
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Własność intelektualna w teorii i praktyce bibliotek cyfrowych
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
UDZIAŁ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W EDUKACJI MEDIALNEJ OBYWATELI
Open AGH i inne platformy Otwartych Zasobów Akademickich
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Internet w pracy bibliotekarza
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka Główna Akademii Morskiej w Szczecinie
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
WebSphere Everyplace Micro Environment IBM Workplace Client Technology, Micro Edition Monika Nawrot, Tomasz Jadczyk, Tomasz Sadura KI, EAIiE, AGH.
INTERNET JAKO OCEAN INFORMACJI
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Technologie Web 2.0.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
„Ukryte” zasoby Internetu
Implementacja cech Web 2.0 w systemach e-learning
Konferencja „Biblioteka w społeczeństwie informacyjnym”
Trendy i technologie internetowe
Internet jako źródło informacji
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
O pożytkach z Internetu
Założenia PROJEKTU
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
SERWIS SPOŁECZNOŚCIOWY
E-learning? Prosta sprawa!
Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Chyba najczęściej używaną przeglądarką internetową jest INTERNET EXPLORER, bo jest ona domyślnie instalowana w wiodącym na rynku polskim oprogramowaniu.
Specjalizacja "Dziennikarstwo On-line„ HTML – XHTML – Warsztat Prowadzący: Dariusz Jaruga
Rodzaje kursów e-learningowych 12 stycznia 2011 dr Magdalena Jasińska Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Nauka przenosi się do sieci
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Iwona Moczydłowska 4 listopada 2011r. Blogi w nauczaniu języka obcego.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Czytelnik w piżamie, czyli nowa czasoprzestrzeń biblioteki
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Opracowała Edyta Drabek Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. J. Lompy W Katowicach Filia w Chorzowie.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Panel dyskusyjny - nowoczesne zarządzanie urzędem – wprowadzenie Dariusz Woźniak.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Edukacja audiowizualna w bibliotece szkolnej Opracowała: Krystyna Dzikowska.
Edytor wzorów matematycznych dla platformy e-learningowej Moodle
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Edukacja Medialna Otwarte zasoby w Internecie
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Imię i nazwisko wykładowcy | numer kursu
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Zapis prezentacji:

Trendy WEB 2.0 w e-learningu Katarzyna Witek Centrum Rozwoju Edukacji Niestacjonarnej Szkoła Główna Handlowa

W prezentacji: Cyfrowi wychowankowie i najważniejsze kompetencje w XXI wieku Trendy Web 2.0 w perspektywie edukacji 7 przykładów aplikacji Web 2.0, przydatnych w rozwijaniu kompetencji XXI wieku

Cyfrowi wychowankowie – digital natives (Marc Prensky) uczą się wizualnie, nie koncentrują uwagi zbyt długo na jednej rzeczy, błyskawicznie zdobywają informacje przetwarzają informacje na różne sposoby, przyzwyczajeni do różnorodnych zadań, elastyczni i pewni siebie, czują się komfortowo w świecie nowoczesnych technologii W Polsce w grupie wiekowej 15-19 lat z Internetu korzysta 96% osób. (Raport strategiczny IAB Polska Internet 2008 Polska, Europa, Świat) Image: Tina Phillips / FreeDigitalPhotos.net

Web 2.0: rewolucja w publikowaniu treści czytanie (ang. reading), odbiór informacji (ang. receiving), wyszukiwanie (ang. researching), Web 2.0: uczestnictwo, wkład (ang. contributing), współpraca (ang. collaborating), tworzenie (ang. creating). Steve Hargadon

Kompetencje XXI wieku Narzędzia Web 2.0 – pomoc w kształtowaniu kompetencji XXI wieku

Trendy Web 2.0 Uczestnictwo Współpraca Tworzenie Otwartość Cloud computing Mobilność

Trendy Web 2.0: 1. Uczestnictwo, wkład Gdyby Facebook był państwem…

Trendy Web 2.0: 1. Uczestnictwo, wkład portale społecznościowe folksonomia (ang. folksonomy) społeczne tagowanie social news kanały RSS Pierwsza chmura tagów: wzajemne polecanie informacji tylko interesujące tematy z wielu źródeł, na bieżąco, w jednym miejscu

Trendy Web 2.0: 1. Uczestnictwo, wkład WizIQ http://www.wiziq.com/ http://learnhub.com/lesson/1263-wiziq-and-moodle

Trendy Web 2.0: 1. Uczestnictwo, wkład

Trendy Web 2.0: 2. Współpraca Efekt współpracy autorów wolontariuszy: 16 milionów artykułów 262 wersje językowe Grupa jest zawsze bardziej twórcza niż nawet najbardziej kreatywna jednostka wchodząca w jej skład, jest to tzw. efekt synergii grupowej. K. L. Siau Łatwa komunikacja: e-mail, czat, fora internetowe, telekonferencje i wideokonferencje. Narzędzia wiki. Tablice interaktywne (whiteboard). Narzędzia wspomagające pracę grupową.

Trendy Web 2.0: 2. Współpraca Wiggio http://wiggio.com/

Trendy Web 2.0: 2. Współpraca Reviewbasics http://www.reviewbasics.com/

Trendy Web 2.0: 3. Tworzenie blogi, publikowanie zdjęć, Swobodna ekspresja i wzajemne inspirowanie się blogi, publikowanie zdjęć, nagrań filmowych, prezentacji, dziennikarstwo obywatelskie, teoria konstruktywizmu wiedza jest indywidualnym i subiektywnym konstruktem, który tworzy się, gdy jednostka przyjmuje i przetwarza informacje w perspektywie własnych doświadczeń oraz w wyniku interakcji międzyludzkich Edublogs http://edublogs.org/

Prezi http://prezi.com/ Trendy Web 2.0: 3. Tworzenie Prezi http://prezi.com/

Trendy Web 2.0: 3. Tworzenie Mind42 www.mind42.com

Trendy Web 2.0: 4. Otwartość Darmowe aplikacje Open source wolny dostęp do kodu źródłowego Linux OpenOffice.org Mozilla Firefox Moodle Audacity Zasoby otwarte Materiały dydaktyczne dostępne za darmo Massachusetts Institute of Technology The OpenCourseWare Consortium Wikiversity Koalicja Otwartej Edukacji AGH (http://open.agh.edu.pl/)

Trendy Web 2.0: 4. Otwartość Przykład 2: baza multimedialnych studiów przypadku http://openmultimedia.ie.edu Przykład 1: materiały dydaktyczne uczelni http://ocw.mit.edu/

Trendy Web 2.0: 5. Cloud computing (przetwarzanie w chmurze) Chmura obliczeniowa Źródło: Wikimedia commons, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cloud_computing.svg

Trendy Web 2.0: 5. Cloud computing Witryny Google https://sites.google.com/ http://sites.google.com/a/googleclassrooms.org/mrs-richau/Home

Trendy Web 2.0: 6. Mobilność Użytkownicy oczekują dostępu do informacji, danych i serwisów niezależnie od miejsca i czasu, dlatego coraz częściej serwisy dostosowują swoje usługi do opcji mobilnej. Image: Salvatore Vuono / FreeDigitalPhotos.net

Trendy Web 2.0: 6. Mobilność W Bibliotece Stanowego Uniwersytetu Północnej Karoliny została wprowadzona aplikacja na urządzenia mobilne, która pozwala m.in. na: przeszukiwanie katalogów, pobieranie informacji na temat dostępności komputerów w laboratorium oraz pomocy bibliotekarzy. http://www.lib.unc.edu/m/

Trendy Web 2.0: 6. Mobilność Quizlet http://quizlet.com/

Kafeteria Projekt skierowany do licealistów z całej Polski. -50 różnych wydarzeń edukacyjnych w ramach 5 bloków tematycznych, 14 form edukacyjnych. formy: wykład tradycyjny, wykład e-learningowy, forum, czat, test wiedzy, multimedialne filmy edukacyjne, wykład w wirtualnym świecie SecondLife, projekt zespołowy, stworzenie prezentacji i dwuetapowa ocena przez społeczność, tworzenie zarysów biznesplanów, konkursy.

Źródła M. Prensky, Digital Natives, Digital Immigrants, “On the Horizon”, MCB University Press, 5, October 2001. Mapa umiejętności XXI wieku, Partnerstwo na rzecz Umiejętności XXI Wieku i Narodowa Rada ds. Studiów Społecznych, Waszyngton 2008. Wersja polska, skrócona przygotowana przez Fundację Teraz Edukacja i portal EDNEWS.PL, Warszawa 2008. J. Haart, Guides, Uncourses & Workshops on Social Media for Learning, Working & Marketing. The Horizon Report 2010 Edition, A collaboration between The New Media Consortium and the EDUCAUSE Learning Initiative, An EDUCAUSE Program. Strona internetow Jane Haart: LEARNING TOOLS DIRECTORY, Over 2,000 Tools for Learning - for schools, colleges, universities and the workplace. Librarians and the Internet, Social Media, and Web 2.0 http://www.library20.org/ http://www.stevehargadon.com/ Raport strategiczny IAB Polska Internet 2008, Polska, Europa, Świat.

Trendy WEB 2.0 w e-learningu dziękuję kawitek@sgh.waw.pl