Make money for me – czyli jak identyfikować pracowników o najwyższym potencjale Joanna Wasilewska ITO Polska Sp. z o.o.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Advertisements

Metoda Development Center w praktyce
Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników
system zarządzania zasobami ludzkimi
Prezentacja BDI Jak pomyślnie przejść proces rekrutacyjny?
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Miasto Gdańsk / Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Toruń, 22 czerwca 2010r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Człowiek – najlepsza inwestycja.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
METODYKA PROJEKTOWANIA I DOSKONALENIA STRUKTUR
FUNKCJA PERSONALNA.
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Najlepsi w HR- podnosimy kwalifikacje doradców personalnych
Agenda Charakter badania Style Życia Zastosowania Dostępne analizy
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
DIAGNOZA W SZKOLE.
Olsztyn, 13 grudnia 2010r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Człowiek – najlepsza inwestycja.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Leroy Merlin W Polsce firma Leroy Merlin rozpoczęła działalność w 1994 roku, a w 1996 otworzyła pierwszy market w Piasecznie pod Warszawą. Leroy Merlin.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Nowe oblicze doradztwa – poradnictwo zawodowe dla pracodawców
Narzędzie łączące Narzędzie łączące psychometrię i rekrutację psychometrię i rekrutację Psychologia i biznes – wiemy jak je łączyć
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
ROI w szkoleniach – rentowność inwestycji rozwojowych
O Firmie ugruntowana pozycja na rynku doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy-działamy od 2006 roku; szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
„A man who works with his hands is a laborer, a man who works with his hands and his brain is a craftsman but a man who.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
Techniki,procedury,metody oceniania
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Krok 2. Moje zasoby – w czym jestem dobry?
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Planowanie procesu szkoleniowego
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Raport po ocenie 360° - fragment
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

Make money for me – czyli jak identyfikować pracowników o najwyższym potencjale Joanna Wasilewska ITO Polska Sp. z o.o.

Zakres prezentacji Przydatność i cele diagnostyki Porównanie różnych metod i narzędzi diagnostycznych Diagnostyka zorientowana na działania – proces diagnostyczny Korzyści z dobrze przeprowadzonego procesu diagnostycznego

Cele i przydatność diagnostyki Diagnostyka selektywna Rekrutacja i selekcja Planowanie sukcesji Diagnostyka rozwojowa Indywidualne programy szkoleniowe Indywidualny rozwój personalny Analiza efektywności działań rozwojowych Kombinacja diagnostyki selektywnej i rozwojowej Wybór i planowanie programów „Wysokich potencjałów” Strategiczne planowanie personalne

Ocena na stanowisku pracy – tajemniczy klient, Instrumenty diagnostyczne Ocena na stanowisku pracy – tajemniczy klient, określone zadania na stanowisku pracy, analiza wyników Kwestionariusze i Testy Wywiady Ocena 360 stopni Centra Oceny i Rozwoju

diagnostyka zorientowana na cechy diagnostyka behawioralna Wprowadzenie do teorii diagnostyki diagnostyka zorientowana na cechy vs. diagnostyka behawioralna

Teoria zachowań Diagnostyka behawioralna – cel Celem diagnostyki behawioralnej jest zrozumienie przeżyć i sposobów kształtowania własnej rzeczywistości, identyfikacja własnych schematów działań w określonych sytuacjach oraz odpowiedź na pytania, czy schematy teprzyczyniają się w jakiś sposób do efektywnego wypełniania zadań, a także w jakich warunkach wzorce te można stosować z korzyścią dla jednostki i przedsiębiorstwa.

Porównanie różnych metod diagnozy Diagnostyka zorientowana na cechy – testy Diagnostyka zorientowana na reakcje – AC Diagnostyka zorientowana na działania Eksponowany jest obraz własny Pokazany jest obraz osób trzecich Pokazany jest obraz osób trzecich   Zakłócenia poprzez sytuację „samoobsługi” w samoocenie Zakłócenia poprzez błędy obserwacyjne asesora Zakłócenia poprzez błędy obserwacyjne asesora „Udawanie" jest łatwe „Udawanie" jest trudne „Udawanie" jest trudne Cechy diagnozowane są w połączeniu ze zmiennymi wpływającymi na zachowania Reakcje diagnozowane są w połączeniu z wzorcami  Diagnozowane są wzory zachowań i interpretowane w oparciu o teorie działań Obserwacje zredukowane są do pre – definiowanych cech Obserwacje zredukowane są do pre – definiowanych wzorców zachowań   Obserwacje są otwarte, nie zredukowane do żadnych założeń wstępnych

Porównanie różnych metod diagnozy Diagnostyka zorientowana na cechy – testy Diagnostyka zorientowana na reakcje – AC/DC Diagnostyka zorientowana na działania Cel: klasyfikacja i kategoryzacja Cel: opis i ocena stanu obecnego Cel: zrozumienie i kategoryzacja Obserwacje zredukowane są do pre – definiowanych cech Obserwacje zredukowane są do pre – definiowanych wzorców zachowań   Obserwacje są otwarte, nie zredukowane do żadnych założeń wstępnych Niska wiarygodność kryteriów Dużo wyższa wiarygodność kryteriów Najwyższa wiarygodność kryteriów Eksponowany jest obraz własny Pokazany jest obraz osób trzecich Pokazany jest obraz osób trzecich   Brak obserwatorów „Pasywna” obserwacja „Aktywna” obserwacja Zrozumienie zachowań Nie przydatne do rozwoju jednostek Mało przydatne do rozwoju Najważniejsza baza informacji rozwojowych

Qualification Workshop® jako analiza potencjału W wyniku długoletniej pracy badawczej grupa ekspertów ITO stworzyła nowy model ośrodka rozwoju. Stworzona przez ITO nowatorska metoda analityczna przeprowadzana z sukcesem od ponad 20 lat (dotychczas ponad 40000 uczestników) Metoda analizy: analiza i szczegółowy opis mentalnych, emocjonalnych i socjalnych wzorów działania Diagnostyka nastawiona na zrozumienie uczestnika Wysoce wydajna forma organizacji Wysoka akceptacja przez uczestników Diagnoza kultury przedsiębiorstwa Maksymalna wiarygodność i przejrzystość w zakresie rozwoju zasobów ludzkich Optymalna podstawa na planowanie indywidualizowanych programów i kroków treningowych 9

Korzyści Analizy Potencjału poprzez Qualification Workshop® dla ... Qualification Workshop® - korzyści Korzyści Analizy Potencjału poprzez Qualification Workshop® dla ... przedsiębiorstwa działu personalnego uczestnika Duża akceptacja poprzez współpracowników / kandydatów zadania budowane na podstawie realnych sytuacji przejrzyste postępowanie szczegółowy feedback po ukończeniu procesu Oszczędność kosztów i czasu Rozwój kadr i menedżerów optymalnie dopasowany do wymogów firmy Właściwe osoby na właściwej pozycji kluczowej Wyznaczenie i planowanie optymalnej ścieżki kariery na podstawie kompleksowej analizy Szczegółowa podstawa indywidualnego programu dalszego rozwoju zawodowego Obiektywna podstawa dla ewaluacji dalszych kroków Elastyczność zatrudniania kadry Długoterminowe planowanie zatrudnienia poszczególnych pracowników Krótki feedback bezpośrednio po każdym zadaniu / ćwiczeniu Optymalna możliwość zrekonstruowania wyników - feedback za pomocą nagrania video Doradztwo / Coaching Rozwój indywidualny i zawodowy Motywacja

Założenia udanego procesu diagnozy Proces diagnostyczny składający się z trzech faz: Obserwacje (na bazie określonych kryteriów) + feedback Interpretacja i analiza Wypracowanie wniosków (potrzeb szkoleniowo – rozwojowych, efektów badania)

Pytania?

Dziękuję za uwagę Joanna Wasilewska| Diagnosta, Trener, Konsultant | +48.600.290.279 ITO Polska Sp. z o.o. al. Jerozolimskie 123a | 02-017 Warszawa Tel.: +48 22 438 85 40 | Fax: +48 22 438 85 42 Centrala: ITO Individuum Team Organisation Personalmanagement GmbH | Am Gestade 1 | A-1010 Wien www.united-change.com office.warszawa@united.change.com