Praktyczny aspekt działalności

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Młodzieżowa przedsiębiorczość
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Opracował J. Stryjkowski
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
NOWY KIERUNEK.  Projektowanie systemów zarządzania,  Zarządzanie kapitałem ludzkim,  Zintegrowane zarządzanie korporacyjne. NOWY KIERUNEK - ORGANIZACJA.
Samorząd Uczniowski.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Nasza „mała” demokracja
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Doradztwo zawodowe w szkołach
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dualne kształcenie zawodowe
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Praktyczny aspekt działalności 10-113 Olsztyn, ul. Karola i Roberta Małłków 3, tel (89) 5272455, fax. (89) 5274591 www.zso1.olsztyn.pl, mail: szkola@zso1.olsztyn.pl ZESPÓŁ SZKOŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH Nr1 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY Praktyczny aspekt działalności szkolnego doradcy zawodowego w oparciu o funkcjonowanie Szkolnego Ośrodka Kariery przy Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Olsztynie

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY SPIS TREŚCI: Wstęp Charakterystyka doradcy zawodowego w ZSO Nr 1 Działania podejmowane przez doradcę System identyfikacji Szkolnego Ośrodka Kariery Efekty podejmowanych działań Współpraca z instytucjami wspierającymi działalność SZOK-u. Współpraca ze środkami masowego przekazu. Sponsoring Lobbying Wnioski z pracy doradcy

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY WSTĘP Biznes i praca doradcy zawodowego w obecnej chwili stają się pojęciami nierozerwalnymi. Szkolny doradca zawodowy staje się osobą, od której oczekuje się umiejętności menedżerskich, w tym marketingowych. Szkoła z jej doradcą w obecnym czasie jest postrzegana jako jednostka świadcząca usługi edukacyjne i podmiot generujący strategie zmian zachowań społecznych. Wizerunek szkoły i SZOK jest ich obrazem wśród ludzi, którzy się z nimi stykają, jest tym, co o nich myślą. Szkoła i ośrodek powinny stawać się instytucjami otwartymi, aktywnymi w środowisku lokalnym.

CHARAKTERYSTYKA DORADCY ZAWODOWEGO w ZSO Nr 1 w Olsztynie ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY CHARAKTERYSTYKA DORADCY ZAWODOWEGO w ZSO Nr 1 w Olsztynie Kwalifikacje zawodowe ● studia wyższe magisterskie (5-letnie) na kierunku historia w zakresie specjalności nauczycielskiej ● st. podyp. w zakresie doradztwa zawodowego ● st. podyp. w zakresie przygotowania do nauczania przedmiotu przedsiębiorczość Pełnione funkcje □ doradca zawodowy w ZSO Nr 1 w Olsztynie, □ opiekun Szkolnego Ośrodka Kariery (SzOK) przy ZSO Nr 1, □ opiekun Szkolnego Ośrodka Rozwoju Spółdzielczości i Przedsiębiorczości (SZORPiS) przy ZSONr 1, □ opiekun spółdzielni uczniowskiej przy ZSO Nr 1, □ przew. zespołu ds. jakości ZSO Nr 1, □ przew. komisji kwalifikacyjnej i rekrutacyjnej ds. II LO w Olsztynie, □ czł. zespołu doradczego dyrektora ZSO Nr 1 w Olsztynie, □ czł. zespołu wychowawczego ds. II LO w Olsztynie, □ czł. Zarządu Głównego Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej - stanowisko eksperta ds. projektów, mediów i reklamy.

CHARAKTERYSTYKA DORADCY ZAWODOWEGO w ZSO Nr 1 w Olsztynie - cd ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY CHARAKTERYSTYKA DORADCY ZAWODOWEGO w ZSO Nr 1 w Olsztynie - cd Dążę do zapewnienia uczniom takich warunków, by mogli poznać swoje możliwości i zdobyć szeroki zasób trwałej wiedzy i operatywnych umiejętności. By z jednej strony nazywali szkołę i ośrodek – szkołą i ośrodkiem przyszłości, natomiast z drugiej stali się współtwórcami ich sukcesów i czuli się za nie odpowiedzialni . Warunki i środki jakimi dysponuje SZOK, mają umożliwiać optymalny rozwój uzdolnień uczniów.

DZIAŁANIA PODEJMOWANE PRZEZ DORADCĘ ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY DZIAŁANIA PODEJMOWANE PRZEZ DORADCĘ W kontekście myślenia marketingowego – moje działanie nie polega na „akcjach”, lecz staram się by było dobrze przemyślane, zaprogramowane oraz realizowane zgodnie z wcześniej przyjętym planem. Wszystkie działania są zawsze podejmowane razem z pracownikami szkoły. To właśnie dzięki zaangażowaniu nauczycieli i wspólnym działaniom realizacja przedsięwzięć przebiega tak sprawnie i efektywnie. Wierzę, że strategia działań pozwoli określić obszary możliwych oczekiwań oraz niezbędnej wspólnej działalności, pozwoli ustalić sposoby projektowania celów i zasad ich realizacji. To wszystko ma na celu wypracowanie wspólnej strategii działań.

SZKOLNEGO OŚRODKA KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY SYSTEM IDENTYFIKACJI SZKOLNEGO OŚRODKA KARIERY wyróżniające się logo ośrodka, które stworzyli sami uczniowie, papier z nadrukiem firmowym, koperty i wizytówki, identyfikator na drzwiach ośrodka, wystrój wewnętrzny ośrodka tożsamy z profilem działania, tablice informacyjne, szyldy, strona WWW i adres e-mailowy, kronika ośrodka na nośniku CD-ROM.

EFEKTY PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ Aktualnie osiągnięte efekty to: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY EFEKTY PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ Aktualnie osiągnięte efekty to: 1. informowanie Rady Pedagogicznej dotyczące działań podejmowanych w ramach działań doradcy zawodowego oraz SzOK, 2. udostępnianie zgromadzonych zasobów informacji, współpraca z wychowawcami klas, nauczyciela (szczególnie przedsiębiorczości i WOS-u) oraz pedagogami w zakresie wsparcia procesów dydaktyczno-wychowawczych i wymiany informacji, 3. utworzenie grupa uczniów wspierających działalność ośrodka, która dzięki swojej działalności osiągnęła wymierne korzyści , 4. zachęcanie, informowanie, opieka i pomoc merytoryczno -dydaktyczna nad szeregiem konkursów i przedsięwzięć o różnorodnym charakterze,

EFEKTY PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ-cd ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY EFEKTY PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ-cd 5. strona internetowa poświęconej działalności ośrodka (prowadzonej przez uczniów) www.zso1.olsztyn.pl          6. adres e-mailowego ośrodka szok@zso1.olsztyn.pl         7. zgromadzenie własnej bazy informacyjnej 8. zgromadzenie informacji o lokalnym, krajowym i europejskim rynku pracy, 9. prowadzenie tablicy ogłoszeń poświęconej SzOK, zagadnieniom edukacyjno-zawodowym oraz gospodarczo-ekonomicznym, 10. udostępnianie zgromadzonych zasobów informacji, 11. udostępnianie informacji w sieci internetowej, 12. organizowanie spotkań z pracodawcami, 13. stała współpraca z lokalnymi instytucjami rynku pracy

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI WSPIERAJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ SZKOLNEGO OŚRODKA KARIERY Idea projektu wraz z wynikającymi korzyściami dla społeczności lokalnej przyniosła duży oddźwięk. Ciągle zwiększa się liczba naszych partnerów: 1) Stowarzyszenie Doradców Szkolnych i Zawodowych Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie; 2) Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie; 3) Centrum Edukacji i Pracy przy Warmińsko-Mazurskiej Wojewódzkiej Komendzie OHP w Olsztynie 4) Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej przy Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Olsztynie

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY WSPÓŁPRACA Z INSTYTUCJAMI WSPIERAJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ SZKOLNEGO OŚRODKA KARIERY 5) Zespół Urzędów Pracy w Olsztynie, 6) Poradnia Doradztwa Zawodowego i Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Elblągu, 7) Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości w Suwałkach, 8) Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości w Warszawie, 9) Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli 10) Bildungswerk der Hessischen Wirtschaft e.V. Regionalbüro Darmstadt – Niemcy, 11) PSS “ Społem” w Olsztynie,

WSPÓŁPRACA ZE ŚRODKAMI MASOWEGO PRZEKAZU ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY WSPÓŁPRACA ZE ŚRODKAMI MASOWEGO PRZEKAZU Ze względu na ogromna rolę mediów w kształtowaniu opinii publicznej wskazane jest powołanie funkcji rzecznika prasowego, którym może i powinien stać się szkolny doradca zawodowy. Będzie organizował i utrzymywał kontakty z prasą, radiem czy telewizją. Na kontakty z mediami korzystny wpływ mają wizyty dziennikarzy. Należy je bardzo starannie przygotować, być kompetentnym i komunikatywnym przewodnikiem. Dobre informacje o szkole i ośrodku, tworzą ich korzystny obraz, przedstawiają własna osobę jako autorytet i wiarygodne źródło informacji.

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY SPONSORING Szkoła i oczywiście ośrodek oczekuje wsparcia od strony sponsorów. Chcąc pozyskać ich sympatię , a przede wszystkim zainteresować korzyściami, jakie mogą osiągnąć, należy akcentować, że działania wspierające szkołę i ośrodek są zawsze odbierane społecznie. Nie bez znaczenia jest fakt, że z reguły liczne środowisko szkolne: nauczyciele, uczniowie, rodzice, ich rodziny, znajomi to ogromna rzesza potencjalnych klientów sponsora.

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY LOBBYING Istotą lobbyingu jest dostarczenie odpowiednich informacji decydentom zaangażowanym w realizacje lokalnej polityki. Można przyjąć, że w przypadku szkoły czy ośrodka lobbying polega na dostarczaniu władzom miejskim i oświatowym informacji o ich działaniach i nakłanianiu do wspólnej realizacji. Co w konsekwencji może przynieść efekty w postaci wsparcia i rozwiązywania różnorodnych problemów, które napotyka się w codziennej pracy.

WNIOSKI Z PRACY DORADCY ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY WNIOSKI Z PRACY DORADCY Wstępna analiza wskazań osób korzystających z usług doradcy i działalności ośrodka dowodzi, iż realizacja zadań pozwoliła osiągnąć stojące przed nim cele. Wielu uczniów deklaruje chęć samozatrudnienia i podjęcia własnej działalności gospodarczej. W okresie od 4 stycznia 2005 r. do 30 maja 2005 r. w ZSO Nr 1 w Olsztynie był realizowany program “ Szkoła miejscem kreowania postaw spółdzielczych i przedsiębiorczych - aktywizacja zawodowa młodzieży w walce z bezrobociem” polegał na przekazaniu uczniom wiedzy dotyczącej realizacji form gospodarczych w środowisku młodzieżowym w formie zajęć pozalekcyjnych.

WNIOSKI Z PRACY DORADCY ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY WNIOSKI Z PRACY DORADCY Uwzględnienie w przyszłości do pracy szkoły i ośrodka myślenia marketingowego może pomóc w tworzeniu systemu działań, którego efekty będą bardziej realne, widoczne i skuteczne. Szkole i ośrodkowi, pracującym tu nauczycielom i doradcy, uczniom i ich rodzicom, przyniosą wymierną korzyść – pozwolą, by w panoramie Szkolny Ośrodek Kariery “ Ku Przyszłości” przy Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Olsztynie wyróżniał się “bardzo” pozytywnie na tle regionu, kraju a może nawet świata.

WNIOSKI Z PRACY DORADCY ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY WNIOSKI Z PRACY DORADCY Dlatego dla nich przewidziane są działania typu spotkania z pracodawcami, urzędnikami z Wojewódzkiego Urzędu Pracy, Miejskiego i Powiatowego Urzędu Pracy oraz Centrum Edukacji i Pracy WM Komendy Wojewódzkiej OHP i innych. Niemniej cieszę się z faktu przyjęcia Polski do struktur unijnych i wierzę, że skuteczna polityka informacyjna pozwoli na wykorzystanie szansy przed jaką stanął nasz kraj.

WNIOSKI Z PRACY DORADCY ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY WNIOSKI Z PRACY DORADCY Uważam, że instytucje sektora edukacji, służb zatrudnienia oraz jednostki wspierających przedsiębiorczość, powinny stworzyć nowy wymiar współpracy, który pozwoli sprostać wymaganiom dynamicznego współczesnego rynku. Powstanie nowa jakość organizacji, zarządzania i monitoringu pracy o czym jestem przekonany.

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 1 w OLSZTYNIE SZKOLNY OŚRODEK KARIERY Dziękuję za uwagę. ROBERT FLEISCHER SZKOLNY OŚRODEK KARIERY „ KU PRZYSZŁOŚCI ” tel. (89)527-24-55 w.35 fax (89)527-45-91 www.zso1.olsztyn.pl e-mail szok@zso1.olsztyn.pl