Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Od kompetencji do kwalifikacji
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
Kierunki rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Modernizacja kształcenia zawodowego
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Krajowego Ośrodka Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej na rzecz poradnictwa zawodowego Stan aktualny oraz projekty na przyszłość.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Opracowanie programów nauczania wg nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
W poszukiwaniu nowego kształtu edukacji zawodowej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Innowacje pedagogiczne
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ale (a może przede wszystkim)
1 Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe – egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie od roku szkolnego 2012/2013.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Witold Woźniak Gronowo, 28 października 2014 Doświadczenia we wdrażaniu nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Technologia kształcenia zawodowego
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
1 Rafał Juszkiewicz kontakt: Oferta zawodowa WSiP – 170 publikacji do nowej podstawy programowej (NPP) 7 kluczowych branż: ekonomiczna.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Program nauczania dla zawodu
III KONFERENCJA NORMALIZACJA W SZKOLE „Edukacja na rynek pracy”
Zapis prezentacji:

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia i doświadczenie 2. Projektowanie programów i pakietów edukacyjnych 3. Scenariusze zajęć teoretycznych i praktycznych

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe2 Innowacyjne modułowe programy nauczania Programy modułowe (185) i pakiety edukacyjne (3 438 poradników dla ucznia i poradników dla nauczyciela) zostały opracowane przez Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy działający w konsorcjum partnerskim (2005–2008) w ramach projektu EFS SPO RZL Przygotowanie innowacyjnych programów do kształcenia zawodowego na zlecenie KOWEZiU w imieniu Ministerstwa Edukacji Narodowej. Autorzy, recenzenci, eksperci około osób (2 500 autorów, 42 koordynatorów metodycznych około rzeczoznawców z listy MEN) nauczyciele kształcenia zawodowego, edukatorzy, doradcy metodyczni, nauczyciele konsultanci, pracownicy naukowi, pracodawcy i przedsiębiorcy z 547 instytucji.

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe3 Struktura modułowego programu nauczania dla zawodu

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe4 Struktura pakietu edukacyjnego

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe5 1.Uwarunkowania rozwoju kształcenie zawodowe w Polsce 1.1. Zmiany środowiska i treści pracy – nowe standardy kwalifikacji zawodowych 1.2. Stan i kierunki modernizacji kształcenia zawodowego 2.Teoria i praktyka kształcenia modułowego 2.1. Teoretyczne podstawy kształcenia modułowego 2.2. Technologia kształcenia modułowego 3.Podstawy programowe kształcenia w zawodzie 3.1Projektowanie podstaw programowych kształcenia 3.2. Analiza podstawy programowej kształcenia w zawodzie 4.Modułowe programy nauczania 4.1. Projektowanie modułowych programów nauczania 4.2. Analiza modułowego programu nauczania 5.Pakiety edukacyjne 5.1Pakiety edukacyjne 5.2Analiza poradnika dla ucznia 5.3Analiza poradnika dla nauczyciela 6.Uwarunkowania i motywy wdrożenia modułowego kształcenia zawodowego 6.1Formalno-prawne podstawy wdrażania modułowych programów kształcenia 6.2Nauczyciele i baza dydaktyczna 6.3Jakość kształcenia 7.Modernizacja kształcenia zawodowego w planach Sektorowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2009– Upowszechnianie modułowych programów nauczania i pakietów edukacyjnych 7.2Wdrożenie innowacyjnych modułowych programów nauczania, ocena jakości i rezultatów kształcenia – założenia eksperymentu pedagogicznego 7.3Rozwój programów modułowych i pakietów edukacyjnych 8.Załączniki 8.2Innowacyjne modułowe programy kształcenia zawodowego i pakiety edukacyjne (zestawienie) Innowacyjne modułowe kształcenie zawodowe

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe6 Programy modułowe kształcenia zawodowego w formach szkolnych Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego Modułowy program kształcenia w formach szkolnych Podstawy programowe kształcenia w zawodzie Klasyfikacja działalności, towarów i usług Standardy egzaminów potwierdzających kwalifikacje

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe7 Obszary zawodowe oraz dane o dokumentacji programów modułowych Projekt „TOR#9 Szkolenie Dorosłych” finansowany z pożyczki Banku Światowego w latach 1993 – 1997

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe8 Obszary zawodowe oraz dane o dokumentacji programów modułowych Projekt PHARE 2000 „Krajowy System Szkolenia Zawodowego” realizowany w latach 2002 – 2004

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe9 Cechy kształcenia modułowego Brejnak A., Strojna E.: Projektowanie modułowych programów kształcenia zawodowego w formie kursowej i szkolnej – Poradnik. MPiPS, Warszawa 2000.

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe10 Jednostki modułowe - integrowanie wiedzy i umiejętności z przedmiotów nauczania Brejnak A., Strojna E.: Projektowanie modułowych programów kształcenia zawodowego w formie kursowej i szkolnej – Poradnik. MPiPS, Warszawa 2000.

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe11 Dziesięć dokumentów modułowego programu szkolenia

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe12 Dwie zasadnicze części dokumentacji programu modułowego

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe13 Dwie zasadnicze części dokumentacji programu modułowego

Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe14 PRACA DOMOWA (przygotowanie się do egzaminu) 1) Zapoznaj się z przykładowym programem modułowym Murarz-tynkarz. 2) Przestudiuj podręczniki: Symela K. (red.) „Poradnik metodyczny dla autorów modułowych programów szkolenia zawodowego”. Ministerstwo Gospodarki i pracy, Warszawa Brejnak A. „Tworzenie modułowych programów szkoleń opartych na metodologii MES”. Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa Kwiatkowski S.M., Woźniak I. (red.) „Krajowe standardy kwalifikacji zawodowych. Projektowanie i stosowanie”. Ministerstwo Gospodarki i Pracy, Warszawa ) Zarejestruj się i przeszukaj bazę z programami modułowymi i standardami kwalifikacji zawodowych: 4) Przeanalizuj wykłady z obu semestrów.