Wzbogacanie arkusza, współpraca z innymi aplikacjami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Współpraca Excela z innymi programami Współpraca Excela z innymi programami.
Advertisements

Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Praca kontrolna Oprogramowania biurowego z Analiza danych z list i tabel. Analiza danych jest to wyodrębnianie najistotniejszych danych z, przeważnie.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Proste bazy danych w Excelu
Procesor tekstu Word część 1
Arkusz kalkulacyjny powtórzenie A.Ś..
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
WINDOWS 95.
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
ADRESOWANIE WZGLĘDNE I BEZWZGLĘDNE Ćwiczenia
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
ARKUSZ KALKULACYJNY JUŻ PROŚCIEJ SIĘ NIE DA Wersja OFFICE 2010
Menu Tabela program Microsoft Word
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Arkusze kalkulacyjne, część 3
A. Jędryczkowski - marzec 2005 r. ©
Ćwiczenia z Worda
Formuły i funkcje w excelu
Temat: Operacje na plikach i folderach str.
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
(C) Studenckie Koło Naukowe Bibliotekoznawców UŁ Kurs komputerowy dla słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zajęcia drugie Obsługa edytora tekstu.
Opracowała Urszula Guzikowska
Word Tabela.
TECHNOLOGIE INFORMATYCZNE Tydzień 6
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
Operacje w tekstach z wykorzystywaniem menu Edycja i menu podręcznego – kopiowanie i wklejanie.
Arkusz kalkulacyjny MS Excel
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
MICROSOFT Access TWORZENIE MAKR
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Visual Basic w Excelu.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Korespondencja seryjna
MS Office MS PowerPoint 2007
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Informatyka +.
Excel Filtrowanie Funkcje bazodanowe
Visual Basic w Excelu - podstawy
Ilustrowanie dokumentów w edytorze elementami graficznymi
Formatowanie tabel. Formatowanie warunkowe. Wstawianie funkcji.
prezentacja multimedialna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Dokumenty wysyłkowe A.Ś..
Poznajemy arkusz kalkulacyjny
TWORZENIE I FORMATOWANIE TABEL
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Formatowanie dokumentów
Operacje na plikach i folderach
Przewodnik Wprowadzenie do
Temat: Edytor tekstu Word – redagowanie tekstu. Szukanie i zamiana tekstu Znajdowanie tekstu w dokumencie Znajdowanie tekstu i jego zamiany dokonujemy.
Filtrowanie, Funkcje bazodanowe
Wstawianie funkcji i formatowanie tabel w Excelu FORMATOWANIE TABEL, ORAZ FORMATOWANIE WARUNKOWE.
Microsoft® Office Word
Czym s ą i do czego słu żą ? Narzędzie analityczne arkusza kalkulacyjnego pozwalające filtrować, wybierać, przestawiać kolumny i wiersze z danymi w arkuszu.
T ABELE PRZESTAWNE Daniel Galion. C O TO SĄ TABELE PRZESTAWNE I W JAKIM CELU SIĘ ICH UŻYWA ? Normalna tabela często zbyt mało czytelna ciężej znaleźć.
Tabele Przestawne Adam Wójcik Tomasz Kowalski.  Czym Tabele Przestawne są?  Jak je używać?  Zadania.
Podstawowe zadania w programie Excel 2010 Klasa 2 TOR.
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Excel 2007 dla średniozaawansowanych Zajęcia z Prowadzący: Artur Kołos.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Przykładowe zadanie egzaminacyjne.
Formatowanie, projektowanie tabeli
Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania
Formuły i funkcje w excelu
Zapis prezentacji:

Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania Informatyka Arkusz kalkulacyjny Excel dla WINDOWS cz.5 Przygotował L.Stapp

Wzbogacanie arkusza, współpraca z innymi aplikacjami

Wzbogacanie arkusza Uprzednio omawialiśmy sposób wzbogacania arkusza w Excelu wykresami. Można arkusz wzbogacać też mapami, rysunkami, dodać logo firmy itp. By to wykonać, zaznaczamy w arkuszu miejsce, gdzie chcemy umieścić nasz obiekt i wybieramy opcję Obraz z menu Wstaw

Wzbogacanie arkusza Jeżeli wybierzemy ClipArt…, to mamy możliwość wstawienia dowolnego obrazka z Microsoft ClipArt Gallery i innych plików dołączonych do tego zbioru. Ponieważ może ich być dużo, uruchamiany jest program wyszukujący po słowach kluczowych.

Wzbogacanie arkusza Okno wyszukiwania Wynik wyszukiwania

Wzbogacanie arkusza Wstawiony obrazek w arkuszu z paskiem narzędziowym, umożliwiającym jego sformatowanie

Wzbogacanie arkusza Możliwe jest też wstawianie: obrazków z galerii WordArt, autokształtów, obrazków pochodzących ze skanera obrazków pochodzących cyfrowego aparatu fotograficznego. prostych schematów organizacyjnych

Wzbogacanie arkusza Wstawiony schemat organizacyjny do arkusza

Współpraca Excela z innymi aplikacjami

Współpraca Excela Program Excel współpracuje z innymi aplikacjami systemu MS Windows w sposób standardowy. Jeżeli w jakiejś aplikacji skopiujemy jakiś fragment do schowka (Edycja - Kopiuj), przejdziemy do Excela, a w arkuszu wykonamy operację wklejenia, to zaznaczony fragment z innej aplikacji zostanie umieszczony w aktualnej komórce arkusza. Możemy go następnie pomniejszać lub powiększać w sposób standardowy, poprzez zamarkowanie np. obrazka i zmianę - przez przeciąganie kursorem jego wymiaru.

Współpraca Excela Obraz Painbrush’a przeniesiony do Excela

Współpraca Excel - Word Przenoszenie danych i wyników (rysunków) Excela do dokumentu Worda. Fragment arkusza z danymi i wykresem

Współpraca Excel - Word Zaznaczamy - w sposób standardowy - ten fragment arkusza, który chcemy przenieść do raportu i kopiujemy zaznaczony fragment do schowka. W naszym przykładzie jest to tabela z komórek C1:H6. Następnie przełączamy się (w standardowy sposób) na dokument w Wordzie i ustawiamy się w tym miejscu dokumentu, w którym ma się znaleźć nasza tabela. Jeżeli jesteśmy absolutnie pewni poprawności naszych danych (są to dane ostateczne), możemy wykonać zwykłą operację wklejenia (menu Edycja, polecenie Wklej lub Ctrl+V). Lepiej - i bezpieczniej - wykonać polecenie Wklej specjalnie... z menu Edycja

Współpraca Excel - Word Należy w oknie dialogowym Wklej specjalnie określić, że przenoszone są dane z arkusza. Jeżeli tak wykonamy tę operację, zostanie zapamiętane, że ten fragment tekstu w Wordzie jest także arkuszem w Excelu. Jego wygląd to prosta tabela o wymiarach zgodnych z zaznaczonym fragmentem arkusza

Współpraca Excel - Word Należy w oknie dialogowym Wklej specjalnie określić, że przenoszone są dane z arkusza. Jeżeli tak wykonamy tę operację, zostanie zapamiętane, że ten fragment tekstu w Wordzie jest także arkuszem w Excelu. Jego wygląd to prosta tabela o wymiarach zgodnych z zaznaczonym fragmentem arkusza

Współpraca Excel - Word Fragment arkusza skopiowany do Worda Uwaga: Jeżeli wkleimy tą samą tabelę w zwykły sposób, będzie ona wyglądała tak samo - nie będzie jednak pamiętane, że dane te są fragmentem arkusza kalkulacyjnego

Współpraca Excel - Word Jeśli teraz uaktywnimy (przez podwójne kliknięcie) uprzednio wkopiowany fragment, to Word automatycznie przełączy się na Excela. Ekran ulegnie wzbogaceniu o opis komórek (linie i wiersze, wyświetlona zostanie też nazwa aktualnego arkusza. Korzystając z suwaków możemy się przemieszczać w arkuszu i skoroszycie, możemy też zmieniać zawartość poszczególnych komórek. Należy zauważyć, że wszystkie - uprzednio wprowadzone w arkuszu - formuły pozostają ważne. Kończymy pracę w arkuszu poprzez kliknięcie poza zaznaczony fragment.

Współpraca Excel - Word Uaktywniona tabela w Wordzie. Tryb pracy umożliwiający nanoszenie poprawek.

Współpraca Excel - Word Inną możliwością współpracy między Excelem a Wordem jest użycie przycisku Wstawienie tabeli programu Excel, znajdującej się w pasku narzędzi programu Word. Po kliknięciu na nią, pojawi się okno określające wielkość arkusza.

Współpraca Excel - Word a następnie fragment arkusza o zdefiniowanych uprzednio wymiarach. Możemy go używać dokładnie tak jak normalnego arkusza, wypełniając danymi i formułami

Współpraca Excel - Word Po zakończeniu wypełniania danych klikamy poza wstawiany fragment i w dokumencie Worda otrzymujemy wstawioną tabelkę o podanych wymiarach. Jeżeli wstawiony w ten sposób fragment (tabelę) uaktywnimy (przez podwójne kliknięcie), to znowu mamy możliwość posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym.

Współpraca Excel - Word Rzadziej wykorzystujemy możliwości przekazywania danych z Worda do programu Excel. Technika działania jest ta sama. Jeżeli skopiujemy tabelę w programie Word do schowka, a następnie wkleimy ją do arkusza Excel, to każda komórka tabeli zostanie umieszczona w innej komórce arkusza. Tekst wklejony jest tak, że każdy akapit trafia do osobnej komórki

Współpraca Excel - Word Gdy natomiast wkleimy go, korzystając z opcji Wklej specjalnie ... z menu Edycja. Cały wklejany fragment umieszczany jest jak obrazek w arkuszu

Współpraca Excel - Word Jeżeli tak wklejony fragment z dokumentu Word uaktywnimy - podwójnie klikając nań – w arkuszu, to automatycznie uzyskamy wszystkie możliwości edytora. Pasek narzędzi Excela zostaje zastąpiony przez pasek narzędzi Worda i na wybranym fragmencie możemy pracować jak w edytorze. Jeżeli kliknięcie gdziekolwiek poza uaktywniony fragment, następuje powrót do arkusza kalkulacyjnego.

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu W Excelu dostępne są mechanizmy obsługi prostych baz danych, zwanych również listami. Możliwe jest tworzenie specjalnych formularzy do wprowadzania danych, wyszukiwanie, filtrowanie i sortowanie rekordów. Dostępne są też specjalne funkcje ułatwiające operowanie na tej strukturze (funkcje bazy danych).

Proste bazy danych w Excelu W programie Excel bazą danych jest grupa danych umieszczona w skoroszycie, której pierwszy wiersz zawiera nagłówki określające znaczenie poszczególnych kolumn danych

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu Elementami składowymi każdej bazy danych są poszczególne pola pogrupowane w rekordy. Pole jest to kategoria informacji. Pola to m.in. miejsce zamieszkania, stanowisko pracy, zarobki, itp. Rekord jest to zbiór poszczególnych pól opisujący jeden element danych – jest to jeden wiersz (począwszy od drugiego) w naszej liście.

Proste bazy danych w Excelu By stworzyć własną bazę danych, należy w pierwszym wierszu arkusza roboczego wprowadzić własne, jednoznaczne nagłówki kolumn (nazwy pól). Następnie zaczynając od drugiego wiersza wprowadzić dane zgodne z odpowiednimi nagłówkami.

Proste bazy danych w Excelu Pierwszy wiersz arkusza roboczego z nagłówkami kolumn (nazwy pól).

Proste bazy danych w Excelu Po wprowadzeniu kilku wierszu można skorzystać z mechanizmu autouzupełnienia. Jeżeli w danej kolumnie występuje tylko kilka wartości i wprowadzimy kilka pierwszych liter nowej wartości, które odpowiada jakiejś już wprowadzonej wartości, Excel podpowie wartość pola, które wystarczy zaakceptować klawiszem Enter. Jeżeli podpowiadana wartość nie jest poprawna, wystarczy kontynuować wprowadzenie danych

Proste bazy danych w Excelu Podpowiedź systemowa przy wypełnianiu bazy danych.

Proste bazy danych w Excelu Wygodnym sposobem wprowadzania danych jest formularz. Jest to okienko dialogowe, tworzone na podstawie nagłówków pól danych. By go uruchomić, zaznaczamy dowolną komórkę w obrębie bazy danych i z menu Dane wybieramy polecenie Formularz

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu Wygodne narzędzie wyszukiwania rekordów dostarcza nam polecenie Autofiltr (menu Dane – Filtr - Autofiltr

Proste bazy danych w Excelu Możliwe są następujące kryteria filtrowania: wszystkie 10 pierwszych inne każda z aktualnie wprowadzonych wartości w tym polu.

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu Przykład: Szukamy niebieskookich blondynek Trzy warunki: Kolor oczu – niebieskie Kolor włosów – blond Płeć - kobieta

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu Wyselekcjonowane rekordy z bazy danych (fragment)

Proste bazy danych w Excelu Sortowanie bazy danych: Ikony do sortowania

Proste bazy danych w Excelu Wygodne narzędzie wyszukiwania rekordów dostarcza nam polecenie Sortuj (menu Dane – Sortuj)

Proste bazy danych w Excelu

Proste bazy danych w Excelu Fragment bazy posortowanej wg pola „Stanowisko pracy”