SPECJALNOŚĆ ARTSTYCZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedmioty rozszerzone:
Advertisements

Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Działalność Akademii Trzeciego Wieku w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa.
Przemyska Gildia Fantastyki. Cele organizacji: - Popularyzacja tematyki Fantasy wśród mieszkańców miasta Przemyśl i jego okolic - Stworzenie możliwości.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
„Wychowanie patriotyczne poprzez krajoznawstwo i turystykę szkolną”
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
SPECJALNOŚĆ RATOWNICZA I POŻARNICZA
SPECJALNOŚĆ ŁĄCZNOŚCIOWA I INFORMATYCZNA
SPECJALNOŚĆ SPORTOWA.
ZUCHY zarys metodyki.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: Festiwal filmowy Produkt (output): I Międzynarodowy Festiwal Amatorskich Filmów Pogranicza Wskaźniki: Prezentacja.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Kluczborski Dom Kultury
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
POAKCESYJNY PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROJEKT Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
OPRACOWANIE PRZYGOTOWAŁA: PWD. MAŁGORZATA STĘPIEŃ Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn ROK REGIONÓW.
wrzesień finansowanie projektu Dom Kultury Zacisze w ciągu 6 lat w zajęciach uczestniczyło 60 klas I-III.
Szkoła Odkrywania Talentów
Gimnazjum nr 1 w Koninie Konin, ul. Benesza 2
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prawo do udziału w życiu kulturowym
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Programy operacyjne 2007.
Prawa dziecka do życia kulturalnego
Wydział Harcerski GK ZHP
MIĘDZYNARODOWY PRZEGLĄD TEATRÓW WSPANIAŁYCH PROJEKT FINANSOWANY CZĘŚCIOWO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU INTERREG III A.
Znana postać żyjąca w środowisku lokalnym
Szara Drużyna jako przykład kształcenia w pionie wiekowym
Szkoła Muzyczna.
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
SEMINARIUM AKADEMICKIE ŁOWICZ WPROWADZENIE.
Doświadczenia szkoły związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
NIEDŹWIEDZIU! NIEDŹWIADKI CIĘ POTRZEBUJĄ! WIĘC DZIAŁAJMY! Dzisiaj siedzimy i planujemy. Od jutra działamy!
Harcerstwo ZHP oraz ZHR.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
FESTIWALE MUZYCZNE. FESTIWALE MUZYCZNE FESTIWAL MUZYCZNY impreza kilkudniowa wiele koncertów gwiazdy czasem forma konkursu imprezy towarzyszące.
Zawód Fotograf.
Nasz projekt opiera się na idei festiwalu Slot Art Festival. Slot Art Festival to (dla pragmatyków) ponad 60 kapel na siedmiu scenach, całodobowe kluby.
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
Rekrutacja 2014/2015. Propozycje klas na rok szk. 2014/2015.
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Projekt edukacyjny zrealizowany w grupie dzieci 4 letnich „Jedyneczki” w Miejskim Przedszkolu Nr 1 „Bajka w Szczytnie Projekt realizowany był w trzech.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Edukacja audiowizualna w bibliotece szkolnej Opracowała: Krystyna Dzikowska.
Łódź, ul. Minerska 1/3 XXXIV LO im. K. Kieślowskiego.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
KULTURA W LUBNIU. W Gminie Lubień odbywa się wiele wydarzeń kulturalnych. Zarówno wójt, jak i radni wspierają twórców ludowych, zespoły regionalne, orkiestry.
Plan prezentacji: 1.Temat zajęćTemat zajęć 2.Ważne wydarzenia z życia Fryderyka ChopinaWażne wydarzenia z życia Fryderyka Chopina 3.Żelazowa WolaŻelazowa.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
METODYKA WĘDROWNICZA Opracowała pwd. Justyna Golitz.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Rok Klimatu i Środowiska w Puszczykowie Urząd Miejski w Puszczykowie ul. Podleśna Puszczykowo
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Społeczne Językowe Gimnazjum
TEATR, TANIEC PRZESTRZEŃ ARCHITEKTONICZNA,
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
Filmoteka szkolna akcja – się działo
COMENIUS Fotografia i kinematografia
Józef Haydn.
ORGANIZACJA I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI KULTURALNEJ podmioty i formy
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
ANULKA czyli coś o mnie…
Zapis prezentacji:

SPECJALNOŚĆ ARTSTYCZNA

O CO W OGÓLE CHODZI .. ? Jedną z najczęściej wybieranych specjalności w ZHP jest działalność artystyczna. Przybierać może ona wiele form m. in. : kluby piosenki, drużyny teatralne, zespoły muzyczne, grupy taneczne, orkiestry dęte... Wyliczać można by długo, lecz chyba nigdy nie bylibyśmy w stanie wymienić wszystkich możliwych form. Ważne jest zachowanie istoty działalności – realizacja siebie w grupie przez wspólną działalność kulturalną, przeżywanie emocji estetycznych i dzielenie się tym z innymi – widzami, słuchaczami, uczestnikami akcji, warsztatów i kursów artystycznych.

CO ZROBIĆ Z DRUŻYNĄ ARTYSTYCZNĄ ? Zorganizować cykl zajęć szkoleniowych dla członków drużyny z zakresu specjalności w tym przynajmniej jedną formę szkoleniową dla drużyny trwająca min. 2 dni (biwak, zimowisko, obóz). Nawiązać stałą współpracę z najbliższa placówką kulturalno-oświatową (np. domem kultury, ośrodkiem kultury, teatrem). Gromadzić i wykorzystywać w bieżącej pracy materiały metodyczne i oferty programowe proponowane przez chorągwiane i centralne zespoły specjalnościowe. Dbać o rozwój specjalnościowy swoich członków - każdy członek drużyny doskonali swą wiedzę i umiejętności zdobywając sprawności, znaki służb oraz realizując projekty związane z działalnością artystyczną. Zaprezentować swój roczny dorobek artystyczny na terenie własnego środowiska (w szkole, na osiedlu, w hufcu itp.). Wziąć udział w przynajmniej jednym przeglądzie, festiwalu, warsztatach artystycznych lub t.p. poza środowiskiem własnego działania.

ZBIÓRKI TEMATYCZNE … W zależności od wybranej dziedziny działania dobierane będą różnorodne tematy. Oto przykładowe: Historia wybranej dziedziny sztuki Warsztaty gry na instrumentach Warsztaty taneczne i rytmiczne Spotkania z ludźmi kultury i sztuki Warsztaty recytatorskie Wieczornice Zbiórki monograficzne

SPRAWNOŚCI ARTYSTYCZNE Śpiewak-Śpiewaczka * Rozpoczął/a śpiew kilku piosenek na zbiórce zastępu. Nauczył/a zastęp jednej piosenki. Zaśpiewał/a z pamięci 10 piosenek (harcerskich, narodowych lub żołnierskich). Występował/a z zastępem, śpiewając kilka piosenek oraz brał/a udział w inscenizacji piosenki. Prowadzi na bieżąco swój śpiewnik harcerski, ma w nim zapisanych minimum 20 piosenek. Artysta-Artystka * * * * Doskonale orientuje się w życiu artystycznym i kulturalnym swojego regionu i Polski. Animuje działalność artystyczną w swoim środowisku harcerskim. Brał/a udział w warsztatach specjalistycznych, doskonalących umiejętności w wybranej przez siebie dziedzinie artystycznej. Odniósł/odniosła sukces na festiwalu, przeglądzie, konkursie, wystawie itp. Wyznaczył/a sobie dodatkowe zadania mistrzowskie. Muzyk-Muzyczka * * * Zagrał kilka melodii na wybranym instrumencie. Scharakteryzował/a okresy w dziejach muzyki polskiej, wymieniając najsłynniejszych kompozytorów i ich utwory. Zorganizował/a dla drużyny wyjście na koncert do filharmonii lub opery. Akompaniował/a na ognisku, dobierając wcześniej związany z tematem zestaw piosenek. Grajek * * Nauczył/a się grać przynajmniej na jednym instrumencie, zagrał/a na nim melodię. Brał/a udział w przygotowywaniu uroczystości harcerskiej, organizując orkiestrę. Nauczył/a zastęp lub drużynę piosenki na podstawie zapisu nutowego. Zorganizował/a w drużynie naukę piosenek akompaniując na instrumencie.

GDZIE MOŻNA JECHAĆ I SIĘ SPOTKAĆ „FACE TO FACE” ZE SZTUKĄ .. ? Instytucje i festiwale filmowe (np. Łódzka Szkoła Filmowa, Muzeum Kinematografii w Łodzi, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni), Koncerty i festiwale piosenki (np. Festiwal Piosenki Studenckiej w Krakowie, Harcerski Festiwal Kultury Młodzieży Szkolnej w Kielcach), Muzea i galerie (np. Muzeum Narodowe w Poznaniu, Galeria Sztuki Współczesnej „Zachęta” w Warszawie), Plenery malarskie, Obozy warsztatowe (muzyczny

Nawiązanie współpracy z placówkami kulturalno – oświatowymi Oczywiście w zależności od zainteresowań i pola działania drużyny artystyczne będą nawiązywały współpracę z różnorodnymi ośrodkami. Oto te, od których warto zacząć: Miejskie i gminne domy kultury, Teatry, Muzea, Szkoły i ogniska artystyczne.