Studenci o antykoncepcji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Wolność oddechu 1 Badanie skuteczności programu edukacyjnego p.t. Wolność Oddechu.
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Analiza wyników ankiety
Wzory ułatwiające obliczenia
Edukacja seksualna w opiniach licealistów
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
MODUŁ SZKOLENIOWY CZĘŚĆ 4. OBLICZANIE WYNIKÓW SRP I ICH INTERPRETACJA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Piotr Wojcieszek.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Zapis prezentacji:

Studenci o antykoncepcji

Cel badania Poznanie: Zwyczajów dotyczących życia seksualnego Wpływu rodziny i Kościoła na życie seksualne studentów Najczęściej wybieranych metod antykoncepcyjnych Poziomu wiedzy na temat antykoncepcji

Metodologia Technika ankiety rozdawanej Badanie pilotażowe: maj 2009 r. Faza terenowa realizacji badania: czerwiec – wrzesień 2009 r.

Respondenci 182 uczestników badania Studenci stacjonarni trzech łódzkich szkół wyższych: Uniwersytetu Łódzkiego Politechniki Łódzkiej Uniwersytetu Medycznego Dobór kwotowy, reprezentatywny ze względu na uczelnię

Respondenci Wykres 1. Charakterystyka respondentów według uczelni, do której uczęszczają

Respondenci Wykres 2. Rok urodzenia respondentów

Respondenci Około 60 % to kobiety Niespełna 40% pochodzi z miast liczących poniżej 500 tyś. mieszkańców

Budowa kwestionariusza Trzy części: Życie seksualne Metody i środki antykoncepcyjne Test wiedzy

Życie seksualne Przyczyny inicjacji seksualnej Preferowane formy życia seksualnego Wpływ osób trzecich na życie seksualne Plany prokreacyjne

Życie seksualne Dla 63% respondentów życie seksualne jest i zawsze będzie bardzo ważne

Życie seksualne Wykres 3. Rozkład odpowiedzi na pytanie „Czy już współżyłeś seksualnie?”

Życie seksualne Wykres 4. Przyczyny inicjacji seksualnej

Życie seksualne Wykres 5. Wpływ rodziny na życie seksualne

Życie seksualne Wykres 6. Wpływ religii na życie seksualne

Życie seksualne Wykres 7. Wpływ znajomych na życie seksualne

Życie seksualne Wykres 8. Posiadanie stałego partnera jest dla Ciebie:

Życie seksualne Wykres 9. Przygodny seks a płeć badanych Vc=0,32 71% przygodnych partnerów poznanych na imprezie lub na wakacjach

Życie seksualne Z pornografii korzysta 38% badanych, 57% mężczyzn i 26% kobiet Wykres 10. Częstotliwość korzystania z pornografii

Życie seksualne Gadżety z sexshopu kupuje 21% badanych Wykres 11. Rodzaje kupowanych gadżetów

Życie seksualne Wykres 12. Plany prokreacyjne – posiadanie dzieci

Życie seksualne Wykres 13. Plany prokreacyjne – pożądana liczba dzieci

Metody i środki antykoncepcyjne Najczęściej stosowane metody antykoncepcyjne i przyczyny ich wyboru Podejście do antykoncepcji a religijność i stosunek do Kościoła Rzymskokatolickiego Świadomość zagrożeń związanych z chorobami przenoszonymi drogą płciową

Dane ogólne 79% badanych w ciągu ostatnich dwóch lat uprawiało seks. 91% spośród nich stosowało w tym czasie antykoncepcję. 69% studentów, którzy stosują antykoncepcję, robi to przy każdym stosunku. 25 % stosuje ją prawie zawsze, 6% stosuje środki antykoncepcyjne przy mniej niż połowie stosunków.

Tabletki antykoncepcyjne Jak często Ty i twój partner stosowaliście niżej wymienione metody antykoncepcyjne? Wskazania na odpowiedź: „ZAZWYCZAJ” Tabletki antykoncepcyjne 47% Plaster hormonalny 1% Prezerwatywy 61% Metody naturalne 7% Metody chemiczne 2% Stosunek przerywany 5%

Wybór metody antykoncepcyjnej Największy wpływ na decyzję odnośnie stosowania, bądź nie stosowania antykoncepcji ma PARTNER 63% oraz opinia LEKARZA 54%. W zakresie wyboru konkretnej metody antykoncepcyjnej równie ważnym doradcą jest partner, co lekarz. Tyle samo procent respondentów liczy się z ich zdaniem: 63%. W innym pytaniu: Kto decyduje o wyborze metody antykoncepcyjnej? 86% badanych deklaruje, że tą decyzję podejmuje wspólnie z partnerem.

Zależności pomiędzy zazwyczaj stosowaną metodą antykoncepcji a aspektem branym pod uwagę przy wyborze metody antykoncepcyjnej. Zazwyczaj stosowana metoda Aspekt, na który respondenci zwracają uwagę Pewność (niezawod-ność) Cena Wygoda stosowania Łatwość nabycia Poza antykoncep-cyjne właściwości Tabletki antykon-cepcyjne 49% 27% 53% 19% 75% Prezerwatywy 62% 68% 54% 86% 13% Metody naturalne 7% 5% 4% 10% 0,0% Inne 8% 6% 14%

Stosowanie antykoncepcji a stosunek do wiary Bez wpływu na stosunek respondenta do poglądów Kościoła, odnośnie stosowania antykoncepcji pozostaje miejsce zamieszkania respondenta przez ukończeniem 14 roku życia. Na akceptację poglądów Kościoła odnośnie antykoncepcji nie ma też wpływu to na jakiej uczelni studiuje respondent.

Czy dopuszczalne jest stosowanie prezerwatyw w przypadku, kiedy jedno z partnerów jest zakażone wirusem HIV? Wśród respondentów, którzy zgadzają się ze stanowiskiem Kościoła zabraniającym stosowania metod antykoncepcyjnych innych niż naturalne 31% spośród nich odpowiedziało, że w powyższej sytuacji stosowanie prezerwatyw jest dopuszczalne.

Procentowy udział osób, które uprawiały przygodny seks i wykonały lub nie badanie w kierunku chorób wenerycznych

Procentowy udział osób, które nie uprawiały przygodnego seksu i wykonały lub nie badanie w kierunku chorób wenerycznych

Czy wybierając metodę antykoncepcji zastanawiasz się nad jej skutecznością w ochronie przed chorobami przenoszonymi droga płciową? Badania mające na celu wykrycie chorób wenerycznych wykonało jednak 23% spośród osób deklarujących zainteresowanie skutecznością metod antykoncepcji w ochronie przed chorobami wenerycznymi.

Test wiedzy Jaki jest poziom wiedzy studentów na temat antykoncepcji? Jakie czynniki wpływają na rozeznanie tej grupy wśród środków zapobiegającym ciąży? W jaki sposób ich własne doświadczenia seksualne i rodzaj stosowanej antykoncepcji wpływają na zakres wiedzy?

Test wiedzy Prawidłowe zastosowanie środków antykoncepcyjnych Możliwość efektywnego łączenia metod Świadomość skutków ubocznych

Test wiedzy 12- 23 pkt. - niski poziom wiedzy 24- 27 pkt. - średni poziom wiedzy 28- 34 pkt. - wysoki poziom wiedzy Maksymalna ilość punktów : 34

Test wiedzy Wykres 14. Częstotliwość przyjmowania tabletek antykoncepcyjnych

Test wiedzy Wykres 15. Hormon w jednoskładnikowej pigułce antykoncepcyjnej

Test wiedzy Tabela 1. Łączenie środków antykoncepcyjnych TAK NIE Prezerwatywa + środki plemnikobójcze 85% 12% Prezerwatywa + spirala 50% 45% Prezerwatywa + tabletki antykoncepcyjne 95% 4% Kalendarzyk + tabletki antykoncepcyjne 79% 19% Plaster hormonalny + tabletki antykoncepcyjne 6% 91% Środki plemnikobójcze + tabletki antykoncepcyjne 18%

Test wiedzy Wykres 16. Metody antykoncepcyjne przeznaczone dla mężczyzn

Test wiedzy Tabela 2. Wiedza na temat tabletki „po stosunku” P F Tabletka „po stosunku” jest tabletką wczesnoporonną 68,7% 30,8% Tabletka „po stosunku” może być stosowana regularnie jako metoda antykoncepcji 9,3% 90,1%

Test wiedzy Tabela 3. Wynik testu a płeć respondenta Wynik z testu Kobiety Mężczyźni Niski poziom wiedzy 16,7% 48,5% Średni poziom wiedzy 38,6% 36,8% Wysoki poziom wiedzy 44,7% 14,7% Ogółem 100%

Test wiedzy Tabela 4. Wynik testu a uczelnia, na której studiuje respondent Wynik z testu Uczelnia Uniwersytet Łódzki Politechnika Łódzka Uniwersytet Medyczny Niski poziom wiedzy 29,7% 40,5% 7,1% Średni poziom wiedzy 38,7% 38,1% 35,7% Wysoki poziom wiedzy 31,5% 21,4% 57,1% Ogółem 100%

Wiek rozpoczęcia inicjacji seksualnej Test wiedzy Tabela 5. Wynik testu a wiek rozpoczęcia inicjacji seksualnej Wynik z testu Wiek rozpoczęcia inicjacji seksualnej 11-16 17 18 19 20-23 Niski poziom wiedzy 29,6% 36,7% 18,4% 16,0% 15,4% Średni poziom wiedzy 40,7% 21,1% 52,0% 50,0% Wysoki poziom wiedzy 26,7% 60,5% 32,0% 34,6% Ogółem 100%

Test wiedzy Na wyniki testu wiedzy nie wpłynęły takie czynniki jak: - Rok urodzenia - Stosunek do wiary

Wnioski Życie seksualne dla większości studentów ma bardzo duże znaczenie Większość badanej grupy rozpoczęła już współżycie seksualne Decyzję o jego podjęciu uzależniali od spotkania odpowiedniej osoby i decyzji partnera Mężczyźni częściej korzystają z pornografii i mają przelotne kontakty seksualne niż kobiety

Wnioski 90 % studentów, którzy w ciągu ostatnich 2 lat miało kontakty seksualne, korzystało z antykoncepcji Jednocześnie niecałe ¾ z nich stosowało ją przy każdym stosunku Najchętniej stosowane metody antykoncepcyjne to prezerwatywy (60%) i tabletki antykoncepcyjne (45%) Decyzję o wyborze metody antykoncepcyjnej podejmowali wspólnie z partnerem po konsultacji z lekarzem

Wnioski Poziom wiedzy studentów na temat antykoncepcji : średni Kobiety posiadają zdecydowanie większą wiedzę na temat antykoncepcji Większość mężczyzn posiada zaledwie podstawowy zasób informacji na temat metod zapobiegania ciąży Rodzaj wykształcenia wpływa na poziom wiedzy