STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU Przygotowała Renata Matuszewska
Marketing bankowy polega na opracowaniu i wcielaniu w życie całościowej strategii działań bankowych, mających na celu stworzenie odpowiedniego obrazu banku, zapewnienie bankowi zaufania, pozyskanie klientów.
Segmentacja działań marketingowych Podstawowym elementem procesu przygotowania działań jest segmentacja rynku, czyli jego podział wg. określonych kryteriów, które wyznaczają obszar ekspansji, oraz stanowią punkt odniesienia w formułowaniu strategii marketingowej
Program marketingowy-przystosowanie banku do wymagań klientów Raz opracowany program marketingowy jest stale uzupełniany i przekształcany. W ramach takiego programu opracowuje się nie tylko strategię promocji produktów przynoszących największe korzyści finansowe bankowi, ale i produktów które wiążą klienta z bankiem lub przynoszą inne korzyści Marketing-jest niczym innym jak grą, w której chcemy zdobywać jak najwięcej klientów
Wizerunek banku to nie tylko logo czy misja Wyższa Kultura Bankowości Co wiemy o konkurencji? Jak się wyróżnić? Inspiruje nas życie
Odpowiedzialność społeczna Bieg pamięci Chronimy i sadzimy lasy w imieniu naszych klientów Fundacja ING Dzieciom
Reklama: prasowa, radiowa, telewizyjna, afisze uliczne, ulotki
Dlaczego oni?
Znane twarze... Kreacje, w których występują cenione i sławne osoby zazwyczaj wpływają pozytywnie na rozpoznawalność marki. Przypisanie twarzy do reklamującej się instytucji
Pracownik banku Wizerunkiem dobrego banku jest uśmiechnięty personel, przyjazna atmosfera wokół klienta oraz trafianie w jego oczekiwania.
Nowe strategie banków Instytucje stawiają nie na nowych klientów, ale na obecnych, którzy dają wysokie zyski. - Priorytetem dla banków już nie jest pozyskiwanie nowych klientów, ale zwiększenie cross-sellingu na dotychczasowej bazie klientów. Dobry klient z punktu widzenia banku, to ten, który jest już znany
PYTANIA?? Dziękuję za uwagę