„Procentowe przystanki naszej rzeczywistości”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Advertisements

Od lunety Galileusza do ...
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Praca dyplomowa inżynierska
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Marzenia o podatkach Projekt przedmiotowy z matematyki realizowany w kl.1 g Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie Koordynator projektu: Nauczyciel.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
PROCENTOWY ZAWRÓT GŁOWY
Fotografia naszym życiem
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
W klasach gimnazj alnych przeprowadziliśmy ankietę związaną z telefonem komórkowym. Ankieta zawierała 15 różnych pytań dotyczących użytku telefonu w życiu.
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
KLASOWY OŚRODEK BADAŃ STATYSTYCZNYCH
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Program kursu zakłada:
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Matematyka, która procentuje
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Cyberstrach ma wielkie oczy
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
„Życie w kropli wody” Projekt realizowany przez uczniów Gimnazjum nr 37 we Wrocławiu pod opieką p. Agnieszki Berkowskiej.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka
Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Jaki wpływ ma Internet na Twoje życie ?
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Lekcje z komputerem, 2006.
5 lat kujawsko – pomorskiego w Unii Europejskiej
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Nasza szkoła w procentach
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
TIK w szkole.
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

„Procentowe przystanki naszej rzeczywistości” Elżbieta Marchwacka Bączyk Justyna Cierniak Agnieszka Dominik Tułacz Figiel Marta Górecki Mateusz Janiak Martyna Kłysz Daria Kozłowska Małgorzata Mielcarek Ewelina Młynek Aleksandra Nowak Kamil Rokita Szymon Siciarek Faustyna Sobierajczyk Anita Strzelecka Weronika Woźny Grzegorz Ziółkowska Natalia

Cel główny: uświadomienie powszechności i potrzeby stosowania procentów w życiu codziennym i najbliższym otoczeniu. CELE SZCZEGÓŁOWE wykonanie prezentacji w programie PowerPoint o historii i zastosowaniu procentów, przygotowanie ulotki informacyjnej w programie Publisher w którym banku oszczędzać, gdzie pożyczać ?, wykorzystanie kalkulatorów bankowych wykonanie gazetki ściennej o procentach w życiu domowym, przygotowanie ankiety dotyczącej procentowego wykorzystania budżetu domowego i opracowanie jej wyników, napisanie rymowanej scenki o wykorzystaniu funduszy unijnych, opracowanie procentowych danych naszej szkoły w arkuszu kalkulacyjnym i wykorzystanie ich do przygotowania prezentacji multimedialnej, opracowanie testu w języku HTML z elementami JavaScript o podatkach w życiu codziennym, i przygotowanie konkursu, wykorzystanie kalkulatora do obliczeń, przygotowanie krótkiego filmu reklamującego nasz projekt oraz filmu z prezentacji projektu wykonanie strony internetowej projektu

Projekt jest pomocą multimedialną dla uczniów naszej szkoły i nie tylko, wszystkie prace związane z projektem dostępne są na stronie internetowej. http://www.projekt_iwanowice.republika.pl Harmonogram prac został wykonany przy pomocy wykresu Gantta Projekt zawiera różnorodne i cenne wiadomości o procentach, min. procentowe przystanki rzeczywistości, która otacza uczniów: Przystanek I – „Historia i zastosowanie procentów” Przystanek II – „Jak oszczędzać, gdzie pożyczać” Przystanek III – „Procenty w życiu domowym” Przystanek IV – „Nasze gimnazjum w procentach.” Przystanek V – „Procenty w życiu codziennym”

Narzędzia, programy komputerowe i internetowe: wyszukiwarka Google - do wyszukiwania informacji: o kredytach i lokatach, o historii i zastosowaniu procentów, do wyszukiwania obrazków do testu, program Publisher do ulotek o lokatach i kredytach, PowerPoint do tworzenia prezentacji z zakresu wiadomości o procentach - gimnazjum w procentach, konkurs, arkusz kalkulacyjny do opracowania wyników ankiety i wyników o naszym gimnazjum, program AdbeReader do zapisu plików na stronę internetową, Picture Manager i Gimp do obróbki zdjęć, Word do napisania scenki,

Narzędzia, programy komputerowe i internetowe cd.: Projekt Gantta do harmonogramu prac, HTML z elementami JavaScript do testu wiedzy o procentach i strony internetowej, Movie Maker do tworzenia filmu, program do rozliczania PIT-ów, kalkulatory bankowe, kalkulator do obliczeń, kamera cyfrowa do nagrania prezentacji, aparat cyfrowy do wykonania zdjęć, skaner do skanowania faktur

Organizacja pracy: Uczniowie sami dobrali się w zespoły, Projekt zrealizowany wśród 17 chętnych uczniów z klasy z I b-3, IIa-7, III b-7 Uczniowie sami dobrali się w zespoły, samodzielny wybór motywował ich do pracy. Każdy z uczniów miał do wykonania określone zadanie, które składało się na całość projektu, każdy był szefem samego siebie Przystanek I– „Historia i zastosowanie procentów” 2 uczniów, Przystanek II – „Jak oszczędzać, gdzie pożyczać” –

Organizacja pracy cd.: Przystanek III – „Procenty w życiu domowym” 4 uczniów, Przystanek IV – „Nasze gimnazjum w procentach.” 3 uczniów, Przystanek V – „Procenty w życiu codziennym” Strona internetowa i filmy 2 uczniów.

Rola nauczyciela: Pokazałam jak wykorzystać wykres Ganta. Podzieliłam obowiązki pomiędzy realizatorów. Pokazałam przykład opracowania jednego zadania w teście i inny test opracowany w HTML z wykorzystaniem JavaScript, jak powinien działać, jak zaznaczyć prawidłową odpowiedź i przydzielić jej punkty. Udzielałam pomocy w rozwiązywaniu zadań i problemów dotyczących obliczeń procentowych i strony internetowej. Koordynowałam pracą całego zespołu i poszczególnych grup. Pomogłam napisać scenariusz scenki i prezentacji projektu.

Efekty pracy uczniów: Przystanek I Przygotowanie prezentacji multimedialnej o historii i zastosowaniu procentów, w prezentacji jest wiele ciekawych informacji, między innymi wywiad na temat procentów i wierszyk o procentach z przeznaczeniem dla uczniów, którzy zapominają ile to jest np. 1%. Informacje zawarte w prezentacji wyszukane zostały w Internecie, oraz podręcznikach do matematyki

Efekty pracy uczniów cd.: Przystanek II Wykonanie 2 ulotek informacyjnych: o lokatach i kredytach Zebranie informacji dotyczących lokat i kredytów w Internecie, odwiedzenie banków w Kaliszu i w Iwanowicach , porównanie lokat i kredytów, wykorzystanie kalkulatorów kredytowych.

Efekty pracy uczniów cd.: Przystanek III Zebranie faktur, paragonów, zeznań podatkowych- skanowanie i obróbka, wypełnianie PIT-ów programem, ułożenie tekstu rymowanej scenki, wykonanie gazetki ściennej. Przygotowanie i przeprowadzenie ankiety oraz opracowanie jej wyników o wykorzystaniu budżetu domowego. Zebrane informacje zostały opracowane w arkuszu kalkulacyjnym. Wszystkie zebrane materiały zostały poddane obróbce w programie Paint i Picture Menager.

Efekty pracy uczniów cd.: Przystanek IV Zebrane informacji, opracowanie wyników w arkuszu kalkulacyjnym oraz przygotowanie prezentacji o naszym gimnazjum.

Efekty pracy uczniów cd.: Przystanek V Przygotowanie konkursu o procentach i testu sprawdzającego wiedzę z procentów w życiu codziennym. Na początku odwiedzenie sklepów w Iwanowicach, aby zobaczyć czy nasze sklepy stosują wyprzedaże, upusty, rabaty, promocje.

Efekty pracy uczniów cd.: Strona internetowa z całego projektu, Film-reklama projektu. Film-prezentacja projektu

Prezentacja projektu: 1. Powitanie przedstawienie tematu i podanie co zawiera projekt oraz adres strony internetowej projektu (autor strony wyświetlił ją na ekranie) 2. Prezentacja reklamówki projektu (pokazanie filmu ze zdjęciami z projektu i nazwiskami uczniów realizujących projekt) i wykresu Gantta. 3. Prowadzący zapowiadał poszczególne przystanki – uczniowie z tabliczką swojego przystanku wychodzili na środek 4. Zapowiedź prezentacji poszczególnych przystanków: Uczniowie przygotowali podsumowanie pracy i przedstawiali co w danym zakresie wykonali • Przystanek I-Ola i Martyna na przemian prezentowały wykonaną prezentację, na koniec zaprezentowały napisany przez siebie wiersz. • Przystanek II-Informacja o sposobie pracy nad przystankiem i o efekcie pracy grupy- rozdanie opracowanych ulotek gościom

Prezentacja projektu cd: • Przystanek III-Prezentacja pracy grupy co zostało wykonane i w jaki sposób przygotowane, prezentacja gazetki ściennej i wyników ankiety „wykorzystanie budżetu domowego” Przedstawienie rymowanej scenki „procenty w życiu domowym” • Przystanek IV -Omówienie pracy nad przystankiem – prezentacja opracowanych wyników naszego gimnazjum w procentach • Przystanek V –omówienie pracy zespołu, prezentacja testu-pokazanie jak działa i gdzie można sprawdzić swoją wiedzę Konkurs 1 uczeń z każdej klasy, pytania konkursowe wyświetlane w formie prezentacji, uczniowie odpowiadali podnosząc tabliczki z a, b lub c. 5. Podsumowanie i podziękowanie za pracę uczniom przez opiekuna projektu. 6. Wolne głosy. 7. Podziękowanie dyrektora.

Wnioski: Uczniowie nauczyli się: Sprawnie pracować w grupie i wypełniać obowiązki na czas. Pracować z wykresem Gantta. Posługiwać się programem Publisher. Tworzyć testy w HTML z elementami JavaScript. Umieścić stronę w Internecie. Umieszczać na stronie prezentację Pracować z tabelami w HTML. Nagrywać film kamerą cyfrową. Tworzyć film w Movie Maker z podkładem głosowym Rozliczać Pity programem. Korzystać z kalkulatorów kredytowych. Opracować wyniki ankiety.

Wnioski: Nauczyciel zyskał: Fajną przygodę i ogromne zadowolenie z pracy uczniów. Bardzo dużo satysfakcji. Nauczyłam się pracować z programem Publisher, poznałam Gimpa i Movie Maker, oraz projekt Gantta.

Wnioski – cytaty uczniów: „Warto było zaangażować się w ten projekt bo efekty są znakomite, a co więcej nauczyliśmy się sprawnie pracować w grupie i wypełniać obowiązki na czas. Uważam, że czas poświecony na wykonanie projektu był czasem w pełni wykorzystanym i nie zmarnowanym.” „Projekt pomógł nam po części zrozumieć cele i funkcjonowanie banków. Było to dla nas przydatne i niezapomniane doświadczenie. ”Była to dla nas niesamowita przygoda po krainie procentów i wspaniałe doświadczenie na przyszłość.”