Prawa i obowiązki ucznia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Dnia , w ramach realizacji projektu „Sekrety układu krążenia” wśród uczniów naszej szkoły przeprowadziliśmy ankietę na temat grup krwi. W ankiecie.
Koniec wakacji – powrót do cywilizacji
Absencja uczniów.
Szkolny regulamin by Marysia Zamecka.
Analiza wyników ankiety
Wyniki ankiety opracowała Jolanta Sieplińska
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Ankieta dotycząca odżywiania się uczniów klas pierwszych
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Wyniki ankiety OPRACOWANIE : mgr Anna Krzewniak
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Prawa i obowiązki ucznia.
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Pierwsza pomoc przedmedyczna
Samorząd Uczniowski Waszymi oczami.
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
W ankiecie wzięło udział 72 uczestników: Klasa I : Chłopcy – 6, Dziewczyny – 14; Klasa II : Chłopcy – 9, Dziewczyny – 13; Klasa III : Chłopcy – 8, Dziewczyny.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY
Wyniki ankiet na temat działalności Samorządu Uczniowskiego.
 ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Połczynie Zdroju
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
Regulamin Świetlicy Szkolnej
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Prawa i obowiązki ucznia…
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia…”. Podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Elementy geometryczne i relacje
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Twój głos ma znaczenie. Jak zwiększyć aktywność młodzieży w naszej gminie?
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Uczeń- jego prawa i obowiązki
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Prawa i obowiązki ucznia Wyniki ankiety opracowała mgr Katarzyna Kot-Szubińska

Celem było zdiagnozowanie znajomości praw i obowiązków ucznia w szkole Cel ankiety Celem było zdiagnozowanie znajomości praw i obowiązków ucznia w szkole

Sposób przeprowadzenia badania Ankieta przeprowadzona została w Zespole Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach, w dniach 20-22 listopada 2009 roku, wypełniło ją 159 osób, co stanowi ponad 65,5 % ogółu uczących się w szkole, była anonimowa, zawierała 11 pytań.

1. Płeć

2. Zaznacz dokumenty w których zapisane są prawa i obowiązki ucznia w szkole.

3.Jak sądzisz, co znasz lepiej –swoje prawa, czy obowiązki?

4.Jakie prawa posiadasz jako uczeń? PRAWO DO: N % nauki 98 61,63% sprawiedliwego oceniania 72 45,28% swobody wyrażania myśli, opinii, zdania 48 30,18% korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu i środków dydaktycznych 37 23,27% poprawiania ocen 23 14,46% godnego traktowania 12 7,54% rozwijania zainteresowań 7 4,40% swobody wyznań religijnych pomocy w przypadku trudności w nauce 3 1,88% ochrony przed przemocą fizyczną lub psychiczną PRAWO DO:

5. Czy uważasz że w twojej szkole przestrzegane są prawa ucznia?

6. Czy w szkole łamane są prawa ucznia?

Jeżeli tak- to jakie?

7. Jakie obowiązki masz jako uczeń? N % punktualne i regularne uczęszczanie na zajęcia szkolne 117 73,58% zmiana obuwia 48 30,18% przestrzeganie przepisów, regulaminów, praw i obowiązków w szkole 44 27,67% systematyczne przygotowanie do zajęć lekcyjnych 28 17,60% dbanie o mienie szkoły 23 14,46% szacunek dla nauczycieli i pracowników szkoły noszenie identyfikatora 19 11,94% godne reprezentowanie szkoły 18 11,32% odpowiedni ubiór(strój galowy lub mundur) uczestniczenie w uroczystościach szkolnych 14 8,80% usprawiedliwianie nieobecności 13 8,13% kultura osobista 12 7,54% zaliczanie sprawdzianów szacunek dla kolegi, koleżanki 8 5,03% uregulowanie wszystkich zobowiązań(składek)szkolnych

8.Czy wypełniasz obowiązki uczniowskie?

9. . Do kogo możesz zwrócić się o pomoc gdy Twoje prawa nie są przestrzegane?

10.Gdzie znajdują się informacje dotyczące konsekwencji łamania praw ucznia?

5,03% nie wie gdzie znajdują się informacje dotyczące konsekwencji łamania praw ucznia.

11. Jakie konsekwencje ponosi uczeń w przypadku naruszenia prawa szkolnego?

Wnioski Zdecydowana większość ankietowanych wie w których dokumentach zapisane są prawa i obowiązki ucznia. Uczniowie najczęściej utożsamiają się z obowiązkami (74,21%), ale także wiedzą jakie mają prawa i dobrze potrafią je sprecyzować. Zdecydowana większość badanych (85,53%) uważa że w szkole przestrzegane są prawa ucznia. Na terenie szkoły większość uczniów (94,3%) nie doświadczyła łamania praw. W celu egzekwowania swoich praw badani uczniowie w pierwszej kolejności zwracają się do nauczyciela, któremu ufają lub do opiekuna semestru. Podsumowując uczniowie Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach posiadają wysoką wiedzę na temat praw i obowiązków ucznia.

Dziękuję za uwagę