Jak wpływać na zwiększenie efektywności pracy poprzez diagnozę i odpowiednie zróżnicowanie form zatrudnienia Konferencja: KONGRES KADRY Prowadzący: MONIKA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY W POLSCE
Advertisements

Promocyjne opłaty w Ofercie RLLO
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.
NOWA JAKOŚĆ NOWE MOŻLIWOŚCI III
system zarządzania zasobami ludzkimi
„KADRY DLA BIZNESU” ABONAMENTY MEDYCZNE JAKO ISTOTNY ELEMENT WYNAGRADZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
WITOLD POLKOWSKI EKSPERT KONFEDERACJI PRACODAWCÓW POLSKICH
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Kadry dla Biznesu Wrocław, 28 lutego 2008
Znaczenie podręcznika
Konferencja prasow a 5 grudnia 2012 r.. KOSZTY PRACY Wzrost przeciętnych kosztów pracy w latach 2000 – % 35% Źródło: na podstawie danych GUS.
Rok w Unii. Ocena i perspektywy dla biznesu
Przedsiębiorcy i rozwój
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Centrum Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób Niepełnosprawnych Intelektualnie Kompleksowy model wsparcia osób z niepełnosprawnością intelektualną w.
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
zarządzanie produkcją
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
FUNKCJA PERSONALNA.
Zarządzanie projektami
Stypendium Marii Curie
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
O Firmie jeden z liderów na rynku usług outsourcingu, doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
musisz sobie odpowiedzieć na bardzo ważne pytania…
Rynek pracy a osoby niepełnosprawne – stan obecny i perspektywy zmian
Kobiety na rynku pracy - założenia polityki rządu KOBIETY NA RYNKU PRACY2006 Prezentacja Departamentu d/s Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego
PRACUJ TYLKO Z DOBRYM PARTNEREM. niedziela, 2 marca O Firmie ugruntowana pozycja na rynku doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy; profesjonalna.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
O Firmie ugruntowana pozycja na rynku doradztwa personalnego oraz pośrednictwa pracy-działamy od 2006 roku; szeroka wiedza, poparta kilkuletnim doświadczeniem.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
BADANIE UKRYTEGO POTENCJAŁU LOKALNEGO RYNKU PRACY MONITOROWANIE PLUS WARSZTAT
Praca Tymczasowa korzyści dla pracowników i dla pracodawców
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Spotkanie Prasowe 16 maja 2007 r.. „Niesprawiedliwy podział owoców wzrostu gospodarczego” Raport przeprowadzony na zlecenie NSZZ Solidarność, opracowany.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Mateusz Stefański. Zgodnie z badaniami firmy Forrester około 57% organizacji jest względnie usatysfakcjonowanych współpraca z dostawcą, 22% jest bardzo.
Dostosowanie oferty usług Powiatowego Urzędu Pracy w Chojnicach do potrzeb partnerów biznesowych.
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – finansowe.
Elastyczne formy zatrudnienia czy „umowy śmieciowe”?
Elastyczne formy zatrudnienia czy „umowy śmieciowe”?
Współczesne metody zarządzania organizacją
System ocen pracowników
ZASADY USTALANIA CEN.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Proaktywna ERZ. ● ERZ, syzyfowa praca? 2 proaktywna ERZ ● problemy niemożliwe do przezwyciężenia? ● wielość niejednorodności czy jedność w różnorodności??
dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce.
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
Zatrudnienie wspomagane. Harmonogram – Spotkanie 1 Wprowadzenie do modułu Strategie promocji zatrudnienia osób niepełnosprawnych Powstanie idei zatrudnienia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Polityka rynku pracy w Polsce
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Plan projektu biznesowego
„Rozwiń firmę z Wojewódzkim Urzędem Pracy” Kielce, 22 listopad 2017 roku .
Wykład: Instrumenty adresowane dla szczególnych grup bezrobotnych
Zapis prezentacji:

Jak wpływać na zwiększenie efektywności pracy poprzez diagnozę i odpowiednie zróżnicowanie form zatrudnienia Konferencja: KONGRES KADRY Prowadzący: MONIKA MALINA, WITOLD KRAJEWSKI Warszawa, październik 2005

Agenda ‘Just-in-time’ w pozyskiwaniu personelu Pracownik etatowy a pracownik tymczasowy Szkolenie i motywowanie personelu tymczasowego Efektywność kosztowa Kryteria doboru dostawców usług pracy tymczasowej Wskaźniki efektywności Pytania i odpowiedzi Data: 3 października 2005 r.

„Just-in-time” w pozyskiwaniu personelu Zwiększone potrzeby personalne Minimalna wielkość zatrudnienia XI ROK XII X IX VIII VII V VI IV III II I Zmiany w skali zamówień Data: 3 października 2005 r.

„Just-in-time” w pozyskiwaniu personelu Cele: Ścisłe dopasowanie wielkości zatrudnienia do bieżących potrzeb (brak niedoborów i przerostów w zatrudnieniu Efektywność nakładów na zatrudnienie (koszty osobowe ściśle powiązane z wielkością zamówień) Data: 3 października 2005 r.

„Just-in-time” w pozyskiwaniu personelu Opcje rozwiązań: Pracownik zatrudniony na czas określony Pracownik sezonowy Pracownik tymczasowy Data: 3 października 2005 r.

Pracownik etatowy a pracownik tymczasowy Skala 1-3: 1- najmniej korzystne, 3 – najbardziej korzystne Pracownik na czas określony Pracownik sezonowy Pracownik tymczasowy Szybkość pozyskania 1 2 3 Szybkość zakończenia współpracy (elastyczność) Powiązanie kosztów z zapotrzebowaniem Nakład pracy administr. Powtarzalność zatrudnienia Motywacja pracownika Możliwość rotacji SUMA (max = 21) 11 (52%) 17 (81%) Data: 3 października 2005 r.

Pracownik tymczasowy – specyfika relacji Pracodawca użytkownik Pracownik tymczasowy Agencja pracy tymczasowej Data: 3 października 2005 r.

Pracownik tymczasowy – co go motywuje? Poczucie identyfikacji z firmą pracodawcy użytkownika: Tak 90% Nie 10% Źródło: Randstad (Badanie motywacji pracowników tymczasowych 2004) Data: 3 października 2005 r.

Pracownik tymczasowy – co go motywuje? Możliwość uzyskania stałego zatrudnienia: Jasna informacja: czy, kiedy, pod jakimi warunkami można uzyskać stałe zatrudnienie Otwarta komunikacja: Osoba (u pracodawcy użytkownika) zajmująca się wdrożeniem pracownika tymczasowego Dostęp do potrzebnych informacji Regularne spotkania, dzielenie się opiniami Źródło: Randstad (Badanie motywacji pracowników tymczasowych 2004) Data: 3 października 2005 r.

Pracownik tymczasowy – co go motywuje? Poczucie, że nie należy do ‘gorszej kategorii’: Komunikacja względem stałego zespołu (kim są pracownicy tymczasowi, jaka jest ich rola) Pochwały nie tylko dla pracowników stałych Upomnienia nie tylko dla pracowników tymczasowych Budowanie współpracy poprzez właściwy przydział zadań Źródło: Randstad (Badanie motywacji pracowników tymczasowych 2004) Data: 3 października 2005 r.

Pracownik tymczasowy – co go motywuje? Brak izolacji: Udział pracowników tymczasowych w życiu firmy Udział agencji w organizacji i finansowaniu imprez, upominków, itp. Dostęp do przywilejów: Jasne informacja o powodach braku dostępu do pewnych przywilejów (jeśli nie ma możliwości) Dostęp do przywilejów, które nie wiążą się z kosztami Określenie zasad współudziału agencji Źródło: Randstad (Badanie motywacji pracowników tymczasowych 2004) Data: 3 października 2005 r.

Status pracownika tymczasowego Pozytywne aspekty: „Mam jakąkolwiek pracę” 59% Dobre relacje z agencją 22% Terminowe wypłaty wynagrodzeń 16% Elastyczność 1% Negatywne aspekty: Krótkotrwałe umowy o pracę 43% Brak pewności, niestabilność 33% Brak przywilejów 23% Źródło: Randstad (Badanie motywacji pracowników tymczasowych 2004) Data: 3 października 2005 r.

Zmiany po przystąpieniu Polski do UE Zmniejszenie liczby kandydatów zainteresowanych podjęciem pracy tymczasowej - szczególnie w kategorii „robotnik wykwalifikowany” Spadek motywacji do zatrudniania się na stałe u pracodawców – użytkowników Wyższe oczekiwania finansowe kandydatów. Data: 3 października 2005 r.

Jak wpływać na efektywność kosztową? Przesłanka finansowa pracy tymczasowej: Oszczędności finansowe poprzez: Zamianę kosztów stałych zatrudnienia na zmienne Dopasowanie kosztów zatrudnienia do bieżących potrzeb Wyeliminowanie kosztów ukrytych Data: 3 października 2005 r.

Jak wpływać na efektywność kosztową? Elementy składowe ceny za usługę (stawki agencji): ELEMENT KOSZTU UWAGI 1. Wynagrodzenie PT zasada równego traktowania 2. Składki ZUS pracodawcy 3. PFRON 4. ZFŚS jeśli agencja prowadzi 5. Ekwiwalent za urlop 6. Wynagrodz. za czas choroby do czasu rozwiązania umowy 7. Inne koszty Odzież robocza, badania lekarskie, szkolenia bhp, itp. 8. Wynagrodzenie APT Data: 3 października 2005 r.

Jak wpływać na efektywność kosztową? „Model Góry Lodowej” Cena za usługę (stawka agencji) Niedobory w planowaniu (koszty nadgodzin) Koszty nadmiernego planowania Koszty rotacji i szkolenia nowych osób Koszty związane z niższą wydajnością niedoświadczonych osób Utracone zyski wynikające z niepełnej realizacji zamówień na PT Koszty administracyjne Czas poświęcany na kontakty z dostawcą i planowanie Inne Data: 3 października 2005 r.

Jak eliminować koszty ukryte? Dobór dostawcy w oparciu o zakres działań w ramach oferowanych usług Wybór pomiędzy tradycyjnym sposobem świadczenia usług a podejściem indywidualnym Monitorowanie efektywności rozwiązania (pomiar) Data: 3 października 2005 r.

Kryteria doboru dostawców usług pracy tymczasowej Kryteria ramowe: Doświadczenie na rynku Specjalizacja Gwarancje jakości Gwarancje finansowe Referencje Data: 3 października 2005 r.

Kryteria doboru dostawców usług pracy tymczasowej Kryteria szczegółowe: Podejście do rekrutacji i selekcji Udział we wprowadzaniu nowych osób Przejęcie planowania pracowników tymczasowych Programy motywacyjne dla pracowników tymczasowych Programy badania wydajności i ocen pracowniczych Podejście do pomiaru efektów swoich usług (raportowanie) Podejście do komunikacji Data: 3 października 2005 r.

Pomiar efektywności Wskaźnik Cel Poziom realizacji zamówień 100% Czas realizacji zamówień 6-24h Struktura godzin prac 0 nadgodzin Liczba godzin utraconych (nieobecności) 0% Wskaźnik utrzymania pracowników 12 miesięcy Rotacja Poziom satysfakcji pracowniczej Najwyższy w skali Wydajność pracowników Zgodna z normą Oszczędności PLN, % Data: 3 października 2005 r.

Good to know you ! Pytania ? Data: 3 października 2005 r.