ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
im. Króla Jana III Sobieskiego
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Małgorzata Taraszkiewicz Grupa Edukacyjna 21
Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ocenianie, które pomaga się uczyć
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Dr William F. Morrison Bowling Green State University
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Elementary School Vaterstetten, Gluckstraße Integracja ucznów osiągających słabe wyniki w nauce 1.Pomysł 1.Pomoce Pomoce naukowe Materiały instruktażowe.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
z Oddziałami Integracyjnymi
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ocenianie kształtujące - ocenianie, które pomaga się uczyć
Obserwacja wybranych uczniów
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
Co chcieliśmy osiągnąć?
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej w Jasienicy Rosielnej. Rok szkol. 2015/2016 Ewaluację przeprowadzili: Małgorzata Sowa Arkadiusz.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
7 Nawyków – mapa wdrożenia
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
Obserwacja wybranych uczniów
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Zapis prezentacji:

ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz

Indywidualizacja w praktyce szkolnej Próba: Uczniów SP 4-6, Gim, PG Rodziców SP Nauczycieli Cel: sprawdzenie, czy wiemy, że występują różne style uczenia się, czy wiemy, jaki sposób uczenia się jest dla nas najlepszy, czy znamy najskuteczniejsze dla nas metody nauczania, czy informacje nt. stylów uczenia się są wykorzystywane na lekcji, czy praca na lekcji uwzględnia indywidualne podejście do każdego ucznia, czy szkoła rozwija potencjał uczniów.

Nauczyciele: Indywidualizacja procesu nauczania sprowadzana jest do uwzględniana U ze specjalnymi potrzebami lub wyjątkowo zdolnych, respektowanie indywidualności każdego U odbywa się okazjonalnie, w miarę możliwości. 88% N zna swój styl ucznia się a 11% nigdy się nad tym nie zastanawiało. Natomiast 82% twierdzi, że przekazywała uczniom informacje nt. stylów uczenia się ale tylko 19% wykorzystuje te informacje na każdej lekcji. Zaledwie 30% N twierdzi, że daje wszystkim U wskazówki, jak opanować większe partie materiału. Tylko 31% N różnicuje zadania na każdej lekcji. Uczniowie: Potwierdzają i pogłębiają wnioski z wyników ankiet N. U wiedzą, że istnieją różnego rodzaju strategie uczenia się (81%) ale tylko 51% wydaje się, że znają sposób najlepszy dla siebie. Również 51% potwierdza, że N informował kiedykolwiek nt. stylów uczenia się. Jedynie 4% wykazuje, że każda lekcja jest prowadzona z uwzględnieniem indywidualnego podejścia do każdego U. Rodzice: Zaangażowani w proces edukacyjny, pomagają dzieciom w nauce, jednak robią to dość intuicyjnie. 70% wie, że są różne style uczenia się, 66% zna swój styl. Tylko 23% R jest świadomych, że każdy ma swój indywidualny styl i nie należy patrzeć na swoje dziecko poprzez pryzmat swoich preferencji. Tylko 16% stwierdza z całą pewności, że wie, jak skutecznie pomagać swojemu dziecko w nauce.

U: Czy Nauczyciel informował Cię, jak uczyć się efektywniej, wykorzystując różne techniki i strategie? N: Czy informował/a Pan/i Uczniów, jak uczyć się efektywniej, wykorzystując różne techniki i strategie?

U: Czy szkoła właściwie wykorzystuje i rozwija Twój potencjał? N: Czy szkoła właściwie wykorzystuje i rozwija potencjał Uczniów? R: Czy szkoła właściwie wykorzystuje i rozwija potencjał Pani(a) Dziecka?

Dziękuję za uwagę