Gazetka Szkolna LUZ Projekt realizowany w ramach programu wyrównywania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedmioty rozszerzone:
Advertisements

Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Demokracja w szkole.
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Jak samorząd uczniowski może wpłynąć na życie społeczności szkolnej?
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Mniejszości narodowe Romowie w PSP nr 1
Mniejszości narodowe Romowie w PSP nr 1
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
POAKCESYJNY PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROJEKT Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z terenu gminy Zatory.
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
JESTEŚMY TWÓRCAMI SZKOLNEJ GAZETKI „Echo Szkoły”.
WITAMY W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH NR 3 Szkoła Podstawowa Gimnazjum Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W MYSZKOWIE.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
GAZETKA COMENIUSA Szkoła Podstawowa Nr 29 W Olsztynie.
Zespół Szkół – SP i Gimnazjum im. Legionów Polskich w Poroninie, ul. Piłsudskiego 34.
Jubileusz naszej gazetki Nasze czasopismo,,Pod Szkolną Ławką ma już 10 lat!
KOŁO KOMPUTEROWE KLAS I-III
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Dobry dziennikarz powinien by ć przede wszystkim dobrym cz ł owiekiem. Ryszard Kapuściński.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów,
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Szkoła z pasją... Klasa Va.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Szkoła Promująca Zdrowie
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Bądź jak HIPOLIT POŻYTECZNY OTWARTY PRZEWIDUJĄCY PRZEDSIĘBIORCZY
Sopocka Akademia Tenisowa
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Edytorstwo naukowe.
Zapis prezentacji:

Gazetka Szkolna LUZ Projekt realizowany w ramach programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży

Celem projektu jest umożliwienie uczniom PSP nr 1 w Nowej Soli brania udziału w życiu szkoły poprzez możliwość umieszczania swoich materiałów na stronach Szkolnej Gazetki LUZ. Dzięki temu pismu, każdy chętny uczeń bez względu na poziom swoich możliwości może zaistnieć w życiu szkoły.

Tak naprawdę pomysł wydawania gazetki zrodził się we wrześniu 1999 roku. Na początku był pomysł i wiele optymizmu. Wielu chętnych uczniów pragnęło zdobyć doświadczenie w zawodzie dziennikarskim. Lecz największa odpowiedzialność spoczęła na opiekunach gazetki szkolnej. Promotorami i założycielami gazetki były nauczycielki nauczania początkowego Jolanta Pańczak i Beata Binder. W początkowym etapie wydawania gazetki powołały zespół redakcyjny wprowadzając nowych członków redakcji. Zespół redakcyjny stanowią uczniowie klas II i III.

Nauczycielki ogłosiły wśród uczniów konkurs na nazwę gazetki: - "Było wiele propozycji jednak chodziło mi o to, by tytuł czasopisma był na odpowiednim poziomie. Z konkursu wyłoniliśmy nazwę "Luzik". Ustaliliśmy format, objętość, stałe działy, częstotliwość ukazywania się. Było to pierwsze zadanie zespołu redakcyjnego. Pierwsze egzemplarze gazetki pisane były ręcznie przez dzieci. Dopiera w 2002r. gazetka w całości redagowana była na komputerze i zmieniła nazwę na "Luz". Obecnie zespół redakcyjny gazetki szkolnej "LUZ" wybierany jest spośród laureatów konkursu literacko - plastycznego. Opiekunem gazetki jest pani Beata Binder.

Gazetka szkolna jest formą pracy dydaktyczno-wychowawczej realizowaną poza obowiązkowymi zajęciami dydaktycznymi. Wydawana jest w szkole jako plon pracy zespołów uczniowskich i kółka dziennikarskiego. Jednocześnie jest efektem realizacji ścieżki edukacyjnej czytelniczej i medialnej.

      Dążymy do tego, aby gazetka szkolna przyciągała wizualnie, interesowała zawartością i znajdowała odbiorców.

Założeniem gazetki jest przygotowanie zespołu do odbioru formy kultury literackiej, zwiększenie więzi dzieci z naszą szkołą i przygotowanie jednostki twórczej, otwartej, kreatywnej, krytycznej i wrażliwej. Młodzi redaktorzy z opiekunem spotykają się raz w tygodniu. Opiekunka inspiruje uczniów do zadań twórczych. Dzieci opracowują zadania, segregują materiał, a na koniec dokonują korekty i składu numeru. Gazetka wydawana jest systematycznie raz w miesiącu (około 100 egzemplarzy).

W miarę potrzeb komentujemy wydarzenia szkolne, co ciekawego i zabawnego wydarzyło się w danym miesiącu (chodzi o informacje na temat konkursów, turniejów , akademii, wycieczek). W gazetce znajdują się także rozrywki umysłowe. Czasopismo jest dokumentem z życia szkoły.

Dzięki temu pismu, każdy chętny uczeń bez względu na poziom swoich możliwości może zaistnieć w życiu szkoły. Ponadto razem uczniowie czują się bardziej docenieni i zauważeni w społeczności szkolnej co stanowi nie mały walor wychowawczy. Jest ono łatwym sposobem kontaktu pomiędzy szkołą, a domem rodzinnym.