Strategia turystyczna dla Karpat KOSZYCE 27 MARCA 2015r. DAWID LASEK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Advertisements

i naszego miasta Tarnowa
© Copyright Krzysztof B. Matusiak 2010 W YZWANIA INTERNACJONALIZACJI POLSKICH OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Wyzwania internacjonalizacji – doświadczenia.
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Marek Nawara Marszałek Województwa Małopolskiego Nowa perspektywa strategiczna dla Małopolski.
Szlak Wisły – projekt społeczno-edukacyjny
TATRY-NAJWYŻSZY MASYW GÓRSKI W POLSCE
REZERWAT PRZYRODY „HERBY”.
Gdańsk miastem wolności.
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Kotlina Dobrego Światła i Smaku. Cel projektu Promocja najnowocześniejszych metod oświetlania środowiska człowieka, Promocja Polskiej kuchni i zdrowego.
SKAŁY OSADOWE MAGMOWE PRZEOBRAZONE (METAMORFICZNE) OKRUCHOWE
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Najwyższe szczyty górskie na świecie
INSTYTUT EKONOMICZNY PAŃSTWOWEJ WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W NOWYM SĄCZU PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA W NOWYM SĄCZU Instytut Ekonomiczny PWSZ w Nowym.
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
Magdalena Florek Warszawa
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Usługi turystyczno-rekreacyjne świadczone w agroturystyce
Brzeska Wieś Historyczna
KARPATy.
Ksawery Tarnas, Julia Lisonek, Maciek Bartha
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
MIĘDZYNARODOWY PRZEGLĄD TEATRÓW WSPANIAŁYCH PROJEKT FINANSOWANY CZĘŚCIOWO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU INTERREG III A.
Produkt uzdrowiskowy.
POLSKA Krajobraz gór wysokich
Myślenie magiczne u marketerów i konsumentów
2020 – dokąd zmierzamy, czyli o największych wyzwaniach rozwoju
dr Paweł Kuca - Uniwersytet Rzeszowski
MÓJ PCIM – MAŁA OJCZYZNA
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego INNOWACYJNY REGION Omar Saoudi Dyrektor Departamentu Gospodarki Poznań, 14 stycznia 2008.
Strategia Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego OBSZARY OBJĘTE WSPÓŁPRACĄ W RAMACH OIOF Zagadnienia z zakresu: Przedsiębiorczość i gospodarka,
Autor: Mateusz Świstak
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
KLASTER JAKOŚCI ŻYCIA KRAINA PODKARPACIE.
Lasy w mojej okolicy Dawid Musiał SOSW Frysztak.
Strategie „sektorowe” (na poziomie województwa) powinny zostać przekształcone w Regionalne Programy Operacyjne.
Tomasz Grzegorz Grosse Uniwersytet Warszawski 1 Warszawa, 16 października 2014 roku.
Tatrzański Park Narodowy
Gmina Lipnica Murowana na Śliwkowym Szlaku
Słowacja Wiktor Miechowiecki Adrian Wrębiak.
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Poza Karpacki Horyzont Wizja rozwoju Euroregionu Karpackiego do 2020 roku.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Z czego wynika SMART SPECIALIZATION STRATEGY? 1 Strategia inteligentnej specjalizacji to krajowa lub regionalna strategia innowacji, polegająca na określeniu.
Zakład Geografii Turyzmu i Rekreacji
M.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy 10 GRUDNIA 2015 r. Warszawa 2030: Razem budujemy strategię rozwoju miasta.
Projekt PL „Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze Funkcjonalnym Szlaku Jana III Sobieskiego w województwie lubelskim"
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Rewitalizacja Parku Książąt Pomorskich „A” w Koszalinie Gmina-Miasto Koszalin Szczecin, marzec 2010r.
Słowacja.
Partnerstwo Naturowe „RAZEM DLA OSTOI” IOB – Centrum Inicjatyw Lokalnych.
Corporate Hospitality Program. Pierwszy raz w historii finał Mistrzostw Europy UEFA EURO odbędzie się w Centralnej i Wschodniej Europie Polska - Ukraina.
Kultura i sztuka Japonii
Nasza wycieczka klasowa. Szklarska Poręba Miejscowość, w której będziemy mieszkać to Szklarska Poręba. W pobliżu tego miasta jest dużo atrakcji, które.
NASZE NADLEŚNICTWO. Nadleśnictwo Tomaszów Lubelski Położenie geograficzne: Roztocze Środkowe i Wschodnie, Grzęda Sokalska, Wyżyna Lubelska. Powierzchnia.
Gdańsk, r. Przedsiębiorcze odkrywanie – wprowadzenie do dyskusji, doświadczenia pomorskie Maciej Dzierżanowski, Stanisław Szultka, Instytut.
Automatyczne wyświetlanie Slides will advance automatically.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Wisła wzdłuż i w poprzek
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Śląsk.
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
INSTYTUT ROSJI I EUROPY WSCHODNIEJ UJ
Zapis prezentacji:

Strategia turystyczna dla Karpat KOSZYCE 27 MARCA 2015r. DAWID LASEK

1 Wnioski/ rekomendacje Propozycje dla CARPATHII Uczestnicy Prezentacje 1.Konwencja Karpacka 2. Marka Karpacka Plan Panelu

Czy międzynarodowa, innowacyjna, terytorialna Marka Karpacka może być akceleratorem rozwoju turystyki w Karpatach? Jakie warunki musimy spełnić i jakie działania podjąć aby Marka CARPATHIA stała się wciągu najbliższej dekady atutem dla Karpat na rynkach globalnych? Strategiczne pytania dla Marki

Inspiracja i doświadczenia szwajcarskie Misja Euroregionu/ Konwencja Karpacka Brak strategicznej interwencji UE Marka Karpacka CARPATHIA – geneza Inspiracja i doświadczenia szwajcarskie

Ludzie Współpraca Biznes Marka Karpacka CARPATHIA – założenia

Gospodarczy: Wspólna przestrzeń społeczno – gospodarcza Misyjny: Odmienić siebie – odmienić Europę Marka Karpacka CARPATHIA – cele

Marka Karpacka CARPATHIA – elementy kluczowe Autentyczność Pokora wobec natury Wielokulturowość Doznanie przestrzeni

Marka Karpacka CARPATHIA – atrybuty Marki Karpackiej CARPATHIA Przestrzeń Styk religii (zachodniej i wschodniej) Tajemnica (przeszłość, obyczaje, poszukiwanie) Legendy Dzikość przyrody Przeżycia (odnajdywanie siebie, wolność, pokonywanie słabości) Autentyczność Bezwarunkowa gościnność Sztuka (muzyka, malarstwo, architektura)

Marka Karpacka CARPATHIA – unikalność Marki Unikalność marki Carpathia wynika z połączenia różnorodnej i wieloreligijnej kultury karpackich krain oraz niezwykłej przestrzeni gór z bogatym światem przyrody.

Marka Karpacka CARPATHIA – Misja Zapewnić przestrzeń i warunki do refleksji/namysłu nad życiem i poznaniem samego siebie

Marka Karpacka CARPATHIA – Styl wypowiedzi Marki – Obrazy 11 Autentyczność Kolorowe obrzędy, malownicza, tradycyjna architektura wsi i miasteczek, regionalne potrawy i produkty (owoce, warzywa, sery, wędliny itp.), mieszkańcy (pasterze, ginące zawody, rzemieślnicy, artyści). Przestrzeń Góry, połoniny, jeziora i rzeki, kolory i zjawiska pór roku (mgła, śnieg, pełnia słońca), ludzie na tle przestrzeni (odpoczynek i relaks, aktywność i rekreacja).

Marka Karpacka CARPATHIA – Styl wypowiedzi Marki – Obrazy Wielokulturowość Mieszkańcy (tradycyjne obrzędy, uroczystości religijne), mistyczne miejsca związane z religiami (cerkwie, kościoły, kapliczki, klasztory), ikony i rzeźby ludowe, stroje ludowe i przedmioty artystyczne. Przyroda Lasy, połoniny, jeziora i rzeki, rośliny i zwierzęta, ludzie czerpiący energię i inspirację z otaczającej przyrody (wędrowcy na szlakach, obserwatorzy przyrody itp.).

Marka Karpacka CARPATHIA – Styl wypowiedzi Marki – Język 13 Karpaty to mistyczna kraina rozległych gór, pasterzy i połonin. Trudno dostępne tereny górskie i burzliwe dzieje historyczne sprawiły iż do tej pory tereny te żyją własnym niezakłóconym cyklem, który wyznacza przyroda. Piękne góry i bogata i egzotyczna kultura górali zamieszkujących te tereny przyciągały od wieków ludzi poszukujących natchnienia. Karpaty to góry w środkowej Europie, ciągnące się wygiętym ku północnemu- wschodowi łukiem, otaczającym Kotlinę Panońską. Średnia wysokość szczytów 1000 m n.p.m., maksymalna m (Gierlach w Tatrach). Wypiętrzone w orogenezie alpejskiej, zbudowane głównie ze skał osadowych (piaskowce, wapienie, łupki) oraz ze skał krystalicznych (granity) i metamorficznych (gnejsy).

Marka Karpacka CARPATHIA – cechy przedsięwzięcia 14 Carpathia Projekt długoterminowy Carpathia Projekt partnerski Carpathia Koncept gospodarczy, biznesowy

Marka Karpacka CARPATHIA – architektura systemu – dom Marek 15 Produkty Karpackie sery Targi Sport w Tatrach Biznes Pasterstwo Miasta

Marka Karpacka CARPATHIA – architektura systemu – powiązania 16 Strategia Programy/ produkty System sprzedaży/ Użytkownik/ klient

Marka Karpacka CARPATHIA – architektura systemu – korporacja 17 Sub - marki Partnerzy CARPATHIA DMO

Marka Karpacka CARPATHIA – procesy – plan pracy 18 Wizja/strategia Audyt/ Analiza Produkty/ programy

Marka Karpacka CARPATHIA – sentencje 19 Carpathia musi zwyciężyć w głowach konsumentów. To tam rozegra się przyszłość Marki X Podczas spotkania konsultacyjnego Marki Karpackiej w Małopolsce Carpathię zatwierdzać będzie klient, decyzja czy akceptacja lub jej brak ze strony polityków ma tu drugorzędne znaczenie.. Y W odpowiedzi na pytanie urzędnika administracji centralnej, co będzie gdy Minister nie zatwierdzi Marki Karpackiej CARPATHIA

Marka Karpacka CARPATHIA 20 Zapraszamy do współpracy!