Prezentacja Centrum Klima S.A.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2013 Warszawa, r.
Advertisements

Prezentacja wyników finansowych za I kwartał 2007/2008
Analiza progu rentowności
1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
Walne Zgromadzenie Leaseurope
Stan sektora w regionach
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
ROLA MSP W POLSKIEJ GOSPODARCE
Narzędzia pomagające zwiększyć efektywność energetyczną
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PPUH JANPOL S.C. Halina Jan Bierła Zespół konsultantów: Henryk Szymczak Robert Lewicki Jarosław Piszczek.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
ul. Błażeja 98B Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
IKEA w Polsce.
MISJA SPÓŁKI PROFIL DZIAŁALNOŚCI OPIS RYNKU DANE FINANSOWE STRATEGIA ROZWOJU PODSUMOWANIE.
NewConnect Growth Indicator (NCGIndicator) Wskaźnik koniunktury spółek z rynku NewConnect Zespół pod kierunkiem Prof. dr hab. Marii Sierpińskiej Wyższa.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Zarządzanie projektami
INSPIRUJE NAS NATURA Polish Section EXPO 2010 Kielce, 24 lutego 2010 roku.
1 Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA Spółka Akcyjna debiut na GPW w Warszawie 30 lipca 2007 DYNAMICZNA SPÓŁKA W PERSPEKTYWICZNEJ BRANŻY DYNAMICZNA.
Grupa Kapitałowa ZPC „Otmuchów”
Na wstępie… Na wstępie… Na
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
HISTORIA SPÓŁKI 16 września 1996 r. - rozpoczęcie działalności w ramach operatora Era jako jedna z kilku sieci sprzedaży rozbudowa własnej.
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Rynek węgla kamiennego na świecie wrzesień 2013
Asseco wczoraj….
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
MOSTOSTAL - ENERGOMONTAŻ
24 kwietnia 2006, Warszawa Elżbieta J. Syrda 24 kwietnia 2006, Warszawa Budownictwo – wyniki roku 2005, perspektywy i uwarunkowania działalności branży.
Jarocin ul. Poznańska www. izolacja-jarocin.pl
Apolonia Medical S.A. Prezentacja dla Inwestorów Maj 2010 r. 1 1.
Prezentacja dla mediów i inwestorów - Warszawa, 22 grudnia 2009
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Polska europejskim centrum produkcji telewizorów
NewConnect nowa perspektywa MakoLab S.A.
Kanlux S.A. to jedna z największych i najstarszych polskich firm z sektora oświetleniowego. Jej wyroby sprzedawane są od 1989 roku, a zatem już niemal.
Grupa LOTOS S.A. Bezpieczeństwo energetyczne, rynek, rozwój
Marka Faber Consulting powstała w 1999 roku Firma działa w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Liczba konsultantów zatrudnionych w Polsce w.
Finansowanie dla przedsiębiorstw - alternatywne źródła pozyskiwania finansowania
Małe i średnie w drodze do Unii Europejskiej
Kreowanie wartości spółki - realizacja założonej wyceny.
Planowanie przepływów materiałów
„Bioenergia w rolnictwie” Podstawowe założenia regulacji dotyczących energetyki odnawialnej - projekt ustawy o OZE Maciej Kapalski Wydział Odnawialnych.
Perspektywy rozwoju energetyki odnawialnej w Polsce w latach
Fabryka Osprzętu Samochodowego POLMO-Łódź
Działalność Krajowej Grupy Poręczeniowej BGK Warszawa, październik 2009 r.
Spotkanie Prasowe 16 maja 2007 r.. „Niesprawiedliwy podział owoców wzrostu gospodarczego” Raport przeprowadzony na zlecenie NSZZ Solidarność, opracowany.
Współczesny bank – partner dla MSP
Historia Grupy Asseco Rozpoczęcie działalności.
Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego „PEPEES” S. A Łomża, ul
Prezentacja Grupy Impel 14 listopada 2003
Dr Włodzimierz Sroka- Wiceprezes Zarządu Katowice, „Dostosowanie firmy z branży stalowej do działania w warunkach rosnącej konkurencji i globalizacji.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I KWARTALE 2015 R.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Zapis prezentacji:

Prezentacja Centrum Klima S.A. IPO Day, Warszawa, 5 marca 2008 r. 1 Niniejsza prezentacja ma charakter wyłącznie promocyjny i nie stanowi oferty nabycia papierów wartościowych.

Podstawowe informacje Centrum Klima S.A. to wiodący w Polsce dystrybutor i producent elementów systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych Centrum Klima działa w branży wentylacyjno-klimatyzacyjnej – wraz z ogrzewaniem określanej jako HVAC (Heating Ventilation Air Conditioning) Siedzibą Spółki jest Piastów k/Warszawy Produkty oferowane przez Centrum Klima są dostarczane do wszelkich typów obiektów budowlanych, jak: budownictwo mieszkaniowe, przemysłowe i użyteczności publicznej Spółka realizuje sprzedaż łącznie do ok. 1.500 odbiorców – w tym kilkudziesięciu w Unii Europejskiej, a łącznie na ponad 20 rynkach 2

Doświadczony Zarząd Marek Perendyk* – Prezes Zarządu Od 18 lat pracuje w branży wentylacyjnej i instalacyjnej. Jest współzałożycielem Centrum Klima. Wcześniej przez 4 lata prowadził własną firmę instalacyjną oraz przez dwa lata pracował w firmie Koss (branża wentylacyjna). Oprócz zarządzania firmą odpowiada za sprzedaż, inwestycje oraz współpracę z dostawcami. Wojciech Jakrzewski* – Wiceprezes Zarządu Od 29 lat pracuje w sektorze budowlanym. Pracował m.in. na stanowisku specjalisty do spraw handlowych w firmie Centrobud, był dyrektorem w przedsiębiorstwie produkcyjno-handlowym z branży włókienniczej oraz wiceprezesem w firmie z branży wentylacyjnej – Koss. W Centrum Klima odpowiada głównie za produkcję, finanse oraz sprawy kadrowe. * Obydwaj członkowie zarządu posiadają obecnie po 50% akcji w Spółce 3

Szybki wzrost Spółki od kilkunastu lat 2008 Planowany debiut na NewConnect Zakup nieruchomości w Wieruchowie rozpoczęcie inwestycji w Piastowie - budowa drugiej hali produkcyjnej Zakończenie budowy magazynu wysokiego składowania w Piastowie, wdrożenie systemu ISO 9000:2001 2007 rozwój działalności produkcyjnej w oparciu o nowoczesne maszyny do produkcji rur wentylacyjnych oraz kształtek segmentowych 2004 Wejście na rynki Unii Europejskiej 2005 2002 Zakup nieruchomości w Piastowie – nowa siedziba firmy powstanie Centrum Klima 1995 4 4

Udział w realizacji prestiżowych inwestycji Centra handlowe Złote Tarasy (Warszawa), Manufaktura (Łódź), Stary Browar (Poznań), Arkadia (Warszawa), Galeria Mokotów (Warszawa) Obiekty biurowe Daewoo Tower (Warszawa), Citibank Handlowy (Warszawa), Optimus (Warszawa) Szpitale Szpital Kliniczny CMKP (Warszawa ul. Czerniakowska), Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej (Warszawa, ul. Karowa), Szpital Kliniczny Dzieciątka Jezus (Warszawa, ul. Lindleya) Hotele Westin (Warszawa), InterContinental (Warszawa), Sheraton (Kraków) Multipleksy Silver Screen (Warszawa), Cinema City (Warszawa) Osiedla mieszkaniowe Marina Mokotów, Eko Park Zakłady produkcyjne LG Electronics (Kobierzyce), Volkswagen (Polkowice) Materiały wentylacyjne i klimatyzacyjne Spółki zostały wykorzystane w budowie i remontach szeregu obiektów o zróżnicowanym charakterze w całym kraju (wybrane obiekty): 5

Dywersyfikacja rynków działalności Sprzedaż Spółki w ponad 80% kierowana jest na rynek krajowy Pozostała część przychodów generowana jest głównie na rynkach zachodnioeuropejskich (najważniejsze z nich to: Belgia, Francja, Włochy, Wielka Brytania, Czechy, Irlandia, Skandynawia) Eksport obejmuje przede wszystkim produkcję własną Spółki Na rynku krajowym przeważa dystrybucja towarów zewnętrznych dostawców. Wraz ze zwiększaniem potencjału produkcyjnego udział sprzedaży produkcji własnej na rynku krajowym będzie wzrastał 6

Specjalizacja sprzedaży Struktura przychodów ze sprzedaży w 2006 r. Według asortymentu Według rodzaju działalności 7

Silna pozycja na rynku Dane oparte na szacunkach własnych Zarządu Spółki wskazują na: Około 15% udział w rynku kanałów okrągłych Około 45% udział w rynku przewodów elastycznych Około 40% udział w rynku zaworów wentylacyjnych Konkurenci Spółki są silni jedynie w poszczególnych grupach asortymentowych. Brak silnych podmiotów na rynku krajowym oferujących tak szeroki asortyment. Konkurencja jest bardzo rozdrobniona. Silne rozdrobnienie cechuje także odbiorców Spółki. 8

Bezpieczne rozproszenie sprzedaży Sprzedaż krajowa* Sprzedaż eksportowa* Brak dominujących odbiorców: łączny udział 10 największych odbiorców nie przekracza 15% przychodów Spółki ok. 1.500 klientów w Polsce; udział największego nie przekracza 1,5% około 30 stałych odbiorców na rynkach zagranicznych; udział największego nie przekracza 5% * Dane szacunkowe 9

Nowoczesny park maszynowy Spółka posiada rozbudowany, nowoczesny park maszynowy, składający się z najnowocześniejszych urządzeń: Spiro (Szwajcaria), Tormec (Szwajcaria), Wammes Machinery (Niemcy) Znaczna część parku maszynowego została zakupiona w latach 2006-2007; wiek najważniejszych urządzeń nie przekracza 3 lat Park maszynowy obejmuje nowoczesne, elektronicznie sterowane wycinarki plazmowe oraz maszyny do produkcji rur Spiro i kształtek segmentowych Maszyny zapewniają najwyższą jakość oferowanych produktów 10

Laureat nagród Gazela Biznesu: 2007, 2006, 2005, 2003 Miejsce w rankingu Najlepsze Firmy 2007 r. Dun&Bradstreet Poland oraz Gazety Bankowej Diamenty Forbesa 2007 – miejsce na prestiżowej liście 200 najlepszych małych i średnich firm 11

Wyniki finansowe oraz prognozy Wyniki Spółki za lata 2002-2006 , wstępne wyniki/prognoza na lata 2007-2009 (w tys. PLN) 5 000 10 000 15 000 20 000 25 000 30 000 35 000 40 000 45 000 50 000 55 000 60 000 65 000 70 000 75 000 80 000 85 000 90 000 95 000 100 000 2002 2003 2004 2005 2006 2007* 2008P 2009P 1 000 2 000 3 000 4 000 6 000 7 000 8 000 9 000 11 000 12 000 13 000 14 000 16 000 Przychody ze sprzedaży EBITDA Zysk netto * Wyniki szacunkowe 12 12

Historyczne i prognozowane wyniki finansowe Dane, tys. PLN 2002 2003 2004 2005 2006 2007* 2008P Przychody Ogółem 14 061 21 341 29 348 37 476 52 277 72 079 83 530 Dynamika przychodów   51,8% 37,5% 27,7% 39,5% 37,9% 15,9% EBITDA 790 1 454 2 321 3 908 6 633 11 000 13 214 rentowność EBITDA 5,6% 6,8% 7,9% 10,4% 12,7% 15,3% 15,8% ZYSK NETTO 530 898 2 028 2 859 4 992 8 160 10 001 Rentowność netto 3,8% 4,2% 6,9% 7,6% 9,5% 11,3% 12,0% *prognozy na podstawie wstępnych wyników Zarządu 13

Bardzo dobre perspektywy rynku Na lata 2008-2012 przewiduje się wzrost sprzedaży Spółki na poziomie co najmniej 15% rocznie Bardzo szybki wzrost będzie dotyczył produkcji własnej. Popyt zgłaszany przez odbiorców Spółki kilkukrotnie przewyższa jej zdolności produkcyjne Czynnikami powodującymi dalszy szybki wzrost rynku polskiego powinny być: Wzrost w sektorze budownictwa Remonty istniejących budynków Wzrost zamożności społeczeństwa sprzyjający podwyższaniu standardu obiektów komercyjnych, użyteczności publicznej i mieszkaniowych Wzrost cen energii sprzyjający stosowaniu rozwiązań zapewniających lepszą cyrkulację powietrza oraz zmiana regulacji prawnych dotyczących zużycia energii – szybki wzrost gospodarczy, spadek bezrobocia, napływ środków z Unii Europejskiej, nierównowaga pomiędzy popytem i podażą na rynku mieszkaniowym – upowszechnianie się rozwiązań zapewniających komfort cieplny w mieszkaniach oraz lepszą wentylację (także w wyniku wprowadzanych regulacji prawnych) Ciągłe podwyższanie standardu obiektów komercyjnych – biura, centra handlowe, hotele, oraz warunków pracy w zakładach produkcyjnych i obiektach użyteczności publicznej obowiązek przeprowadzania audytów energetycznych począwszy od 2009 r. 14 14

Klarowna strategia rozwoju Systematyczne zwiększanie wysokości i udziału przychodów z wysokomarżowej działalności produkcyjnej Uzyskanie udziału produkcji własnej w łącznych przychodach ze sprzedaży na poziomie ok. 30% W Polsce: oferowanie rynkowi produktów konkurencyjnych cenowo, o jakości wyróżniającej się na tle średniej oferowanej przez innych dostawców utrzymanie obecnego poziomu rentowności zwiększanie udziału w rynku w poszczególnych grupach produktowych i towarowych Na rynkach zagranicznych: sprzedaż produktów do dużych odbiorców, unikanie rozdrobnionych zamówień / sprzedaży małych partii produktów dalsza dywersyfikacja sprzedaży - obsługa klientów z kolejnych krajów celem uniezależnienia przychodów Spółki od koniunktury na rynkach lokalnych docelowe osiągnięcie z eksportu ok. 45% przychodów ze sprzedaży 15

Zaplanowane inwestycje Plan inwestycyjny Spółki na lata 2008-2012 obejmuje dwa znaczące projekty: Lata 2008-2009: rozbudowa istniejącego zakładu w obecnej siedzibie Spółki w Piastowie, na łączną kwotę 6 mln PLN, w tym: budowa hali produkcyjnej kilkuetapowy zakup i instalacja maszyn do produkcji kanałów okrągłych przebudowa placu manewrowego budowa wiaty magazynowej; Lata 2008-2011: budowa centrum produkcyjno-magazynowo-biurowego w Wieruchowie, gm. Ożarów Maz., na łączną kwotę 24 mln PLN W 2007 r. Spółka dokonała zakupu gruntu o powierzchni ponad 2ha W roku 2008 planowane jest rozpoczęcie fazy przygotowawczej inwestycji Na okres po roku 2011 planowane są uzupełniające zakupy dodatkowych środków trwałych Rozpoczęcie produkcji planowane na koniec III kw. 2008 r. Spółka posiada pozwolenie na budowę oraz podpisała umowy z wykonawcami, tj. firmą Llentab w zakresie budowy hali oraz firmą Fubet w zakresie pozostałych prac budowlanych. 16

Planowane wejście na NewConnect Centrum Klima jest planuje w marcu 2008 r. zadebiutować na NewConnect Planowana prywatna oferta jest związana głownie z pozyskaniem środków na finansowanie projektów inwestycyjnych Spółki Rozważana jest także opcja sprzedaży inwestorom części akcji należących do obecnych właścicieli. Planowana prywatna oferta może być jedną z największych w historii rynku NewConnect - może wynieść ponad 25 mln zł Autoryzowanym Doradcą Spółki, który udziela szczegółowych informacji dotyczących Private Placement, jest Capital One Advisers 17

Co wyróżnia Centrum Klima Dynamiczny wzrost przychodów i zysków - powyżej dynamiki branży budowlanej 5- krotny łączny wzrost przychodów ze sprzedaży w latach 2002-2007 rokrocznie rosnąca rentowność na wszystkich poziomach rachunku wyników; za 2007 r. rentowność EBITDA 15,3%, rentowność zysku netto 11,3% Niski poziom zadłużenia w relacji do osiąganych wyników Znacząca skala działania i silna pozycja na rynku oraz oferowanie produktów charakteryzujących się bardzo dobrym stosunkiem cena/jakość Szybka realizacja zamówień – szeroka kompleksowa oferta dostępna z magazynu Zaawansowane, wysokojakościowe produkty własne, wytwarzane w oparciu o nowoczesny park maszynowy renomowanych producentów Stabilne relacje z odbiorcami - w tym z najważniejszymi firmami na rynku wentylacyjnym w UE Ugruntowane relacje z dostawcami w Europie i Azji, wyłączność na dystrybucję wybranych produktów Doświadczona i dedykowana kadra zarządzająca, z unikalną wiedzą o światowym rynku HVAC i perspektywach rozwoju Strategiczne planowanie działalności i zasobów 18

Kontakt Kontakt do Spółki: Centrum Klima S.A. Ul. Noakowskiego 4, 05-820 Piastów, tel. 022 753 71 72, fax 022 753 42 80 www.centrumklima.pl Marek Perendyk , Prezes Zarządu mp@centrumklima.pl Wojciech Jakrzewski, Wiceprezes Zarządu wj@centrumklima.pl Kontakt do Autoryzowanego Doradcy: Capital One Advisers Sp. z o.o. Al. Ujazdowskie 41, 00-540 Warszawa www.capitalone.pl Anna Chmurzyńska a.chmurzynska@capitalone.pl +48695025432 Marcin Duszyński m.duszynski@capitalone.pl +48695025431 Mirosław Pazur m.pazur@capitalone.pl +48695025435 Sławomir Mikołajczyk s.mikolajczyk@capitalone.pl +48695025438 19

Dziękujemy za uwagę 20