Henryk Kułakowski Prezes

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PREZENTACJA SYSTEMU eDokumenty
Advertisements

Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Nowy model komunikacji z emitentami
niemiecki z ekonomią w tle
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Systemy bankowości elektronicznej
MobilePay System autoryzacji płatnego dostępu do usług internetowych.
Bilet na pociąg z komórki Warszawa, 27 września 2011.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
© SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. © SkyCash | VI KONFERENCJA SEPA | Warszawa, 8 maja 2009 r. ©
Rola ZBP w standardzie płatności mobilnych
MPay S.A i ATM S.A. mPay - nowoczesny, uniwersalny instrument płatniczy na tle oferty grupy ATM - w świetle wyzwań projektu SEPA Konferencja Praktyczne.
Agenda Polski rynek rozliczeniowy kart płatniczych. Zmiany na rynku:
II spotkanie Grupy ds. Płatności Mobilnych SEPA
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
Miejska Komunikacja Samochodowa Sp. z o.o. w Mielcu
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA
Nokia – płatności przez telefon komórkowy Dariusz Zalewski Business Development Manager
Dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Banku Pekao
Seminarium Bank w komórce Warszawa 16 lipca 2002.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Prezes Zarządu eCard S.A.
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
dr inż. Grzegorz Wojtenko
Oferta dla Klientów indywidualnych
Forum Liderów Banków Spółdzielczych
Technika płatności w Internecie.
Bankowość Mobilna.
BUDOWA TELEFONU KOMURKOWEGO
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
MoBILET - Twój bilet w komórce Prezentacja Systemu.
Przeznaczenie produktu Opis funkcjonalności
PayByNet w eAdministracji
Płać komórką za bilet! mPay S.A. Płać komórką za bilet w Kraśniku.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Potrzeby samorządów lokalnych w kontekście współpracy z sektorem bankowym Danuta Kamińska Warszawa, 23 luty 2009.
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Prezentacja usługi Przelewów Masowych dla
Ogólnokrajowa karta miejska
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
KARTA 2007 Polish-International Smart Card Summit & Międzynarodowa Wystawa Producentów i Użytkowników Kart i Systemów Kartowych 5 i 6 grudnia 2007 CENTRUM.
Pieniądz Elektroniczny
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Rodzaje kart płatniczych.
Płatność elektroniczna tp Demo usługi
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
Czym jest Internet Security for Android? To program oparty na nowoczesnych technologiach, zabezpieczających dowolne urządzenie z systemem Android™ przed.
OFERTA SYSTEMU IDENTYFIKACYJNEGO BOS BEZPIECZNY OBIEKT SPORTOWY Schematy zastosowania Karty Kibica i Micro Biletu.
Rodzaje kart płatniczych w Polsce
Prezentacja systemu. System elektronicznej dystrybucji biletów komunikacji miejskiej, dalekobieżnej oraz opłat w strefach płatnego parkowania. Sprawdzone.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji.
Metody komunikacji dawniej i dziś
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Użycie języka w procesie porozumiewania się. GEST to dowolny ruch wykonywany przez kogoś świadomie lub nie. MIMIKA to ruchy mięśni twarzy wyrażające.
Bartosz Pawlak Wiktor Paliwoda Bezpieczeństwo Systemów Operacyjnych IMAP vs POP.
Urządzenia do obsługi kart
4/27/2017 Płatności internetowe i ich wykorzystanie w efektywnym zarządzaniu funduszami miejskimi Bartłomiej Danek Dyrektor Sprzedaży Segmentu Administracja.
– ściśle poufne, poufne, wewnętrzne, jawne –1 NFC – Spotkanie prasowe Warszawa, 29 maja 2013.
Warszawa, 17 czerwca 2013 r. Wprowadzenie nettingu w papierach wartościowych do rozliczeń transakcji rynku kasowego.
Nowoczesne kanały dystrybucji usług miejskich kodowanych na Szczecińskiej Karcie Metropolitalnej Warsztaty dot. Szczecińskiej Karty Metropolitalnej
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
Zarządzanie sklepem internetowym
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

Henryk Kułakowski Prezes płatności mobilne Henryk Kułakowski Prezes henryk@kulakowski.com

Problemy rynku e-commerce Tylko jeden, przestarzały instrument płatniczy – karta płatnicza, Małe zainteresowanie elektroniczną portmonetką, Wymaga fizycznego kontaktu obu stron transakcji, Różne scenariusze płatności tym samym instrumentem, Nieopłacalny model dla mikropłatności, Problemy z płatnościami w Internecie (bezpieczeństwo) Rynek oczekuje nowego, uniwersalnego instrumentu płatności bezprzewodowych ©2005 mPay S.A.

Dostępne rozwiązania Systemy m-commerce bazujące na interfejsie WAP/WEB, Aplikacja na karcie SIM (konieczność wymiany karty, niewygodna technologia SMS), Dedykowane telefony z funkcją elektronicznej portmonetki lub czytnikiem kart płatniczych, Premium SMS (kłopotliwy, duża marża operatora), Lokalne systemy sprzedaży biletów, napojów, pobierania opłat parkingowych (niespójne i wzajemnie niekompatybilne), Różne scenariusze w zależności od rodzaju transakcji ©2005 mPay S.A.

Próby standaryzacji Wiele międzynarodowych forów i grup roboczych – brak efektu, Simpay – największa porażka europejskich telecomów, Mobipay (Hiszpania) – pierwsze masowe wdrożenie Polska – inicjatywa zawiązana przez krajowych operatorów mobilnych i banki; mPay zwycięzcą międzynarodowego przetargu ©2005 mPay S.A.

System mPay Rozliczenie dowolnego rodzaju transakcji (wirtualnych i rzeczywistych), Jeden uniwersalny scenariusz transakcji, Ta sama funkcjonalność dla wszystkich modeli telefonów komórkowych, Brak konieczności modyfikacji telefonu bądź karty SIM, Brak specjalistycznych terminali dla sprzedawców, Prosty i intuicyjny interfejs, Jeden uniwersalny model dla mikro i makro płatności, Nowe obszary dla e/m-commerce, Procedura patentowa w kilkudziesięciu krajach ©2005 mPay S.A.

Transakcja Dwa komplementarne interfejsy: głosowy i tekstowy, Identyczna funkcjonalność w obu interfejsach, Transakcja realizowana w trakcie sesji on-line, zawsze inicjowana przez użytkownika, Identyfikacja użytkownika w oparciu o numer telefoniczny (MSISDN), Identyfikacja adresata transakcji po dedykowanym ID lub numerze MSISDN, Autoryzacja transakcji PINem ©2005 mPay S.A.

Dwa kanały – jedna funkcjonalność Kanał tekstowy USSD - dla każdego rodzaju telefonu bez konieczności modyfikacji, Sesja on-line w warstwie sygnalizacji, WAP Kanał głosowy System IVR - prosty i popularny interfejs, Kanał dodatkowy, Wykorzystanie dla osób niedowidzących ©2005 mPay S.A.

Porównanie interfejsów USSD SMS WAP IVR Ocena Punkty Czas inicjacji kanału b.krótki 3 krótki 2 długi 1 Czas odpowiedzi na zapytanie b.szybki szybki wolny Łatwość użycia łatwy b.łatwy Wygoda/poręczność b.wysoka wysoka Konieczność pamiętania kodów niska niski/ wysoki Koszt kanału b.niski niski Total 17 12 10 13 ©2005 mPay S.A.

Schemat transakcji Inicjacja transakcji Szczegóły transakcji Potwierdzenie (PIN) Zapytanie o dostępność środków, Blokada środków Potwierdzenie transakcji + paragon (SMS) ©2005 mPay S.A.

Inicjacja transakcji Transakcja inicjowana zawsze przez użytkownika bezpośrednio z klawiatury telefonu w formacie: *KodTransakcji[*IDsprzedawcy[*Kwota]][#] Kanał głosowy (IVR) *145 >>ID sprzedawcy>>kwota >>potwierdzenie *145*654321 >> kwota >> potwierdzenie *145*654321*12 >> potwierdzenie [PIN] Kanał tekstowy (USSD) *145# >>ID sprzedawcy>>kwota >>potwierdzenie *145*654321# >> kwota >> potwierdzenie *145*654321*12# >> potwierdzenie [PIN] [ ] – parametry opcjonalne Transakcja może być zapamiętana w książce telefonicznej. ©2005 mPay S.A.

Przykład (1) OK NO mPay Kwota: 11,00PLN Płatność dla: McDonald’s, Puławska 14, Kasa 3. * - akceptuj #- powrót mPay Podaj identyfikator sprzedawcy: mPay 123456789 Transakcja została rozliczona. Kwota: 11,00PLN Płatność dla: McDonald’s, Puławska 14, Kasa 3. McDonald’s – I’m lovin’ it. mPay Płatność dla: McDonald’s, Puławska 14, Kasa 3. Podaj kwotę: # - powrót *145# 654321 * 11 OK NO ©2005 mPay S.A.

Przykład (2) OK NO mPay Kwota: 50,00PLN Płatność dla: Rachunek telekomunikacyjny numeru 602228434. Podaj numer PIN # - powrót mPay 123456789 Transakcja została rozliczona. Kwota: 50,00PLN Płatność dla: Rachunek telekomunikacyjny numeru 602228434. Stan twojego konta: 75,00PLN. Kod transakcji może być zachowany w książce telefonicznej bądź przyporządkowany do klawisza szybkiego wybierania. 1234 *145*602228434*50# OK NO ©2005 mPay S.A.

Typy transakcji Płatności internetowe, Sprzedaż biletów (komunikacja, kino, teatr), Płatności za dobra i usługi w rzeczywistych punktach (taxi, pizza, kiosk, sklep), Płatności okresowe (wydłużony czas transakcji, np. parkowanie), Płatności w automatach, Transakcje pomiędzy osobami prywatnymi, Zasilanie kont pre-paid oraz opłaty rachunków (post-paid), m-commerce i telesprzedaż, Zdalne płatności za rachunki (energia, gaz, woda), Wypłaty gotówkowe, Całkiem nowe rodzaje transakcji ©2005 mPay S.A.

Dodatkowe możliwości Po zakończeniu transakcji sprzedawca może otrzymać dodatkowe informacje o użytkowniku, Autoryzacja transakcji może być uwarunkowana udostępnieniem przez użytkownika konkretnych danych, Sprzedawca może przesłać do użytkownika dodatkowe informacje (np. kupon promocyjny) Identyfikator sprzedawcy może być przyporządkowany do konkretnego produktu bądź konkretnej transakcji, Użytkownik może definiować własnych sprzedawców. ©2005 mPay S.A.

Zalety dla sprzedawców Nowy instrument płatniczy, Niskie koszty wdrożenia i użytkowania, Szybkość i wysoka jakość, Uniwersalny system dla dowolnego rodzaju transakcji, Obsługa zdalnych transakcji bezprzewodowych, Przyjazny i prosty interfejs, Brak limitów transakcji (mikro/makro płatności), Nowe możliwości (nowe obszary zastosowania), Duży wolumen potencjalnych użytkowników, Jeden krajowy standard, Bogata funkcjonalność. ©2005 mPay S.A.

Zalety dla użytkowników Transakcja w dowolnej chwili i miejscu, Jeden scenariusz, jeden system, jeden instrument dla wszelkiego rodzaju transakcji, Jednoczesna obsługa wielu różnorodnych kont płatniczych, Prosty i przyjazny interfejs, Dowolny telefon, dowolna sieć, dowolna transakcja, Bezpieczeństwo, Wygoda. ©2005 mPay S.A.