MONITOROWANIE TECHNICZNEGO STANU KONSTRUKCJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VIII FORUM INŻYNIERSKIE nt. Zaawansowane technologie motorem wzrostu gospodarczego Targi INNOWACJE-TECHNOLOGIE- Maszyny ITM Polska w Poznaniu – 8 czerwiec.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Studenckie Koło Naukowe EnergON!
„INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA”
Koncepcja utworzenia Śląskiego Centrum Naukowo-Technologicznego Przemysłu Lotniczego Sp. z o.o. Śląskie Centrum Naukowo-Technologiczne Przemysłu Lotniczego.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
Sieć naukowa ZSE Podsieć POLIGENERACJA
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Rozwój odnawialnych źródeł energii w programach na lata
„Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle lotniczym”
Podkarpacki Klaster Energii Odnawialnej
Uniwersytet Rzeszowski
Centrum Technologii Informatycznych
Koncepcja Geoprzestrzennego Systemu Informacji o Terenie Górniczym
ROLA PAŃSTWOWEJ AGENCJI ATOMISTYKI
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka na lata , Oś Priorytetowa 5 Dyfuzja Innowacji Działanie 5.3 Wsparcie ośrodków innowacyjności Utworzenie.
Katedra Informatyki i Ekonometrii
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Podstaw Systemów Technicznych Kierownik Katedry: prof. dr hab. inż. Jan Kaźmierczak.
Wzmacnianie ochrony praw własności intelektualnej i przemysłowej Warsztaty szkoleniowe, Akademia Górniczo – Hutnicza w Krakowie, września 2007.
Zadanie Badawcze nr 3 pt.: „Opracowanie technologii zgazowania węgla dla wysokoefektywnej produkcji paliw i energii elektrycznej” - realizowane w ramach.
Autorzy: mgr inż. Jerzy KOWALEWSKI, dr inż. Paweł SULIK
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
PRODUKTY Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych Dział Promocji
Zespół ds. Energetyki WFOŚiGW w Gdańsku
ENERGETYKA ROZPROSZONA Kierunek ENERGETYKA
INSTYTUT BUDOWNICTWA WODNEGO POLSKIEJ AKADEMII NAUK BUDOWA SIECI TRANSFERU WIEDZY NT. KIERUNKÓW I MOŻLIWOŚCI ROZWOJU BADAŃ W LABORATORIUM FALOWYM ORAZ.
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Zakład Maszyn i Urządzeń Energetycznych
POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO
Nowe kierunki modernizacji podziemnej eksploatacji węgla
Spotkania konsultacyjne
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Kierownik projektu: dr inż. Wojciech Zając
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Studenckie Koło Naukowe Inżynierii Biomedycznej i Biomechaniki
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
Marek Litwin, Warszawa r.
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
GRUPA ROBOCZA 1 Technologie Redukcji Ryzyka Zawodowego
Po klasie matematycznej
Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie
Prezentacja sylwetek opiekunów prac dyplomowych
Praca naukowa wykonana w ramach realizacji Programu Strategicznego pn. „Innowacyjne systemy wspomagania technicznego zrównoważonego rozwoju gospodarki”
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
1 INSTYTUT AUTOSTRADA TECHNOLOGII I INNOWACJI CENTRUM KOMPETENCJI Bezpieczeństwo energetyczne Koordynator: Politechnika Opolska dr hab. inż. Waldemar Skomudek,
KOORDYNATOR Instytut Badawczy Dróg i Mostów POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO PROPOZYCJA OBSZARU BADAWCZEGO NR 7.3 DO KRAJOWEGO PROGRAMU.
Koło Naukowe „New-Tech” Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki Opiekun koła: dr inż. Rafał Mięso.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Podstaw Systemów Technicznych Kierownik Katedry: prof. dr hab. inż. Jan Kaźmierczak.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
ZDALNY ZINTEGROWANY MODUŁ NADZORU RADIOWO – WIZYJNEGO
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół Rzeszów 2016.
I n s t y t u t C h e m i c z n e j P r z e r ó b k i W ę g l a, Z a b r z e Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla (IChPW) ul. Zamkowa 1, Zabrze;
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA OFERTA NAUKOWO-BADAWCZA dr hab. inż. Izabela MAJOR WYDZIAŁ BUDOWNICTWA.
DEAN: DR HAB. INŻ. PROF. NADZW. PCZ LUCJAN KURZAK.
Dokument ten ma charakter informacyjny. Każdorazowo należy sprawdzić na stronie uczelni szczegółowe zasady rekrutacji.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
I n s t y t u t C h e m i c z n e j P r z e r ó b k i W ę g l a, Z a b r z e Rok założenia 1955 Obszar badawczy 2 „Efektywne procesy i operacje jednostkowe”
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Wykorzystanie sieci społecznościowych w ochronie środowiska Prof. Dariusz CZERWIŃSKI Dr. Marek MIŁOSZ Instytut Informatyki Politechnika Lubelska.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół
Symulatory w kolejnictwie
Sprawozdanie okresowe z realizacji RPO WK- P za II półrocze 2014 roku Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007.
Wyniki kompleksowej oceny jakości działalności naukowej lub badawczo-rozwojowej jednostek naukowych 2017 (okres podlegający ocenie: lata ) GWO.
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
ROZWÓJ BAZY B+R POLITECHNIKI KOSZALIŃSKIEJ
Działalność Naukowo –Badawcza
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Zapis prezentacji:

MONITOROWANIE TECHNICZNEGO STANU KONSTRUKCJI OCENA JEJ ŻYWOTNOŚCI MONIT Warszawa, marzec 2009

Badania i rozwój nowoczesnych technologii Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Oś priorytetowa: Badania i rozwój nowoczesnych technologii Działanie 1.1: Wsparcie badań naukowych dla budowy gospodarki opartej na wiedzy Warszawa, marzec 2009

Cel strategiczny projektu Poprawa konkurencyjności polskiej gospodarki poprzez podniesienie poziomu jej innowacyjności i zwiększenie transferu nowoczesnych rozwiązań technologicznych w zakresie praktycznego zastosowania nowoczesnych systemów monitorowania stanu konstrukcji i oceny jej żywotności, a także wdrożenie wyników przeprowadzonych badań w gospodarce i opracowanie nowych, oryginalnych technik w zakresie SHM ( Structural Heath Monitoring). Warszawa, marzec 2009

Cele naukowo- badawcze projektu rozwój technologii i systemów monitorowania stanu technicznego konstrukcji opracowanie metod umożliwiających poprawę bezpieczeństwa i wydłużenia życia konstrukcji użytkowanych w różnych działach gospodarki (transport, energetyka, budownictwo, przemysł chemiczny) budowa systemów monitorujących stan konstrukcji w celu ostrzegania o możliwych sytuacjach awaryjnych dla obiektów o wymaganym niskim poziomie ryzyka awarii. Warszawa, marzec 2009

Partnerzy – Wykonawcy Okres realizacji: 2008 - 2012 Politechnika Warszawska - WNIOSKODAWCA ♦ Wydział Inżynierii Lądowej ♦ Wydział Mechatroniki ♦ Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych ♦ Wydział Transportu Akademia Górniczo-Hutnicza Instytut Maszyn Przepływowych PAN Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN Okres realizacji: 2008 - 2012 Warszawa, marzec 2009

Zespół Politechniki Warszawskiej Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej Wydział Mechatroniki Politechniki Warszawskiej, Instytut Mikromechaniki i Fotoniki 2. Zespół Akademii Górniczo – Hutniczej Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki, Katedra Robotyki i Mechatroniki 3. Zespół IPPT PAN Warszawa Zakład Technologii Inteligentnych Instytutu Podstawowych Problemów Techniki PAN 4. Zespół IMP PAN Gdańsk Instytut Maszyn Przepływowych im Roberta Szewalskiego Polskiej Akademii Nauk Warszawa, marzec 2009

Zadania zgłoszone do realizacji Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej : system monitorowania stanów elementów układu pojazd szynowy-tor Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej system monitorowania konstrukcji bazującego na metodach porównawczych badań dynamicznych, tensometrycznych, magnetycznych i światłowodowych Wydział Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej system monitorowania wielkogabarytowych konstrukcji budowlanych (hale przemysłowe, widowiskowe, handlowe, wiadukty, mosty, stadiony sportowe, itp.) Wydział Mechatroniki Politechniki Warszawskiej systemy pomiarów i monitorowania drgań, kształtu, deformacji oraz pól przemieszczeń i odkształceń elementów konstrukcji budowlanych i maszyn koherentnymi i niekoherentnymi metodami optycznymi Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki, Katedra Robotyki i Mechatroniki - AGH system monitorowania konstrukcji krytycznych zrealizowanego w oparciu o wizyjne metody pomiaru oraz filtr modalny Zakład Technologii Inteligentnych Instytutu Podstawowych Problemów Techniki PAN budowa nowego systemu SHM do monitorowania stanu technicznego infrastruktury transportowej TRANS-MONIT Zespół Instytutu Maszyn Przepływowych im Roberta Szewalskiego PAN systemu monitorowania konstrukcji metalowych i kompozytowych. Warszawa, marzec 2009

Zgłoszone do realizacji projekty systemów System monitorowania stanów elementów układu pojazd szynowy – tor – zadaniem systemu będzie monitorowanie stanu pojazdu szynowego oraz drogi kolejowej, 2. Rozproszony system monitorowania konstrukcji wielkogabarytowych – zadaniem systemu będzie monitorowanie konstrukcji przęsłowych oraz wielkogabarytowych, 3. System monitorowania konstrukcji budynków oraz inżynierskich konstrukcji mostów i dróg – zadaniem systemu będzie monitorowanie stanu technicznego obiektów infrastruktury mostowej i drogowej, jak również budynków niskich, wielko-powierzchniowych i wysokich, o zróżnicowanych kształtach w planie, realizowanych w istniejącej zabudowie miast, 4. System monitorowania i pomiarów realizujący wybrane niekoherentne metody optyczne - zadaniem systemu będzie monitorowanie szerokiego zakresu obiektów budowlanych (budynki, mosty, tamy, hale, itp.), a także urządzeń i ich części oraz materiałów 5. System monitorowania i pomiarów realizujący wybrane koherentne metody optyczne - system znajdzie podobne zastosowania jak system realizujący wybrane niekoherentne metody optyczne 6. System monitorowania stanu konstrukcji inżynierskich w oparciu o pomiary wizyjne – opracowywany system umożliwi bezstykowy pomiar geometrii konstrukcji, a w szczególności obserwacje zmian odkształcenia konstrukcji w czasie jej eksploatacji, 7. System monitorowania konstrukcji w oparciu o wibrotermografię - opracowany system umożliwi ciągłe lub okresowe monitorowanie stanu konstrukcji w oparciu o pomiary wibrotermograficzne, 8. System monitorowania konstrukcji z zastosowaniem filtru modalnego - opracowany system, będzie systemem softwarowym, współpracującym z dowolnym układem pomiarowym 9. System diagnozowania łopat wirnika elektrowni wiatrowej w oparciu o aktywną metodę diagnozowania stanu poprzez wzbudzanie w konstrukcji zjawisk drganiowych o wysokiej częstotliwości – opracowany system, wykorzystujące fale Lamba umożliwi diagnozowanie uszkodzeń urządzeń sektora maszyn energetycznych oraz energetyki odnawialne (elektrowni wiatrowych), 10. System monitorowania konstrukcji z zastosowaniem pomiaru impedancji - system będzie służył do oceny połączeń elementów konstrukcyjnych oraz pęknięć krytycznych elementów konstrukcji, 11. Dynamiczna waga kolejowa DKW – system będzie umożliwiał dokonywanie pomiarów masy i prędkości pojazdów szynowych, jadących z pełną prędkością, 12. Dynamiczna waga drogowa DWD - system będzie umożliwiał dokonywanie pomiarów nacisków na oś i prędkości pojazdów drogowych, jadących z pełną prędkością, 13. TRANS – MONIT - system będzie umożliwiał monitorowanie stanu technicznego drogowych i kolejowych, stalowych mostów kratownicowych, 14. System ELGRID – system będzie umożliwiał monitorowanie rozwoju spękań w betonowych elementach konstrukcyjnych 15. System identyfikacji uszkodzeń bazujący na przetwornikach piezoelektrycznych – zadaniem systemu będzie monitorowanie stanu technicznego i uszkodzeń elementów urządzeń i konstrukcji lotniczych, urządzeń energetyki odnawialnej (m. in. łopat wirników), konstrukcji budowlanych (m.in. hal, mostów), środków transportu kołowego, elementów (konstrukcji) opartych na strukturach kompozytowych, itp., 16. System identyfikacji zagrożeń konstrukcji w oparciu o pomiary sygnałów z czujników FBG transmitowanych przy pomocy włókien optycznych – system znajdzie podobne zastosowania jak system oparty na przetwornikach piezoelektrycznych Warszawa, marzec 2009

Jednolita procedura implementacyjna 1. Sformułowanie metody (podstawy teoretyczne, badania literaturowe, opracowanie założeń stosowalności, analiza czułości metody), 2. Symulacyjne badanie metody (budowa modelu obiektu, modelowanie uszkodzenia, modelowanie układu pomiarowego, symulacja numeryczna metody), 3. Opracowanie założeń konstrukcji systemu monitorowania i oceny stanu konstrukcji (opracowanie projektu systemu pomiarowego – czujników, układów zbierania, przetwarzania i zarządzania sygnałami, opracowanie algorytmów oceny stanu, opracowanie zasad i procedur kalibracji), 4. Wykonanie prototypu sytemu monitorowania i oceny stanu (w zakresie sprzętu i oprogramowania), 5. Badania prototypu systemu w skali laboratoryjnej (testowanie systemu na obiektach o znanych własnościach, weryfikacja i walidacja systemu), 6. Badania prototypu systemu w skali przemysłowej na rzeczywistych obiektach (instalacja systemu na rzeczywistym obiekcie oraz eksploatacja nadzorowana), 7. Promocja opracowanego systemu monitorowania i oceny stanu konstrukcji (publikacje, udział w targach i pokazach). Warszawa, marzec 2009

Struktura Organizacyjna Projektu Biuro Projektu Koordynator RADA KOORDYNACYJNA Przewodniczący Przedstawiciele Wykonawców Obsługa Finansowa Pojektu Wykonawcy, Obsługa adm-finans. Warszawa, marzec 2009

Rada Koordynacyjna Projektu Przewodniczacy: prof. dr hab. inż. Andrzej Chudzikiewicz Członkowie: prof. dr hab. inż. Tadeusz Uhl – koordynator ds. merytorycznych prof. dr hab. inż. Wiesław Ostachowicz prof. dr hab. inż. Jan Holnicki prof. dr hab. inż. Małgorzata Kujawińska prof. dr hab. inż. Stanisław Radkowski prof. dr hab. inż. Marian Giżejowski Koordynator techniczno-prawny projektu Koordynator ds. finansowych Warszawa, marzec 2009

Odbiorcy wyników projektu Grupa PKP ■ przewozy pasażerskie ■ PKP Intercity, PKP Przewozy Regionalne, PKP SKM ■ przewozy towarowe ■ PKP Cargo, PKP LHS, ………….. ■ infrastruktura kolejowa ■ PKP PLK, PKP Energetyka, PKP Telekomunikacja, Kolejowa, PKP Informatyka, ■ pozostałe spółki Producenci pojazdów szynowych Operatorzy i użytkownicy infrastruktury Warszawa, marzec 2009

Struktura Systemu Jelenia Góra, marzec 2009 ODBIORCY OBIEKT Pojazd Tor Obiekt inżynieryjny UKŁAD CZUJNIKÓW Akcelerometry Tensometry PRZETWORNIK A/C MIKROPROCESOR MODUŁ GPS SERWER OPROGRAMOWANIE Baza danych ODBIORCY Operatorzy Zarządcy Infrastrukturą Producenci Inni Jelenia Góra, marzec 2009

Dziękuję za uwagę Kontakt : . Warszawa, marzec 2009