ZAMÓWIENIA PUBLICZNE ZAWIERANIE UMÓW CYWILNOPRAWNYCH W Świetle przepisów prawa zamówień publicznych Biuro Zamówień PUBLICZNYCH UMK LUTY 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
Wybrane elementy zamówień publicznych wycena nieruchomości
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
Od ogłoszenia do zamówienia
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
Projektowanie umowy Waloryzacja wynagrodzenia po zawarciu umowy
Zlecenie i wybór wykonawcy
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Nowelizacja Ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2005 MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
Niezależny Inżynier Konsultant SIDiR
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Najczęstsze naruszenia procedur i błędy w postępowaniach (wg taryfikatora) Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.z 2004r. nr 19 poz.177 z późn.zm)
PODSTAWOWE POJĘCIA PRAWA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Nowelizacja ustawy i jej cele
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Dokument sporządzony przez Siwek Gaczyński & Partners Kancelarię Prawniczą 1 FORMY WSPÓŁDZIAŁANIA PODMIOTU PUBLICZNEGO I PODMIOTU PRYWATNEGO W RAMACH ZAMÓWIENIA.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Zmiany w obszarze prawa oddziałujące bezpośrednio na zasady udzielania zamówień publicznych Akty wykonawcze do znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych.
Szkolenie podstaw Zamówień Publicznych Oparte w realiach Administracji Centralnej Politechniki Warszawskiej Mateusz Cwalina,
Podatki Vat.
Procedury związane ze zgłaszaniem, uczestnictwem, rozliczaniem i raportowaniem projektów VOUCHER BADAWCZY BIURO UPOWSZECHNIANIA NAUKI UKW.
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
Działalność statutowa - wynagrodzenia r.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
Prawo własności przemysłowej? Prawo mienia przemysłowego? Prawo dóbr przemysłowych? Dz.U USTAWA z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
UMOWY O PRACĘ – ZMIANY.
 Art Jeżeli liczba zmian w ustawie jest znaczna lub gdy ustawa była wielokrotnie uprzednio nowelizowana i posługiwanie się tekstem ustawy może.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Jak zabezpieczyć interes Szpitala w umowie o zamówienie publiczne? Aspekty praktyczne zamawiania leków.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Działaniu 321 "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskch na lata , w zakresie budowy.
1 Zamówienia Publiczne Zasady udzielania zamówień publicznych przez Beneficjentów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zamówienia publiczne w PPLeader+
ZAMÓWIENIA W RAMACH PROJEKTÓW
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Inowrocław, 22 listopada 2011 r.
Instalacje fotowoltaiczne w Gminie Mikołów
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Art. 17. ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia z dnia 17 grudnia 2004 r
Przedmiot: Prawo zamówień publicznych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Podstawy prawa pracy Zajęcia nr 1.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zawieranie umów o udzielanie świadczeń zdrowotnych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

ZAMÓWIENIA PUBLICZNE ZAWIERANIE UMÓW CYWILNOPRAWNYCH W Świetle przepisów prawa zamówień publicznych Biuro Zamówień PUBLICZNYCH UMK LUTY 2012

Co to jest zamówienie publiczne? . Art. 2. ustawy Prawo zamówień publicznych: „Ilekroć w ustawie jest mowa o: zamówieniach publicznych - należy przez to rozumieć umowy odpłatne zawierane między zamawiającym a wykonawcą, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane.”

Czy zawarcie każdej umowy przez podmiot zobligowany do stosowania ustawy Pzp oznacza udzielenie zamówienia publicznego? TAK, każda umowa (nawet ustna) jest zawierana w wyniku udzielenia zamówienia publicznego.

Czy do udzielenia wszystkich zamówień stosujemy przepisy ustawy Pzp? ZAMÓWIENIA PUBLICZNE ZAMÓWIENIA DO KTÓRYCH NIE STOSUJE SIĘ PRZEPISÓW USTAWY PZP /WYŁĄCZENIA ZUPEŁNE/ ZAMÓWIENIA DO KTÓRYCH STOSUJE SIĘ PRZEPISY USTAWY PZP UMOWY USTNE ZAWIERANE ZGODNIE Z §20 REGULAMINU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH UMOWY PISEMNE ZAWIERANE ZGODNIE Z §20 REGULAMINU ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH UMOWY ZAWIERANE W WYNIKU UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W JEDNYM Z TRYBÓW USTAWOWYCH

Kto zajmuje się zamówieniami publicznymi? . JEDNOSTKI WYMIENIONE W § 11 UST. 1 REGULAMINU ZAMÓWIŃ PUBL. ZAMÓWIENIA DO KTÓRYCH NIE STOSUJE SIĘ PRZEPISÓW USTAWY PZP OSOBY ZATRUDNIONE NA STANOWISKACH WYMIENIONYCH W ZAŁ. NR 8 DO REGULAMINU OSOBY LUB JEDNOSTKI UPOWAŻNIONE PRZEZ REKTORA ZAMÓWIENIA DO KTÓRYCH STOSUJE SIĘ PRZEPISY USTAWY PZP BIURO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH JEDNOSTKI WYMIENIONE W § 11 UST. 1 REGULAMINU ZAMÓWIEŃ PUBL.

Co się zmieni we wzorach umów cywilnoprawnych? Podstawa prawna udzielenia zamówienia – dotychczasowa treść oświadczenia: Umowę zawarto zgodnie z ustawą z dn. 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19 poz. 177 z 2004) w trybie: art. 4 pkt 8 ustawy (zamówienie, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro)* art. 39 ustawy (na podstawie przetargu nieograniczonego, w którym oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy)* art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy (usługa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych obiektywnym charakterze)* art. 67 ust. 1 pkt 1b) ustawy (usługa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów)*  art. 67 ust. 1 pkt 1c) ustawy (usługa może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę, ponieważ zamówienie udzielane jest w zakresie działalności twórczej lub artystycznej)* art. 67 ust. 1 pkt 3) ustawy (ze względu na wyjątkową sytuację nie wynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia)* w innym trybie: podać jakim ………………………………………………………….*   ………………………………………………………………. …………………………………………………………. Podpis osoby sporządzającej umowę pieczątka i podpis osoby merytorycznie odpowiedzialnej (dysponenta środków) * - właściwe podkreślić

Co się zmieni we wzorach umów cywilnoprawnych? Podstawa prawna udzielenia zamówienia – nowa treść oświadczenia : Zamówienia udzielono stosując przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst ujednolicony Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 wraz ze zmianami) na podstawie: art. 4 pkt 8 ustawy (dot. zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro)* art. 4 pkt 3 lit. e ustawy (dot. zamówień, których przedmiotem są usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych oraz świadczenie usług badawczych, które nie są w całości opłacane przez zamawiającego lub których rezultaty nie stanowią wyłącznie jego własności)* art. 4 pkt ……………………………………………………………………………………………………….…*   ………………………………………………………… ……………………………………………………. Podpis osoby sporządzającej umowę pieczątka i podpis osoby merytorycznie odpowiedzialnej (dysponenta środków) * - właściwe podkreślić

Na marginesie … JEŚLI JEDNOSTKA UDZIELIŁA ZAMÓWIENIA W TRYBIE ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI (ART. 67 USTAWY PZP) TO POWINNA BYŁA OBLIGATORYJNIE PRZEPROWADZIĆ NASTĘPUJĄCĄ PROCEDURĘ: Krok 1: wszczęcie postępowania (przygotowanie wniosku o wszczęcie postępowania zawierającego, m.in. określenie podstawy prawnej), powołanie Komisji Przetargowej Krok 2: zaproszenie wybranego wykonawcy do negocjacji Krok 3: zawiadomienie Prezesa UZP o wszczęciu postępowania (o wartości powyżej progu „unijnego”) Krok 4: przeprowadzenie negocjacji z wykonawcą Krok 5: podpisanie umowy Krok 6: zamieszczenie w Biuletynie lub przekazanie do DUUE ogłoszenia o udzieleniu zamówienia Krok 7: sporządzenie i podpisanie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego  

Kiedy możemy powołać się na art. 4 pkt 3 lit. e ustawy Pzp? Art. 4. pkt 3 ustawy Pzp mówi, że Ustawy nie stosuje się do: Jakie badania naukowe i prace rozwojowe, a także usługi badawcze miał na myśli autor przepisu? Czy wszelkie? Co oznacza wyrażenie „nie są w całości opłacane przez Zamawiającego”? Co oznacza wyrażenie „których rezultaty nie stanowią wyłącznie jego własności”? zamówień, których przedmiotem są: e) usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych oraz świadczenie usług badawczych, które nie są w całości opłacane przez zamawiającego lub których rezultaty nie stanowią wyłącznie jego własności

Jak interpretować postanowienia art. 4 pkt 3 lit. e ustawy? Definicje pojęć wynikające z ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 115): Badania naukowe: badania podstawowe - oryginalne prace badawcze eksperymentalne lub teoretyczne podejmowane przede wszystkim w celu zdobywania nowej wiedzy o podstawach zjawisk i obserwowalnych faktów bez nastawienia na bezpośrednie praktyczne zastosowanie lub użytkowanie, badania stosowane - prace badawcze podejmowane w celu zdobycia nowej wiedzy, zorientowane przede wszystkim na zastosowanie w praktyce, badania przemysłowe - badania mające na celu zdobycie nowej wiedzy oraz umiejętności w celu opracowywania nowych produktów, procesów i usług lub wprowadzania znaczących ulepszeń do istniejących produktów, procesów i usług; badania te obejmują tworzenie elementów składowych systemów złożonych, szczególnie do oceny przydatności technologii rodzajowych, z wyjątkiem prototypów objętych zakresem prac rozwojowych;

Jak interpretować postanowienia art. 4 pkt 3 lit. e ustawy Pzp? 2. Prace rozwojowe - nabywanie, łączenie, kształtowanie i wykorzystywanie dostępnej aktualnie wiedzy i umiejętności z dziedziny nauki, technologii i działalności gospodarczej oraz innej wiedzy i umiejętności do planowania produkcji oraz tworzenia i projektowania nowych, zmienionych lub ulepszonych produktów, procesów i usług, w szczególności: tworzenie projektów, rysunków, planów oraz innej dokumentacji do tworzenia nowych produktów, procesów i usług, pod warunkiem że nie są one przeznaczone do celów komercyjnych, opracowywanie prototypów o potencjalnym wykorzystaniu komercyjnym oraz projektów pilotażowych, w przypadkach gdy prototyp stanowi końcowy produkt komercyjny, a jego produkcja wyłącznie do celów demonstracyjnych i walidacyjnych jest zbyt kosztowna; w przypadku gdy projekty pilotażowe lub demonstracyjne mają być następnie wykorzystywane do celów komercyjnych, wszelkie przychody uzyskane z tego tytułu należy odjąć od kwoty kosztów kwalifikowanych pomocy publicznej, działalność związana z produkcją eksperymentalną oraz testowaniem produktów, procesów i usług, pod warunkiem że nie są one wykorzystywane komercyjnie, prace rozwojowe nie obejmują rutynowych i okresowych zmian wprowadzanych do produktów, linii produkcyjnych, procesów wytwórczych, istniejących usług oraz innych operacji w toku, nawet jeżeli takie zmiany mają charakter ulepszeń.

Jak interpretować postanowienia art. 4 pkt 3 lit. e ustawy Pzp? Przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, jak również przepisy innych aktów prawnych nie zawierają definicji legalnej pojęcia „świadczenie usług badawczych”. Dodanie do wyłączenia określonego w art. 4 pkt 3 lit. e) ustawy Prawo zamówień publicznych, wyrażenia „świadczenie usług badawczych” wynikało ze zmian, jakie zostały wprowadzone do ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005 r. Nr 164, poz. 1365 ze zm.) . W art. 13 ust. 1 pkt 3 tej ustawy, jako podstawowe zadanie uczelni wymieniono prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych oraz świadczenie usług badawczych. Tym samym, wyrażenie „świadczenie usług badawczych” zawarte w art. 4 pkt 3 lit. e) ustawy należy przede wszystkim odnosić do działalności badawczej i rozwojowej wykonywanej przez uczelnie.

Jak interpretować postanowienia art. 4 pkt 3 lit. e ustawy Pzp? Opłacenie usług w zakresie badań naukowych, prac rozwojowych oraz usług badawczych w całości przez zamawiającego oznacza, że podmiotem zobowiązanym do zapłaty całości wynagrodzenia należnego wykonawcy jest jeden podmiot – zamawiający. Bez znaczenie dla powyższej kwalifikacji jest ustalenie pochodzenia środków zamawiającego przeznaczonych na sfinansowanie danego zamówienia. Zamawiający może opłacać dane zamówienie zarówno ze środków własnych, jak i ze środków pozyskanych w związku z uzyskaniem kredytu, dotacji, środków pochodzących z Unii Europejskiej. 

Jak interpretować postanowienia art. 4 pkt 3 lit. e ustawy Pzp? Zamawiający nie będzie stosować przepisów ustawy jeśli rezultaty zlecanych badań naukowych, prac rozwojowych oraz świadczenia usług badawczych nie będą służyć wyłącznie zamawiającemu tzn. w celu prowadzenia jego własnej działalności, tym samym prawa własności intelektualnej (prawa autorskie, prawa własności przemysłowej dotyczące min. wynalazków, wzorów użytkowych i wzorów przemysłowych) do wyników badań lub prac rozwojowych będą przysługiwać nie tylko zamawiającemu, ale również innym podmiotom.

Jak interpretować postanowienia art. 4 pkt 3 lit. e ustawy Pzp? Podsumowanie: W praktyce przesłankę z art. 4 pkt 3 lit. e ustawy Pzp można bez obaw o naruszenie ustawy odnieść do każdej sytuacji, gdy przedmiotem zamówienia są: Zalecane jest dokładne wskazanie (opisanie) przedmiotu umowy z powołaniem się na ustawę o zasadach finansowania nauki. badania naukowe prace rozwojowe zgodne z definicją wynikającą z ustawy o zasadach finansowania nauki

Kiedy możemy powołać się na art. 4 pkt 8 ustawy Pzp? Art. 4. pkt 8 ustawy Pzp mówi, że Ustawy nie stosuje się do: Co to jest wartość zamówienia? 8) zamówień i konkursów, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro

Jak oszacować wartość zamówienia? Zgodnie z dyspozycją art. 32. ust. 1 ustawy Pzp: Oszacować wartość zamówienia z należytą starannością, czyli jak? Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością.

Jak oszacować wartość zamówienia? Podstawowe zasady szacowania wartości zamówień (art. 32. ust. 2 i 4 ustawy Pzp) Zamawiający nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości. Jeżeli zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych albo udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części zamówienia.

Jak oszacować wartość zamówienia? Podstawowe zasady szacowania wartości zamówień powtarzających się okresowo (art. art. 34 ust. 1 ustawy Pzp) Co oznacza określenie „zamówienia tego samego rodzaju”? Podstawą ustalenia wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo jest łączna wartość zamówień tego samego rodzaju: 1) udzielonych w terminie poprzednich 12 miesięcy lub w poprzednim roku budżetowym, z uwzględnieniem zmian ilościowych zamawianych usług lub dostaw oraz prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, albo 2) których zamawiający zamierza udzielić w terminie 12 miesięcy następujących po pierwszej usłudze lub dostawie.

Jak oszacować wartość zamówienia? Zamówienie tego samego rodzaju: brak definicji ustawowej definicja zaczerpnięta z Dyrektywy klasycznej: * - w przypadku zamówień finansowanych ze środków UE: określony przedział czasu = okres realizacji projektu Zamówienie na usługi tego samego rodzaju powinno obejmować wszystkie planowane jednocześnie do zakupienia w określonym przedziale czasu* usługi dostępne u zapewniającej konkurencję liczby wykonawców i przeznaczone do tego samego lub podobnego celu.

Przepisy powiązane § 20 Regulaminu Zamówień Publicznych Postępowania poniżej 14000 euro Przy wydatkowaniu środków, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 14 000 euro, kierownicy jednostek wymienionych w § 11 ust. 1, osoby zatrudnione na stanowiskach wymienionych w załączniku nr 8 oraz osoby imiennie upoważnione przez rektora zobowiązani są do: uzyskania informacji o rynku potencjalnych wykonawców w branży obejmującej przedmiot zamówienia, wyboru wykonawcy oferującego najniższą cenę i spełniającego wymagania zamawiającego. Wyboru dokonuje się spośród minimum trzech wykonawców dla zamówień o wartości powyżej 10 000 zł, chyba że ze względu na specjalistyczny charakter zamówienia liczba wykonawców mogących je wykonać jest mniejsza, nadzorowania wykonania zamówienia, prowadzenia rejestru udzielonych zamówień publicznych o wartości poniżej 14 000 euro zgodnie z załącznikiem nr 7. Zamówienia poniżej 14 000 euro, nie mieszczące się w zakresie zadań realizowanych przez jednostki, o których mowa w § 11 ust. 1 niniejszego regulaminu, mogą być realizowane przez jednostki organizacyjne w zakresie określonym w załączniku nr 6. Przy wydatkowaniu środków publicznych finansowanych z funduszy unijnych stosuje się ponadto zasady wynikające z umów o dofinansowanie.

Przepisy powiązane § 2 ust. 1 Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu za pracę świadczoną w ramach realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych: Pracownicy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, zwanego dalej „Uniwersytetem”, wykonujący pracę na rzecz projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, w tym między innymi z funduszy strukturalnych, programów ramowych Unii Europejskiej, środków na finansowanie badań naukowych, wpływów ze świadczonych odpłatnie usług edukacyjnych i innych, otrzymują wynagrodzenie według zasad określonych w niniejszym regulaminie. W rozumieniu niniejszego regulaminu projektami są np. projekty realizowane w ramach programów strukturalnych, ramowych, granty badawcze, studia podyplomowe realizowane na podstawie umów zawartych z osobami prawnymi lub osobami prowadzącymi działalność gospodarczą, kursy dokształcające, specjalistyczne usługi naukowo-badawcze.

Przepisy powiązane § 8 pkt 2 Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu za pracę świadczoną w ramach realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych: Z pracownikiem Uniwersytetu, wykonującym na rzecz realizowanego projektu pracę innego rodzaju niż obowiązki wynikające z jego podstawowego zakresu obowiązków – w uzasadnionych sytuacjach, może być zawarta dodatkowa umowa o pracę lub umowa cywilnoprawna, z zastrzeżeniem pkt. 1 - 3: 2) w przypadku zawierania umów cywilnoprawnych stosuje się przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Każdorazowo zawarcie umowy cywilnoprawnej powinno zostać zaakceptowane w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych przez kierownika Biura Zamówień Publicznych/specjalistę Zespołu ds. Zamówień Publicznych CM.

Przepisy powiązane W dniu 11 lutego 2012 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz niektórych innych ustaw (D.U. z 2011 r. Nr 240 poz. 1429) wprowadzając Rozszerzenie katalogu podmiotów mogących ponosić odpowiedzialność za prawidłowość postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. Odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych będą ponosić osoby bezpośrednio dokonujące czynności w toku przygotowania postępowania, które zostały upoważnione przez kierownika zamawiającego. Ponadto odpowiedzialnością z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych objęto osoby zobowiązane lub upoważnione do działania w imieniu podmiotu zobowiązanego do realizacji projektu finansowanego z udziałem środków unijnych lub zagranicznych, któremu przekazano środki publiczne przeznaczone na realizację tego projektu lub który wykorzystuje takie środki.

Dziękuję za uwagę Jarosław Lisewski ZAWIERANIE UMÓW CYWILNOPRAWNYCH w świetle przepisów prawa zamówień publicznych Dziękuję za uwagę Jarosław Lisewski