Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
LaTeX 0. Informacje o zajęciach
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Metodyka nauczania teoretycznych przedmiotów zawodowych
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Gimnazjum w Radziłowie Opracowanie: Zbigniew Mroczkowski.
Wewnątrzszkolny system oceniania
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
Zarządzenie Nr 2 /2012 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 2 stycznia 2012 r. w sprawie ustalenia terminów i zasad rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Wewnątrzszkolny system oceniania
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Średnia ważona Średnia ważona – średnia elementów, którym przypisywane są różne wagi (znaczenia) w ten sposób, że elementy o większej wadze mają większy.
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ćwiczenia, mgr inż. Mateusz Molasy B4 4.23
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 22 WE WROCŁAWIU
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
MATURA 2013.
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
KONTROLA W KLASIE SZKOLNEJ. ZADANIA KONTROLI W KLASIE SZKOLNEJ: -kontrolowanie postępów ucznia, -wystawianie ocen, -przygotowanie sprawozdań o osiągnięciach.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Mikroekonomia A Ćwiczenia nr 1.
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
W PRACY NAUCZYCIELA- WYCHOWAWCY KLASY
Wewnątrzszkolny system oceniania
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
Zespół Szkół Nr 2 w Bukownie
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. Tekst ujednolicony wg stanu na 10 grudnia 2010 r.
1. Czego będziemy się uczyć na lekcjach matematyki w klasie czwartej?
Projekt opracowany przez
Paragraf 1.5 Sporządzamy wykresy.
Paragraf 1.4 Pomiar ciśnienia.
Paragraf 1.3 Gęstość substancji.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Lekcja powtórzeniowa (bez paragrafu)
OBSZAR EWALUACJI Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki WYMAGANIE 1.4 Respektowane.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Wielkości fizyczne, które mierzysz na co dzień
Czym jest rozwiązanie LIBRUS Synergia? Jest to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala Rodzicom na kontrolę ocen oraz frekwencji Uczniów, jednak zakres.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Technologia informacyjna
Ocenianie w Statucie szkoły
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Możliwość korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI

  Ocenie podlegają następujące formy aktywności ucznia:    - wypowiedź ustna, - prace pisemne: zadania klasowe, zadania domowe, kartkówki,     - wykonywanie ćwiczeń praktycznych,     - aktywność, - szczególne osiągnięcia.

Każdy uczeń powinien być oceniony w ciągu semestru co najmniej:          2 razy - wypowiedź ustna,        2 lub 3 razy - zadanie klasowe,         1 raz - zadanie domowe, 2 razy - kartkówki.

Dokumentowanie oceniania odbywa się poprzez: zapisy w dziennikach lekcyjnych, arkuszach ocen, odnotowywanie oceny w zeszycie przedmiotowym ucznia. Uczeń ma prawo do bieżącej informacji dotyczącej jego postępów oraz wskazania kierunków poprawy.

Ocenianie ma charakter cyfrowy w skali 1 - 6.

Dla ustalenia ocen cyfrowych stosowane są progi przeliczeniowe według następującej skali: 6 - celujący >100% 5 - bardzo dobry 100% - 86% 4 - dobry 85% - 71% 3 - dostateczny 70% - 51% 2 - dopuszczający 50% - 35% 1 - niedostateczny <35%

Stosuje się następujące kody do zapisu w dzienniku: odpowiedź ustna OU aktywność A sprawdzian (czerwony) S kartkówki (zielony) K zadania domowe ZD szczególne osiągnięcia SO

1 Prace klasowe, krótkie sprawdziany, odpowiedzi ustne są obowiązkowe. 2. Jeżeli uczeń opuścił pracę klasową z przyczyn losowych, to powinien ją napisać w ciągu dwóch tygodni od dnia powrotu do szkoły. 3. Uczeń może poprawić ocenę z pracy klasowej w ciągu tygodnia od dnia oddania sprawdzonych prac. 4. Przy poprawianiu prac klasowych i pisaniu w drugim terminie kryteria ocen nie zmieniają się, a ocena wpisywana jest do dziennika . 5. Krótkie sprawdziany mogą obejmować materiał z trzech ostatnich lekcji.

6. Uczniowie nieobecni na krótkich sprawdzianach są odpytywani ustnie. 7. Krótkie sprawdziany nie podlegają poprawie. 8. Nie ma możliwości poprawienia ocen tydzień przed klasyfikacją. 9. Nie ocenia się uczniów do trzech dni po dłuższej usprawiedliwionej nieobecności w szkole. 10. Uczeń, który opuścił więcej niż 50% lekcji może nie być klasyfikowany z przedmiotu. 11. Każdy uczeń ma prawo do zaliczenia mu dodatkowych punktów (ocen) za wykonane prace nadobowiązkowe. 12. Uczeń ma prawo dwukrotnie w ciągu semestru zgłosić nieprzygotowanie do lekcji (nie dotyczy prac klasowych).