Wprowadzenie do symulacji
Zaczynamy Naciśnij przycisk OK, by rozpocząć grę
Logowanie Tu należy wpisać hasło swojego banku
Witamy w banku! Aby przejść do następnych okien należy nacisnąć Close.
Funkcjonalność programu Menu główne symulacji posiada cztery główne opcje: -Plan (tutaj podejmujemy i zatwierdzamy decyzje),
Menu główne symulacji posiada cztery główne opcje: -Plan (tutaj podejmujemy i zatwierdzamy decyzje), -Reports (zestawienia ukazujące wyniki banku i sektora) Funkcjonalność programu
Menu główne symulacji posiada cztery główne opcje: -Plan (tutaj podejmujemy i zatwierdzamy decyzje), -Reports (zestawienia ukazujące wyniki banku i sektora) -Analysis (narzędzia umożliwiające analizę danych), Funkcjonalność programu
Menu główne symulacji posiada cztery główne opcje: Plan (tutaj podejmujemy i zatwierdzamy decyzje), Reports (zestawienia ukazujące wyniki banku i sektora) Analysis (narzędzia umożliwiające analizę danych), Products (informacje o etapie rozwoju produktów). Funkcjonalność programu
Aby mieć środki na udzielenie kredytów, trzeba zebrać jak najwięcej depozytów. Klientów najlepiej zachęcić do oszczędzania w Twoim banku atrakcyjnym oprocentowaniem. Pamiętaj jednak, że wypłacane odsetki stanowią Twój koszt, który musisz kontrolować i utrzymać na możliwie niskim poziomie, umożliwiającym osiągnięcie satysfakcjonujących zysków. Przed podjęciem decyzji
Twoimi przychodami będą odsetki od udzielonych kredytów. Dlatego oprocentowanie kredytów musi być odpowiednio wyższe niż depozytów. Jeśli jednak będzie zbyt wysokie, Klienci nie będą brali u Ciebie kredytów, tylko w innym banku, który oferuje niższe oprocentowanie. Zanim podejmiesz decyzje
Twoją pozycję rynkową znacznie wzmocnią nakłady finansowe poniesione na marketing oraz badania i rozwój (R & D). Tak, jak fatalne w skutkach byłoby zaniechanie takich wydatków, tak złe byłoby też przeznaczenie na te cele zbyt dużej sumy pieniędzy. Dopasuj wydatki do swoich potrzeb i możliwości. Zanim podejmiesz decyzje
W rozgrywkach podejmujesz decyzje dotyczące: oprocentowania depozytów 1 – depozytów krótkoterminowych (stopa oprocentowania kont oszczędnościowych - Savings Rate) 2 – refinansowania długoterminowego (Certificate Rate) oprocentowania kredytów 3 – operacji krótkoterminowych (oprocentowanie kredytów w rachunku bieżącym – Credit Line Rate) 4 – długoterminowych (oprocentowanie kredytów terminowych – Loan Rate) wysokości nakładów na: 5 – marketing 6 – badania i rozwój Podejmowanie decyzji
Zwróć uwagę Wydatki na marketing (np. reklamę, spotkania z Klientami, etc.) będą przynosiły efekty w krótkim czasie, a efekty wydatków na badania i rozwój będą widoczne dopiero w dłuższym terminie, ale dzięki nim uruchomisz nowe produkty, nowe kanały dystrybucji pozwalające dotrzeć do Klientów, zautomatyzujesz procesy i obniżysz koszty operacyjne. Pamiętaj o konkurencji. Informacje o niej są dostępne w zakładce REPORTS
Podjęcie decyzji powinna poprzedzić analiza informacji zawartych w zakładce ANALYSIS Zobacz prezentację Analizy i produkty Zanim podejmiesz decyzje
W opcji produktów PRODUCTS znajdziesz informacje o efektach wydatków na badania i rozwój. Produkty Zobacz prezentację Analizy i produkty
Tu wprowadzasz decyzje … … a tu je zatwierdzasz SUBMIT Wprowadzenie decyzji
O miejscu naszego banku w sektorze bankowym mówi wskaźnik BPI Bank Performance Index, dostępny w opcji raportów Reports. Raporty Zobacz prezentację Raporty
Wysokość wskaźnika BPI zależy od : 1. wysokości zysku netto, 2. wskaźnika ROA (Return Of Assets - stopy zwrotu z aktywów), 3. wskaźnika ROE (Return Of Equity - stopy zwrotu z kapitału), 4. wielkości udziału w rynku kredytów, 5. wielkości udziału w rynku depozytów, 6. wskaźnika kapitałowego. Wskaźnik BPI Wysokość wskaźnika BPI decyduje o zwycięstwie. Ekran zwycięzcy
Po podjęciu decyzji przez wszystkie banki, prowadzący rozgrywki nauczyciel zamyka etap. Zamknięcie etapu
Naciśnij ikonę lupy, aby je obejrzeć. Po zamknięciu okresu rozliczeniowego możesz zobaczyć skutki Twoich decyzji. Po zamknięciu etapu