Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RAPORT.
Advertisements

Wyobraź sobie, że pracujesz w jednej z największych i najbardziej szanowanych firm na świecie, zatrudniającej ponad 300,000 osób w ponad 100 krajach. W.
Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
Wykorzystanie badań marketingowych Istota rynku, jego charakterystyka.
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
EURES - Europejskie Służby Zatrudnienia
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
II Krakowska Konferencja Młodych Uczonych
Zawody deficytowe i nadwyżkowe
Co to jest „STIM”? Członek Ogólnopolskiej Sieci Transferu Technologii i Wspierania Innowacyjności MŚP „STIM”. Projekt STIM jest współfinansowany z.
Franchising TWÓJ sposób na sukces
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
AKTYWNE POSZUKIWANIE PRACY
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Twój pomysł na biznes!.
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy na 2011 r. Oferta deweloperów w największych miastach.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Copyright Universum 2009 Zatrudniamy ok. 200 osób na 5 kontynentach. Siedziba główna Universum znajduje się w Sztokholmie. Zaufało nam ponad klientów,
„Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces“ Henry Ford Prezentacja firmy.
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
USŁUGI RYNKU PRACY.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
DYSTRYBUCJA TWARDOWSKI Lidzbark Wielki Łęck 81a
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Międzynarodowe Prawo Podatkowe Podmioty Powiązane.
TECHNIK HANDLOWIEC.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Partner projektu.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Logistyk.
Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne
OPTYMALIZACJA KOSZTÓW RESTAURACJI opracowanie: Marcin Mordal
Konferencja Prasowa Warszawa, 3 marca 2016 r.. 2 Barometr Rynku Pracy V IV Podsumowanie I Zdaniem Pracownika II Zdaniem Pracodawcy III Wyzwania pracodawców.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Pośrednictwo Pracy POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE 2014 ROK Lipno,
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Poznaj swoich klientów. Analiza danych w sieci franczyzowej
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Obserwatorium kultury
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
Zapis prezentacji:

Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009

Stan rynku 2009 W maju 2009 roku na rynku polskim funkcjonuje: 300 systemów franczyzowych 100 systemów agencyjnych Liczbę franczyzobiorców i agentów szacujemy na ok. 30 tys podmiotów. Stanowi to niecały 1% wszystkich zarejestrowanych w Polsce podmiotów gospodarczych.

Badanie rynku - metodologia prezentowane dane zostały zebrane za pomocą wywiadów telefonicznych i osobistych w badaniu wzięło udział łącznie 120 operatorów systemów sieciowych: franczyzowych, dystrybucyjnych i agencyjnych sieci podzielono pod względem etapu rozwoju, mierzonego ilością placówek, na: rozwijające się (1-10 placówek; w tej grupie wyróżniono także podgrupy: posiadające biorców, nie posiadające biorców, ale posiadające gotową ofertę franczyzową, w trakcie przygotowywania oferty franczyzowej), w etapie przejściowym ( placówek), dojrzałe (41 i więcej placówek)

Rozkład respondentów w podziale na etapy rozwoju sieci

Rozkład respondentów w sieciach rozwijających się

Po ilu latach firma zaczęła rozwijać się jako system sieciowy (franczyzowy, dystrybucyjny, agencyjny)? ŚREDNIA - po 5,4 roku DOMINANTA - od momentu powstania firmy Jakie jest średnie zatrudnienie w punkcie prowadzonym przez Partnera? ŚREDNIA - 6 osób

Średni całkowity koszt przystąpienia do sieci (wraz z opłatą franczyzową) wynosi zł Składowe zmiennej koszt przystąpienia do sieci to zazwyczaj: adaptacja i wizualizacja lokalu zgodnie z wymaganiami operatora sieci, zatowarowanie lub inne dobra materialne (np. półprodukty w gastronomii) niezbędne do wygenerowania pierwszej sprzedaży.

W 48% ankietowanych systemów sieciowych, które posiadają opłatę bieżącą, stanowi ona % od obrotu.

Najskuteczniejsze metody pozyskiwania Partnerów systemów sieciowych zbadano 17 kanałów poszukiwania Partnerów systemy sieciowe poszukują swoich Partnerów kilkukanałowo (najczęściej 4-5 kanałów) sposoby poszukiwania Partnerów różnią się w zależności od pozycji rynkowej marki operatora sieci, od wielkości sieci i od branży, w której rozwija się sieć do najbardziej skutecznych kanałów zaliczono: –własną stronę internetową operatora sieci, –reklamę na specjalistycznych portalach franczyzowych –rekomendacje od działających Partnerów do najmniej skutecznych kanałów zaliczono targi franczyzowe

Podsumowanie bariery dla rozwoju systemów sieciowych: -kapitał – odmienne niż na dojrzałych rynkach franczyzowych stanowisko polskich banków – brak oferty kredytowej dla franczyzobiorców, agentów i partnerów systemów sieciowych; wysoki jak na realia finansowe społeczeństwa polskiego średni koszt przystąpienia do sieci: zł -lokalizacje – skończona ilość atrakcyjnych lokalizacji, wysokie czynsze, niechęć centrów handlowych do rozmów z pojedynczymi partnerami systemów sieciowych

Podsumowanie młode systemy sieciowe (etap rozwijające się): pobierają wyższe opłaty licencyjne za przystąpienie do sieci i wyższe opłaty bieżące od swoich franczyzobiorców, agentów i dystrybutorów – co często przy znacznie mniejszej znajomości marki w społeczeństwie i znacznie mniejszym doświadczeniu operatorów systemów sieciowych we współpracy z niezależnymi partnerami (niż w przypadku dużych sieci od dawna działających na rynku) może stanowić dodatkową barierę dla rozwoju tych sieci – kandydat na partnera woli zainwestować mniej, w licencję lepiej znanej i sprawdzonej na rynku marki, która zagwarantuje mu więcej klientów

Podsumowanie problemy we współpracy z partnerami : -utrzymanie standardów sieci przy jednoczesnej dużej rotacji personelu pracującego w placówkach handlowo-usługowych jest poważną przeszkodą w zachowaniu jednolitego, zgodnego z wartościami marki, wizerunku w wielu sieciach; w rodzimych systemach sieciowych stosowana powszechnie na rozwiniętych rynkach franczyzowych forma kontroli w postaci badania Tajemniczego Klienta, jest wciąż rzadkością -brak osobistego zaangażowania partnerów w prowadzenie punktów sieciowych i traktowanie ich jako dodatkowego źródła utrzymania stanowi coraz bardziej poważną trudność we współpracy operatora sieci z partnerami

Podsumowanie pozyskiwanie partnerów systemów sieciowych : -podobnie jak na rozwiniętych rynkach franczyzowych internet jest w Polsce głównym, a zarazem skutecznym kanałem rekrutacyjnym dla przeważającej liczby operatorów systemów sieciowych -przeciwnie jest w przypadku targów franczyzowych – proporcja zgłoszeń w stosunku do kosztów wystawienniczych okazała się niekorzystna w przypadku połowy respondentów deklarujących udział w targach -zaskakująco mało sieci korzysta z prostej i atrakcyjnej kosztowo formy pozyskiwania partnerów, jaką stanowi reklama w punktach sieci