Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Zwiększania Szans Edukacyjnych
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
INTEGRACJA Opr. Monika Wajda-Mazur.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
INTEGRACJA W SZKOLE PODSTAWOWEJ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 23 IM
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Integracja w kształceniu zawodowym
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Indywidualne nauczanie
z Oddziałami Integracyjnymi
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Podstawy prawne, rola psychologa,
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Slajd podsumowania Slajd podsumowania.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ścieżki edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami Paweł Kubicki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Przyszłość edukacji włączającej, , Warszawa.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Pedagogika, studia II stopnia
w części dotyczącej wydatków
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim

Przeprowadzone wywiady: Osoby niepełnosprawne, Rodzice osób niepełnosprawnych Nauczyciele Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Jaworze, Psycholog i Pedagog Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, Dyrektorzy szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz średnich, Pracownik Wydziału Kultury i Oświaty Urzędu Miasta, Pracownicy Starostwa Powiatowego w Jaworze, Radca zawodowy Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworze.

Możliwości edukacyjne osób niepełnosprawnych w powiecie Jaworskim: - możliwość nauczania indywidualnego w domu lub w szkole, - uczestniczenie w części zajęć szkolnych w zależności od indywidualnych możliwości, - dojazd do szkół integracyjnych w Legnicy, Wałbrzychu lub Wrocławiu.

Problem badawczy: - brak szkoły integracyjnej, -brak jakichkolwiek oddziałów integracyjnych w szkołach podstawowych, gimnazjalnych oraz szkołach średnich na terenie całego powiatu.

Czym jest szkoła, klasa integracyjna? to miejsce, gdzie mogą uczyć się osoby w normie intelektualnej z dysfunkcjami narządu ruchu, narządu wzroku, słuchy, dzieci z ADHD, z autyzmem zespołem Aspergera oraz z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, to miejsce gdzie dzieci niepełnosprawne mają możliwość nauki w normalnych warunkach ze swoimi pełnosprawnymi rówieśnikami, to miejsce gdzie pełnosprawni uczą się więcej niż wymaga program: empatii i wrażliwości

Klasa integracyjna jako wyznacznik edukacji europejskiej Prawo dziecka niepełnosprawnego do nauki razem ze swoimi pełnosprawnymi kolegami jest jedną z głównych zasad edukacji w krajach Unii Europejskiej

Najważniejsze zasady dotyczące kształcenia w Polsce, w tym kształcenia osób niepełnosprawnych, reguluje ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty W świetle ustaw każde dziecko ma prawo do: możliwości pobierania nauki we wszystkich typach szkół przez dzieci i młodzież niepełnosprawną oraz niedostosowaną społecznie, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami;

Spośród około 5 milionów osób niepełnosprawnych 200 tysięcy to dzieci. Do matury w 2005 r. przystąpiło 557 absolwentów szkół ponadpodstawowych ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, co stanowiło 0,17 % wszystkich zdających. Źródło MEN. Dostęp osób niepełnosprawnych do edukacji – stan obecny szanse i bariery, Warszawa 2006r.

Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Dyrektor Szkoły Gimnazjum nr 1: - 5 uczniów na nauczaniu indywidualnym, - 3 nauczycieli z kwalifikacjami (oligofrenopedagogika), -główne problemy placówki w zakresie integracji to: brak w pełni wykwalifikowanej kadry ( możliwość dofinansowania 1200 zł ), bariery architektoniczne, - dyrektor stara się o utworzenie oddziału integracyjnego, pisze projekty ( bez rezultatu).

Gimnazjum nr 1 : Nawiązanie współpracy z Panią Dyrektor Janiną Podchorską w celu utworzenia klasy integracyjnej;

Deklaracja pani Dyrektor o podniesieniu kwalifikacji swoich nauczycieli za zakresu pedagogiki specjalnej Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu

Nawiązanie współpracy z firmą budowlaną Sokołowski w celu ustalenia kosztorysu robót budowlanych, niezbędnych do przełamania barier architektonicznych w placówce

Praca nad wnioskiem o dofinansowanie ze środków PFRON w ramach programu Wyrównywanie różnic między regionami Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu

Spotkanie Pana Andrzeja Mańkowskiego oraz Pani Hany Cervinkowej z Burmistrzem miasta Jawor w celu ustalenia możliwości finansowych urzędu. Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu

Spotkanie mojej skromnej osoby z Burmistrzem miasta Jawor w celu określenia kosztów prowadzenia klasy integracyjnej oraz ustalenia planu działania. Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu

Zrezygnowanie z finansowania skromnej inwestycji w tym roku, w zamian za rozpoczęcie pracy nad bardziej zaawansowanym wnioskiem o sfinansowanie przebudowy całego kompleksu budynków, wraz z nowymi inwestycjami