Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Historia powstania sieci INTERNET
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkolno-Przedszkolny
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Internet jako ocean informacji
Gazeta i czasopismo - źródło aktualnej wiedzy.
Internet, przyjaciel czy wróg ?
INTERNET JAKO OCEAN INFORMACJI
Telewizja.
Historia Internetu Podstawowe pojęcia.
ABC e-learningu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
„Media jako czwarta władza”
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
DANE SZKOŁY Nazwa szkoły:
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Opracowała: Stefania Szweda
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
INTERNET Ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również mianem sieć sieci. W sensie logicznym, Internet to przestrzeń adresowa zrealizowana przy wykorzystaniu.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 22 ID grupy: 98_1_G_P1 Opiekun: Małgorzata Nadolska-Zduńska Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: Znaczenie środków.
Mass media, publikatory
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA Wydatki KPRM i ministerstw
DZIENNIKARSTWO MODOWE
HISTORIA INTERNETU INTERNET
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Autor: ELŻBIETA RENISZAK
INTERNET jako „ocean informacji”
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
Media – Czwarta władza.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Jaką spełnia funkcję Internet we współczesnym świecie?
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) Nazwa szkoły: Gimnazjum Nr 1 w Gostyniu ID grupy: 98_70_PG_1 Opiekun: Bogdan Dziubałka Kompetencja: Przedsiębiorczość. Temat projektowy: Znaczenie środków masowego przekazu Semestr/rok szkolny: I 2011/2012

Nad czym pracowaliśmy i co chcieliśmy Historia środków masowego przekazu Rola środków masowego przekazu w życiu gospodarczym. Polityczna rola mediów. Społeczna rola mediów Posumowanie

HISTORIA PRASY 1609 – „Relation” drukowana w Strasburgu 1650 – pierwszy dziennik w Lipsku 1661 – w Polsce zostaje wydany „Merkuriusz Polski Ordynaryjny” („Merkuriusz Polski dzieje wszystkiego w sobie zamykający dla informacji pospolitej”)

ZE WZGLĘDU NA CZĘSTOTLIWOŚĆ UKAZYWANIA SIĘ PODZIAŁ PRASY ZE WZGLĘDU NA CZĘSTOTLIWOŚĆ UKAZYWANIA SIĘ DZIENNIKI (ukazują się częściej niż raz w tygodniu) ROCZNIKI MIESIĘCZNIKI KWARTALNIKI DWUTYGODNIKI TYGODNIKI

ZE WZGLĘDU NA OGÓLNĄ TEMATYKĘ PRASA FACHOWA (prasa zawodowa, przygotowana dla czytelnika przygotowanego merytorycznie, język w niej stosowany jest językiem specjalistycznym) PRASA OGÓLNA (zawiera informacje z wielu dziedzin, najczęściej spotykany typ prasy) PRASA SPECJALIZOWANA (poświęcona jednej dziedzinie wiedzy lub sferze życia, język w niej stosowany jest zrozumiały dla przeciętnie wykształconego człowieka)

ZE WZGLĘDU NA TEMATYKĘ GAZETY EKONOMICZNE GAZETY MUZYCZNE GAZETY RELIGIJNE GAZETY SPORTOWE GAZETY FILMOWE GAZETY MZACYJNEOTORY

ZE WZGLĘDU NA KRĄG ODBIORCÓW PRASA DZIECIĘCA PRASA DLA DOROSŁYCH PRASA MŁODZIEŻOWA

ZE WZGLĘDU NA ZASIĘG GAZETA SUBLOKALNA (np. szkolna lub zakładowa) GAZETA MIĘDZYNARODOWA GAZETA OGÓLNOPOLSKA GAZETA LOKALNA (miasto lub dzielnica) GAZETA REGIONALNA

gazety są łatwo dostępne można czytać je praktycznie wszędzie ZALETY PRASY gazety są łatwo dostępne można czytać je praktycznie wszędzie duży zakres tematyki, częstotliwości wydawania oraz zasięgu, każdy znajdzie czasopismo odpowiednie dla siebie rozwija zainteresowania i pasje czytelników oraz poszerza wiedzę o otaczającym świecie

Historia Telewizji Pierwsza transmisja telewizyjna z Londynu do Nowego Jorku odbyła się w styczniu 1928 r. W Polsce pierwsza próbna transmisja miała miejsce w 1939 r. z udziałem Mieczysław Fogga. Pierwszym wyemitowanym filmem była „Barbara Radziwiłłówna”

Zalety telewizji Duża dostępność (prawie każdy ma odbiornik TV). Jest najważniejszym medium szczególnie dla tych, którzy jeszcze nie posiadają Internetu lub z uwagi na wiek nie potrafią z niego korzystać i wyszukiwać informacji. Bardzo wiele kanałów tematycznych do wyboru.

Historia Internetu Pod koniec 1969 r. Departament Obrony USA rozpoczął projekt badawczy prowadzony przez agencję ARPA (ang. Advanced Research Project Agency), mający stworzyć sieć komunikacyjną dla wojska. Drugim ważnym wydarzeniem tego czasu był podział sieci komputerów ARPANET, na sieć komputerów wojskowych i cywilnych, co umożliwiło gospodarcze zastosowanie tego rewolucyjnego rozwiązania.

Kolejnym ważnym elementem, jaki zanotowała historia Internetu, jest powstanie pierwszej strony internetowej i przeglądarki o nazwie World Wide Web (WWW), opartej na HTTP (ang. Hypertext Transfer Protocol), protokole przesyłania dokumentów hiperteksowych. Jako symboliczną datę, od której zaczęła funkcjonować sieć Internetu w Polsce należy uznać 17 sierpnia 1991 r. Wtedy to właśnie nastąpiła wymiana informacji, przy użyciu protokołu IP pomiędzy Wydziałem Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego a Centrum Komputerowym Uniwersytetu w Kopenhadze.

Zalety Internetu Szybki dostęp do różnego rodzaju informacji Możliwość zobaczenia tego samego faktu z różnych punktów widzenia Sami możemy wypowiadać się na określony temat (fora internetowe) Możliwość korzystania z komunikatorów Dobór informacji zależy tylko od nas w każdym czasie (największy bank danych na różne tematy).

Tworzą więzi społeczne Portale społecznościowe pomagają zawrzeć nowe znajomości, spotkać nowych ludzi – np. Facebook. Na forach internetowych można wymienić opinie, doświadczenia z ludźmi z całego świata.

ROLA ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU W ŻYCIU GOSPODARCZYM

Informują o sytuacji gospodarczej w kraju i świecie Rozwijają wiedzę na tematy ekonomiczne odbiorców Budzą zainteresowanie tematyką gospodarczą Wpływają na podejmowanie decyzji ekonomicznych przez obywateli np.: decyzję o zaciąganiu kredytów, inwestowaniu, podejmowaniu działalności gospodarczej przez co mają wpływ na rozwój sytuacji gospodarczej kraju.

Są miejscem wymiany opinii, dyskusji i sporów na tematy ekonomiczne np Są miejscem wymiany opinii, dyskusji i sporów na tematy ekonomiczne np.: między politykami czy specjalistami w tej dziedzinie. Pokazują różnice dzielące partie polityczne w dziedzinie ekonomii.

Ułatwiają szybki dostęp do informacji. Aktualne kursy walut i kalkulatory do przeliczania wartości walut Notowania giełdowe Szybki dostęp do przepisów prawa Informacje o systemie podatkowym

Są częścią systemu gospodarczego kraju i biorą udział w tworzeniu PKB Telewizje komercyjne np.: „Polsat”, czy „TVN” są wielkimi przedsiębiorstwami nastawionymi na zysk. Odprowadzają podatki i tworzą miejsca pracy. Podobnie koncerny prasowe i duże portale internetowe.

Bardzo dynamicznie rozwija się działalność gospodarcza prowadzona przez Internet, np.: sklepy internetowe mające coraz większy udział w rynku. Sprzedaż przez Internet np.: //allegro.pl/, //oto-moto/. Praca w Internecie. Wiele ogłoszeń z ofertami pracy, nie tylko przez Internet

Reklama w mediach Media są miejscem konkurencji rynkowej. Ma wpływ na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstw (reklamodawców) Wpływa na preferencję kupujących (odbiorców) Wpływa na popyt i podaż reklamowanych towarów

Polityczna Rola Mediów

Przekazują informacje ze świta polityki Informują o bieżących wydarzeniach i komentują je np. Wpływają na wzrost wiedzy i zainteresowania odbiorców.

Oceniają funkcjonowanie instytucji rządowych Komentują posunięcia i decyzje np. rządu, sejmu, prezydenta Wpływają na zmiany na stanowiskach politycznych Ujawniają negatywne zachowania polityków

KREUJĄ WIZERUNEK WPŁYWAJĄ NA WZROST POPULARNOŚCI Janusz Palikot podczas IX Reality Shopka Szoł w krakowskim Teatrze Groteska

POLITYK ROKU – RANKING POLITYKI

KREUJĄ ŻYCIE POLITYCZNE Zamiast komentować wydarzenia polityczne kreują politykę poprzez manipulację politykami Politycy stają się celebrytami. Bardziej liczy się wizerunek i pozycja w mediach aniżeli program polityczny

Przekazywanie informacji Nieprzerwanie przekazują informacje z różnych dziedzin (np. TVN 24) : polityki, kultury, sportu czy wydarzeń związanych z ekonomią. Fakty w TVN

SPOŁECZNA ROLA MEDIÓW Przekazywanie informacji Sposób ich przedstawienia, profesjonalizm albo jego brak i obiektywizm mają wpływ na nastroje społeczeństwa. Internetowa telewizja tvgry.pl Wywiad przeprowadzany z Adamem Małysz po zdobyciu złotego medalu.

Kształtowanie opinii Oprócz obiektywnych informacji w mediach znaleźć możemy komentarze lub dyskusje nt. bieżących wydarzeń, np. debaty przedwyborcze.

Manipulacja Dokonują selekcji informacji. Często traktują informacje wybiórcza, wybierając tylko to co się dobrze sprzeda. Niektóre czasopisma i stacje TV (TVN i PO) związane są z konkretną partią i pełnią wówczas role agitacyjną i propagandową. Gazeta propagandowa w czasach PRL.

Interwencyjna rola mediów Dziennikarze mogą wyręczać policję i prokuraturę, chcą zdobyć temat na artykuł czy program. Ujawniają różne afery lub nieprawidłowości. Jednym z przykładów jest afera hazardowa. Poseł Chlebowski zdenerwował się.

Interwencyjna rola mediów Pomagają ludziom w rozwiązaniu ciężkich spraw i uwrażliwiają społeczeństwo. Programy tego typu ma każda duża stacja TV. Michał Olszański

Dostarczanie rozrywki Sport – Polsat Sport Film – HBO Muzyka – VH1 Talent Show – Mam Talent, X-factor Seriale – Trudne Sprawy, Rodzinka.pl Inne programy rozrywkowe – Kuba Wojewódzki

Dydaktyczna i edukacyjna Czasopisma naukowe i popularno-naukowe – National Gographic Kursy i szkolenia oferowane w Internecie Programy naukowo-rozrywkowe - Galileo

CZWARTA WŁADZA? JEDNĄ Z NAJWAŻNIEJSZYCH ZASAD USTROJOWYCH PAŃSTWA POLSKIEGO JEST TRÓJPODZIAŁ WŁADZY. FORMALNIE MEDIA TEJ WŁADZY NIE SPRAWUJĄ. LECZ ZE WZGLĘDU NA: POWSZECHNOŚĆ ZASIĘG ODDZIAŁYWANIA SIŁĘ ODDZIAŁYWANIA TĄ WŁADZĄ SĄ

www.prawo.vagla.pl