Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Zespole Szkół w Lubiniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
Advertisements

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Przygotowała Sylwia Zych
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
BADANIA STATYSTYCZNE opracował: Bąk Damian.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Statystyka ©M.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Człowiek – najlepsza inwestycja
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Zespole Szkół w Lubiniu ID grupy: 98/68_MF_G2 Opiekun: Izabela Kaźmierczak Kompetencja: matematyczno – fizyczna Temat projektowy: Opis statystyczny naszej klasy Semestr/rok szkolny: semestr III/ rok szkolny 2010/2011 Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 10 w Szczecinie ID grupy: 98/71_MF_G2 Opiekun: Katarzyna Misztak Kompetencja: matematyczno – fizyczna Temat projektowy: Opis statystyczny naszej klasy Semestr/rok szkolny: semestr III/ rok szkolny 2010/2011

Czym zajmuje się statystyka? Statystyka zajmuje się opisywaniem i analizą zjawisk masowych otaczającej człowieka rzeczywistości. Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii. Takie badanie przebiega zazwyczaj według schematu: zebranie dużej ilości danych, ich analiza i interpretacja. Badaczowi potrzebny jest wtedy zestaw narzędzi - sprawdzonych metod, które umożliwią mu operowanie na dużych zbiorach danych. Tworzeniem i rozwijaniem takich użytecznych narzędzi zajmuje się właśnie statystyka.

Początki statystyki Swoje początki statystyka wywodzi z tradycji dokonywania spisów powszechnych, czyli zbierania informacji na temat ludności. Ślady pierwszego spisu można znaleźć w Księdze Liczb, kiedy to Mojżesz wyprowadzał lud Izraela z Egiptu. Spisy powszechne były stosunkowo systematycznie przeprowadzane na terenie starożytnego Rzymu. Z pewnością posiadanie informacji na temat stanu ludności ułatwiało rozpoznawanie trendów i odpowiednie planowanie. Do ok. połowy XIX wieku termin statystyka oznaczał podany w tabelarycznej formie zbiór danych na temat stanu państwa. Można przypuszczać, że w pewnym momencie posiadanie podstawowych danych stało się niewystarczające, szczególnie przy coraz szybciej rozwijającej się gospodarce. Konieczne stało się nie tylko ulepszanie metod pozyskiwania danych, ale również ich opisu i analizy. Zbiegło się to w czasie z szybkim rozwojem metod matematycznych, szczególnie teorii prawdopodobieństwa.

Podział statystyki statystyka opisowa - zajmuje się wstępnym opracowaniem danych wnioskowanie statystyczne (statystyka matematyczna) - oparta na teorii rachunku prawdopodobieństwa

Podstawowe pojęcia statystyki matematycznej populacja generalna - zbiorowość, której elementy obserwujemy, cechy statystyczne - właściwości, które podlegają badaniom statystycznym, próba - podzbiór populacji generalnej podlegający bezpośredniemu badaniu ze względu na ustaloną cechę, w celu wyciągnięcia wniosków o kształtowaniu się wartości tej cechy w populacji.

Badanie statystyczne i próba Badanie statystyczne może być: kompletne - gdy badaniu podlegają elementy całej populacji generalnej, częściowe - gdy badaniu podlegają tylko niektóre elementy populacji generalnej (próba), a wyniki zostają uogólnione na całą zbiorowość. Próba, na podstawie której wnioskujemy o całej populacji generalnej powinna być: reprezentatywna - jej struktura pod względem badanej cechy nie różni się istotnie od struktury populacji generalnej losowa - dobór elementów do próby dokonywany jest w drodze losowania, tzn. w taki sposób, że jedynie przypadek decyduje o tym, który element populacji generalnej wchodzi do próby, a który nie.

Jerzy Spława Neuman (1894 – 1981) filar statystyki matematyki XX wieku Urodził się w Bendery na pograniczu Rosji i Rumunii; jego rodzicami byli: Czesław Neuman i Kazimiera Lutosławska. Miał starszego o 16 lat brata i dwie siostry, które zmarły zanim on przyszedł na świat. W roku 1906 po śmierci ojca wraz z rodziną przeniósł się do Charkowa. Tam też ukończył gimnazjum oraz matematykę na uniwersytecie. W roku 1916 otrzymał posadę asystenta w Katedrze Matematyki w Charkowie.

Jerzy Spława Neuman – biografia Po powrocie do Polski w roku 1921 objął stanowisko statystyka w Instytucie Badań Rolnictwa w Bydgoszczy, a dwa lata później został kierownikiem Laboratorium Biometrycznego Instytutu Nenckiego oraz kierownikiem Laboratorium Statystycznego Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Głównym obszarem zainteresowań Jerzego Spławy – Neymana było zastosowanie statystyki matematycznej w astronomii, meteorologii, medycynie, ekonometrii, a także w rozwiązywaniu problemów zanieczyszczenia środowiska naturalnego. Jego dorobek naukowy liczy ponad 160 pozycji z zakresu statystyki matematycznej, teorii pobierania prób, teorii eksperymentu i wielu innych. Jest także twórcą pojęcia przedziału ufności. Za swą działalność na polu nauki był wielokrotnie nagradzany. Jerzy Spława – Neyman był członkiem wielu organizacji działających w Polsce i za granicą. Wchodził w skład komitetu redakcyjnego "Zastosowań Matematyki", był członkiem honorowym Polskiego Towarzystwa Matematycznego, członkiem zagranicznym PAN i Szwedzkiej Akademii Nauk, a także należał do US National Academy of Science.

Średnia klasy IIa za I semestr roku szkolnego 2010 / 2011 Wartość oceny : Ilość ocen : 6 34 5 99 4 52 3 62 2 1 6 · 34 + 5 · 99 + 4 · 52 + 3 · 62 + 2 · 52 + 1 · 3 21 · 15 ≈ 3,81 Odp.: Średnia klasy za I semestr roku szkolnego 2010/2011 wyniosła 3,81

Kto miał lepszą średnią: chłopacy czy dziewczyny ? Sprawdzimy :P Wartość oceny : Ilość ocen : 6 34 5 78 4 32 3 17 2 13 1 Wartość oceny : Ilość ocen: 6 5 21 4 20 3 45 2 39 1 6·34+5·78+4·32+3·17+2·13+1·0 12 · 15 6·0+5·21+4·20+3·45+2·39+1·3 9 · 15 ≈ 4,44 ≈ 2,97 Odp.: Zdecydowanie większą średnią uzyskały dziewczyny. 

A to wszystkie oceny uzyskane przez naszą klasę w I semestrze… 111 2…2 3…3 4…4 5…5 6…6 3 Ile wynosi mediana? 52 3 + 52 + 62 + 52 + 99 + 34 = 302 302 : 2 = 151 Odp.: Medianą jest liczba środkowa, czyli 4. 62 52 Która z nich to dominanta? Odp.: Dominanta to liczba występująca najczęściej, czyli 5. 99 34

Ile osób w klasie ma niebieskie oczy ? Jaki to procent? 21 – 100% 10 – x 10 · 100% 1000% 21 21 X = = ≈ 48% Odp.: W naszej klasie jest 10 osób o niebieskich oczach. Stanowi to 48% wszystkich uczniów.

Jaka jest średnia liczba rodzeństwa w naszej klasie? 1·10+2·2+3·3+2·4+1·5+1·7+2·11 21 ≈ 3 Odp.: Średnia liczba rodzeństwa przypadająca na jednego ucznia wynosi 3.

Jaki procent naszej klasy stanowią uczniowie noszący okulary? 4 17 21 – 100% 4 – x 4 · 100% 400% 21 21 = ≈ 19% X = Odp.: 19% uczniów naszej klasy nosi okulary.

Ulubione przedmioty naszych uczniów… Ile razy więcej uczniów lubi przedmioty sportowe od przedmiotów humanistycznych i ścisłych? 2% + 3% = 5% 16% : 5% = 3,2 Odp.: 3,2 razy więcej uczniów lubi przedmioty sportowe od humanistycznych i ścisłych.

Jaki jest najpopularniejszy sport wśród młodzieży? Odp.: Najpopularniejszym sportem wśród młodzieży jest siatkówka.

Nasze hobby - ankieta

Jakiej muzyki słuchasz? Jaki procent stanowią uczniowie słuchający Reggae i Rapu? 21 – 100% 6 – x 6 · 100% 600% 21 21 X = = ≈ 29% Odp.: Uczniowie słuchający Reggae i Rapu stanowią 29%

Z jakim typem przedmiotów masz problemy?

Ile czasu dziennie poświęcasz na oglądanie telewizji?

Ile mierzysz wzrostu?

51% klasy stanowią uczniowie Klasa IIa liczy łącznie 21 osób. Uczniów mających wzrost w przedziale 160-170 cm jest 12. Jaki procent klasy stanowią uczniowie o tym wzroście? 21 - 100% 12 - x% x= 12 · 100% : 21 ≈ 51% Odp. 51% klasy stanowią uczniowie o wzroście 160 – 170 cm.

Jaki preferujesz strój?

W naszej klasie 86% uczniów ubiera się na luzie. W naszej klasie liczącej 21 uczniów zrobiono ankietę. Na podstawie wykresu, oblicz ile procent osób tej klasy ubiera się „na luzie”? 21 - 100% 18 - x% x = 18 · 100% : 21 ≈ 86% Odp. W naszej klasie 86% uczniów ubiera się na luzie.

Jaki masz numer obuwia?

W klasie 2a 33,3% uczniów ma numer obuwia 39. Na podstawie wykresu umieszczonego wcześniej, oblicz ile procent uczniów w klasie II a ma numer obuwia 39? 21-100% 7-x% x = 7 · 100% : 211 ≈ 33,3% Odp. W klasie 2a 33,3% uczniów ma numer obuwia 39.

Słodycze, owoce, warzywa - wybór należy do ciebie . . .

47,6% ankietowanych lubi słodycze. Na podstawie wykresu umieszczonego, wcześniej, oblicz ile procent osób lubi słodycze? 21 -100% 10 - x% X = 10 · 100 % : 21 ≈ 47,6% Odp. 47,6% ankietowanych lubi słodycze.

Jakiego języka uczysz się najchętniej?

14,3% uczniów naszej klasy lubi język niemiecki. Klasa II a liczy łącznie 21 osób. Uczniów lubiących język niemiecki jest 3. Jaki procent całej klasy stanowią osoby lubiące ten język? 21-100% 3-x% X = 3 · 100% : 21 ≈ 14,3% Odp. 14,3% uczniów naszej klasy lubi język niemiecki.

Ile czasu dziennie spędzasz przed komputerem?

Twój ulubiony kolor

Ile przeczytałeś książek w ciągu ostatniego roku?

Ile czasu spędzasz na odrabianie zadań domowych?

W naszej pracy korzystaliśmy z następujących źródeł: Bibliografia W naszej pracy korzystaliśmy z następujących źródeł: Matematyka 2, podręcznik dla gimnazjum, GWO. Egzamin gimnazjalny 2010, Matematyka, Vademecum, OPERON. www.math.edu.pl www.wikipedia.pl