Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 2 w Toruniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EDUKACJA TWOJĄ SZANSĄ.
Advertisements

Bądź świadomym konsumentem
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA 14 MARCA 2008 PRZEDSTAWICIELSTWO KOMISJI EUROPEJSKIEJ WARSZAWA ZANIM KLIKNIESZ – POZNAJ SWOJE PRAWA.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
INTERNET POŻYTECZNIE-
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lidzbarku
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkolno-Przedszkolny
1.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
ZESPÓŁ CECH UMOŻLIWIAJĄCY OSIĄGANIE ZYSKU Nie ryzykujesz zgubieniem pieniędzy Będziesz miał czas przemyśleć zakup Nie będziesz kupował pod wpływem.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
PRZYWILEJE I OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY ORAZ KONSUMENTA
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prawa konsumenta.
Problemy rynku pracy..
Konferencja Zmagania z koniunkturą czyli dobre i złe strony kryzysu Villa Drawa 28/29 maja Ogólne warunki sprzedaży – nasza polisa.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Dane informacyjne Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Olecku – Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi ID grupy: 96/46_P_G1 Opiekun: Jadwiga Zdan Kompetencja:
Gimnazjum w Nowym Dworze
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zachodniopomorskie Centrum Edukacyjne
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
G r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom Research
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
Prawo kontraktowe Umowa sprzedaży.
ABC PRAW KONSUMENTA.
Prawa konsumenta Czyli z czym to się je..
Nazwa szkoły: Gimnazjum Publiczne im. Janusza Korczaka w Miłoradzu
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Konsument – świadomy uczestnik rynku
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Konsument.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
Konsument jest to osoba fizyczna, która nabywa określony towar lub usługę tylko na potrzeby własne lub swojego gospodarstwa domowego. Osoba, która kupuje.
Zapraszam na prezentację p.t ,, REKLAMA DŹWIGNIĄ HANDLU”.
15 marca ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW KONSUMENTA
Ochrona konsumenta usług zawieranych na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa Barbara Trybulińska.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 2 w Toruniu ID grupy: 96/61_P_G1 Opiekun: Alicja Brożek Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: „ Dlaczego po prostu stamtąd nie wyszedłem czyli kupuj z głową.” Semestr/rok szkolny: V /2011/2012

„Kupuj z Głową”

Spis treści 1. Kto to jest konsument? .......................slajd 6-8 2. Nastolatek jako konsument …………..slajd 9-11 3. Gwarancja, czyli co i jak ………………slajd 12-14 4. Reklamacja i czynności z nią związane -Reklamacja …………………………….slajd 15-16 -Czynności z nią związane …………..slajd 17-18

Spis treści 5. Oznakowania na produktach ………...slajd 19-22 6. Reklama – co to jest ………..................slajd 23-25 7. Zalety i wady reklamy ………………….slajd 26-28 -Zalety ………………………………………..slajd 27 -Wady ………………………………………...slajd 28 8. Wywiady w sklepach …………………...slajd 29-30 9. Instytucje pomagające konsumentom ….slajd 31 10. Poradnik konsumenta …………………....slajd 32

Kto to jest konsument?

KONSUMENT to każda osoba nabywająca towar dla celów nie związanych z działalnością gospodarczą.

Dorosły konsument Nastoletni konsument Bierze pod uwagę: Cenę jeśli płaci z własnego kieszonkowego Kieruje się modą, wybiera znane marki, by przypodobać się rówieśnikom Bierze pod uwagę: Cenę Jakość Wybiera sprawdzone firmy, Nie kieruje się modą

Nastolatek jako konsument

Co wolno, a czego nie wolno. Zgodnie z prawem dzieci poniżej 13; roku życia nie mają "zdolności do czynności prawnych”. W związku z tym w ogóle nie powinny same kupować. Jak jest w przypadku osób między 13, a 18 rokiem życia? - Mogą bez zgody i wiedzy rodziców robić drobne zakupy. Mają prawo kupić np. słodycze, artykuły papiernicze czy gazety. W przypadku zakupu odtwarzacza mp3, DVD czy roweru – nastolatek musi mieć już zgodę. W przeciwnym razie rodzic ma prawo oddać towar i żądać zwrotu pieniędzy. Niepełnoletni nie mogą kupić alkoholu, papierosów i rzeczy wartościowych oraz zapałek i zapalniczek.

Gwarancja, czyli co i jak…

GWARANCJA To pisemne zobowiązanie gwaranta do bezpłatnego usunięcia wady lub wymiany towaru na niewadliwy. Gwarancja, jakości chroni konsumenta tylko wtedy, gdy gwarant tej ochrony udzielił. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane w języku polskim, w sposób zrozumiały i niewprowadzający w błąd. Gwarancja nie jest obowiązkowa oraz trwa taki okres, na jaki się umówią obie strony.

Reklamacja i czynności z nią związane

reklamacja Żądanie klienta kierowane do sprzedawcy lub wykonawcy. Jest to przede wszystkim żądanie wymiany, naprawy towaru lub poprawienia. Również żądanie zwrotu pieniędzy za towar lub usługę, bądź obniżenia ceny. Reklamacja jest obowiązkowa oraz trwa maksymalnie 2 lata.

Czynności Związane z reklamacją Reklamację mogą składać osoby, które ukończyły 13 lat. Dzieci młodsze, natomiast za pośrednictwem rodziców oraz wymagany jest paragon. Zareklamować można wszystko.

Oznakowania na produktach

Oznakowania na kosmetykach Opakowanie przeznaczone do odzysku materiał z jakiego wykonano produkt termin przydatności produkt łatwopalny recykling

Oznakowania na lekarstwach

Reklama – co to jest ?

REKLAMA To rozpowszechnianie informacji o danym towarze w celu zwrócenia na niego uwagi i zachęcenia do jego zakupu. Służą do tego plakaty, ulotki, napisy, bilbordy ustawiane na każdym rogu ulicy, ogłoszenia w prasie i w radiu. Ale głównym i najskuteczniejszym nośnikiem informacji reklamowych jest telewizja. Reklama na stałe pojawiła się w polskiej codzienności w połowie lat osiemdziesiątych.

Zalety i wady reklamy

Zalety reklamy Daje możliwość zorientowania się przed zakupem, co jest dostępne w danym sklepie. Co jakiś czas pieniądze z reklam przekazywane są na cele charytatywne. Dzięki reklamom można porównać ceny w różnych sklepach nie wychodząc z domu. Reklamy często mają humorystyczny charakter. Roznosiciele ulotek posiadają pracę.

Wady reklamy Zaburzają estetykę naszego miasta. (np. Billboard’y porozwieszane co kilka metrów.) Rozpraszają uwagę. (np. Kierowcy, których “porazi” billboard.) Bezsenność. (np. Kolorowe neony billboard’ów ustawione niedaleko okna w bloku.) Reklamy telewizyjne przerywają filmy, seriale inne. Manipulują nami. (np. Wydawanie wszystkich swoich oszczędności przez pięciolatka na bezużytyczne zabawki, drogie, tanie oraz szybko nudzące się.) Drukując reklamy w formie gazet, marnujemy wiele papieru. Może zaburzyć rozwój dziecka. Ma negatywny wpływ na psychikę dzieci. (np. Czterolatek oglądający reklamę red bull’a, może pomyśleć, że po wypiciu owego napoju dostanie skrzydeł.)

Wywiady w sklepach

Jakie instytucje pomagają konsumentom? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Federacja Konsumentów Stowarzyszenie Konsumentów Polskich Miejski lub powiatowy rzecznik konsumentów Europejskie Centrum Konsumenckie

PORADNIK KONSUMENTA CZYLI : O czym każdy kupujący powinien pamiętać Porównaj ofertę w kilku sklepach Zachowaj paragon Sprawdź oznaczenia na towarze Sprawdź jakość i gwarancję towaru Nie kieruj się marką tylko jakością Przeczytaj instrukcję obsługi Nie daj się zmanipulować reklamie Rób listę zakupów

Zakupy przez internet Przy zakupach "na odległość" - masz prawo do: pełnej i napisanej przystępnym językiem informacji o oferowanych towarach i usługach, informację masz otrzymać przed złożeniem zamówienia, jeśli je złożysz, powinieneś otrzymać pisemne potwierdzenia informacji o twoim zakupie. (Dodatkowo wydrukuj sobie stronę, na której pojawia się potwierdzenie złożenia zamówienia), nie później niż w chwili dostawy powinieneś otrzymać na piśmie lub pocztą elektroniczną potwierdzenie zawarcia umowy, możesz w ciągu 10 dni odstąpić od umowy i oddać towar.

Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji multimedialnej. Opiekun: Pani Alicja Brożek Grupa przedsiębiorców :Nikola Bogucka Roksana Sadowska Joanna Iwan Paulina Kubiak Kamil Lewandowski Jarosław Drożdżewski Jakub Margol Wojtek Kochanowicz Radosław Michalak Cezary Kopczyński

Stąd czerpaliśmy inspiracje : http://static.freepik.com/darmowe-zdjecie/sprawd%C5%BA-mark-clipart-ok_414500.jpg http://www.konsumenckieabc.pl/ http://ec.europa.eu/polska/images/09.10.02_eck_logo.jpg www.superpani.pl www.federacja-konsumentów.org.pl Ustawa z dnia 02.03.2000 o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. 2000, nr 22, poz. 271) Ustawa z dnia 16.02.2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. 2007 Nr 50, poz.331) Ustawa z dnia 27.07.2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. Nr 141, poz. 1176)