Problem transportowy. Transport towarów od dostawców (producentów) do odbiorców odbywa się dwustopniowo przez magazyny hurtowe z przeładunkiem na mniejsze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mikroekonomia blok C Forma zaliczenia:
Advertisements

Analiza progu rentowności
Wybrane zastosowania programowania liniowego
Sieć jednokierunkowa wielowarstwowa
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
Metoda simpleks Simpleks jest uniwersalną metodą rozwiązywania zadań programowania liniowego. Jest to metoda iteracyjnego poprawiania wstępnego rozwiązania.
Zarządzanie operacjami
Hydraulika SW – modele elementów i systemu
Modele hydrauliki elementów SW
Rynek bilansujący = Rynek czasu rzeczywistego = Rynek spot
Zagadnienie transportowe
X* optymalna wielkość zapasu
Czy potrafimy obliczyć wartość wyjścia sieci znając wartości jej wejść? Tak, przy założeniu, że znamy aktualne wartości wag i progów dla poszczególnych.
Komputerowe wspomaganie decyzji 2010/2011Wprowadzenie – mapa pojęć Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania1 Określenie.
Model Takagi – Sugeno – Kang’a - TSK
Nieliniowa metoda najmniejszych kwadratów
Modele problemów decyzyjnych – przykłady
Komputerowe Wspomaganie Decyzji 2007/2008 Modele problemów decyzyjnych – przykłady II Dr hab. inż. Kazimierz Duzinkiewicz, Katedra Inżynierii Systemów.
Liniowe modele decyzyjne – rozwiązania i analiza post-optymalizacyjna
Metoda simpleks opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Simpleks jest uniwersalną.
Problem transportowy opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź 2000.
Zadanie 1.
MATEMATYKA W BANKU.
Systemy dynamiczne – przykłady modeli fenomenologicznych
Systemy/modele rozmyte – podstawy i struktury
Semestr letni roku akademickiego 2013/2014
Teoria sterowania SN 2013/2014Organizacja prowadzenia i program przedmiotu Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania1.
Modelowanie i identyfikacji SN 2013/2014Modele fenomenologiczne - linearyzacja Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania1.
Wybrane modele rozmyte i schematy wnioskowania
Modelowanie i podstawy identyfikacji 2012/2013Schematy analogowe i blokowe, realizowalność modeli stanu Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii.
Modelowanie i podstawy identyfikacji 2012/2013Organizacja prowadzenia i program przedmiotu Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów.
Określenie zakresu przedmiotu
JAK ZAINWESTOWAĆ PIENIĄDZE BOGATEJ CIOCI?
strukturalizacja powtarzalnych reguł postępowania
Zagadnienie transportowe
Podstawy modelowania i identyfikacji 2011/2012Organizacja prowadzenia i program przedmiotu Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów.
Struktury i algorytmy wspomagania decyzji 2013/2014Organizacja prowadzenia i program przedmiotu Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii.
Modelowanie i podstawy identyfikacji 2012/2013Modele fenomenologiczne - dyskretyzacja Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania1.
Podstawy modelowania i identyfikacji 2011/2012Modele fenomenologiczne - metodyka Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania1.
Systemy/modele rozmyte – podstawy i struktury
Etapy modelowania matematycznego
Struktury i algorytmy wspomagania decyzji 2012/2013Organizacja prowadzenia i program przedmiotu Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii.
Modelowanie i identyfikacja 2012/2013Organizacja prowadzenia i program przedmiotu Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania1.
Modelowanie i podstawy identyfikacji 2009/2010Modele fenomenologiczne - przykłady Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania1.
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Planowanie przepływów materiałów
Logistyka Transport.
MS Excel - wspomaganie decyzji
Zadanie 1.
D. Ciołek BADANIA OPERACYJNE – wykład 2
D. Ciołek BADANIA OPERACYJNE – wykład 3
Modele dyskretne – dyskretna aproksymacja modeli ciągłych lub
Modelowanie i podstawy identyfikacji 2014/2015Organizacja prowadzenia i program przedmiotu  Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów.
Teoria sterowania SN 2014/2015Organizacja prowadzenia i program przedmiotu  Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra Inżynierii Systemów Sterowania1.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Teoria sterowania SNUpraszczanie schematów blokowych transmitancyjnych – znajdowanie transmitancji zastępczej  Kazimierz Duzinkiewicz, dr hab. inż.Katedra.
doc. dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
315.W jakim czasie ciało swobodnie spadające przebędzie piąty metr swojej drogi?
Przedmiotem logistyki produkcji jest
Projektowanie systemów transportowych
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Fizyczna dystrybucja.
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw Transportowych
Ewidencja zakupów towarów i materiałów
Rachunkowość - Wycena rozchodu materiałów/towarów
Metody optymalizacji Materiał wykładowy /2017
Ewidencja rozchodu materiałów i towarów
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Zastosowania zadań PL Wybór portfela inwestycyjnego
Zapis prezentacji:

Problem transportowy. Transport towarów od dostawców (producentów) do odbiorców odbywa się dwustopniowo przez magazyny hurtowe z przeładunkiem na mniejsze pojazdy. Rozważamy dwóch dostawców: zakłady wytwórcze D1 i D2, każdy produkujący dwa towary P1 i P2. Zakład D1 może dostarczyć do 85 umownych jednostek (np. tysięcy sztuk) towaru P1 i 40 u.j. towaru P2, a zakład D2 do 40 u.j. towaru P1 i do 70 u.j. P2. Oba towary mogą być transportowane razem. Można korzystać z magazynu hurtowego M1 o pojemności 50 u.j., który może być powiększony do pojemności 80 u.j. Można też uruchomić nowe magazyny M2 i/lub M3 o pojemności maksymalnej do 100 u.j. w przypadku M2 i 130 u.j. w przypadku M3, o ile jest w pełni wykorzystana pojemność M1. Koszty operacyjne magazynów hurtowych są proporcjonalne do ilości zmagazynowanych towarów. Jednostkowy koszt operacyjny dla wszystkich magazynów jest jednakowy i wynosi 0.50 j.p. na u.j. towaru. Po przeładowaniu produkty są transportowane do czterech odbiorców: punktów sprzedaży detalicznej S1, S2, S3 i S4. Zapotrzebowanie na poszczególne towary w u.j. określa tabela 1.

Tabela 1. Zapotrzebowanie na towary u poszczególnych odbiorców: Jednostkowe koszty transportu są identyczne dla obu produktów podane w Tabeli 2 i Tabeli 3. Tabela 2. Jednostkowe koszty transportu od dostawców do magazynów Tabela 3. Jednostkowe koszty transportu z magazynów do odbiorców

Najprostszy model – dopuszczenie podzielności jednostek towarów Opcja decyzyjna: - ilość towaru Pr przesyłana od dostawcy Dk do magazynu Mi - ilość towaru Pr przesyłana z magazynu Mi do odbiorcy Sj - ilość towaru Pr przeładowywana w magazynie Mi - ilość towarów zmagazynowana w magazynie Mi

z x s y P1 P2 S1 S2 S3 S4 P1 P2 M3 M1 M2 P1 P2 D1 D2

Zasoby na które są nałożone ograniczenia: - ilości przesyłanych towarów – warunek nieujemności - ilości magazynowanych towarów – warunek dolnej i górnej zdolności magazynowania

- podaż towarów – ilość towarów wysyłana od dostawców nie może przekraczać ich podaży

- popyt na towary –ilość towarów dostarczonych do odbiorców musi być zgodna z ich zapotrzebowaniem

- ilości przeładowywanych towarów – zgodność z ilościami dostarczanymi

- ilości przeładowywanych towarów – zgodność z ilościami zmagazynowanymi

- ilości towarów wysyłanych z magazynów – zgodność z ilościami przeładowywanymi

Zasoby na które nie są nałożone ograniczenia: - koszty transportu od producentów do magazynów hurtowych i z magazynów do odbiorców - koszty operacyjne przeładunku

Problem zarządzania funduszami inwestycyjnymi Problem zarządzania funduszami inwestycyjnymi. Dysponujemy funduszem o początkowej wartości 500j.p. którym trzeba efektywnie zarządzać przez okres sześciu miesięcy. Wartość wynikowa funduszu po okresie inwestycyjnym sześciu miesięcy zależy od przyjętego sposobu lokowania aktywów w rozważanym okresie inwestycyjnym. Należy zaplanować schemat inwestycji tak, aby uzyskać możliwie największy przyrost wartości. Dostępne są następujące możliwości do wykorzystania:  lokaty miesięczne, dostępne w każdym miesiącu, przynoszące zysk 1.0% w momencie zapadalności  lokaty dwumiesięczne, dostępne w co drugim miesiącu, przynoszące zysk 2.5% w momencie zapadalności  lokaty trzymiesięczne, dostępne w pierwszym i czwartym miesiącu, przynoszące zysk 6.0% w momencie zapadalności  lokata sześciomiesięczna, dostępna w pierwszym miesiącu, przynosząca zysk 14.0% w momencie zapadalności

Jednocześnie wymaga się, aby na początku każdego miesiąca średni okres zapadalności dla całości aktualnych inwestycji nie przekroczył poziomu 2 miesięcy

Problem zarządzania funduszami inwestycyjnymi Opcja decyzyjna: xij - wielkość lokaty i – miesięcznej na początku j-tego miesiąca wyrażona w przyjętych j.p. Zasoby na które nałożone są ograniczenia: - wartość funduszu do dyspozycji na początku każdego miesiąca - wartość średnia okresu zapadalności na początku każdego miesiąca Zasoby na które nie są nałożone ograniczenia: - wartość funduszu po sześciu miesiącach

 wartość funduszu do dyspozycji na początku każdego miesiąca Na początku każdego miesiąca musi być spełniony bilans inwestowanych środków z uwzględnieniem warunku, że pewne lokaty muszą być kontynuowane - na początku pierwszego miesiąca - na początku drugiego miesiąca

- na początku trzeciego miesiąca - na początku czwartego miesiąca

- na początku piątego miesiąca - na początku szóstego miesiąca

 wartość średnia okresu zapadalności na początku każdego miesiąca - na początku pierwszego miesiąca - na początku drugiego miesiąca - na początku trzeciego miesiąca

- na początku czwartego miesiąca Dla dalszych miesięcy termin zapadalności nie przekracza dwóch miesięcy - warunek jest zatem dla nich zawsze spełniony  wartość funduszu po sześciu miesiącach

Ostateczne sformułowanie

– koniec materiału prezentowanego podczas wykładu Dziękuję – koniec materiału prezentowanego podczas wykładu