TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Advertisements

Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zasoby biomasy w Polsce
INFRASTRUKTURA KOLEJOWA
Rys.1. Klasyfikacja transportu ze względu na cechy
Czysty transport miejski
Stan i perspektywy rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Krzysztof Zaręba Pełnomocnik Rządu ds. Promocji
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Skrajnia budowli.
Polityka transportowa
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU LOTNICZEGO
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Transport kolejowy w Polsce W ostatnich latach rośnie ilość towarów przewożonych koleją. Według GUS w roku 2004 koleją przewieziono 282,9 mln ton towarów.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
AT GROUP S.A. działa na rynku usług consultingowych od 17 lat. Jesteśmy regionalnym liderem w zakresie pozyskiwania środków dla swoich klientów z różnorodnych.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
Krajowy Program Kolejowy do 2023 roku Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Prezentacja spółki 2015 r.. 6 oddziałów (Gdańsk, Poznań, Tarnów, Warszawa, Wrocław, Zabrze) 19 zakładów ponad 200 jednostek terenowych 2 Działamy w całej.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Pomoc publiczna i skutki budżetowe Iwona Chojnowska-Haponik
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
JAK RZĄD TUSKA MARNUJE ŚRODKI EUROPEJSKIE WYKORZYSTANIE FUNDUSZY STRUKTURALNYCH Według informacji Komisji Europejskiej Polska jest obecnie na 8 miejscu.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Oferta publiczna PKP Cargo. Podstawowe dane o emisji Istotne daty: 9-21 października - zapisy na akcje inwestorów indywidualnych 22 października - ustalenie.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
NOWOCZESNA INFRASTRUKTURA - KLUCZ DLA ROZWOJU GOSPODARCZEGO ŚLĄSKA
Konferencja prasowa Marszałka Województwa Podlaskiego
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Zapis prezentacji:

TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA

Infrastruktura kolejowa - ogół urządzeń technicznych warunkujących funkcjonowanie kolei. Umożliwia prowadzenie przewozów przewoźnikom kolejowym i jest zarządzana przez zarządcę infrastruktury. Na infrastrukturę kolejową składają się tory, sieć trakcyjna, semafory, rozjazdy, wykolejnice, wieże ciśnień, a w szerszym rozumieniu również przystanki i dworce kolejowe.

Podział liniowej infrastruktury kolejowej Przeznaczenie linii kolejowych linie użytku publicznego, są to linie ogólnie dostępne dla wszystkich klientów linie użytku niepublicznego, są to linie należące do określonych użytkowników

Kategoria linii kolejowych Określenie linii kolejowej Kategoria linii Prędkość maksymalna [km/h] Obciążenie roczne [mln ton brutto] Linia magistralna 120 do 160 25 i powyżej Linia pierwszorzędna 1 80 do 120 10 do 25 Linia drugorzędna 2 60 do 80 3 do 10 Linia znaczenia miejscowego 3 do 60 do 3

Klasyfikacja pod względem technicznym Ukształtowanie terenu linie kolejowe nizinne linie kolejowe podgórskie - linie kolejowe górskie

Liczba torów linii kolejowych linie jednotorowe - linie dwutorowe.

PKP Polskie Linie Kolejowe Za infrastrukturę odpowiadają również: Podmiot zarządzający Główny zarządca PKP Polskie Linie Kolejowe Za infrastrukturę odpowiadają również: PKP Energetyka Telekomunikacja Kolejowa PKP Informatyka

Długość i gęstość linii kolejowych Kraj Długość (w tyś. km) Gęstość (km/100km2) Polska 23 ok. 7 Niemcy 11.4 Belgia 11.1 Czechy 12 Węgry 8.3

Gęstość linii kolejowych w poszczególnych województwach

Stan nawierzchni w porównaniu z krajami Unii Europejskiej W Polsce mamy infrastrukturę kolejową na przyzwoitym, europejskim poziomie pod względem ilości i gęstości linii. Pod względem jakości nasza sieć niestety mocno odbiega od standardu europejskiego. Utrzymanie linii kolejowych kosztuje, jednak budżet państwa Polskiego nie jest w stanie zapewnić odpowiednich środków na modernizację kolei aby dorównywały standardom unijnym. Renowacja infrastruktura jest inwestycją drogą jednak jest niemal wszędzie w kompetencji i odpowiedzialności państw.

Problemy rozwojowe na drodze do dostosowania do standardów UE brak środków budżetowych i niskie dofinansowania z Unii Europejskiej na modernizację nawierzchni infrastruktury kolejowej zły stan infrastruktury blokuje możliwość utworzenia kolei dużych prędkości brak ekonomicznej i społecznej spójności krajów wspólnoty europejskiej brak wspólnego rynku z krajami UE Aby dostosować infrastrukturę kolejową do unijnych standardów na podstawowej, liczącej 17 tysięcy kilometrów sieci zlokalizowanej w europejskich korytarzach transportowych, Polska powinna do roku 2020 wydawać corocznie ponad 5 miliardów złotych. W nakładach na infrastrukturę kolejową wydatki własne kolei wynoszą około 250 milionów złotych rocznie i ta kwota raczej się nie zmieni.

Bibliografia: 1. Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A., (2004), Technologia transportu kolejowego, WKŁ, Warszawa. 2. Strony internetowe: - www.plk-inwestycje.pl - www.gbk.nazwa.pl - www.psz.pl - www.pg.gda.pl

Pytania kontrolne Omów podział infrastruktury kolejowej ze względu na kategorie Problemy rozwojowe kolei na drodze do dostosowania do standardów UE Omów stan nawierzchni kolejowej w porównaniu do krajów UE