ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO KOLEJNOŚĆ WYKONYWANYCH CZYNNOŚCI: 1,2,3,4,5.
1. Przygotowanie danych niezbędnych do przeprowadzenia analizy. Ze strony www.oke.poznan.pl (wyniki i analizy) pobieramy następujące informacje: średnie wyniki procentowe PP/PR dla okręgu, województwa, miasta. wyniki szkół: średni wynik zdających PP/PR. ogólne wskaźniki statystyczne dla okręgu, województwa, powiatu (średni wynik PP/PR). analiza wyników: współczynniki łatwości za zadania cząstkowe PP/PR. skale staninowe dla ucznia, dla szkoły PP/PR.
2. Przygotowanie danych niezbędnych do przeprowadzenia analizy. Ze strony www.oke.poznan.pl (raport) pobieramy następujące informacje: wyniki procentowe egzaminu pisemnego PP/PR – w zależności od typu szkoły. współczynnik łatwości zadań, łatwość zadania i łatwość obszaru dla sprawdzanych umiejętności PP/PR. wnioski – egzamin pisemny PP/PR.
3. Przygotowanie danych niezbędnych do przeprowadzenia analizy. Przygotowujemy wyniki punktowe absolwentów za poszczególne zadania cząstkowe; osobno dla poziomu podstawowego i poziomu rozszerzonego.
4. OPRACOWANIE WYNIKÓW ANALIZA ILOŚCIOWA Na bazie wyników punktowych uczniów obliczamy współczynniki łatwości zadań cząstkowych Na bazie wyników punktowych uczniów obliczamy współczynniki łatwości dla danego obszaru: *PP: rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu pisanego, wypowiedź pisemna. *PR: stosowanie struktur leksykalno-gramat., wypowiedź pisemna, rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu pisanego, rozpoznawanie struktur leksykalno-gramatycznych. Na bazie wyników punktowych uczniów obliczamy współczynniki łatwości dla całego zadania PP/PR.
5. OPRACOWANIE WYNIKÓW ANALIZA JAKOŚCIOWA Porównujemy uzyskane wyniki zadań cząstkowych (i za dany obszar) naszych absolwentów z wynikami zdających w okręgu, województwie. Opracowujemy wyniki absolwentów w ujęciu staninowym PP/PR. Opracowujemy wnioski osobno dla poziomu podstawowego i poziomu rozszerzonego.