Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Opracowała: mgr Agnieszka Szymańska - Gunia pedagog szkolny
Agresja i przemoc rówieśnicza
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
PRZEMOC I AGRESJA.
Wagarowanie młodzieży
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Diagnoza środowisk zagrożonych przemocą i uzależnieniami
ZATRZYMAJ PRZEMOC.
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Uzależnienia a rozwój dziecka
Przemoc i agresja rówieśnicza
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
EWALUACJA 2012/2013 BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE
Agresja i przemoc u dzieci.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.
Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK
rodzaje przyczyny rozpoznanie
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Praca z dzieckiem agresywnym
Agresja i przemoc w szkole
STOP – przemocy i agresji
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
GKRPA w PODKOWIE LEŚNEJ
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
Przemoc rówieśnicza Agnieszka Róg
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
Jak radzić sobie z przemocą i zachowaniami agresywnymi w szkole
wśród młodzieży gimnazjalnej
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Mówimy przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Stop cyberprzemocy!!! Informacje dla rodziców
Agresji i przemocy mówię
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
PRZEMOC nie stój obojętnie! Autor: Magdalena Palik Klasa: VI c Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 40 imienia Leona Kruczkowskiego w Lublinie Opiekun pracy: Tadeusz.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH. Pojęcie agresji – przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub.
Rodzaje agresji oraz sposoby jej diagnozowania w szkole
Czym jest agresja i przemoc?
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
Szkoła Promująca Zdrowie
KINGA REJ V G.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
Wychowanie do życia w rodzinie
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?

Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem i różnymi formami zachowań agresywnych. Zapoznanie z psychologicznym mechanizmem powstawania agresji u człowieka. Dostarczenie najważniejszych wiadomości dotyczących przyczyn agresywnych zachowań wśród dzieci i młodzieży. Zapoznanie rodziców ze sposobami postępowania z dziećmi przejawiającymi zachowania agresywne. Uświadomienie możliwości podejmowania od najmłodszych lat działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu agresji.

Wyniki ankiety anonimowej przeprowadzonej w klasie wśród 28 uczniów 1. Czy miałeś do czynienia z agresją? TAK - 22 uczniów NIE – 6 uczniów 2. Jeżeli TAK to z jaką formą agresji? FIZYCZNĄ – 8 uczniów SŁOWNĄ – 18 uczniów 3. Byłeś jej: OBSERWATOREM – 20 uczniów UCZESTNIKIEM – 7 uczniów 4. Jeśli BYŁEŚ uczestnikiem, to: ATAKOWAŁEŚ KOGOŚ – 3 uczniów BRONIŁEŚ SIĘ – 6 uczniów 5. W jakim miejscu doświadczyłeś agresji? W SZKOLE – 15 uczniów W DOMU – 9 uczniów NA PODWÓRKU – 10 uczniów

Agresja – to każde zamierzone działanie mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, straty, bólu.

Przykłady sytuacji z zachowaniami agresywnymi: Kasia przynosi na lekcję ulubioną książkę Ewy. Ewa chce pożyczyć książkę od koleżanki, ale Kasia jej odmawia. W czasie przerwy Ewa kradnie książkę. Nauczyciel w czasie lekcji skrytykował Michała. Po skończonych lekcjach do Michała podszedł kolega, który chciał się umówić z nim na mecz. Michał powiedział koledze: „Odczep się i daj mi spokój”. Paczka chłopców z bloku włóczyła się po osiedlu. Nudzili się, byli niezadowoleni, nie wiedzieli , co mają ze sobą zrobić. Jeden z nich wywrócił kosz na śmieci, drugi rzucił kamieniem w grupkę małych dzieci. Chwilę później włamali się do piwnicy.

MECHANIZM POWSTAWANIA AGRESJI AGRESJA FRUSTRACJA POTRZEBA (niezaspokojona)

PODSTAWOWE POTRZEBY DZIECI: bycie wartościowym człowiekiem potrafienie czegoś bycie społecznie akceptowanym poczucie przynależności do rodziny lub grupy

Jakie mogą być najczęstsze zaniedbania rodziców w zakresie zaspokajania potrzeb dzieci?

Źródła agresji: dom rodzinny szkoła grupa rówieśnicza media

Jakie czynniki i sytuacje mogą sprzyjać powstawaniu agresji? w domu (grupa I), w szkole (grupa II), wśród rówieśników (grupa III), w kontaktach z mediami (grupa IV)

Przyczyny agresji: Niemożność zrealizowania celów, jakie dziecko samo sobie wyznaczyło lub narzuciło mu otoczenie. Odrzucanie lub brak pozytywnych wzorców. Codzienna obserwacja np. zachowań agresywnych w telewizji. Trudność w skutecznym odróżnieniu dobra od zła. Nieumiejętność spędzania właściwie wolnego czasu, nuda.

Kiedy otoczenie, w którym dziecko wpływ na powstanie zachowań agresywnych? gdy dziecko często ma do czynienia z przemocą; gdy w rodzinie obserwujemy brak zainteresowania sprawami dziecka.

Jakie uczucia rodziców, opiekunów i wychowawców sprzyjają zapobieganiu agresji u dzieci?

Najlepszym sposobem walki z agresją u dzieci jest okazywanie im: zrozumienia zainteresowania wsparcia akceptacji cierpliwości pomocy empatii opieki czułości życzliwości konsekwencji