Nowoczesne techniki analityczne na studiach doktoranckich jako przygotowanie do otwarcia przewodu doktorskiego w dwa lata
Cele zadania „Nagromadzenie danych nie jest jeszcze nauką” (Galileusz) Zapoznanie doktorantów ze światowymi trendami w zakresie metod ilościowych, Wzbogacenie warsztatu analitycznego przyszłych adeptów nauki, Wzmocnienie potencjału doktorantów i wyrównanie dysonansu w zakresie wykorzystania metod analitycznych, Ułatwienie otwarcia przewodu doktorskiego w dwa lata.
Realizacja programu pilotażowego Grupa docelowa (studenci XIX i XX edycji), Laboratorium „Nowoczesne techniki analityczne w naukach ekonomicznych” (wymiar 30 godzin), Rok akademicki 2010/2011, Ewaluacja efektów i dalsze działania.
Nowoczesne techniki analityczne w naukach ekonomicznych Techniki analizy współzależności zjawisk ekonomicznych z wykorzystaniem programu Statistica: podstawy analizy danych i prognozowania, modelowanie współzależności zjawisk, analizy wielowymiarowe. Techniki eksploracji danych ekonomicznych z wykorzystaniem programu SPSS: analiza rynku przy użyciu technik wielowymiarowych, analiza danych ankietowych.
Nowoczesne techniki analityczne w naukach ekonomicznych Techniki ekonometryczne - wprowadzenie do programu Gretl i EViews: rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu Gretl, prognozowanie przy pomocy programu EViews. Techniki analizy finansowej - wprowadzenie do programu R+ i Microsoft.
Efekty realizacji zadania z punktu widzenia doktoranta: Umiejętność doboru odpowiednich programów i narzędzi do realizowanych problemów badawczych, Wzrost jakości artykułów (większa liczba publikacji) i prac doktorskich, Możliwość bezpłatnego korzystania z programów analitycznych (dostęp do licencji), Oszczędność czasu w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: „jak to zmierzyć?”, Możliwość wykorzystania nabytej wiedzy w pracy zawodowej, Wyższa konkurencyjność na rynku pracy.
Efekty realizacji zadania z punktu widzenia Uczelni: Wzrost potencjału przyszłych pracowników naukowych, Wzrost liczby otwartych przewodów doktorskich i obronionych doktoratów, Wzrost jakości prowadzonych zajęć dydaktycznych przez doktorantów (transfer wiedzy), Wzrost jakość studiów doktoranckich (wzrost konkurencyjności Uczelni na rynku usług edukacyjnych w Polsce).
Dziękuję za uwagę