Tomasz Sondej Uniwersytet Szczeciński

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek Banków Polskich
Advertisements

Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Geneza grup kapitałowych. Cele i sposoby ich tworzenia.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Rozwój zawodowy pielęgniarek
Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Zatrudnienie w Polsce w 2005
Podstawowa analiza rynku
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Rynki konkurencji niedoskonałej
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
II Krakowska Konferencja Młodych Uczonych
Aktywność zawodowa i przedsiębiorczość osób z niepełnosprawnościami
Opracowanie ekspertyzy dotyczącej zagadnień ekonomicznych energetyki w Polsce na tle UE i świata w horyzoncie czasowym do roku czerwiec 2009r.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Jakie zmiany wprowadzi nowe Prawo Pocztowe
1. II KONGRES NOWEGO PRZEMYSŁU ENERGETYKA - GAZ STANDARD MARKET DESIGN JAKO NARZĘDZIE DO EFEKTYWNEGO ROZWOJU RYNKU ENERGII ELEKTRYCZNEJ Warszawa, 6-7/06/2005.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
III KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH Warszawa, 6 grudnia 2012 r. III OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH.
MARKETING MIX CYKL ŻYCIA PRODUKTU Opracowała: Grażyna Nowak.
opis projektu jednym zdaniem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
„Analiza ekonomiczna jako element planowania gospodarowania wodami”
Kluczowe czynniki sukcesu
Debata „20-lecie rynku finansowo-kapitałowego w Polsce”
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Partnerstwo Publiczno-Prywatne Europejski Kongres Gospodarczy 2009 Katowice, kwietnia 2009 r. dr Irena Herbst Prezes Centrum PPP.
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
ENERGETYKA maja 2003 Sala Afrykańska, na terenie Międzynarodowych Targów Katowickich.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
1 RYNEK TSL 2009/ Informacje ogólne. 2. Determinanty rozwoju rynku TSL. 3. Syntetyczna analiza rynkowych zależności na rynku TSL. 4. Syntetyczna.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Segmentacja rynku.
Firmy globalne.
Obserwatorium kultury
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Plan Zwiększenie zadowolenia klientów ZWIĘKSZENIE ZADOWOLENIA KLIENTÓW
Zapis prezentacji:

Tomasz Sondej Uniwersytet Szczeciński Wybrane aspekty funkcjonowania rynku usług pocztowych w Polsce po 1 stycznia 2013 r. na podstawie doświadczeń w innych państwach UE Tomasz Sondej Uniwersytet Szczeciński

Zmiany rynkowe i regulacyjne w sektorze pocztowym

Zakres konkurencji i regulacji rynku usług pocztowych

Struktura rynku przesyłek listowych według liczby przesyłek na jednego mieszkańca w 2007 r.

Struktura rynku przesyłek listowych w UE w 2007 r Struktura rynku przesyłek listowych w UE w 2007 r. według rodzajów nadawcy

instytucjonalnych według rodzajów adresata Struktura rynku przesyłek listowych w UE w 2007 r. nadawanych przez nabywców instytucjonalnych według rodzajów adresata

Zmiany w strukturze nadawania i kierowania listów do poszczególnych rodzajów odbiorców w 2006 r. w stosunku do lat 2000 i 1992

do przeliczeń PPS (standardu siły nabywczej) Cena za usługę przesyłu listu o masie do 20 g w 2009 r. przy wykorzystaniu do przeliczeń PPS (standardu siły nabywczej)

Typowa struktura nadawców przesyłek listowych

Nasilenie konkurencji wobec publicznego operatora pocztowego w poszczegól-nych segmentach rynku usług pocztowych w państwach europejskich w 2009 r.

Udziały operatorów publicznego i niepublicznych w segmencie przesyłek listowych według ilości przesyłek w 2007 r.

Zmiany udziału w rynku usług pocztowych operatora publicznego (DP AG) na rzecz licencjonowanych konkurentów w Niemczech [%]

Struktura rynku paczek i przesyłek ekspresowych w UE w 2008 r. według wartości usług i kierunku przepływu przesyłek

do przeliczeń PPS (standardu siły nabywczej) Cena za usługę przesyłu paczki o masie do 1 kg w 2009 r. przy wykorzystaniu do przeliczeń PPS (standardu siły nabywczej)

Warianty form aktywności publicznych operatorów pocztowych w segmencie druków bezadresowych w UE

według ilości przesyłek w 2006 r. Udział publicznych operatorów pocztowych w segmencie druków bezadresowych według ilości przesyłek w 2006 r. udział w rynku państwo

Operatorzy publiczni wobec zmian na rynku usług pocztowych

Model kształtowania struktury organizacyjnej przez publicznych operatorów w Europie

Przykłady kształtowania struktury organizacyjnej przez wybranych publicznych operatorów w Europie

Kryteria stosowane przy ustalaniu cen i upustów za produkty pocztowe w segmencie klientów biznesowych

Kryteria stosowane przy ustalaniu cen i upustów za produkty pocztowe w segmencie klientów biznesowych (ciąg dalszy)

w roku w wybranych państwach europejskich w latach 2005–2009 Średnie zmiany wysokości cen listów o masie do 20 g i paczek o masie do 1 kg w roku w wybranych państwach europejskich w latach 2005–2009

Kluczowe wymiary ekspansji operatorów pocztowych

Struktura przychodów publicznych operatorów pocztowych według segmentów działalności w odsetkach przychodów w 2007 r. Uwagi: ∗ Dane dla grup kapitałowych; klasyfikacja przychodów według danych źródłowych. ∗∗ Usługi logistyczne świadczone na rzecz firm zewnętrznych.

Międzynarodowa ekspansja europejskich publicznych operatorów pocztowych

Międzynarodowa ekspansja narodowych operatorów pocztowych w segmencie paczek i przesyłek ekspresowych do 2008 r.

Udział kosztów realizacji poszczególnych faz procesu świadczenia usług pocztowych oraz występowanie korzyści skali działania operatora pocztowego Źródło: J. Haldi, The value of output of the Post Offi ce Departament, w: The analysis of public output, Columbia University Press and Nati onal Bureau of Economic Research, New York–London 1970, s. 339–380, za: G. Knieps, Dienstleistungpoliti k der DBP und Ordungspoliti k, w: Die Deutsche Bundespost im Spannungsfeld der Wirtschaft politi k, Heidelberg 1987, s. 157–158.

Liczba placówek na 10 tys. mieszkańców w UE w latach 1998 i 2007

Udział agencji pocztowych w ogólnej liczbie placówek pocztowych w państwach członkowskich UE

w grupie Royal Mail Holdings plc w 2010 r. Udział w obrotach (przychodach) i zysku poszczególnych rodzajów działalności w grupie Royal Mail Holdings plc w 2010 r.

Operatorzy niepubliczni wobec zmian na rynku usług pocztowych

Strategie wejścia operatorów alternatywnych

Zmiany w poziomie cen w segmencie listowych przesyłek ekonomicznych w Holandii po wejściu znaczącego konkurenta (Sandd)

Spadek kosztów jednostkowych Bring Citymail w Szwecji (koszt/sztuka, 1993 = 100%)

Model doręczania przesyłek z wykorzystaniem infrastruktury operatora publicznego w Niemczech i w Wielkiej Brytanii wraz z liczbą doręczanych przesyłek w 2008 r.

Przewagi i luki konkurencyjne operatorów publicznego i niepublicznych na rynku usług pocztowych

Badane podmioty według rodzaju i liczby nadawanych przesyłek

Najgroźniejsi konkurenci Poczty Polskiej na rynku usług pocztowych

Ocena poziomu realizacji elementów asortymentu usług pocztowych przez Pocztę Polską i najgroźniejszego konkurenta

Ocena poziomu realizacji elementów jakości usług pocztowych przez Pocztę Polską i najgroźniejszego konkurenta

Ocena poziomu realizacji elementów polityki cenowej przez Pocztę Polską i najgroźniejszego konkurenta

Ocena poziomu realizacji elementów dystrybucji przez Pocztę Polską i najgroźniejszego konkurenta

Ocena poziomu realizacji elementów promocji przez Pocztę Polską i najgroźniejszego konkurenta

Ocena poziomu realizacji elementów obsługi klienta przez Pocztę Polską i najgroźniejszego konkurenta

Ocena zadowolenia badanych nabywców metodą CSI Metoda CSI polega na ocenie oferty poszczególnych przedsiębiorstw lub całej gałęzi w relacji do oferty będącej idealną w wyobrażeniu respondentów. Efektem analizy jest poznanie stopnia zadowolenia respondentów (najczęściej) nabywców z aktualnej oferty przedsiębiorstw pocztowych w stosunku do świadczonych usług. CSI – wskaźnik zadowolenia nabywcy – jest ilorazem sumy iloczynów rang ważności i odpowiadających im ocen realizacji poszczególnych elementów składowych instrumentów konkurencji oraz sumy iloczynów rang ważności i ocen maksymalnych.

Ocena zadowolenia badanych nabywców metodą CSI - wyniki

Dziękuję za uwagę