Kontrola jakości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kontrola jakości wykonywanych napraw i remontów.
Advertisements

ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
Analiza ryzyka projektu
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
zarządzanie produkcją
zarządzanie produkcją
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Koszty jakości Jacek Węglarczyk
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Specjalność Zarządzanie logistyczne Kierunek: L O G I S T Y K A.
dr inż. Grzegorz Maniarski
Definicje operacji.
Czym jest zarządzanie operacyjne
Just in time.
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
Metody i techniki wspomagające zarządzanie jakością
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
C.d. wstępu do tematyki RUP
Koszty produkcji w długim okresie Opracowano na podstawie M. Rekowski.
Adam Walicki - 30 września 2010
Innowacje organizacyjne w usługach
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nysie Instytut Zarządzania
Jak optymalizować procesy. Jak działać efektywniej
Kalkulacja podziałowa prosta
Zarządzanie jakością projektu
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Oprogramowanie do zarządzania produkcją Systemy Zarządzania Produkcją - symulacje procesów wytwórczych By produkowało się lepiej. Wszystkim!
Prognozowanie i symulacje
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Planowanie przepływów materiałów
Etapy uruchamiania systemu Pliki konfiguracyjne
Operacyjne sterowanie produkcją
Model łańcucha wartości
Etapy rozwoju zarządzania jakością
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Logistyka – Ćwiczenia nr 6
Typy i formy organizacji produkcji Jednostkowa Seryjna Masowa Niepotokowa - Gniazda technologiczne Potokowa Gniazda przedmiotowe Linie produkcyjne.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania Przeglądy oprogramowania i standard IEEE 1028 Bartosz Michalik
Weryfikacja hipotez statystycznych „Człowiek – najlepsza inwestycja”
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płominska
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces przewodzenia i kontrolowania
LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Plan Zwiększenie zadowolenia klientów ZWIĘKSZENIE ZADOWOLENIA KLIENTÓW
Projekt: „LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA – podnoszenie kwalifikacji zawodowych uczniów zawodu technik logistyk poprawiające ich zdolności do zdobycia zatrudnienia”
Zapis prezentacji:

Kontrola jakości

Zawartość rozdziału W ramach tego rozdziału zostały opisane statystyczne systemy kontrolowania jakości, w ramach których wyróżniono: Zasady prowadzenia statystycznej kontroli jakości Zasady pobierania próbek Plany próbkowego testowania jakości Zasady wykorzystania kontroli jakości do sterowania procesami wytwórczymi

Podejście TQM do zarządzania jakością Istnieje kilka metod zarządzania jakością. Jedna z nich opiera się na kontroli wytworzonych elementów, druga na utrzymaniu założonego standardu wykonania procesów, trzecia - na permanentnym doskonaleniu jakości całej organizacji. Schemat zamieszczony obok obrazuje sposób, w jaki kierownictwo na różnych poziomach organizacji pracuje nad doskonaleniem jakości w ostatnim wymienionym systemie. Rys 10.1. Cała organizacja pracuje nad wysoką jakością (podręcznik, s. 311)

Kontrola jakości W kontroli jakości stosuje się wiele inspekcji i testów, aby stwierdzić, czy zaplanowana jakość została rzeczywiście osiągnięta. Jak można zauważyć w wielu rozdziałach podręcznika, całkowite koszty zapobiegania i naprawiania błędów osiągają punkt optimum. Określenie tego punktu pomaga w zarządzaniu jakością. 10.2. Koszt wykrycia błędu i wysiłku włożonego w kontrolę jakości (podręcznik, s. 313)

Analiza przyczyn i skutków Zarządzanie jakością nie ogranicza się jedynie do kontroli post factum, ponieważ koszty wykrycia wady na końcu procesu są dużo wyższe niż poprawa etapu procesu, podczas którego te błędy powstają. 10.3. Przykład wykresu przyczynowo-skutkowego (podręcznik, s. 315)

Analiza Pareto Określenie etapu, podczas którego powstają błędy, nie wystarcza. Należy także określić istotność powstających błędów. Korzystając z wykresu zamieszczonego obok, możemy zauważyć, że eliminacja błędu, który jest przyczyną 51% reklamacji, przyniesie dużo większe oszczędności, niż eliminacja błędu powodującego 1% reklamacji. 10.4. Wykres Pareto przedstawiający przyczyny narzekań klientów (podręcznik, s. 315)

Próbki statystyczne Badanie partii produkcyjnej na podstawie próbki statystycznej sprawdza jakość produktu. Wykorzystuje pewną liczbę jednostek wziętych z partii produkcji, aby sprawdzić, czy cała partia osiągnęła zaprojektowany poziom jakości. Statystyczną kontrolę jakości można prowadzić w ramach trzech etapów produkcji: badania surowców, kontroli procesu oraz akceptacji wyrobów gotowych. Statystyczną kontrolę jakości można prowadzić również w ramach usług, stosując na przykład mystery shoping czy kontrolując jakość sprzedaży. 10.5. Typologia statystycznej kontroli jakości (podręcznik, s. 317)

Wskazówki dla prowadzącego zajęcia W ramach tego rozdziału należy zwrócić uwagę na: Wagę kontroli jakości; Optymalny poziom proporcji zapobiegania błędom i ich usuwania; Użyteczność statystycznej kontroli jakości.

Przykłady Zamieszczone w dalszej części rozdziału przykłady firm stanowią uzupełnienie opisów przypadków zamieszczonych w podręczniku. Celem prezentacji dodatkowych kazusów jest uaktualnienie opisów zawartych w podręczniku, jak również przedstawienie firm bliższych polskiemu Czytelnikowi.