Motto zmian Zmieniać jest łatwo, poprawiać trudniej. Ferdynand Porsche.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STOWARZYSZENIE Strategia działania (19 października 2007) Stowarzyszenie Q-Service Truck 4Jot Consulting.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
Marcin Piotrowski. Najpopularniejszymi darmowymi przeglądarkami są Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
WebAgent. Agenda Profil ogólny Pokaz systemu Stan obecny Klient podpisuje wstępnie umowę u agenta kredytowego, a po zatwierdzeniu jej przez pracownika.
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
zarządzanie produkcją
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
Artur Szmigiel Paweł Zarębski Kl. III i
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
SYSTEMY INFORMATYCZNE - Altamira, CRM i Remedy
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Forum Liderów Banków Spółdzielczych
Architektura systemów wykorzystujących bazy danych (systemów bazodanowych) Wykład S. Kozielski.
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Zarządzanie projektami
Innowacje organizacyjne w usługach
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Internet i telekomunikacja NETInstal Pszów ul. Łanowa 34 tel (Poland) tel (U.K.) opracowanie: inż. Błażej.
Zmiany w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej (IRiESP)
„Teraz nie pora myśleć czego Ci brak.
USTALANIE NORM WYDAJNOSCI PRACOWNIKÓW
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Agenci w budowaniu satysfakcji klienta - contact center
ROZWIĄZANIE SLICAN DLA BANKU. Chcesz by Twój bank miał wizytówkę banku z klasą? Chcesz mieć sprawną komunikację w swoim banku? Wybierz niezawodność i.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Planowanie przepływów materiałów
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Operacyjne sterowanie produkcją
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Wojewódzki.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Zarządzanie projektami
SEMINARIUM BEZPIECZNA CHEMIA 2015
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Plan ćwiczeń: Identyfikacja procesów: podstawowe cele identyfikacji procesów, podział procesów, przykłady procesów. Mapowanie: korzyści płynące z mapowania,
Szkolenie dla Wnioskodawców
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
WYPEŁNIANIE I PRZEDKŁADANIE HARMONOGRAMÓW
Śląskie Centrum Przedsiębiorczości
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Dokumentacja magazynowa
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Krótkookresowe planowanie produkcji
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Konkursy dla ABK - podsumowanie
eConnect Inteligentne centrum obsługi
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Analiza wartości procesów operacyjnych banku oraz propozycje udoskonaleń i sposobu ich realizacji.

Motto zmian Zmieniać jest łatwo, poprawiać trudniej. Ferdynand Porsche

Analiza wartości procesów operacyjnych banku Analiza wartości jest narzędziem opracowanym przez amerykańskich naukowców działających na rzecz przemysłu zbrojeniowego. Metoda jest stosowana w wielu dziedzinach i bardzo silnie kształtuje otaczającą nas rzeczywistość, dyktując wygląd przedmiotów codziennego użytku i nie tylko. Polega na: określeniu, jakie funkcje podstawowe i pomocnicze, korzystne i niepożądane, pełni badany przedmiot, ocenie poszczególnych funkcji przedmiotu, ponownym zaprojektowaniu przedmiotu badania z uwzględnieniem jego pożądanej funkcjonalności i minimalizacją funkcji niepożądanych, ponownym wykonaniu analizy wartości.

Cel optymalizacji Poprawa jakości świadczonych usług: skrócenie czasu realizacji wniosku klienta do 24 godzin od chwili wpłynięcia wniosku, do poinformowania klienta o ID i numerach rachunków, wysłania umowy pocztą; Zmniejszenie pracochłonności procesów; Zmniejszenie liczby błędów i reklamacji.

Czas realizacji wniosków z poszczególnych kanałów Internet od 2,5 do 4,5 dni Poczta od 4 do 7 dni COT od 3 do 4 dni (po10 do 15 min pasywna aktywacja rachunku, klient zna ID i nr rachunków) Call Center Poland od 5,5 do 8,5 dni Agent sieci od 4 do 7 dni Agent własny od 3 do 6 dni Podane czasy obejmują okres od pojawienia się wniosku w banku do chwili odesłania umowy.

Schemat wprowadzania wniosków pocztowych 1 dzień 1 dzień Centrum rejestracji Wydział operacyjny B Wydział operacyjny A od 1 do 2 dni od 1 do 3 dni Czas od 4 do 7 dni

POCZTA Podpisywanie umów WO A - WO B Rozpakowanie i rejestracja w dzienniku Czy klient jest już w systemie? Zdjęcie blokady obciążeń konta Aplikacja kartowa Segregator Nie Nie Czy dane są kompletne? Telefon do klienta Oczekiwanie na informację od klienta Centrum rejestracji WO B Rejestracja w systemie Podpisy i pieczęcie Podpisywanie umów WO A

Wykres Sankeya - analiza przepływów materiałowych Szerokość linii przedstawia wielkość przepływających materiałów w naszym przypadku 1 cm = 100 wniosków lub umów. Podstawowe uwagi: największy ruch przepływów materiałowych odbywa się na trasie Wydział Operacyjny (WO) B – Wydział Operacyjny A. Kolejna autostrada dokumentów łączy pocztę z WO B na Mickiewicza; na trasie przepływów Centrum Rozliczeniowe (CR) – WO B transportuje się wielokrotnie te same dokumenty jedynie w celu ich rejestracji. Podstawowe wnioski: wszędzie, gdzie to możliwe, należy rozdzielić przepływy materiałowe od informacyjnych; podobne czynności należy wykonywać w jednym miejscu - połączyć WO B z WO A w jednym miejscu; stworzyć kancelarię do rozdzielania i wysyłki poczty.

Benchmark wewnętrzny Najprostszą i tym samym najkrótszą drogą rejestracji wniosków jest założenie rachunków przez call center. Sposób zakładania rachunku i prostota jednokierunkowych przepływów call center – WO B – WO A - Poczta powinna stanowić wzór dla wszystkich pozostałych procesów. Podstawowe zalety ścieżki call center: - bezpośredni kontakt z klientem, - zamknięcie podstawowych procesów w jednym miejscu, - organizacja według czystej funkcjonalności, - jednokierunkowość przepływów.

Planowanie udoskonalenia procesów operacyjnych banku według podejścia Apollo Podejście Apollo zostało zastosowane przez NASA podczas realizacji projektu Apollo - lotów załogowych na Księżyc. Ten sposób planowania polega na udzieleniu szczegółowych odpowiedzi na następujące pytania: Która z alternatywnych dróg do realizacji celu jest najlepsza, kto nas nią poprowadzi? Jak daleka jest droga, jak długo będziemy nią szli? Ile będzie nas to kosztowało? Co dodatkowo możemy zyskać realizując zadanie? O realizacji lotów na Księżyc zdecydowała odpowiedź na ostatnie pytanie. Stwierdzono, że realizacja projektu będzie motorem rozwoju gospodarczego i technologicznego oraz zapewni supremację w wyścigu zbrojeniowym.

Która z alternatywnych dróg jest najlepsza? Docelowy wygląd organizacji działań będzie wynikał ze wspólnych uzgodnień. Opracowanie planu organizacyjnego musi odbywać się zespołowo ze względu na różne spojrzenia i doświadczenia członków zespołu.

Kto przeprowadzi zmiany? Proces zmian nie może zostać narzucony z zewnątrz. Zmianami muszą być zainteresowani ludzie, których one dotyczą. Transformacje poszczególnych obszarów muszą być prowadzone przez ich kierowników. Do przeprowadzenia zmian konieczne jest jasne i stanowcze poparcie naczelnej kadry kierowniczej – Prezesa... Proponuje się powołanie zespołu pracującego nad zmianami: ............................ - koordynator, ........................... - WO A, ........................... - WO B, ........................... - call center, ............................... - CR, ............................... - wsparcie informatyczne.

Jak długo potrwają zmiany? Dogłębne analizy procesów, wstępne propozycje zmian 1 i 1/2 tygodnia. Uzgodnienie kierunku zmian 1 tydzień. Opracowanie procedur 1-2 tygodnie. Opracowanie narzędzi wspomagania informatycznego 3-4 tygodnie. Zmiana przestrzennej organizacji pracy 2-3 tygodnie. Wprowadzanie i kontrola zmian 2-3 tygodnie. Całość procesu opracowania i wprowadzenia zmian powinna zakończyć się w 9 i 1/2-14 tygodni.

Ile będą kosztowały zmiany? Koszty adaptacji: koszty alternatywne wypowiedzianych umów najmu, koszty przeprowadzki CR, koszty transportów na trasie CR – bank, koszty remontów, koszty wyposażenia; Koszty opracowania narzędzi informatycznych: koszty prac własnych, koszty prac zleconych na zewnątrz.

Co dodatkowo możemy zyskać, realizując zadanie? Zmniejszenie pracochłonności; Zwiększenie wydajności pracy; Uelastycznienie całego systemu; Obniżenie kosztów w długim okresie; Zmniejszenie liczby błędów; Zmniejszenie liczby reklamacji; Kumulację doświadczeń.