PODKARPACKI KURATOR OŚWIATY Rzeszów, wrzesień 2010 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Rodzic jako doradca zawodowy
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych Rok szkolny 2012/2013.
KALENDARIUM ZMIAN szkoły dla młodzieży: liceum profilowane, uzupełniające liceum ogólnokształcące, technikum uzupełniające; szkoły dla dorosłych: liceum.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Co dalej Gimnazjalisto ?
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
2015/2016 Opracowała: Bożena Markiewicz
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Zmiany w prawie oświatowym
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
REKRUTACJA rok szkolny 2019/2020
na podstawie: Rozporządzenia MEN z dnia 14 marca 2017 r. ‚
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

PODKARPACKI KURATOR OŚWIATY Rzeszów, wrzesień 2010 r.

Polscy 15-latkowie plasują się na tle swych rówieśników w gronie średniaków

Ledwie przeciętne wyniki osiągają nieproporcjonalnie dużym nakładem sił

Zdecydowanie najlepiej polscy na tle innych krajów polscy uczniowie wypadają w badaniach umiejętności humanistycznych (dwukrotna poprawa)

Jedynie przeciętne rezultaty w testach porównawczych PISA kontrastują z regularnymi sukcesami polskiej młodzieży w międzynarodowych konkursach i olimpiadach, szczególnie w dziedzinie matematyki i informatyki

Szkoła jest w niedostatecznym stopniu wykorzystywana jako miejsce wyrównywania szans rozwojowych

Talenty w polskich szkołach nie będą się rozwijać, jeśli nie zostaną wprowadzone systemowe rozwiązania, które pozwolą szkołom regularnie i w jednolity sposób monitorować osiągnięcia każdego ucznia.

Ewaluacja ucznia powinna przebiegać na podstawie indywidualnej diagnozy, w ramach której określane są przewidywane osiągnięcia każdego ucznia.

Wczesne lata nauki mają kolosalne znaczenie dla późniejszego sukcesu życiowego

RAPORT POLSKA Wyzwania rozwojowe dostępny jest na stronie:

Sześciolatki w szkole na Podkarpaciu

Gminy, w których najwięcej rodziców zdeklarowało chęć posłania dzieci do klasy pierwszej Przemyśl162 Krosno90 Rzeszów89 Mielec61 Dębica45 Krasiczyn41 Rokietnica40 Stalowa Wola34 Radymno29 Dzikowiec23 Przecław23 Jarocin22 Jasło22 Czarna Dębicka20 Jarosław20

Na terenie województwa podkarpackiego działa łącznie: Przedszkoli innych form wychowania przedszkolnego: – 94 punktów przedszkolnych, – 65 ośrodków przedszkolnych, – 8 zespołów przedszkolnych, – 3 kluby przedszkolaka. Uczęszcza do nich 2845 dzieci. Pracuje w nich 221 nauczycieli.

Najwięcej innych form funkcjonuje w powiatach: przeworskim (45) w gminach (Zarzecze, Kańczuga, Sieniawa) jarosławskim (27) w gminach (Wiązownica, Rokietnica, Rożwienica,) sanockim (23) w gminach (Sanok, Komańcza, Zarszyn) rzeszowskim (18) w gminach ( Boguchwała, Chmielnik, Głogów, Tyczyn) Z danych uzyskanych od gmin drogą elektroniczną wynika, że do innych form

Dobrze rozwija się radosna szkoła

Planowane zmiany w organizacji systemu pomocy psychologiczno- pedagogicznej Celem zmian jest zapewnienie uczniowi pełnego wsparcia i zindywidualizowanej pomocy, która powinna być zorganizowana w przedszkolu, szkole lub w poradni psychologiczno- pedagogicznej- jak najbliżej dziecka.

Od roku szkolnego 2011/2012 egzamin gimnazjalny będzie przeprowadzany na nowych zasadach: 1.Egzamin będzie sprawdzał opanowanie przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w wymaganiach ogólnych i szczegółowych zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego. 2.Egzamin będzie się składał z takich samych części jak dotychczasowy, ale każda część będzie miała inną strukturę. Inaczej też będzie wyglądać zaświadczenie o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego. 3.Część egzaminu z języka obcego nowożytnego będzie podzielona na dwa poziomy: podstawowy i rozszerzony. INFORMATOR O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM PRZEPROWADZANYM OD ROKU SZKOLNEGO 2011/2012.

Projekt edukacyjny w gimnazjum Każdy uczeń gimnazjum ma obowiązek uczestnictwa w realizowanym zespołowo projekcie edukacyjnym. Jego wkład w realizację zostanie oceniony, a ocena opisowa wraz z tematem projektu wpisana na świadectwo ukończenia gimnazjum (na razie bez trzecioklasistów).

Zmieniamy statut Do 30 listopada 2010 r. gimnazja muszą zmienić statuty, aby wprowadzić wchodzące zmiany: organizację pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i realizację projektów edukacyjnych. Powinny zostać określone sposoby i kryteria oceny projektu, zakresy zadań nauczycieli i innych pracowników gimnazjum związanych z realizacją przez uczniów projektu edukacyjnego.

Może być tylko lepiej…. Sprawdzian = 3 wynik w Polsce My= 25,6 pkt. (średnia) Polska= 24, 56 pkt. Egzamin gimnazjalny= 3 wynik w Polsce My = część hum.= 31,3 pkt. Polska= 30,3 pkt. My= część. mat.- przyr.= 24,2pkt. Polska= 23,9 pkt. Matura W LO dobrze, inni muszą popracować Matematyka na poziomie średniej krajowej

Wciąż sprawia trudność: Dzieciom w szkole podstawowej: korzystanie z informacji obliczanie skali Uczniom gimnazjów: przetwarzanie informacji przewidywanie wyniku doświadczenia Maturzystom: Rozwiązywanie złożonych problemów (niezależne od poziomu kształcenia)

Zastanawia na maturze: 1.Główną przyczyną niepowodzenia na egzaminie był język angielski. Nie zdało go aż 43 % maturzystów. 2.Tylko z historii i wiedzy o społeczeństwie na poziomie rozszerzonym zdający uzyskali wynik niższy niż na poziomie podstawowym.

Gdyby to zależało od absolwentów…. Narty Adama Małysza miałyby 0,05 cm lub grubo ponad 25 m, bo uczniowie bez wyjątku nie zastanawiają się nad wiarygodnością otrzymanego wyniku.

Bardzo ważne CKE zapowiada przeprowadzenie w maju 2011 r. ogólnopolskiego badania wiadomości i umiejętności uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej. POSŁUŻY M.IN. DO POLICZENIA EWD W ZESTAWIENIU Z WYNIKAMI SPRAWDZIANU Szczegółowe informacje na stronie l l Telefon: Pani Katarzyna Szelenbaum Pani Marta Przybylak

Wyniki egzaminów

Przesłanki modernizacji szkolnictwa zawodowego Wyniki egzaminów końcowych pokazują wyraźną nieefektywność dotychczasowej struktury szkolnictwa. Szkoły powinny dążyć do uzyskiwania wysokich wskaźników zdawalności egzaminów maturalnych i zawodowych, a także do niskich wskaźników niepromowania. Uczeń, który nie odnajduje się w danym typie szkoły, powinien dążyć do zmiany kształcenia na bardziej odpowiadające jego predyspozycjom i mieć również po temu odpowiednie doradztwo w swojej szkole.

KLUCZOWE ZMIANY Dostosowanie struktury kształcenia zawodowego do nowych zadań. Zmiana klasyfikacji zawodów z podziałem zawodu na kwalifikacje. Zmiana w systemie egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe. Ujednolicenie sposobu potwierdzania kwalifikacji zawodowych zgodnie z złożeniami Europejskich i Krajowych Ram Kwalifikacji. Lepsza współpraca z pracodawcami, włączenie ich do systemu egzaminowania.

KLUCZOWE ZMIANY rozwój różnorodnych form kształcenia ustawicznego- włączenie szkół prowadzących kształcenie zawodowe w system kursów kwalifikacyjnych dla osób dorosłych Korelacja kształcenia ogólnego z kształceniem zawodowym obejmującym także kompetencje kluczowe.

KLUCZOWE ZMIANY Warto dążyć do stopniowego włączania w system szkolnictwa wyższego (licencjat) lub przekształcenia w formy kursowe szkół policealnych. Licea profilowane, licea i technika uzupełniające powinny zostać przekształcone w licea dla dorosłych i formy kursowe (technika) lub wygaszone. Centra kształcenia praktycznego i ustawicznego powinny zostać włączone w centra branżowe.

Proponowana struktura i zadania branżowego centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego czteroletnie technika i trzyletnie zasadnicze szkoły zawodowe kształcące specjalistów z danej branży, formy kursowe kształcenia praktycznego i ustawicznego – branżowe (przygotowujące do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe), gimnazja i licea dla dorosłych, dające możliwość kontynuowania kształcenia wszystkim tym, którzy z różnych przyczyn nie ukończyli edukacji w gimnazjum, liceum, technikum, zasadniczej szkole zawodowej lub zakończyli ją na zasadniczej szkole zawodowej) ośrodki przeprowadzania branżowych egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe

Potrzebna jest intensywna promocja: rozwoju doradztwa zawodowego w gimnazjach, tworzenia gimnazjów przy liceach ogólnokształcących, tworzenia liceów ogólnokształcących przy gimnazjach, tworzenia nowocześnie zorganizowanych, zintegrowanych z formami kursowymi kształcenia zawodowego i ustawicznego, gimnazjów i liceów dla dorosłych, tworzenia branżowych centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego.

PIERWSZE KOTY ZA PŁOTY NOWY NADZÓR PEDAGOICZNY POKAZUJE SZKOŁĘ WIELOWYMIAROWO: CO POPRAWIĆ ? GDZIE MOŻEMY ŚWIECIĆ PRZYKŁADEM? DALEJ PRACUJEMY NAD PODNOSZENIEM JAKOŚCI SYSTEMU NADZORU PEDAGOGICZNEGO

Na specjalnie utworzonej stronie internetowej zamieszczone zostały materiały z informacjami na temat proponowanych kierunków zmian

Niewielu rodzi się geniuszy. Wszystkie dzieci mają mnóstwo talentów Rok 2010/11 powinien być czasem spokojnej kontynuacji zmian zapoczątkowanych w poprzednim roku szkolnym W roku szkolnym 2010/ 2011 odkrywajmy talenty

ŻYCZĘ, ABY TEN ROK SZKOLNY BYŁ JAK NAJLEPSZY PODKARPACKI KURATOR OŚWIATY Jacek Wojtas